İçeriğe Yönlendir

Opel Corsa 1.2T & i20 1.4


Özgür ÇETİNKAYA
Çözüme git Çağrı Alaf tarafından,

Recommended Posts

Özgür ÇETİNKAYA

Merhabalar,

Bayram sonrası elimdeki aracı satabilir isem yeni bir araç almayı düşünüyorum. Açıkçası araçlar konusunda en ufak bir fikrim yok diyebilirim. İlan sitelerinde düşük km, düşük yaş kriteri ile bakıyorum.


850 900 bandında
i20  1.4 yaklaşık 7 8 yaşlarında 100 bin ile 120 bin arasında.
Opeller ise 1.2t 3 4 yaşında 40 ile 70 arasında.

Babamda 1.2 motor vardı yokuşlarda falan bayılıyor idi. Acaba opel marka araçta böyle bir sorun var mıdır?

Tasarım olarak  neden ise opel daha hoşuma gidiyor.

Siz olsanız bu durumda hangi aracı alırdınız?
 

Yorum bağlantısı
Emrah Altun

Hyundai'de yer alan 1.4 atmosferik LPG uyumu yüksek olduğu için tutulan bir motor türü. Gündelik kullanımlarda da üzmez. Piyasası olan bir araç-motor kombinasyonudur. Corsa eğer 1.2 motor Puretech ise motor kayışının yağ içerisinde çalışmasından dolayı uygun yağ kullanılmadığı durumlarda kayışta pullanma ve dökülmeler meydana gelmekte, bunun neticesinde de motorda yağlama sorunları oluşabilmektedir. Puretech değilse benim pek bilgim yok diğer arkadaşlar yorumlayabilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Çözüm
Çağrı Alaf

1.2T Puretech motorlar ıslak kayış mantığına göre çalışırlar. Performansları vesaire üzmez, turbo bir sefer üfürmeye başladıktan sonra bayılma olayı zaten düzlükte de yokuşta da gerçekleşmez. Şanzıman da güzel bildiğim kadarıyla ancak bu araçların motorları firma tarafından kabul edilecek biçimde sorunlu. Bu ıslak kayış mantığı motorları 50-60 bin dolaylarında bitirir hale geldi. Bunun çözümü olarak Stellantis grubu bakımları erkene çekin, 100 binde yapılacak bakımı 50 binde yapın vesaire gibisinden öğüt verirken bir taraftan da Avrupa'daki müşterilere tazminattan bahsediliyor. 

 

Türkiye bu tazminattan faydalanırsa bana şahsen sürpriz olur. Hukuk devleti olmadığımız için ayıplı mal sattığı müşterisine "Git mahkemeye ver o sonuçlanana kadar atı alan üsküdarı geçer." diyen Japon firmasını unutmamak gerek. 

 

Tasarım olarak Opel çok daha önde. Marka olarak sempatim de var ancak Hyundai daha az arıza çıkarır. Bu segmentlerde, yani ekonomi sınıfı araçlarda yukarıda yazdıklarım daha belirleyici. Problem sadece Opel'de değil. Tüm Puretech motorlarda. Diğer taraftan bu motor ödüllüydü, elbette sıkıntıları çıkmadan önce. Bakımına intizam gösteririm derseniz Opel. Kafa rahatlığı için Hyundai. 

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Özgür ÇETİNKAYA
Alıntı

Hyundai'de yer alan 1.4 atmosferik LPG uyumu yüksek olduğu için tutulan bir motor türü. Gündelik kullanımlarda da üzmez. Piyasası olan bir araç-motor kombinasyonudur. Corsa eğer 1.2 motor Puretech ise motor kayışının yağ içerisinde çalışmasından dolayı uygun yağ kullanılmadığı durumlarda kayışta pullanma ve dökülmeler meydana gelmekte, bunun neticesinde de motorda yağlama sorunları oluşabilmektedir. Puretech değilse benim pek bilgim yok diğer arkadaşlar yorumlayabilir.

 

Riskli önermiyorsunuz. i20 daha iyidir diyorsunuz.
Bu araçların i20lere göre uygun olmasının nedeni nedir? Normalde opel daha pahalı olur.

 

Alıntı

turbo 1.2 ise yokuşta bayılmıyor.

