İçeriğe Yönlendir

2025 Juniper (Yeni Model Y)


Abdussamed Acar

Recommended Posts

Abdussamed Acar
Mertol Kip yazdı:

Arabanin wltp verisi yok mu neden sen ugrasiyon?

 

WLTP verisi var evet 500Km, demek ki 90Km/h sabit hız ile hava biraz serinken bu veriyi yakalayabiliyor. Ama 25-30 derece havaları daha çok seviyor bu pilliler.

 

Ayrıca uğraşmıyom ki, kahve elimde oynuyom... :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Güzel güzel.. Zaten Elon da yeni parti kuruyor. ÖzCumhuriyetHalkPartisi

  • Beğen 1
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Abdussamed Acar yazdı:

 

WLTP verisi var evet 500Km, demek ki 90Km/h sabit hız ile hava biraz serinken bu veriyi yakalayabiliyor. Ama 25-30 derece havaları daha çok seviyor bu pilliler.

 

Ayrıca uğraşmıyom ki, kahve elimde oynuyom... :)

 

O karma falandir. Diger degerler yok mu?

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Mertol Kip yazdı:

 

O karma falandir. Diger degerler yok mu?

WLTP tutuyor. Çin değeri var o 600 bişey.. yani şehir içi kasarsan gideceğin mesafe.

Bir de EPA var ekranda gösteren. onun şartları daha ağır. 

Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar
Mertol Kip yazdı:

 

O karma falandir. Diger degerler yok mu?

 

Var ama çokta takılıp irdelemiyorum. Laboratuvar şartları gibi WLTP verisinden ziyade benim gerçekte neyle karşılaştığım bence çok daha dikkate değer. Onların birleşik/şehiriçi/şehirdışı verileri başka, İstanbul başka, Sivas başka... Şu an Temmuz da kısa kolluyla üşüyorum üzerime bişey almadan dolaşamıyorum diyom abi dışarda... :D

Mehmet Göktürk yazdı:

WLTP tutuyor. Çin değeri var o 600 bişey.. yani şehir içi kasarsan gideceğin mesafe.

Bir de EPA var ekranda gösteren. onun şartları daha ağır. 

 

EPA ortalama olarak WLTP ye kıyasla çok daha mantıklı ve fikir veren bir değer, bence WLTP verisi ile araç satışını yasaklamalı ticaret bakanlığı. Tüketici sanıyor ki normal kullanınca o menzilleri çok rahat göreceğim. İddia ediyorum ortalama kullanıcı alışkanlıklarına göre tüketicilerin %98 i için WLTP menziller falan hikaye...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar

Tesla satışları Haziran da coşmuş, sanırım diğer markaların tamamının toplamından fazla elektrikliyi sadece Tesla satmış...

 

1928511761_HaziranSatlar.png.18d8d335b971d5123ebd6174af475d40.png

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Mehmet Göktürk yazdı:

 ÖzCumhuriyetHalk

sucuk markası gibi 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Twitter’da Almanya’da 47.000 Euro satılan arabanın Türkiye’de 41.000 Euro satıldığı konusunda büyük bir operasyon var. Rakam doğrudur yalandır bir şey söyleyemem. Bence yapılabilecek en iyi pazarlama çalışması . Çok güzel operasyon çektiler. Kapitalist pazarlamacılar gayrisafi milli hasılası kişi başı 13.000 $ olan ülkeye tanesi 41.000 Euro olan arabayı kapış kapış sattırdılar. Vallahi helal olsun. 

Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Ali Darbaz yazdı:

Twitter’da Almanya’da 47.000 Euro satılan arabanın Türkiye’de 41.000 Euro satıldığı konusunda büyük bir operasyon var. Rakam doğrudur yalandır bir şey söyleyemem. Bence yapılabilecek en iyi pazarlama çalışması . Çok güzel operasyon çektiler. Kapitalist pazarlamacılar gayrisafi milli hasılası kişi başı 13.000 $ olan ülkeye tanesi 41.000 Euro olan arabayı kapış kapış sattırdılar. Vallahi helal olsun. 

 

O şu an tüm avrupa elektriklilerde var. Onlarda bizdeki gibi %10 ötv olayı yok. Elektrikliler hibritlerden pahali. O nedenle bizdekinin tersi durum var. Bizimkiler %40 ÖTV ye girince durum eşitleniyor. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Abdussamed Acar yazdı:

Tesla satışları Haziran da coşmuş, sanırım diğer markaların tamamının toplamından fazla elektrikliyi sadece Tesla satmış...

 

1928511761_HaziranSatlar.png.18d8d335b971d5123ebd6174af475d40.png

 

Toplamı olmadığından eminsin değil mi :)

 

https://www.facebook.com/BurhanettinBulutAdana/videos/a-haberde-enflasyon-hesabı-bunlar-neden-toplanıyor-ortalaması-alınması-lazım-değ/234681442182381/

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

Vallahi helal olsun.

bu neki daha neler neler yutturdular, çocuklar 20 30 40 50  sene sonra okuyunca dönüp babalarına soracak 

Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

ortalamasıdır belki... :)

Ali Darbaz yazdı:

Twitter’da Almanya’da 47.000 Euro satılan arabanın Türkiye’de 41.000 Euro satıldığı konusunda büyük bir operasyon var. Rakam doğrudur yalandır bir şey söyleyemem. Bence yapılabilecek en iyi pazarlama çalışması . Çok güzel operasyon çektiler. Kapitalist pazarlamacılar gayrisafi milli hasılası kişi başı 13.000 $ olan ülkeye tanesi 41.000 Euro olan arabayı kapış kapış sattırdılar. Vallahi helal olsun. 

 

Bu ülke de yıllarca kapış kapış sattırılan akıl almaz neler gördük... Bunun en azından bi parça akla yatan tarafı var gibi görünüyor. :) 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

1 . Fren pedalı sertliği-titremesi ve fren sıvısı uyarısı
 

2 . ESP'nin yersiz devreye girmesi
 

3 . Ön ve tavan camı çatlaması
 

4 . Otopilot hataları
 

5 . Far-lamba arızalar
 

6 . Jant kapaklarından gelen tıkırtı
 

7 . Direksiyon çevrildiğinde gelen çıtırtı
 

8 . Montaj hataları
 

9 . Dönüş çapı
 

detaylar https://andcetin.com/tesla-model-y-juniper-sorunlar-74/

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Ali Darbaz yazdı:

Twitter’da Almanya’da 47.000 Euro satılan arabanın Türkiye’de 41.000 Euro satıldığı konusunda büyük bir operasyon var. Rakam doğrudur yalandır bir şey söyleyemem. Bence yapılabilecek en iyi pazarlama çalışması . Çok güzel operasyon çektiler. Kapitalist pazarlamacılar gayrisafi milli hasılası kişi başı 13.000 $ olan ülkeye tanesi 41.000 Euro olan arabayı kapış kapış sattırdılar. Vallahi helal olsun. 

Senin C3 15 bin dolara satılık...bi de öyle bak. 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

1 . Fren pedalı sertliği-titremesi ve fren sıvısı uyarısı
 

2 . ESP'nin yersiz devreye girmesi
 

3 . Ön ve tavan camı çatlaması
 

4 . Otopilot hataları
 

5 . Far-lamba arızalar
 

6 . Jant kapaklarından gelen tıkırtı
 

7 . Direksiyon çevrildiğinde gelen çıtırtı
 

8 . Montaj hataları
 

9 . Dönüş çapı
 

detaylar https://andcetin.com/tesla-model-y-juniper-sorunlar-74/

Abartıyorlar. sanki tank aldığını sanıyor insanlar. clio yerine bunu alıyorsun işte. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Mehmet Göktürk yazdı:

Senin C3 15 bin dolara satılık...bi de öyle bak. 

Abartıyorlar. sanki tank aldığını sanıyor insanlar. clio yerine bunu alıyorsun işte. 

 

dünya tesla ve elektrikli araba platformlarında tesla satışlarının avrupa ve amerikada düşerken türkiye'de nasıl arttığını konuşuluyor.

 

chatgpt'ye sordum. bununla ilgili şu yorumu yaptı. dini imanı paranın tablo hali

 

 

ABD

 

 

Tartışmalı figür, politik kutuplaşma sembolü

Siyasi duruş, çevre, teknoloji

 

 

 

Avrupa Sosyal sorumluluk ihlali yapan şirket Etik, çevre, işçi hakları

 

 

 

Türkiye Prestijli, batılı, teknolojik marka

Statü, güç, teknoloji merakı

 

 

 

 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Mehmet Göktürk yazdı:

Senin C3 15 bin dolara satılık...bi de öyle bak. 

Abartıyorlar. sanki tank aldığını sanıyor insanlar. clio yerine bunu alıyorsun işte. 

işin mantıksızlığı burada gizli. clio dediğin arabanın bedavadan hallice al kullan at şeklinde olması lazım. öyle olmayınca ikisi aynı paraya geliyor ve elektriklinin kusurları birden buhar oluyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Tesla z den başlar

  • Mutlu 5
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

dünya t

daha neler neler konuşuyorlar ama bize uymaz

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar

Çok satıyorlar dolayısıyla bu kadar aracın girdiği piyasada problemlerin ortaya dökülmesi daha kolay oluyor. Bence de genel olarak problem oranının yüksek olduğunu sanmıyorum. Adamlar sadece 1 ayda 7000 den fazla araç tescil etmişler.  Çoğu yılbaşından beri bu adeti yakalayamamış.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Yeni servis açılması vs bunlar tabi sözkonusu olur. Bu kadar araç illa arıza yapacak kaza yapacak vs vs. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Göktürk yazdı:

Yeni servis açılması vs bunlar tabi sözkonusu olur. Bu kadar araç illa arıza yapacak kaza yapacak vs vs. 

sahibi elon ama? adam kanatsız düz boruyu uzaydan geri indirip manevra felan yaptırıyor, fizik kanunlarını pek sevmez o 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Abdussamed Acar
(düzenlendi)

Yeni Model Y ile 6000 Km ye geldim sayılır. Araç hakkında kayda değer değerlendirme içeren bir çok videoyu izledim. (And 'ın derlediği problemler videosu dahil) Hak verdiğim, vermediğim ve abartıldığını düşündüğüm bir çok şeyi bizzat tecrübe ettim. Aklıma geldiği kadarıyla yazayım.

 

1- Aracın direksiyonu çok hassas ve yüksek hızlarda kontrolü zorlaştırdığını söylüyorlar. Öncelikle aslında ilk bi kaç bin km aynı düşünceye ben de kapıldım. Aracın direksiyonu sert hissi ile yumuşak moda alıp kullandım. Evet şehir içi düşük hız manevralarda bir miktar konforu artırsa da hızlandıkça aracı stabil tutma konusunda dezavantaja döndüğünü farkettim. Zaten sert direksiyonlu bir araçta bu en sert modu koymalarının bir anlamı olmalı düşüncesiyle ve farkı daha iyi anlayabilmek için özellikle en Sert moda alıp kullanmayı denedim. Kesinlikle aracı stabil tutma konusunda sert direksiyon konfor getiriyor. Özellikle direksiyona ilk kuvvet uyguladığınız anda aracın kasasına yansıyan eylemsizliiği gayet yumuşatıyor ve özellikle yolcular açısından daha iyi hissettiriyor. Ayrıca yüksek hızlarda rüzgar da dahil aracın çizgisini bozmadan ilerleme kabiliyetini artırıyor. Artık yumuşaktan vazgeçtim ve standart modda kullanıyorum. Ayrıca aracı daha sert ve agresif kullandığınızda direksiyonun en sert modu daha keyifli ve hakim hissettiriyor.

 

2- Bir kaç kez sanırım otomatik ani fren sebebiyle (Phantom Brake?) aracın altından aşırı rahatsız edecek düzeyde kütürtü duydum. Birinde nispeten hızlı iken (40-50 km/h) direksiyon manevrası yaparak ani yavaşlama yapıyordum ve zaten ayağım frende idi. Bi an aracın altını birşeye vurduğumu düşündürecek kadar sert duyulan bir sesti. Bir diğerinde ise aşırı yavaş (1-2 km/h) geri geri çıkarken tam o esnada aracın arkasından birisi geçiyordu ve yine aynı yüksek kütürtü sesi geldi, muhtemelen fren yaptı ancak o kadar yavaştım ki sesle birlikte gazdan ayağımı çektiğim için fren yaptığını bile hissetmedim. Cidden aracın altının bir şeye çarptığı hissine kapıldım. Hatta ses o kadar yüksek geldi ki o esnada aracın yanında olan bi kaç kişi benle birlikte eğilip aracın altına bişey mi çarptı diye eğilip baktı. Oysa hiçbirşey yoktu. Bunlar benim yaşadığım rahatsız edecek kadar yüksek ses deneyimi ancak yine de bu yüksek kütürtü sesinin normal olmadığını düşünüyorum.

 

3- Fren pedalı setup ı alışılagelen araçlardan farklı evet. Zaman zaman pedal üstünde önce kuvvetli rejen hemen akabinde yeterli gelmediğinde mekanik fren in devreye girdiğini hissedebiliyorum. Verimlilik adına bu sistemin çalışması gayet başarılı buldum. Pedala alışmakta zor değil. Ancak 2 tonluk bir kütleyi ani yavaşlatmak konusunda biraz daha iyi durma mesafesi beklerdim. Sert frende ABS beklediğimden bir tık erken açıyor. Ancak bunun üzerinde gelen Hankook lastiklerden mi yoksa gerçekten lastik tabanının yetersiz kalmasından mı olduğundan emin olamadım. Juniper ile yapılmış fren mesafesi testlerine hiç bakmadım ancak araç hızlı ve ağır bu yüzden bi tık daha iyi durmaya ihtiyacı var kanaatindeyim.

 

4- Rejen standart ta kullanıyorum. Özellikle sert girilen manevrada (ralli yapmaktan bahsetmiyorum) hafif dalgalı tümsekli düz olmayan zeminli yollarda anlık olarak gazdan ayağı tamamen çekerek tam rejen başladıktan sonra arka tekerleri beklentimden biraz daha erken kaydırmasına sebep oluyor. Buda az da olsa tedirgin hissettiriyor. Aracın dinamiklerini anladıktan sonra sert kullanıldığında pek güven vermeyen bir araç olduğunu düşünmeye başladım. Tabi ki bunu anlıyor ve buna göre kullanıyorsunuz. Bu durumda da 218Hp keyiften ziyade tecrübesiz insanlar için tehlike doğurabilecek bir hal alabilir. Bu aracı çok sert ve agresif kullanmamayı vurgulamak lazım, tecrübesi zayıf insanlardan çok patlayan olacaktır. Özellikle süspansiyon setup ı konusunda bu kadar ağır, güçlü ve yüksek bir araç için biraz daha dokunuş gerekiyor sanırım.

 

5- Standart otopilotta ve yazılımda hala geliştirilmesi gereken saçma davranışlar var. Örneğin hız sabitleyici de bile harita bilgisinde kavşak olarak gözüken dönüşlere yaklaşırken trafik güvenliğini bozacak şekilde aniden yavaşlıyor. Navigasyonda kavşak olarak görmüyorsa kavşak varsa bile araç yavaşlamadan ayarlı hızda devam ediyor. Keskin virajlardaki aracın kendini yavaşlatma şekli pek rafine değil, kesik kesik ve konforsuz bir tavrı var.

 

6-Mesela otomatik cam silme modu düzgün çalışmıyor bunu kapatıyorum ancak hız sabitleyici ve şerit takibi açtığımda silecek kendini tekrar otomatik moda alıyor ve alakasız yerlerde çalışabiliyor. Park pozisyonunda farların kapanıp park lambalarının yanması yada araçtan çıkıp kapıyı kapatınca değil kapıyı açınca yüksek sesli müziğin kapanması v.s gibi şeyler gerçekten daha mı kullanışlı yoksa ben almanlarda bunlara alıştığım için mi bana daha kullanışlı geliyor emin olamadım. Mesela araca ışıklı müzikli gösteri yaptırabiliyorsun ama gece vakti evimin sessiz garajına girdiğimde ayrılırken kapı kilitlenme sesini sadece gece için kısamıyorsun çünkü gündüz gürültülü ortamlarda o sese ihtiyacın var. Bunlara benzer ufak tefek yazılım geliştirmelerine ihtiyacı var diye düşünüyorum.

 

7- 6000 Km sonunda trim sesinin olmaması güzel. Aracın en beğendiğim yanı gecikmesiz, dozlaması çok güzel gaz pedalı kalibrasyonu ve kabin ses yalıtımı diyebilirim. Ancak klima sisteminin fan sesi ve koltuk soğutmanın fan sesi cidden bu sessizlikte uzun süre çalışınca kafa şişirecek kadar rahatsız ediyor. Ayrıca araç park pozisyonunda sessizlikte içinde otururken bariz farkedilen trafo inleme sesine benzer bir elektriksel inleme var. Yine aracı park ettikten bir süre sonra sessizlikte daha çok farkedilen elektrik kompanzasyon panosundan gelen takırtı tukurtu, patırtılara benzer garip sesler çıkarabiliyor. :)

 

8- Ekranın çoğunu kaplayan çevresel trafik görüntüleme sistemi ekran üzerinde sürüş esnasında sürücüye pek bir yarar sağlamıyor. Tesla ya ilk kez binen insanların ilgisini çekmekten öte sürüşe güvenliğine ya da kalitesine kattığı büyük bir değer yok. Menüsü çok güzel, kolay anlaşılır ve sade ancak sürüşteki görsel arayüz daha kullanışlı olmalı. Rengarenk olabilen ve teknik olarak hiçbir fayda sağlamayan ambiyans ışığını gece sürüşte saçma bulan ve kapatan biri olarak, iç mekanda daha kullanışlı bazı detaylara ihtiyaç olduğunu düşünüyorum.

 

9- Dar ve manevralı sokakların aracı değil. Cidden keşmekeş şehirlerde yaşayan insanlar için bu geniş iri aracın dönüş çapına birşeyler yapılmalı. Şahsen ben Sivas 'ta rahatım ancak bu aracın direksiyon sisteminde çalışan ekibin İstanbul' un kaldırımlarına araç sıkıştırılan dar sokaklarında hiç araçla gezmediğini düşünüyorum. :)

 

Velhasıl kelam; Araç fiyatını fazlasıyla hak edecek kadar iyi. Ancak sözde değil özde premiumlarla kapışacak kadar çok çok iyi değil, hala geliştirilmesi gereken basit kusurları var...

tarihinde Abdussamed Acar tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mertol Kip

Digerleri neyse de yil olmus 2025 hala hiza gore sertligi degisen direksiyonu yapmadilarsa cok sacmaymis. 

3 numara bence suspansiyon tasarimindan. Hankookla alakasi oldugundan da emin degilim. Bendekiler michelin e bilmemne onda da ayni sey var. Ford o dengeyi cok iyi tutturuyordu, bunlarin biraz daha dersine calismasi lazim o konuda. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mertol Kip

Lastikler frende eziliyor gibi sanki. Ama yanagi ufaltsan ya da runonflat lastiklerdeki gibi yanaklari guclendirsen bu sefer konfor bozulacak, bunlar hep workaroud tabi. Optimum noktayi uretici suspansiyon setupinda bulmali. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Diğer markalar 100 yıllık tecrübeye sahip, demek ki bazı ince ayarlarda tecrübe eksikliği var.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...