İçeriğe Yönlendir

2025 Juniper (Yeni Model Y)


Abdussamed Acar

Recommended Posts

Abdussamed Acar

Şarjı %0 a kadar indirip bi kaç km de fazladan sürerek denemiştim. 

Evde ortalama 8-9 Amper ile yavaş şarj ettim, %0 dan - %100 e kadar 63kW aldığını söylüyor.

Screenshot_20250619_192535.jpg

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı

8 saat mi sürdü sarj?

Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar
H.Cenk Bayrakçı yazdı:

8 saat mi sürdü sarj?

 

Yok abi ne 8 saati, Wallbox almadım henüz, mobil şarj aleti ile düz 220V 13A topraklı prizden ediyorum üstelik arabayla işim yok die amperide düşürdüm 36 saat falan durdu prizde... 😂

  • Beğen 1
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı

8-9 ampermiş, ben kwh zannettim. :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Abdussamed Acar yazdı:

Şarjı %0 a kadar indirip bi kaç km de fazladan sürerek denemiştim. 

Evde ortalama 8-9 Amper ile yavaş şarj ettim, %0 dan - %100 e kadar 63kW aldığını söylüyor.

Screenshot_20250619_192535.jpg

bu menü ingilizce olursa, şarj oturumu yerinde ne yazıyor acaba? bir de şarj sınırı derken? mesela %90 da dursun diye bir seçenek suınuyor mu?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Çağlar Bayur yazdı:

bu menü ingilizce olursa, şarj oturumu yerinde ne yazıyor acaba? bir de şarj sınırı derken? mesela %90 da dursun diye bir seçenek suınuyor mu?

Session dur muhtemelen.

 

Sunuyor olması lazim

 Bizimkilerde %80de durdur diyorsun durduruyor. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Abdussamed Acar yazdı:

Şarjı %0 a kadar indirip bi kaç km de fazladan sürerek denemiştim. 

Evde ortalama 8-9 Amper ile yavaş şarj ettim, %0 dan - %100 e kadar 63kW aldığını söylüyor.

Screenshot_20250619_192535.jpg

 

Kapasite kesin yükselmiş. Bizde 53-54 en çok. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

gizli kapasite açılmış olmasın? sel baskınında detroitten kaçan teslaları uzaktan yükseltmişlerdi, orada ortaya çıktı

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Çağlar Bayur yazdı:

gizli kapasite açılmış olmasın? sel baskınında detroitten kaçan teslaları uzaktan yükseltmişlerdi, orada ortaya çıktı

pili ez biraz, daha çok dayanıyormuş, +10 kw garanti :kihkih:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Ali Cihangiroğlu yazdı:

pili ez biraz, daha çok dayanıyormuş, +10 kw garanti :kihkih:

Deme öyle ısırmaya kalkar falan çarpılir, en koftisi 200v bunlarin. 

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Abdussamed Acar yazdı:

 

Yok abi ne 8 saati, Wallbox almadım henüz, mobil şarj aleti ile düz 220V 13A topraklı prizden ediyorum üstelik arabayla işim yok die amperide düşürdüm 36 saat falan durdu prizde... 😂

Baska seye ihtiyacin olmaz cogu kez

Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar
Çağlar Bayur yazdı:

bu menü ingilizce olursa, şarj oturumu yerinde ne yazıyor acaba? bir de şarj sınırı derken? mesela %90 da dursun diye bir seçenek suınuyor mu?

Evet seçenek çok, fotoğraftaki yeşil bar %100 e ayarlı bunu istediğin yere ayarlayıp örneğin %50 de şarjı sonlandırmasını sağlayabiliyorsun. Ayrıca telefonda şarj programını istediğin gün ve saatte planlayabiliyorsun. Gündüz soket takılı olsada örneğin gece 23:00 de şarjı başlat sabah 06:00 da sonlandır diyebiliyorsun. 3 zamanlı tarife kullananlar için elektriğin en ucuz olduğu saatlerde şarj planlamak mümkün yani... 

 

Mehmet Göktürk yazdı:

Baska seye ihtiyacin olmaz cogu kez

 

Valla hocam 1 ay olmadı 4000 km yi geçtim. Üstüste günlük seyahatlerde bazen akşam gelince sabaha %100 olsun istiyorum. Şimdilik dışarıya pek gerek duymadan idare etsemde en azından Mavi Adaptör ile 7,5kW ya ihtiyacım olacak. Çoğu zaman seyahate gideceğim günün öncesi mecburen şarj %40-50 deyken takıyorum, %20 de takabilmek ve bir gecede %100 yapabilmek istiyorum. Garajda Trifaz altyapım var aslında ancak diğer hatlardan bağımsız 5x10mm ve 5x6mm halojen free iki kaliteli kablo ile iki ayrı saatten 😬 çok daha kısa mesafeli hat çektiricem bu hafta. Güvenlik önemli, amperle birlikte ortaya çıkan sıcaklığı sevmiyorum. Koyacağım panonun üzerine şimdilik 380V 63A / 220V 32A / 220V 16A Prizler koydurucam. Blue Adaptör almıştım zaten, Mobile Connector ile evde 7,5kW işimi göreceğini düşünüyorum, ileride işyerlerinde de şarj edebilmek için 380V Prize takılabilen seyyar bir 22kW şarj cihazı almayı planlıyorum. (Goe aklımda şimdilik biraz pahalı ama karar vermedim markaları araştırıyorum)

 

Biz bu illete bulaştık bulaşmaya ilerde kafamda soru işareti bırakmayacak bir altyapı hazırlayayım. Belli olmaz yakında eve 2. Elektrikliyi de alabilirim... 😊

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar
Selim Bilgin yazdı:

Bizim buffer’ı da açsınlar bari. 

 

Az bekle, 55kW üzeri brüt bataryalılar ÖTV %20 yahut %30 olacak muhtemelen eğer LR %40 da kalırsa fiyatları artsın bizimkileri satak 300-400 koyup LR RWD alak 😬 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Abdussamed Acar yazdı:

..

 

Biz bu illete bulaştık bulaşmaya ilerde kafamda soru işareti bırakmayacak bir altyapı hazırlayayım. Belli olmaz yakında eve 2. Elektrikliyi de alabilirim... 😊

Malesef bu iş böyle.. çok fena alışkanlık yapıyor. Güle güle kullanın. 

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Abdussamed Acar yazdı:

 

Az bekle, 55kW üzeri brüt bataryalılar ÖTV %20 yahut %30 olacak muhtemelen eğer LR %40 da kalırsa fiyatları artsın bizimkileri satak 300-400 koyup LR RWD alak 😬 

 

Takip edemedim ötv haberlerini ama olabilirse çok iyi olur, LR RWD sweet point bence Tesla'da.

Menzil ile ilgili sorunum yok şarj ediyorum istediğim zaman ama psikolojik olarak 200 km yapmadan %50 altına inmesi biraz sıkıntı vermeye başladı.

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Selim Bilgin yazdı:

 

Takip edemedim ötv haberlerini ama olabilirse çok iyi olur, LR RWD sweet point bence Tesla'da.

Menzil ile ilgili sorunum yok şarj ediyorum istediğim zaman ama psikolojik olarak 200 km yapmadan %50 altına inmesi biraz sıkıntı vermeye başladı.

öyle deme şimdi gelirler elektrikli mındar derler....

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Metin Uzunoğlu yazdı:

öyle deme şimdi gelirler elektrikli mındar derler....


mındar

 

:crazy:

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Selim Bilgin yazdı:

 

Takip edemedim ötv haberlerini ama olabilirse çok iyi olur, LR RWD sweet point bence Tesla'da.

Menzil ile ilgili sorunum yok şarj ediyorum istediğim zaman ama psikolojik olarak 200 km yapmadan %50 altına inmesi biraz sıkıntı vermeye başladı.

Bataryan 55 kw sa 200 km de 25kw tuketim bence gayet iyi. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mertol Kip yazdı:

Bataryan 55 kw sa 200 km de 25kw tuketim bence gayet iyi. 


Hesapladım. 1100km yol

 

full şarjla başla 

350km yol

yarım saat mola

230km yol 

yarım saat mola

230km yol

Yarım saat mola

230km yol

15dk mola

60km yol

 

şarja tak çıkar boş yer bul arızasız cihaz bul derken 

 

2,5-3 saat mola

 

Benzinlide 1,5 saat mola veriyorum. 
 

bence 65kwh batarya, uzun yolda 18-20kwh harcayan pilli alınır. Mantıklı. 
 

şehir içinde kısa mesafede içten yanmalı motor kullanmak motor ömrünü ciddi kısaltıyor

Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Hesapladım. 1100km yol

 

full şarjla başla 

350km yol

yarım saat mola

230km yol 

yarım saat mola

230km yol

Yarım saat mola

230km yol

15dk mola

60km yol

 

şarja tak çıkar boş yer bul arızasız cihaz bul derken 

 

2,5-3 saat mola

 

Benzinlide 1,5 saat mola veriyorum. 
 

bence 65kwh batarya, uzun yolda 18-20kwh harcayan pilli alınır. Mantıklı. 
 

şehir içinde kısa mesafede içten yanmalı motor kullanmak motor ömrünü ciddi kısaltıyor

Öyle olmuyor. 

Benim araba uzunyolda 500 km gidiyor (15kw/100km).

Full şarj >>

500ncü km %5 şarj +25 dk şarj

900ncü km %5 şarj +25 dk şarj

Varacağin yere yaklaşık %35-45 arası şarjla ulaştın. 

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...