Teşekkürler. Deneyimlediniz mi acaba

Çağrı Alaf yazdı:

1.2T Puretech motorlar ıslak kayış mantığına göre çalışırlar. Performansları vesaire üzmez, turbo bir sefer üfürmeye başladıktan sonra bayılma olayı zaten düzlükte de yokuşta da gerçekleşmez. Şanzıman da güzel bildiğim kadarıyla ancak bu araçların motorları firma tarafından kabul edilecek biçimde sorunlu. Bu ıslak kayış mantığı motorları 50-60 bin dolaylarında bitirir hale geldi. Bunun çözümü olarak Stellantis grubu bakımları erkene çekin, 100 binde yapılacak bakımı 50 binde yapın vesaire gibisinden öğüt verirken bir taraftan da Avrupa'daki müşterilere tazminattan bahsediliyor. 

 

Türkiye bu tazminattan faydalanırsa bana şahsen sürpriz olur. Hukuk devleti olmadığımız için ayıplı mal sattığı müşterisine "Git mahkemeye ver o sonuçlanana kadar atı alan üsküdarı geçer." diyen Japon firmasını unutmamak gerek. 

 

Tasarım olarak Opel çok daha önde. Marka olarak sempatim de var ancak Hyundai daha az arıza çıkarır. Bu segmentlerde, yani ekonomi sınıfı araçlarda yukarıda yazdıklarım daha belirleyici. Problem sadece Opel'de değil. Tüm Puretech motorlarda. Diğer taraftan bu motor ödüllüydü, elbette sıkıntıları çıkmadan önce. Bakımına intizam gösteririm derseniz Opel. Kafa rahatlığı için Hyundai. 


Kafa rahatlığı daha önemlidir diye düşünüyorum. Bazı modeller bir lekelendimi satmasıda zor kullanmasıda.
i20 dışında önerebileceğiniz araçlar var mıdır?

Yorum bağlantısı
Halit Demir

Bayram sonrası i20 mi satabılırım 2016 1.4 beyaz elite smart 99 binde. 3 4 yıldır bende. Ama acil bi satış değil kafama yatan araç bulunca satacağım

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Ekinci

Opel PSA Grubuna geçtikten sonra DNA sını kaybetti bana göre  1.2 puretech motorlar yağlı triger kayış mantığı ile çalışmakta ve çok aşırı şikayet var bu motorla alakalı yağ süzgeç tıkanması yağlama yapamaması hatta yatak sarması ile sonuçlanan sorunlar vb. Fabrikanın önerdiği yağı kullanacaksın ! 50 binde triger değişeceksin ! gibi sorunsalları var. :exc1:

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat

öyle garip bir grup ki bu psa grubu 1.2 benzinliside sıkıntılı 1.5 dizelide. Güvenip alamadım :) 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Mehmet Cihat yazdı:

öyle garip bir grup ki bu psa grubu 1.2 benzinliside sıkıntılı 1.5 dizelide. Güvenip alamadım :) 

1.5 dizel motoru ford ta kullaniyor. Fordta c-max ve iki ayri kuga da, opelde hem crossland te hem grandland te toplamda 250-300 bin km civari kullandim, hicbirinde motorla ilgili en ufak bir sorun yaşamadim. 1.2 turboyu bilmem ama 1.5 dizelinin hic bir sorunu yok. 

Özgür ÇETİNKAYA yazdı:


Siz olsanız bu durumda hangi aracı alırdınız?
 

 

1100 liraya sifir araba satilirken kalkip 2nci ele 900 bin lira vermezdim. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cihat Küçükay

Genel olarak şöyle düşünün;

1- Atmosferik motorlar, turbolu motorlara nazaran daha yavaş hızlanırlar. Şehir içinde kullanıma uygundur, şehir dışında ise yokuşlarda ve yüklü seyahatlerde zorlanırlar. Bu yüzden 1.5 motor altında bir atmosferik motor almanızı tavsiye etmem. Ben bunu bizzat 75hp'lik 1.4 atmosferik motorlu Egea'da tecrübe ettim.

2- Turbolu motorlar ise ekstra güçlü davranırlar. Kabaca şöyle düşünün; 1.2 turbolu bir motor 1.4 motor gibi davranır. Ama sadece hız ve ivmelenme olarak, ekstra fazla tork vermez. Atmosferik motorlara göre (hızlı kullanıldığı zaman) daha fazla yakma eğilimindedirler. 

3- Sizin sorduğunuz 1.2 puretech motorların ise sorunu bambaşka, onu da yukarıda detaylı açıklamışlar zaten.

4- Eğer aldığım araç sorun çıkarmasın, sadece periyodik bakımlarda tamirci göreyim diyorsanız japon (honda, toyota, suzuki vb) bakın. Pişman olmazsınız. Mekanikleri, güvenlik önlemleri iyidir. Avrupalı rakipleri kadar makyajları yoktur. Buradan filtreleri kullanarak bakabilirsiniz.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Murat Ekinci yazdı:

Opel PSA Grubuna geçtikten sonra DNA sını kaybetti bana göre  1.2 puretech motorlar yağlı triger kayış mantığı ile çalışmakta ve çok aşırı şikayet var bu motorla alakalı yağ süzgeç tıkanması yağlama yapamaması hatta yatak sarması ile sonuçlanan sorunlar vb. Fabrikanın önerdiği yağı kullanacaksın ! 50 binde triger değişeceksin ! gibi sorunsalları var. :exc1:

Güncel tasarımlarla Corsa yazılımla gücü düşürülüp 140 BG 1.6T ya da 130 BG 1.4T ile, Mokka da J kasada kullanılan aynı 136 BG 1.6 CDTI ile gelse fena bir şey olurdu. Sen onlarca sene FIAT ile motor geliştir CDTI tam nihai haline gelsin altın oranı bul, bu sefer de şirket satılsın motorlar değişsin, büyük şanssızlık. Tek çözmeleri gereken benzinli motorlardaki turbo hortumu yırtılmaları ve bazı 1.4T K modellerdeki emme manifoldu, Turbo çatlamalarının önüne geçmekti. Mühendisliklerinde hata yoktu sadece malzeme kalitesi düşük geldi. Zaten 1.6T'nin çok yakma, erken yaşlanma problemleri tamamen aşırı beslemeden kaynaklıydı, 180BG yerine aynı motoru aynı hacimle 140-150 BG olarak güncelleseler belki de bu problemler ortaya çıkmazdı. Hem performanslı hem de güvenilir bir model ortaya koyabilirlerdi ama şairin dediği gibi, "Belki birbirimize birkaç aşk kadar geç kaldık." :flowers:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Özgür ÇETİNKAYA
Mertol Kip yazdı:

1.5 dizel motoru ford ta kullaniyor. Fordta c-max ve iki ayri kuga da, opelde hem crossland te hem grandland te toplamda 250-300 bin km civari kullandim, hicbirinde motorla ilgili en ufak bir sorun yaşamadim. 1.2 turboyu bilmem ama 1.5 dizelinin hic bir sorunu yok. 

 

1100 liraya sifir araba satilirken kalkip 2nci ele 900 bin lira vermezdim. 

 

Hangi araçtan bahsediyorsunuz abaca?

Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Özgür ÇETİNKAYA yazdı:

i20 dışında önerebileceğiniz araçlar var mıdır?

Türkiye'de olsa Mazda 2 derdim. :) Ama Mazda 2'den de zannımca daha iyi olan bir tavsiye vermiş Cihat abi. O söyleyince aklıma geldi, Swift düşünmez miyiz? Corsa ile boylar hemen hemen aynı. Kıbrıs tatilinde 3 ay kadar kullandım. Gazı freni biraz eski araba hissiyatı verdi bana ama alışınca çok tatlı bir araba, kırması da zor. Piyasayı bilmiyorum daha ucuz ya da daha pahalı olabilir. Yeni modeli geliyor mu onu da bilmiyorum sadece tavsiye. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Emrah Korkmazz
Mertol Kip yazdı:

1.5 dizel motoru ford ta kullaniyor. Fordta c-max ve iki ayri kuga da, opelde hem crossland te hem grandland te toplamda 250-300 bin km civari kullandim, hicbirinde motorla ilgili en ufak bir sorun yaşamadim. 1.2 turboyu bilmem ama 1.5 dizelinin hic bir sorunu yok. 

 

1100 liraya sifir araba satilirken kalkip 2nci ele 900 bin lira vermezdim. 

@Mertol Kipabi sen 1.5 dizelleri kac bin km kullandın? Bu sürede hiç zincir problemi yaşadın mı? Bi zincir efsanesidir gidiyor 2023 öncesi 1.5lerde,yok şöyle kopuyor yok böyle kopuyor.Miileti paranoyak yapmışlar deli gibi 8mm zincir kiti satıyorlar.8mm'e dönünce sadece zincirle iş bitmiyor, egzantrik milleri ve kafesi de değişiyor.Hatırı sayılır bir meblağ yani.

