İçeriğe Yönlendir

2025 Juniper (Yeni Model Y)


Abdussamed Acar

Recommended Posts

Mehmet Göktürk
Mertol Kip yazdı:

 

Ben benim arabayı edepli kullanırsam 12-13kw tüketiyor, salarsam 15-16 kw tüketiyor, azarsam hiç acımayıp 20-22 yi basıyor :) Düşündüğün zaman en az tüketim ile en üst arasında 10 kw fark var. :)

benzinde de öyle değil mi aslında?

Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Mehmet Göktürk yazdı:

benzinde de öyle değil mi aslında?

Ben 20 seneyi askin suredir hep dizel kullandim, acikcasi pek sallamiyordum, bu yeni oldugu icin ilgileniyorum birazda. 

Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar

1 saatlik yolculukta anam arka koltuktayken dediki "Passat daha rahat" :)

 

Haklı mı? Haklı... Tesla dan sonra Passat ın direksiyona geçince herşeyi yumuş yumuş hissettiriyor. Sedan seviyom ben ya, Model 3 gelse hiç başkasına bakmam :) 

 

Ama bu gergin haliyle süren için daha zevkli...

Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Abdussamed Acar yazdı:

1 saatlik yolculukta anam arka koltuktayken dediki "Passat daha rahat" :)

 

Haklı mı? Haklı... Tesla dan sonra Passat ın direksiyona geçince herşeyi yumuş yumuş hissettiriyor. Sedan seviyom ben ya, Model 3 gelse hiç başkasına bakmam :) 

 

Ama bu gergin haliyle süren için daha zevkli...

 

Yok sizin arabalar cidden sert ama. Onun da etkisi var. Sedan olması ile doğrudan alakalı değil bence. 

Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar
Mertol Kip yazdı:

 

Yok sizin arabalar cidden sert ama. Onun da etkisi var. Sedan olması ile doğrudan alakalı değil bence. 

 

Aracın altı oldukça yüksek, öyle göstermese de baya SUV dedikleri kadar var. Bide 218hp ile o yüksekliğe bu sertlik olmasa yolda durmazdı heralde. Dün arkadaşın eski kasa 500+ beygir dual motoru gıdıkladım biraz, o daha sert.. Sedan derken yere yaklaşmak aslında kastettiğim. Yere yaklaşınca bu kadar sert ve sönümlemenin bu kadar hızlı olmasına gerek kalmıyor sanırım. Audi doğuştan elektrikli verimli bi quadro A6 yapıp insan gibi bi fiyatla satsa da binsek :) dimi Yavuz :nargile:

@Mertol Kipabi total 10 kW panel invertör geçiş panosu vırt zırt kaça malolur en uygun. Yuvarlak bi rakam verebilir misin?

Yorum bağlantısı
Mertol Kip
(düzenlendi)
Abdussamed Acar yazdı:

 

@Mertol Kipabi total 10 kW panel invertör geçiş panosu vırt zırt kaça malolur en uygun. Yuvarlak bi rakam verebilir misin?

 

Kw başına 1000 usd fiyat veriyorlar genelde. (Bataryasiz)

 

kendin yap, Işciliği atla deve değil, hersey hazir aliniyor zaten, sarjli tornavida tum işini gorur :) herkes yapar.

500 w paneller 3bin civari. 20 tane alsan 60k tl o tutar, inverter 3k usd civari, (fronius falan. Tomma lar falan daha ucuz. Bendekiler abb+fronius)

