İçeriğe Yönlendir

Elektrikliler Arka Arkaya Geliyor; Hyundai Inster


Metin Akbal

Recommended Posts

Mertol Kip
Ali Darbaz yazdı:

Yukardaki videoyu izle veya benim özeti oku. 

peki 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mertol Kip yazdı:

 

Ne demek bu? Şarj edilirken ya da şarj bittiğinde çekmezsen (atıyorum) kliması çalışmayanda mı var? 

opelde şarj olurken kapı açmak yasak mı mesela? fransızda yasakmış bak videoda neler var

Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Ali Darbaz yazdı:

Araba şarja bağladılar soğuk ve yağmurlu havada şarj olurken kontak açamadıkları için soğuktan arabanın içinde donuyorlar

Galiba bunu kastediyorsun. 

Bu arabalarda ısı pompası yok. Kontak açsa ne olacakmışki? 

 

Ali Darbaz yazdı:

%35 den %100 şarj etmesi 1saat 15 dakika sürüyor.

 

%80 den sonra şarj hızı düşüyor. 35 de şarj edeceğine %10 a kadar kullanıp 80 de kadar doldursa yarım saatte biterdi işi. 

 

C3 ü bilmiyorum ama benim arabanın max DC hızı 160 kw. Ben peak te 170 kw falan gördüm. Ama %10 da 160kw basarken, %50 den sonra 100-110 kw civarına düşüyor, %80 de 40-50kw a kadar düşüyor şarj hızı. %90 da 20 kw falan. O nedenle %80 den sonra DC de şarj etmek için beklemek anlamsız. Hem fazla para vereceksin hem de yavaş dolacak. "Bence" benim araba için verimli alan %10-80 arası. Ama bunlarda LFP batarya var, benim arabadaki NMC. Bildiğim kadarı ile LFP lerin dolum hızları daha iyi ama boşalma hızları da daha hızlı.

Geçen bir videoda sadece soğuktan değil sıcaktan da etkilendiklerini, ve kapasite düştüğünü, o nedenle yazın soğutulmaları gerektiğini falan söylüyordu. Bunlarda ısı pompası olmamasının LFP bataryanın sağlığını orta/uzun vadede nasıl etkileyeceğini merak etmiyor değilim.

Çağlar Bayur yazdı:

opelde şarj olurken kapı açmak yasak mı mesela? fransızda yasakmış bak videoda neler var

Yok öyle bir şey. Kapıyı açınca (şoför kapısını, arka kapıların ve bagajın bir etkisi yok) şarjı durduruyor sadece, kapatınca devam ediyor. Kapıların, radyonun falan batarya ile alakası yok ki. 12V onlar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mertol Kip

Opelde anahtar arabanın içindeyken kapıyı kumandadan kilitleyemiyorsun, konsoldaki düğmeden kilitlemen gerekiyor, kapılar kilitlenmedende şarj başlamıyor.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Mertol Kip yazdı:

Opelde anahtar arabanın içindeyken kapıyı kumandadan kilitleyemiyorsun, konsoldaki düğmeden kilitlemen gerekiyor, kapılar kilitlenmedende şarj başlamıyor.

ona güncelleme gelmesi lazım ne öyle o. soğuk kış günlerinde şarja takıp içinde youtube izliyoruz. 

Ben içinde molada uyudum bile. 

Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Mehmet Göktürk yazdı:

ona güncelleme gelmesi lazım ne öyle o. soğuk kış günlerinde şarja takıp içinde youtube izliyoruz. 

Ben içinde molada uyudum bile. 

Benim önceki dizel Grandland de aynıydı. Anahtar içerdeyken arabayı anahtardan kilitleyemiyorsun sadece konsoldaki düğmeden kilitleyebiliyorsun. Anahtarı içinde unutmaman için gerekli bir güvenlik önlemi ve bence anahtarsız kapı açma ve anahtarsız çalıştırma olan her arabada olması gereken bir şey bence.

 

Senin yazdığına engel bir şey değilki bu durum. Arabanın içindeyken anahtardan değil düğmeden (ya da orta ekrandan) kilitliyorsun sadece tek fark o. Düğmeye bas kilitle şarj başlasın gene uyu,

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

peki kapı kilitli bi girip bi çıkıyorsun girip çıkınca şarj duruyor mu?

Bagajdan su aldık kahve yapacaz diyelim

 

kapı kilidi ile şarjın ilişkisini ben anlamadım niye var. bize ters tesla ailesine. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Mehmet Göktürk yazdı:

peki kapı kilitli bi girip bi çıkıyorsun girip çıkınca şarj duruyor mu?

Bagajdan su aldık kahve yapacaz diyelim

 

 

Mertol Kip yazdı:

Kapıyı açınca (şoför kapısını, arka kapıların ve bagajın bir etkisi yok) şarjı durduruyor sadece, kapatınca devam ediyor.

 

Ama yazdık hep bunları. :)

Sunroof u denemedim gerçi, onu açıp oradan çıkılırsa ne olur bilmiyorum. :)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mertol Kip yazdı:

Sunroof u denemedim gerçi, onu açıp oradan çıkılırsa ne olur bilmiyorum

gebzede bi tanıdık var burayı okursa dener valla öyle ulu orta yazmasak

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Mertol Kip yazdı:

 

Yok öyle bir şey. Kapıyı açınca (şoför kapısını, arka kapıların ve bagajın bir etkisi yok) şarjı durduruyor sadece, kapatınca devam ediyor. Kapıların, radyonun falan batarya ile alakası yok ki. 12V onlar.

 

Şarj kablosu takılı iken yürümeyi denesene.. Yürüyecek mi bakalım.. 

Neden diye sorma, Benzinde bu mümkün ve pompa arabada iken yürüyenleri görüyoruz. merak ettim :) 

 

 

Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Şarj kablosu takılı iken yürümeyi denesene.. Yürüyecek mi bakalım.. 

Neden diye sorma, Benzinde bu mümkün ve pompa arabada iken yürüyenleri görüyoruz. merak ettim :) 

 

 

Yok kontagi acinca dogrudan sarji durduruyor ve vitese girmiyor araba.

Sarj kablosunda kilit mekanizmasi var. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...