İçeriğe Yönlendir

Mega=N


Aytac Sakal

Recommended Posts

Tansu Kalafatoğlu

Güzel rakam. Sanırım genel seyir hızı 80-90 arasıydı. 
 

sakin gidince her türlü fayda sağlıyor

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

90 la 4 altına düşer çok rahat. Defalarca ist izmir vs denedim 4 ortalama çok kolay yakalanıyor. 110 u geçmeyeceksin ve tamgaz vermeyeceksin bu kadar.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Aytac Sakal
Ali Cihangiroğlu yazdı:

doğal sonuç :D

Öyleymiş 🙂

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Güzel rakam. Sanırım genel seyir hızı 80-90 arasıydı. 
 

sakin gidince her türlü fayda sağlıyor

Hız sabitlemeyi 90 ayarladım uzun  rampalarda kapattım.Sadece sollamalarda hiz arttirdım Yerleşim yerlerinde yavaşladım.ve Belirlenen hız limitlerine uydum Ankarada çevre yolu yerine Şehir içinden devam ettim.Yol eskiye oranla uzun surdü.

Artık öyle Solu kapatıp Tapagaz gidene pek rastlamadım.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Aytac Sakal yazdı:

Öyleymiş 🙂

Hız sabitlemeyi 90 ayarladım uzun  rampalarda kapattım.Sadece sollamalarda hiz arttirdım Yerleşim yerlerinde yavaşladım.ve Belirlenen hız limitlerine uydum Ankarada çevre yolu yerine Şehir içinden devam ettim.Yol eskiye oranla uzun surdü.

Artık öyle Solu kapatıp Tapagaz gidene pek rastlamadım.


ben de rastlamadım. Sürüşler epey sakin. Çok hoşuma gitti. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Aytac Sakal
İlkay Başaran yazdı:

90 la 4 altına düşer çok rahat. Defalarca ist izmir vs denedim 4 ortalama çok kolay yakalanıyor. 110 u geçmeyeceksin ve tamgaz vermeyeceksin bu kadar.

Bencede görür.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Aytac Sakal yazdı:

Bencede görür.

ayrıca motor son derece sessiz ve titreşimsizdirde, sıcak motor rolantide sıfır titreşim, içerde çalıştığını duymuyorum stop ettimmiydi dediğim oluyor bazen ses ve titreşim olarak, 130-140 a kadar zaten duymuyorum motor sesi, araba bizim pilli 208 den sessiz,  nasıl diyim 110 la falan 208 de lastik sesi var, bende sadece daha az lastik sesi var motorda ses yok diyim siz anlayın...

afferim diyorum, iyi iş çıkarmış  nissan reno merso....

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Benimki rolantide hır hır servise sordum bunlar böyle dedi 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
İlkay Başaran yazdı:

Benimki rolantide hır hır servise sordum bunlar böyle dedi 

kaput açıkken ve motor soğukken ses var canım, içerde az duyuluyor, sıcakken değişiyor, içerde yok ses, soğukken alet dizel gibi basınçlı zaten, sanırım enjektör sesi o hır hır...

bu arada 7. aya geldik, yine geldi şu mtv...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
İlkay Başaran yazdı:

Benimki rolantide hır hır s

gerginlikten mi 

  • Teşekkür 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Aytac Sakal
Ali Cihangiroğlu yazdı:

ayrıca motor son derece sessiz ve titreşimsizdirde, sıcak motor rolantide sıfır titreşim, içerde çalıştığını duymuyorum stop ettimmiydi dediğim oluyor bazen ses ve titreşim olarak, 130-140 a kadar zaten duymuyorum motor sesi, araba bizim pilli 208 den sessiz,  nasıl diyim 110 la falan 208 de lastik sesi var, bende sadece daha az lastik sesi var motorda ses yok diyim siz anlayın...

afferim diyorum, iyi iş çıkarmış  nissan reno merso....

Benim eski Benzinli Symbol de sessizdi Renailt bu konuda iyi.Birde 4 silindirli olması titreşim için avantaj diye düşünüyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Aytac Sakal yazdı:

Benim eski Benzinli Symbol de sessizdi Renailt bu konuda iyi.Birde 4 silindirli olması titreşim için avantaj diye düşünüyorum.

doğrudur, çift vuruntu sensörü ve sürekli ayar çekmeside etkili sanırım...

Yorum bağlantısı
Aytac Sakal
Ali Cihangiroğlu yazdı:

doğrudur, çift vuruntu sensörü ve sürekli ayar çekmeside etkili sanırım...

Vuruntu sensörünü ilk defa duydum 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Aytac Sakal yazdı:

Vuruntu sensörünü ilk defa duydum 

6:55

 

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Aytac Sakal
Ali Cihangiroğlu yazdı:

6:55

 

Değişken subap teknolojiside varmış 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Aytac Sakal yazdı:

Değişken subap teknolojiside varmış 

Ecotec teknolojisinin yanında hicbisey ama :D

  • Teşekkür 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Metin Akbal yazdı:

Ecotec teknolojisinin yanında hicbisey ama :D

Cruse de ki mi?

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Aytac Sakal
Metin Akbal yazdı:

Ecotec teknolojisinin yanında hicbisey ama :D

 

İlkay Başaran yazdı:

Cruse de ki mi?

Öğreniyoruz 🙂.

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
İlkay Başaran yazdı:

Cruse de ki mi?


Opel deki. Cruz olsa duramazdık :)

  • Mutlu 1
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

het gidi koca şevrole nin geldiği yere bak 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Metin Akbal yazdı:

Ecotec teknolojisinin yanında hicbisey ama :D

tsi de bari de biraz hak verelim, gerçi oda ilkelya neyse :kihkih:

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Ali Cihangiroğlu yazdı:

tsi de bari de biraz hak verelim, gerçi oda ilkelya neyse :kihkih:


Motorlar ikiye ayrılır Ecotec ve digerleri

Digerleri ikiye ayrilir VTI ve digerleri

O diğerleri de ikiye ayrılır Sicak ve Soğuk motorlar

 

TSİ TCE nin bu listede yeri yoktur :)

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Araba motoru değil mi bu?

Birçok motor var da :seytan:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Aytac Sakal
(düzenlendi)

Motor demişken sesi ile torku ile şuraya bir sanat eseri bırakalım...

images.jpeg

tarihinde Aytac Sakal tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Koray Demir
Ali Cihangiroğlu yazdı:

ayrıca motor son derece sessiz ve titreşimsizdirde, sıcak motor rolantide sıfır titreşim, içerde çalıştığını duymuyorum stop ettimmiydi dediğim oluyor bazen ses ve titreşim olarak, 130-140 a kadar zaten duymuyorum motor sesi, araba bizim pilli 208 den sessiz,  nasıl diyim 110 la falan 208 de lastik sesi var, bende sadece daha az lastik sesi var motorda ses yok diyim siz anlayın...

afferim diyorum, iyi iş çıkarmış  nissan reno merso....

 


Motor sesi; aracın max satış fiyatı doğrultusunda yalıtıma harcanan para ile de orantılıdır. Modern Renaultlar oldukça sessizler. Dizellerde Toyota, benzinlilerde Japon (özellikle Honda motorları: Honda susturuculu kısmında özel malzeme ve intake tarafında biraz komplike bir sistem kullanıyor, bu yüzden genelde Honda motorları sessizdir, bu intake kısmını komple çıkartıp cold air intake veya short ram gibi bir intake sistemi kullanırsanız aradaki uçurum fark ortaya çıkıyor. Kaput altında bayağı bir yer açılıyor, performansta iyileşme oluyor fakat motor sesi belki bir kaç kat artıyor.) ve Kore grubu markalar sessiz oluyor genelde.  Bu konuyu aracın total ağırlığına göre değerlendirmek basitçe fikir verecektir bize. Mesela clio dizeller kasanın hafifliği yüzünden daha yumuşak ve atak hissi verir kullanıcıya. Ancak motor oransal olarak o kadar ağır gelmektedir ki şase rezonansa girmesin diye kurşun ağırlık konulmuştur. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
İlkay Başaran yazdı:

Araba motoru değil mi bu?

Birçok motor var da :seytan:


Hava soğutmalı su sogutmali ve sanzimansiz motorları eklemeyi unuttum. Kendimi ve unutanları da çok esefle kınıyorum

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...