Abdussamed Acar 17 Mayıs Paylaş 17 Mayıs Aslında hemen herkesin tüketimi aracın göstergesinde okuduğumuzdan ortalama %10 daha yüksek.. Çünkü harcadığımız enerjinin ortalama %10 unu aracı doldururken daha yola çıkmadan harcamış oluyoruz. Gerek araçların göstergesinde gözüken, gerek şarj istasyonlarında gözüken değerlere ilişkin yeni global ve ulusal standartların çıkacağı aşikar... 4 Yorum bağlantısı
Erdoğan Temur 17 Mayıs Paylaş 17 Mayıs Daha şarj olurken DC de % 5 AC de %10 kayıp var zaten. 1 Yorum bağlantısı
Erdoğan Temur 17 Mayıs Paylaş 17 Mayıs Abdussamed Acar yazdı: Videoda DC de %7,5 AC de %11-12 Ben hep evden şarj ediyorum 10.6kw ile %10 enerji kaybım var. 1 Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı 17 Mayıs Paylaş 17 Mayıs (düzenlendi) Erdoğan Temur yazdı: Ben hep evden şarj ediyorum 10.6kw ile %10 enerji kaybım var. Hep 50 TL ‘lik alıyorum gibi olmuş. Ben de evden şarj ediyorum ama her zaman değil. Sabit ve kapalı otoparkım yok, balkondan şarj cihazını sallayıp şarj ediyorum. Birinci katta olduğum için sıkıntı yok ama komşulardan dolayı Yanaşamıyorum ya da sabah çıkmak problem olabiliyor.Bu arada Spritmonitor uygulamasından yaktığım elektriği hesaplayabiliyorum dediğiniz gibi yüzde onluk bir kayıp hatta yüzde 11-12’lik bir kayıp var. 17 Mayıs tarihinde H.Cenk Bayrakçı tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 17 Mayıs Paylaş 17 Mayıs Ben Tesla Y Sr alsam aylık 70 bin tl faiz getirisi kaybederdim. Bu benim c3 arabamın 1 yıllık yakıt, bakım, vergi ve sigorta masraflarından çok daha fazla. 1 Yorum bağlantısı
Alp Turgay 18 Mayıs Paylaş 18 Mayıs Ali Darbaz yazdı: Ben Tesla Y Sr alsam aylık 70 bin tl faiz getirisi kaybederdim. Bu benim c3 arabamın 1 yıllık yakıt, bakım, vergi ve sigorta masraflarından çok daha fazla. Hepsi bir birinden çöp tenekesi, kapı kollarından tutun kadransızlıga kadar. Alın size otomobil.. 1 Yorum bağlantısı
Ömer Çayırtepe 18 Mayıs Paylaş 18 Mayıs Şarj sırasındaki kayıp dışında, özellikle bağlantılı araçların durduğu yerde harcadığı da yaklaşık %5-%10 enerjiyi hesaba katmak gerekiyor. Bu söylediğim uzun yolda geçerli değil fakat şehir içi kullanımda bunu da hesaba katmak gerekiyor. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 18 Mayıs Paylaş 18 Mayıs (düzenlendi) Ali Darbaz yazdı: Ben Tesla Y Sr alsam aylık 70 bin tl faiz getirisi kaybederdim. Bu benim c3 arabamın 1 yıllık yakıt, bakım, vergi ve sigorta masraflarından çok daha fazla. nakit varsa boşver zaten araba değişmeyi, o paranın getirisi zaten yıllık tüm masrafını çıkarır hatta geçer, paranda cebinde kalır ilerde gerekirse değişirsin, bin arabana keyfine bak, elektrikli hergün işi git gel yapan için iyi, oda en ucuzunu alırsan, ben şuan alacak olsam, yani hergün İstanbul gibi bir şehirde işe git gel yapsam, mesela zoe alırdım. Bu arada bizim ülkede bu pillileri daha ucuza satabilecekken habire bindiriyorlar bence, özellike yapıyorlar, mesela puma, fiyata bak, resmen benzinlisinin satışını kesmesin diye bindirmişler, üstelik otosan üretiyormuş.... 18 Mayıs tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 18 Mayıs Paylaş 18 Mayıs Pildeki depolu 50kwh enerjinin tamamı (araç içi elektrik hariç) da tekere iletilmiyor. Isıya dönüşen kısmı da %10-15 yani gerçek elektriğin %75’i yola aktarılıyor. Benzinlide ortalama %30 1 Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar 18 Mayıs Yazar Paylaş 18 Mayıs Tansu Kalafatoğlu yazdı: Pildeki depolu 50kwh enerjinin tamamı (araç içi elektrik hariç) da tekere iletilmiyor. Isıya dönüşen kısmı da %10-15 yani gerçek elektriğin %75’i yola aktarılıyor. Benzinlide ortalama %30 İçten yanmalıların en kralı bile enerji verimliliği konusunda facia zaten... Yorum bağlantısı
