İçeriğe Yönlendir

2025 Juniper (Yeni Model Y)


Abdussamed Acar

Recommended Posts

Mertol Kip
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Broşüre baktım. %20-80 dolumu için 25dk demiş ama bunun için tam kapasite verecek istasyon lazım. 

 

Artık heryerde yüksek hızlı şarj var. ChargeIQ diye bi app var, nerede kimin hangi hızda şarj istasyonu var tek tek haritalandırıyor.

 

Tam kapasiteye ihtiyacın yok aslında. %40-45 ten sonra max hızla şarj edemiyorsun. Ben batarya boşken falan 169-170 kw görüyorum, %50 yi geçince 100 70 i geçince 50 kw civarına düşüyor. %85ten sonra hele 25 kw a falan düşüyor. %85 den sonra DC şarj çok gereksiz, her anlamda. Hem maliyeti yüksek hem hızı düştüğü için uzun sürüyor. BMS aküyü korumak için falan şarj hızını kısıyor muhtemelen. 

Bu arada senin 1100 km mesafene göre yazmıştım. Ist-Bodrum arası İzmit körfezini dolaşınca 800 km falan.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mertol Kip yazdı:

 

Artık heryerde yüksek hızlı şarj var. ChargeIQ diye bi app var, nerede kimin hangi hızda şarj istasyonu var tek tek haritalandırıyor.

 

Tam kapasiteye ihtiyacın yok aslında. %40-45 ten sonra max hızla şarj edemiyorsun. Ben batarya boşken falan 169-170 kw görüyorum, %50 yi geçince 100 70 i geçince 50 kw civarına düşüyor. %85ten sonra hele 25 kw a falan düşüyor. %85 den sonra DC şarj çok gereksiz, her anlamda. Hem maliyeti yüksek hem hızı düştüğü için uzun sürüyor. BMS aküyü korumak için falan şarj hızını kısıyor muhtemelen. 

Bu arada senin 1100 km mesafene göre yazmıştım. Ist-Bodrum arası İzmit körfezini dolaşınca 800 km falan.


indirdim. Sanki EV mi alacam ne :) 

 

samsun trabzon arası DC’ler 30kw ile 120 arası değişken. Müsaitlik durumları hep bilinmiyor yazıyor. Seyrek. Bozuksa ayvayı yeriz
 

bir de ya otel içinde, ya rent a car içinde, veya şehir içinde. Sahil yolundan çıkmam lazım. Bir de yolun karşısında kalanlar var. 
 

Şu kredi işlerim bitsin yapıştıracam bi EV 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mertol Kip yazdı:

%40-45 ten sonra max hızla şarj edemiyorsun

güzel bir nokta

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Çağlar Bayur yazdı:

güzel bir nokta

NMC bataryalarda max hız = kapasite x2 gibi dusunebilirsin. (Tabii ki boyle bir formul yok, cok kaba bir tanimlama bu). 80kw i 160 kw ile basmaya basliyor. Kalan kapasitenin iki kati ile devam ediyor. Yani doldukca hizinin dusmesinin nedeni o. Atiyorum 80 kw in %50si dolduysa kalan 40kw i 80 kw basarak dolduruyor. Doldukca max sarj hizi dusuyor. Telefonunda da ayni. 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

. Müsaitlik durumları hep bilinmiyor yazıyor.

 

Anlik bilgi için sarj sirketinin kendi uygulamasina bakmak lazim. Canli data entegresyonunda sorunlari olabilir. 

Sen alana kadar duzelir onlar merak etme :)

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mertol Kip yazdı:

Telefonunda da ayni. 

ben hep gece yatarken 3te şarja takarım sabaha kadar naparsa yapsın

Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Çağlar Bayur yazdı:

ben hep gece yatarken 3te şarja takarım sabaha kadar naparsa yapsın

E bu da öyle, arabanın başinda ne yapıyor diye beklemiyoz bizde. Yani en azindan ben beklemiyorum, arada merak edersem enerji gecmisinden bakiyorum. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Şu kredi işlerim bitsin yapıştıracam bi EV 

şarj olurken araba içine oturup ekranda takip edicen mi doğru söle bak 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Çağlar Bayur yazdı:

şarj olurken araba içine oturup ekranda takip edicen mi doğru söle bak 

Adam Tirabzondlu olm, neden hizli dolmuyon lan diye sıkar tekerine arabanin shsjdjdj

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar
Mertol Kip yazdı:

 

Artık heryerde yüksek hızlı şarj var. ChargeIQ diye bi app var, nerede kimin hangi hızda şarj istasyonu var tek tek haritalandırıyor.

 

Tam kapasiteye ihtiyacın yok aslında. %40-45 ten sonra max hızla şarj edemiyorsun. Ben batarya boşken falan 169-170 kw görüyorum, %50 yi geçince 100 70 i geçince 50 kw civarına düşüyor. %85ten sonra hele 25 kw a falan düşüyor. %85 den sonra DC şarj çok gereksiz, her anlamda. Hem maliyeti yüksek hem hızı düştüğü için uzun sürüyor. BMS aküyü korumak için falan şarj hızını kısıyor muhtemelen. 

Bu arada senin 1100 km mesafene göre yazmıştım. Ist-Bodrum arası İzmit körfezini dolaşınca 800 km falan.

 

Şarj@TR diye bi uygulama var sanırım resmi EPDK kontrolünde bir uygulama. Bunda da bütün istasyonlar/hızları/markaları/fiyatları mevcut... İstediğine göre filtreleyebiliyorsun...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

şarj olurken araba içine oturup ekranda takip edicen mi doğru söle bak 


başka ne yapılıyorki zaten :) 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


başka ne yapılıyorki zaten :) 

 

Netflix, youtube, twitch, oyun falan :biggrin:

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yurt
Mertol Kip yazdı:

 

Artık heryerde yüksek hızlı şarj var. ChargeIQ diye bi app var, nerede kimin hangi hızda şarj istasyonu var tek tek haritalandırıyor.

 

Tam kapasiteye ihtiyacın yok aslında. %40-45 ten sonra max hızla şarj edemiyorsun. Ben batarya boşken falan 169-170 kw görüyorum, %50 yi geçince 100 70 i geçince 50 kw civarına düşüyor. %85ten sonra hele 25 kw a falan düşüyor. %85 den sonra DC şarj çok gereksiz, her anlamda. Hem maliyeti yüksek hem hızı düştüğü için uzun sürüyor. BMS aküyü korumak için falan şarj hızını kısıyor muhtemelen. 

Bu arada senin 1100 km mesafene göre yazmıştım. Ist-Bodrum arası İzmit körfezini dolaşınca 800 km falan.

Bu aracın elektrik mimarisi ile alakalı bir durum 800 V mimariye sahip bir araç %20 - %70 arası 180-200 KW'ları görüyor 70-80 arası ise en düşük 70-80 KW arasını görüyor. .Örnek verecek olursak benim aracım 300 KW'lık DC istasyonda 17-18 dk %20'den %80'ne geliyor. 

WhatsApp Image 2025-06-26 at 18.09.20.jpeg

WhatsApp Image 2025-06-26 at 18.07.01.jpeg

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...