Deye diye bi cin mali da var, herkes ovuyor, daha ucuz falan ama ben tercih etmedim. Paneldir kablodur sigortalar, paratoner,  profodur, kacak akim, ottur kildir 50 bin lira ekle bence. Batarya maliyeti gereksiz yuksek (onunda kw i 1k usd gibi, isi pompan varsa gece icin min 15kw alman lazim, yoksa sabahi goremez) uretilen elektrigi gece de kullanmak gibi bir "mecburiyet" yoksa ona bosuna para verme, gece sebekeden elektrik alirsin. 10kw ile 15kw arasindaki fark panel maliyeti bu arada, catida yer varsa (500w lik bir panel yaklasik 2.5 metrekare yer tutuyor, yere yaklasik 28 derece falan açili duracak, izdusumu 2 metrekare falan gibi dusun, haritacisin ne dedigimi anlamissindir.) max alani kullan bence. Tabi tuketimine de bagli. Normalde evde o kadar tuketim hicbir zaman olmuyor. Ben uretim ust limitini sadece arabayi sarj ederken goruyorum :). Gecen olcebilmek icin evde camasir makinesi bulasik makinesi klima x3, isi pompasi ne var ne yoksa calistirdim gene yemedi. Hepsi 9.5 kw anca cekti. Arabayi takinca somuruyor ama araba icinde kapasiteyi abartmana gerek yok, gunesten geleni alir yetmeyen kismi sebekeden cekersin. 3-5 kw in parasini veriver. 10 15 lira /saat yapiyor anca:)

 

Hepsini toplasan max 300-350 k tl arasi maliyet oluşur. Dogru planlama ve kendin yaparak bunu 200-250 bandina kadar cekebilirsin. 

 

Sebekeye elektrik satacam diye kasma ugrastigina degmez ve onun burokrasisi ve izinleri icin min 80-100 bin lira harcarsin. Belediye bile harac aliyor. Once bagimsiz calis, baktin cok fazla ziyan oluyor, istersen sonradan sozlesme yapabilirsin. 

tarihinde Mertol Kip tarafından düzenlendi
Typo
Yorum bağlantısı
Mertol Kip

Cok parametre var ama hesabini suna gore yap.

1- Ne kadar zamanda amorti edecek

Arabayla birlikte ayda 5k elektrik parasi veriyorsan, ve elektrikli araba hayatinda kalacaksa o zaman yap. 4-5 senede kendini amorti eder, omru 30 sene diyorlar. 

2- Sık elektrik kesintisi yaşıyor muyum

Ben en cok buna gicigim. Elektrik kesintisi derdinden kurtuluyorsun. Gunduz kesintisiz elektrigin var.

3- Ne kadar pintiyim :)

Ben bedavaya edinilecek hicbir sey icin para vermeye razi degilim mesela. Gunes orada duruyor ve her sabah doguyor, bunu sicak su uretmek icin kullaniyorsam elektrik icin de kullanmaliyim bence.

 

Benim nihayi hedefim tum altyapiyi bagimsizlastirip bagimsizlastiramayacagimi test etmek. Elektrik, su, isinma vs vs ne varsa kendini idame edebilen bir yapiyi evde test ediyorum. Elektrikli araba da bunun bir parcasi. Su ana kadar sonuclar tatmin edici. Eger uzun vadede de bekledigim gibi olursa offgrid bir yasam icin 20 donum bahce alip ortasina ev yapmam gerekecek :)

 

 

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Selim Bilgin yazdı:

Kullanım tarzı çok fark ettiriyor. Dün doldurdum 160 km yapmışım 33kw almış. Ama hep kısa mesafe güvenlik modu park kliması vs. sonuna kadar kullandım. Arabada oturup çalıştım arada beklerken vs. TL olarak yine ucuz 250 TL ödemişim, ama kW olarak çok ortalamada. 


 

Bazen de ekonomi. 

IMG_2799.jpeg

Abdussamed Acar yazdı:

Audi doğuştan elektrikli verimli bi quadro A6 yapıp insan gibi bi fiyatla satsa da binsek :) dimi Yavuz :nargile:


A6 arabaysa bunlar üç tekerli plastik bisiklet öyle söyleyeyim. 😄

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   2 kullanıcı

    • Mertol Kip
    • Köksal Yılmaz
×
×
  • Yeni Oluştur...