Alp Turgay 18 Mayıs Paylaş 18 Mayıs Olay enerji falan degil, arabanın karoser, iç mekan ve hepsinin toplamında ortaya çıkar olaydır.. mesela sürtüme kuvveti, kol gibi Jeep'de bulunmaz drag coefficiency yerlededir... hatta Moose test'de batmıştır... bi 90 model Ghibli, Torsen sistem ve 5-ileri ile suyundanda koyun lütfen. Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 18 Mayıs Paylaş 18 Mayıs (düzenlendi) Tansu Kalafatoğlu yazdı: Pildeki depolu 50kwh enerjinin tamamı (araç içi elektrik hariç) da tekere iletilmiyor. Isıya dönüşen kısmı da %10-15 yani gerçek elektriğin %75’i yola aktarılıyor. Benzinlide ortalama %30 BYD bataryadan tekere %92’lere çıktığını iddia ediyormuş. Şu an bir çok modelde %85’lerde diye biliyorum. 18 Mayıs tarihinde Mustafa Arıkan tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 18 Mayıs Paylaş 18 Mayıs Mustafa Arıkan yazdı: BYD bataryadan tekere %92’lere çıktığını iddia ediyormuş. Doğru olsa bile şarj kısmında %90 verim var. Yani 110 kWh in 92 si tekere verilir. %83,5 verim yapar yaklaşık. 2 Yorum bağlantısı
Erdoğan Temur 18 Mayıs Paylaş 18 Mayıs ? Abi daha havalar tam ısınmadı. Şimdilik 400km de bir 150 TL lik alıyorum 3 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 18 Mayıs Paylaş 18 Mayıs Ömer Çayırtepe yazdı: Şarj sırasındaki kayıp dışında, özellikle bağlantılı araçların durduğu yerde harcadığı da yaklaşık %5-%10 enerjiyi hesaba katmak gerekiyor. Bu söylediğim uzun yolda geçerli değil fakat şehir içi kullanımda bunu da hesaba katmak gerekiyor. Böyle birşey yok. haftada yüzde 1 kaybeder etmez. Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar 18 Mayıs Yazar Paylaş 18 Mayıs Mehmet Göktürk yazdı: Böyle birşey yok. haftada yüzde 1 kaybeder etmez. Bekçi modunun güç tüketimini denedin mi hocam hiç? hareketin çok az ya da hiç olmadığı durumda 24 saatte ne kadar eksiliyor acaba batarya? Yorum bağlantısı
Alp Turgay 18 Mayıs Paylaş 18 Mayıs Erdoğan Temur yazdı: ? Abi daha havalar tam ısınmadı. Şimdilik 400km de bir 150 TL lik alıyorum Abi Little Konea yani bu durum... hem Kona alıyorsunuz, hem spacer'la 225'lik Eagle F1 Cadogan Bey gibi, hem de üstüne üstlük çöpten çıkma bi Hyundai koltukları acaip rahatsızdı bindigimde... Little Konea'da bi 2024 Kona alıcak fiyat olsa yerine gider Checkmate alır :D. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 18 Mayıs Paylaş 18 Mayıs Abdussamed Acar yazdı: Bekçi modunun güç tüketimini denedin mi hocam hiç? hareketin çok az ya da hiç olmadığı durumda 24 saatte ne kadar eksiliyor acaba batarya? bekçi modu niye açık olsun ki? günde yüzde 5 yakabilir ama o aracı kapatmamak demek. Yorum bağlantısı
Erdoğan Temur 18 Mayıs Paylaş 18 Mayıs Alp Turgay yazdı: Abi Little Konea yani bu durum... hem Kona alıyorsunuz, hem spacer'la 225'lik Eagle F1 Cadogan Bey gibi, hem de üstüne üstlük çöpten çıkma bi Hyundai koltukları acaip rahatsızdı bindigimde... Little Konea'da bi 2024 Kona alıcak fiyat olsa yerine gider Checkmate alır :D. Kusura bakma da ne dediğinden hiçbir şey anlamadım. 7 Yorum bağlantısı
Ömer Çayırtepe 19 Mayıs Paylaş 19 Mayıs Mehmet Göktürk yazdı: Böyle birşey yok. haftada yüzde 1 kaybeder etmez. Ben mesajımı biraz eksik yazmışım aslında haklısınız. Bu söylediğim durum, aracın bağlantılı özelliklerinin kullanılması, bilmediğim konumlarda park ettiğimde güvenlik modu kullanımı(günde 1-2 saat) vb. dahil. Yazın kullanımdan önce yaptığım ön iklimlendirmeyi hiç saymıyorum, o da bir bu kadar yiyor ama sağladığı konfor yanında hiçbir şey. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 19 Mayıs Paylaş 19 Mayıs Evet iyi oluyor. Bi de araçta oturmak çok keyifli Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar 19 Mayıs Yazar Paylaş 19 Mayıs Mehmet Göktürk yazdı: bekçi modu niye açık olsun ki? günde yüzde 5 yakabilir ama o aracı kapatmamak demek. Yabancı bir otoparka bırakınca mantıklı olabilir... 1 Yorum bağlantısı
Erdoğan Temur 19 Mayıs Paylaş 19 Mayıs Abdussamed Acar yazdı: Yabancı bir otoparka bırakınca mantıklı olabilir... özellikle avm otoparklarında çok işe yarar. son yazılım güncellemesi ile tüketimi minimum seviyeye düşürmüşler. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts