İçeriğe Yönlendir

2025 Juniper (Yeni Model Y)


Abdussamed Acar

Recommended Posts

Doğan Arşiray
Evren Erakçora yazdı:

Diğer markalar 100 yıllık tecrübeye sahip, demek ki bazı ince ayarlarda tecrübe eksikliği var.

Dengi premium araba 3 kat pahali. Normal boyle olması. Fiyat avantaji tamamen vergi sistemi yuzunden. 3 seneye hepsi esitlenir.  

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Doğan Arşiray yazdı:

Dengi premium araba 3 kat pahali. Normal boyle olması. Fiyat avantaji tamamen vergi sistemi yuzunden. 3 seneye hepsi esitlenir.  

juniper premiummu ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Uymaz
Abdussamed Acar yazdı:

Yeni Model Y ile 6000 Km ye geldim sayılır. Araç hakkında kayda değer değerlendirme içeren bir çok videoyu izledim. (And 'ın derlediği problemler videosu dahil) Hak verdiğim, vermediğim ve abartıldığını düşündüğüm bir çok şeyi bizzat tecrübe ettim. Aklıma geldiği kadarıyla yazayım.

 

1- Aracın direksiyonu çok hassas ve yüksek hızlarda kontrolü zorlaştırdığını söylüyorlar. Öncelikle aslında ilk bi kaç bin km aynı düşünceye ben de kapıldım. Aracın direksiyonu sert hissi ile yumuşak moda alıp kullandım. Evet şehir içi düşük hız manevralarda bir miktar konforu artırsa da hızlandıkça aracı stabil tutma konusunda dezavantaja döndüğünü farkettim. Zaten sert direksiyonlu bir araçta bu en sert modu koymalarının bir anlamı olmalı düşüncesiyle ve farkı daha iyi anlayabilmek için özellikle en Sert moda alıp kullanmayı denedim. Kesinlikle aracı stabil tutma konusunda sert direksiyon konfor getiriyor. Özellikle direksiyona ilk kuvvet uyguladığınız anda aracın kasasına yansıyan eylemsizliiği gayet yumuşatıyor ve özellikle yolcular açısından daha iyi hissettiriyor. Ayrıca yüksek hızlarda rüzgar da dahil aracın çizgisini bozmadan ilerleme kabiliyetini artırıyor. Artık yumuşaktan vazgeçtim ve standart modda kullanıyorum. Ayrıca aracı daha sert ve agresif kullandığınızda direksiyonun en sert modu daha keyifli ve hakim hissettiriyor.

 

2- Bir kaç kez sanırım otomatik ani fren sebebiyle (Phantom Brake?) aracın altından aşırı rahatsız edecek düzeyde kütürtü duydum. Birinde nispeten hızlı iken (40-50 km/h) direksiyon manevrası yaparak ani yavaşlama yapıyordum ve zaten ayağım frende idi. Bi an aracın altını birşeye vurduğumu düşündürecek kadar sert duyulan bir sesti. Bir diğerinde ise aşırı yavaş (1-2 km/h) geri geri çıkarken tam o esnada aracın arkasından birisi geçiyordu ve yine aynı yüksek kütürtü sesi geldi, muhtemelen fren yaptı ancak o kadar yavaştım ki sesle birlikte gazdan ayağımı çektiğim için fren yaptığını bile hissetmedim. Cidden aracın altının bir şeye çarptığı hissine kapıldım. Hatta ses o kadar yüksek geldi ki o esnada aracın yanında olan bi kaç kişi benle birlikte eğilip aracın altına bişey mi çarptı diye eğilip baktı. Oysa hiçbirşey yoktu. Bunlar benim yaşadığım rahatsız edecek kadar yüksek ses deneyimi ancak yine de bu yüksek kütürtü sesinin normal olmadığını düşünüyorum.

 

3- Fren pedalı setup ı alışılagelen araçlardan farklı evet. Zaman zaman pedal üstünde önce kuvvetli rejen hemen akabinde yeterli gelmediğinde mekanik fren in devreye girdiğini hissedebiliyorum. Verimlilik adına bu sistemin çalışması gayet başarılı buldum. Pedala alışmakta zor değil. Ancak 2 tonluk bir kütleyi ani yavaşlatmak konusunda biraz daha iyi durma mesafesi beklerdim. Sert frende ABS beklediğimden bir tık erken açıyor. Ancak bunun üzerinde gelen Hankook lastiklerden mi yoksa gerçekten lastik tabanının yetersiz kalmasından mı olduğundan emin olamadım. Juniper ile yapılmış fren mesafesi testlerine hiç bakmadım ancak araç hızlı ve ağır bu yüzden bi tık daha iyi durmaya ihtiyacı var kanaatindeyim.

 

4- Rejen standart ta kullanıyorum. Özellikle sert girilen manevrada (ralli yapmaktan bahsetmiyorum) hafif dalgalı tümsekli düz olmayan zeminli yollarda anlık olarak gazdan ayağı tamamen çekerek tam rejen başladıktan sonra arka tekerleri beklentimden biraz daha erken kaydırmasına sebep oluyor. Buda az da olsa tedirgin hissettiriyor. Aracın dinamiklerini anladıktan sonra sert kullanıldığında pek güven vermeyen bir araç olduğunu düşünmeye başladım. Tabi ki bunu anlıyor ve buna göre kullanıyorsunuz. Bu durumda da 218Hp keyiften ziyade tecrübesiz insanlar için tehlike doğurabilecek bir hal alabilir. Bu aracı çok sert ve agresif kullanmamayı vurgulamak lazım, tecrübesi zayıf insanlardan çok patlayan olacaktır. Özellikle süspansiyon setup ı konusunda bu kadar ağır, güçlü ve yüksek bir araç için biraz daha dokunuş gerekiyor sanırım.

 

5- Standart otopilotta ve yazılımda hala geliştirilmesi gereken saçma davranışlar var. Örneğin hız sabitleyici de bile harita bilgisinde kavşak olarak gözüken dönüşlere yaklaşırken trafik güvenliğini bozacak şekilde aniden yavaşlıyor. Navigasyonda kavşak olarak görmüyorsa kavşak varsa bile araç yavaşlamadan ayarlı hızda devam ediyor. Keskin virajlardaki aracın kendini yavaşlatma şekli pek rafine değil, kesik kesik ve konforsuz bir tavrı var.

 

6-Mesela otomatik cam silme modu düzgün çalışmıyor bunu kapatıyorum ancak hız sabitleyici ve şerit takibi açtığımda silecek kendini tekrar otomatik moda alıyor ve alakasız yerlerde çalışabiliyor. Park pozisyonunda farların kapanıp park lambalarının yanması yada araçtan çıkıp kapıyı kapatınca değil kapıyı açınca yüksek sesli müziğin kapanması v.s gibi şeyler gerçekten daha mı kullanışlı yoksa ben almanlarda bunlara alıştığım için mi bana daha kullanışlı geliyor emin olamadım. Mesela araca ışıklı müzikli gösteri yaptırabiliyorsun ama gece vakti evimin sessiz garajına girdiğimde ayrılırken kapı kilitlenme sesini sadece gece için kısamıyorsun çünkü gündüz gürültülü ortamlarda o sese ihtiyacın var. Bunlara benzer ufak tefek yazılım geliştirmelerine ihtiyacı var diye düşünüyorum.

 

7- 6000 Km sonunda trim sesinin olmaması güzel. Aracın en beğendiğim yanı gecikmesiz, dozlaması çok güzel gaz pedalı kalibrasyonu ve kabin ses yalıtımı diyebilirim. Ancak klima sisteminin fan sesi ve koltuk soğutmanın fan sesi cidden bu sessizlikte uzun süre çalışınca kafa şişirecek kadar rahatsız ediyor. Ayrıca araç park pozisyonunda sessizlikte içinde otururken bariz farkedilen trafo inleme sesine benzer bir elektriksel inleme var. Yine aracı park ettikten bir süre sonra sessizlikte daha çok farkedilen elektrik kompanzasyon panosundan gelen takırtı tukurtu, patırtılara benzer garip sesler çıkarabiliyor. :)

 

8- Ekranın çoğunu kaplayan çevresel trafik görüntüleme sistemi ekran üzerinde sürüş esnasında sürücüye pek bir yarar sağlamıyor. Tesla ya ilk kez binen insanların ilgisini çekmekten öte sürüşe güvenliğine ya da kalitesine kattığı büyük bir değer yok. Menüsü çok güzel, kolay anlaşılır ve sade ancak sürüşteki görsel arayüz daha kullanışlı olmalı. Rengarenk olabilen ve teknik olarak hiçbir fayda sağlamayan ambiyans ışığını gece sürüşte saçma bulan ve kapatan biri olarak, iç mekanda daha kullanışlı bazı detaylara ihtiyaç olduğunu düşünüyorum.

 

9- Dar ve manevralı sokakların aracı değil. Cidden keşmekeş şehirlerde yaşayan insanlar için bu geniş iri aracın dönüş çapına birşeyler yapılmalı. Şahsen ben Sivas 'ta rahatım ancak bu aracın direksiyon sisteminde çalışan ekibin İstanbul' un kaldırımlarına araç sıkıştırılan dar sokaklarında hiç araçla gezmediğini düşünüyorum. :)

 

Velhasıl kelam; Araç fiyatını fazlasıyla hak edecek kadar iyi. Ancak sözde değil özde premiumlarla kapışacak kadar çok çok iyi değil, hala geliştirilmesi gereken basit kusurları var...

Abi yine masallah değme otomobil yazarlarını cebinden çıkaracak nitelikte yorumlamalar 

sizin ilk kaleminizi sanırım Polo inceleme yazısı olması lazim o zaman fark etmiştim defalarca okuduğumu hatırlıyorum 🙂

Tesla radarimda olunca daha da ilgimi çekti 

kazasız belasız sürüşler tekrardan hayırlı olsun aracınız  inşallah bize de nasip olur. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Ali Cihangiroğlu yazdı:

juniper premiummu ?

tesla premium bir araba değil ki zaten.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Metin uzundu , bende Chat GPT ye okuttum. . Gözler bozulmuş odaklandıkca başım ağrıyor 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar
Evren Erakçora yazdı:

Diğer markalar 100 yıllık tecrübeye sahip, demek ki bazı ince ayarlarda tecrübe eksikliği var.

 

Tam olarak hissettiğimin özeti bu aslında, ancak 100 yıllık markalardan kesinlikle daha başarılı yaptıkları şeyler de var... Hepsini geçtim fiyat/fayda konusunda 100 yıllık markalar müşterinin en az çeyrek asırdır resmen kanını emiyor bana kalırsa... Kapıdaki cam düğmelerinde ön camların basılı tutunca kapanması arka cam tuşunda bu özelliğin ekstra ücretle satılması gibi yüzlerce 5 para etmez aptal şeyi donanım diye kakalamayı alışkanlık haline getirdiler. Tesla benzeri markaların bazı ucuz maliyetli donanımları standart yaparak rekabet konusunda yargı dağıtması tüketici açısından çok iyi oldu, ama çoğu kişi bunun farkında bile değil bana kalırsa... Ha Tesla bir gün pazarın ipleri eline geçerse şimdikileri mumla aratır mı? Gauet mümkündür... Sağılmamak için bütün mesele, tüketicilerin ne aldığını farketmesi ve bilinçli olması... 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Yaz sıcağında güneşe koyduğın arabaya birazdan geliyorum serinleyiver demek müthiş bir lüks ya. Bazı şeyler olumsuzların üstünü örtüyor. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Abdussamed Acar yazdı:

 

Tam olarak hissettiğimin özeti bu aslında, ancak 100 yıllık markalardan kesinlikle daha başarılı yaptıkları şeyler de var... Hepsini geçtim fiyat/fayda konusunda 100 yıllık markalar müşterinin en az çeyrek asırdır resmen kanını emiyor bana kalırsa... Kapıdaki cam düğmelerinde ön camların basılı tutunca kapanması arka cam tuşunda bu özelliğin ekstra ücretle satılması gibi yüzlerce 5 para etmez aptal şeyi donanım diye kakalamayı alışkanlık haline getirdiler. Tesla benzeri markaların bazı ucuz maliyetli donanımları standart yaparak rekabet konusunda yargı dağıtması tüketici açısından çok iyi oldu, ama çoğu kişi bunun farkında bile değil bana kalırsa... Ha Tesla bir gün pazarın ipleri eline geçerse şimdikileri mumla aratır mı? Gauet mümkündür... Sağılmamak için bütün mesele, tüketicilerin ne aldığını farketmesi ve bilinçli olması... 

 

bunu çinliler de yapıyor. Büyük markalar Çok basit özellikleri parayla satmaya devam ederse bu onlar için kötü olacak

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...