Yorum bağlantısı
Talha Bilgi
(düzenlendi)

Bu soru benimde aklımda; hanıma 800 civarı bir hb baksam ne alırım derken Bmw F20 1 serisi var ama motoru sorunlu diyorlar, corsa 1.2T'ler motor puretech , yine o paralara sanırım 2020 üstü denk gelirse iyi olacak  hyundai i20 en mantıklısı yada alman grubunda leon,polo sanırım ... 

tarihinde Talha Bilgi tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Özgür ÇETİNKAYA
Talha Bilgi yazdı:

Bu soru benimde aklımda; hanıma 800 civarı bir hb baksam ne alırım derken Bmw F20 1 serisi var ama motoru sorunlu diyorlar, corsa 1.2T'ler motor puretech , yine o paralara sanırım 2020 üstü denk gelirse iyi olacak  hyundai i20 en mantıklısı yada alman grubunda leon,polo sanırım ... 

hyundai 4 vites olması birazcık üzdü. 6 olsa çok daha iyi olurdu diye düşünüyorum.

 

Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Özgür ÇETİNKAYA yazdı:

 

Hangi araçtan bahsediyorsunuz abaca?

Alinti yaptigim mesajda psa nin 1.5 motorlulari ile ilgili yorum yapilmis. Ona cevap verdim.

Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Emrah Korkmazz yazdı:

@Mertol Kipabi sen 1.5 dizelleri kac bin km kullandın? Bu sürede hiç zincir problemi yaşadın mı? Bi zincir efsanesidir gidiyor 2023 öncesi 1.5lerde,yok şöyle kopuyor yok böyle kopuyor.Miileti paranoyak yapmışlar deli gibi 8mm zincir kiti satıyorlar.8mm'e dönünce sadece zincirle iş bitmiyor, egzantrik milleri ve kafesi de değişiyor.Hatırı sayılır bir meblağ yani.

 

Sigortacilar krali modellerini daha iyi bilir ben karistiriyorum artik ama

cmax 2018di galiba.

2020 crossland duz vites

2020 kuga otomatik

2022 grandland otomatik

2021 kuga otomatik.

Hepsi 1.5 dizeldi. 100 -110 bin km civari satarim genelde. Ona uymayan sadece grandland vardir muhtemelen onu siyah diye erken sattim. 40-50 bin falandi galiba.

Cmax tanidikta, 300 bin km de motor yapildi. (Yag degistirmeye gerek gormemis sahibi) 

Kugalardan biri de tanidikta o 140 bine falan geldi galiba hala biniyor, triger yeni degisti daha.

 

Bu arada abimin eşinde de 1.2t motorlu mokka var, o da 100 bine yaklasmistir sorun yok. (Y.Servis bakimli, arada triger degisti mi bilmiyorum)

 

Bakimlari zamaninda ve dogru parca ile yapilmazsa her alet sorun cikartir. Yapilirsa da cikartabilir, onun icin garanti denen sey var zaten.

Ben her aldigim ikinci el arabada,  yasina km sine bakmaksizin bastan asagi bakimini yapartiririm ve kimsenin demesine de bakmam. Sadece Alper (25 senelik hem arkadasim hem de servisim) ne derse o olur. Onu da vakti zamaninda Eresinler (ford yetkili servisiydi) orada servis danismaniyken tanidim, simdi kendi servisi var (europar mi ne bir şey adı) ve hala orada yaptiriyorum bakimlarini. Ki evime 25 -30 km uzaklikta olmasina ragmen. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Özgür ÇETİNKAYA
Mertol Kip yazdı:

 

Sigortacilar krali modellerini daha iyi bilir ben karistiriyorum artik ama

cmax 2018di galiba.

2020 crossland duz vites

2020 kuga otomatik

2022 grandland otomatik

2021 kuga otomatik.

Hepsi 1.5 dizeldi. 100 -110 bin km civari satarim genelde. Ona uymayan sadece grandland vardir muhtemelen onu siyah diye erken sattim. 40-50 bin falandi galiba.

Cmax tanidikta, 300 bin km de motor yapildi. (Yag degistirmeye gerek gormemis sahibi) 

Kugalardan biri de tanidikta o 140 bine falan geldi galiba hala biniyor, triger yeni degisti daha.

 

Bu arada abimin eşinde de 1.2t motorlu mokka var, o da 100 bine yaklasmistir sorun yok. (Y.Servis bakimli, arada triger degisti mi bilmiyorum)

 

Bakimlari zamaninda ve dogru parca ile yapilmazsa her alet sorun cikartir. Yapilirsa da cikartabilir, onun icin garanti denen sey var zaten.

Ben her aldigim ikinci el arabada,  yasina km sine bakmaksizin bastan asagi bakimini yapartiririm ve kimsenin demesine de bakmam. Sadece Alper (25 senelik hem arkadasim hem de servisim) ne derse o olur. Onu da vakti zamaninda Eresinler (ford yetkili servisiydi) orada servis danismaniyken tanidim, simdi kendi servisi var (europar mi ne bir şey adı) ve hala orada yaptiriyorum bakimlarini. Ki evime 25 -30 km uzaklikta olmasina ragmen. 

 

Hocam internette clio otomatik şansuzman için pek iyi bakmıyorlar (çift kavramalı olduğu için) i20 2021 yılı öncesi 4 vites olduğundan ben bakmıyorum (yakıtı 10 litre civarı yakıyormuş) i20 dizel manuel daha sıcak bakmaya başladım. Ne dersiniz

Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat

aaaaa.PNG.2d7d2deab60cd20ea021eaef9cb900ae.PNG

 

333333.PNG.0cd37d382512b57cd791cabfaa80416d.PNG

 

 

2222.PNG.83c14508a35d894cbdedaabff3c78a45.PNG

 

 

444444.PNG.a2574aabc7b3e1886e3a90675be13a00.PNG

 

 

Bunlar 5 dk da citroen gruplarından bulduğum zincir olayları isteyen varsa daha da araştırabilir. C5 aircross zaten en eskisi 2019 model araçlar ona göre biçin kafanızda. Halen daha 1.2 motoru savunanlar var stellantis bile ayıplı olduğunu kabul edip garanti uzatması ve tazminat açıklaması yaptığı halde. https://www.stellantis.com/en/contacts/puretech-compensation-platform 

Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat
Özgür ÇETİNKAYA yazdı:

Hocam internette clio otomatik şansuzman için pek iyi bakmıyorlar (çift kavramalı olduğu için) i20 2021 yılı öncesi 4 vites olduğundan ben bakmıyorum (yakıtı 10 litre civarı yakıyormuş) i20 dizel manuel daha sıcak bakmaya başladım. Ne dersiniz

i20 4 ileri otomatik atmosferik olur ancak o arabaya lpgsiz binilmez. Talep görmesinin tutulmasının sebebi lpg uyumu ile ekonomik ve sorunsuz oluşu. LPG kullanırım derseniz tercih edilebilir 4 ileri otomatiği 4 vites manuel gibi düşünmeyin kullanımda birşey hissetmezsiniz. Senelerce 4 ileri otomatik kullandım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Özgür ÇETİNKAYA yazdı:

Hocam internette clio otomatik şansuzman için pek iyi bakmıyorlar (çift kavramalı olduğu için) i20 2021 yılı öncesi 4 vites olduğundan ben bakmıyorum (yakıtı 10 litre civarı yakıyormuş) i20 dizel manuel daha sıcak bakmaya başladım. Ne dersiniz

Estagfirullah, hatta hoca camide :p

 

Yazdiginiz arabalar konusunda bilgim yok, ne desem yalan. 

Mehmet Cihat yazdı:

. Halen daha 1.2 motoru savunanlar var stellantis bile ayıplı olduğunu kabul edip garanti uzatması ve tazminat açıklaması yaptığı halde.  

 

Kimmiş o savunan?

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Özgür ÇETİNKAYA yazdı:

e clio otomatik şansuzman için pek iyi bakmıyorlar (çift kavramalı olduğu için) i20 2021 yılı öncesi 4 vites olduğundan ben bakmıyorum

otomotiv bir dengedir, tahtıravalli gibi derim, bir yanı basar sorunsuzluk olur diğer yanda masraf rsik yükselir. 4 ileri otomatik klasik türbinlidir, hız devir oranı bazen 5 ileri manuelden de iyidir yani daha düşük devirle daha hızlı gider, dur kalk trafikte ısınmaz sapıtmaz vs. türbünden verim kaçar fazla yakar yoluna göre.

Yorum bağlantısı
Talha Bilgi
(düzenlendi)
Özgür ÇETİNKAYA yazdı:

hyundai 4 vites olması birazcık üzdü. 6 olsa çok daha iyi olurdu diye düşünüyorum.

 

 

2020 ve altı evet 4 ileri zaten motoru ve şanzımanı eski nesil ve o parayı haketmiyor ama kadın sürücü için ideal uzun yol yapılmayacaksa ideal. Boyalı yada şase direkleri problemsiz üst kasa (2021) alınabilir şöyle 900 bin civarına onlar sanırım 6 ileri şanzıman. Onlarda problemsizdir diye tahmin ediyorum

 

m_hyundai-i20-1.jpg   ( 6 ileri olan 2021 sonrası)

tarihinde Talha Bilgi tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...