İçeriğe Yönlendir

2025 Juniper (Yeni Model Y)


Abdussamed Acar

Recommended Posts

Abdussamed Acar

Bugün biraz acelem vardı, 100 km kadar maksimum tüketim denemesi yapmış oldum.

 

Bol hızlanıp yavaşlamalı 170-180 km/h hızlarda, yer yer maks hızları da gördüğüm limitlerde gittim, Hava 36 derece civarında, 3 kişi klima ve koltuk soğutmalar açık, 270 wh/km yaktı. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Abdussamed Acar yazdı:

270 wh/km yaktı. 

biz acemiyiz yok anlamak yani tam dolu pil ile böyle gidilirrse menzil kaç. km olur?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Ali Cihangiroğlu yazdı:

yazılımı nasıl çözüyon, araba aküsümü bu amperi yüksek tak çalışsın :)

Onca programa ev parası göndüm

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Servet Aydın yazdı:

Onca programa ev parası göndüm

eğitim zayiatı. 

 

 

  • Teşekkür 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Çağlar Bayur yazdı:

biz acemiyiz yok anlamak yani tam dolu pil ile böyle gidilirrse menzil kaç. km olur?

 

Teslaların bataryaları azıcık minnoş (60 kw mı ne yenileri) , 27kw ile 100 km gitmiş. 200-250 km (%100 den 0 a) anca gider.

Abdussamed Acar yazdı:

Bugün biraz acelem vardı, 100 km kadar maksimum tüketim denemesi yapmış oldum.

 

Bol hızlanıp yavaşlamalı 170-180 km/h hızlarda, yer yer maks hızları da gördüğüm limitlerde gittim, Hava 36 derece civarında, 3 kişi klima ve koltuk soğutmalar açık, 270 wh/km yaktı. 

 

Bunların hepsinin tüketimi aynı gibi geliyor bana. Çözemedim o işi. Kafamda oturmadı.

Şehiriçi 13-14 kw,

şehirdışı (100 km/h) 16 kw, (130km/h)  20 kw,  (180 km/h) 28-30 kw gibi... 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar
(düzenlendi)
Mertol Kip yazdı:

 

Teslaların bataryaları azıcık minnoş (60 kw mı ne yenileri) , 27kw ile 100 km gitmiş. 200-250 km (%100 den 0 a) anca gider.

 

Bunların hepsinin tüketimi aynı gibi geliyor bana. Çözemedim o işi. Kafamda oturmadı.

Şehiriçi 13-14 kw,

şehirdışı (100 km/h) 16 kw, (130km/h)  20 kw,  (180 km/h) 28-30 kw gibi... 

 

Verimlilik anlamında teknolojide dağlar kadar fark yok en azından senin araba ile benzer olduğunu düşünüyorum. Kayda değer fark aerodinamik ten kaynaklanır, oda %15-20 dir en fazla. 

 

Trafik kalabalıktı çok hız kesip tekrar hızlandım ki tam bu durumda sömürüyor. sabit 180 gitsem en az 1-2 kw daha düşük çıkacak sanıyorum. 

tarihinde Abdussamed Acar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Abdussamed Acar yazdı:

Verimlilik anlamında teknolojide dağlar kadar fark yok en azından senin araba ile benzer olduğunu düşünüyorum. Kayda değer fark aerodinamik ten kaynaklanır, oda %15-20 dir en fazla. 

 

Ufaklarda üç aşağı beş yukarı aynı yaw.

Aerodinamiden ziyade ağırlık daha büyük etken bence. Özellikle sabit hızla gidilmiyorsa. Aramızda 200-250 kg falan var var, normalde özellikle şehiriçinde benim düldülün tesladan daha çok yakmasını beklerim ama öyle dramatik bir fark yok.

Bence bizi kandırıyorlar. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar
Çağlar Bayur yazdı:

biz acemiyiz yok anlamak yani tam dolu pil ile böyle gidilirrse menzil kaç. km olur?

Böyle kullanırsan tam dolu batarya ile strese girmeden 200km yaparsın en fazla... Ancak sürekli böyle kullanan insanın menzili arabadan da kısa olabilir... 😂 İstisnalar dışında pek tercih ettiğim bi kullanım şekli değil şahsen. 😊

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar
Mertol Kip yazdı:

 

Ufaklarda üç aşağı beş yukarı aynı yaw.

Aerodinamiden ziyade ağırlık daha büyük etken bence. Özellikle sabit hızla gidilmiyorsa. Aramızda 200-250 kg falan var var, normalde özellikle şehiriçinde benim düldülün tesladan daha çok yakmasını beklerim ama öyle dramatik bir fark yok.

Bence bizi kandırıyorlar. :)

 

3-5kw kandırsınlar önemli değil. Benim elektriğe ödediğim fatura konusunda içim rahat bedava geziyoz işte... 😊

 

Sizin oralarda havalar biraz insafa gelsinde gezmeye geleyim deneyelim... 😊 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar

Bu arada dün birazcık Passata bindim de araba hızlanırken atomu parçalıyomuş gibi hissettim. 😊

 

Bu ruhsuz elektrikli meretin kesintisiz ve gecikmesiz basit gidişi bende pis alışkanlık yapıyor galiba... 

  • Beğen 2
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı
Mertol Kip yazdı:

 

Teslaların bataryaları azıcık minnoş (60 kw mı ne yenileri) , 27kw ile 100 km gitmiş. 200-250 km (%100 den 0 a) anca gider.

 

Bunların hepsinin tüketimi aynı gibi geliyor bana. Çözemedim o işi. Kafamda oturmadı.

Şehiriçi 13-14 kw,

şehirdışı (100 km/h) 16 kw, (130km/h)  20 kw,  (180 km/h) 28-30 kw gibi... 

Doğru tespitler. Bende de benzer rakamlar oluyor. Benim araba da 1970 kg.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Abdussamed Acar yazdı:

 😂 İstisnalar dışında pek tercih ettiğim bi kullanım şekli değil şahsen. 😊

 

Ya biraq egm'yi etiketlemeyecez tamam :)

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Abdussamed Acar yazdı:

Böyle kullanırsan tam dolu batarya ile strese girmeden 200km yaparsın en fazla... Ancak sürekli böyle kullanan insanın menzili arabadan da kısa olabilir... 😂 İstisnalar dışında pek tercih ettiğim bi kullanım şekli değil şahsen. 😊

ben pillide pedala otursam bunun haricinde sürmem eşyanın tabiatına yakırı elon koymuş torku al kullan 

Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Çağlar Bayur yazdı:

ben pillide pedala otursam bunun haricinde sürmem eşyanın tabiatına yakırı elon koymuş torku al kullan 

 

Öncelikle şunu yazayım, tercihlerine saygılıyız, her türlü kabulümüzsün.

Ama sen de haklısın, arabada vites kolu olmayınca. akjdshfkjshgkjlhgf

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mertol Kip yazdı:

arabada vites kolu olmayınca

canım sıkılır lem 

 

Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar
(düzenlendi)

Çinde 36 araçla çok detaylı ve farklı kaza senaryoları içeren kapsamlı bir ADAS testi yapmışlar. Sonuçlar sürüş esnasında ADAS sistemlerine oldukça temkinli yaklaşmak ve sürücünün daima kontrolü elden bırakmaması gerektiğini net ortaya koyuyor. Video yaklaşık 1,5 saat.. Ama güzel ve izlemeye değer bi video. Bu arada görüntü algılamaymış, Lidar mış hepsi bir yere kadar. Ancak toplamda 6 ana başlıkta yapılan testlerde görüntü işleme ile çalışan Tesla daha iyi sonuçlar vermiş. Testlere bakılırsa Tesla nın Lidar koymayıp görüntü işleme üzerinde ısrar etmesinin mantıklı tarafları var gibi görünüyor.

 

 

6 ana başlıkta yapılan değerlendirmelerde ise sonuçlar şöyle çıkmış;

 

NEWS:Chinese media tested ADAS in various scenarios, including highways & night driving.

Tesla’s vision-based system outperformed emerging Chinese brands like Huawei & Xiaomi, as well as traditional automakers. Even with LiDAR, competitors’ ADAS performance lags behind Tesla.

 

Rankings Top Performers:

• Tesla Model 3 (RWD Refreshed) – 5/6

• Tesla Model X (2023 LR Refreshed) – 5/6

• Xpeng G6 – 3/6

• Wenjie M9 – 3/6

• Zhijle R7 – 3/6

• BYD Z9GT EV – 3/6

 

Mid-Tier:

• Aion RT (2025) – 2/6

• Platinum 3X – 2/6

• Avita 12 – 2/6

• Wenjie M7 – 2/5

• Avita 07 – 2/5

 

Low Performers:

• Ideal L6 – 1/6

• Xiaomi SU7 – 1/5

• Wenjie M8 – 1/5

• QinLDM – 1/5

• iCAR V23 – 1/5

• Xiaomi SU7 Ultra (2025) – 1/4

• BYD Seagull – 1/4

• NIO ES6 – 1/4 Failed All Tests (0 Passes):

• Zeekr 001 (2025 YOU Edition) – 0/6

• Baojun Enjoy PHEV – 0/6

• Lynk & Co – 0/6

• Han LEV – 0/5

• Zero runing C10 – 0/5

• PASSAT – 0/5

• GAC Honda P7 – 0/5

• Zeekr 7X (2025 100kWh) – 0/5

• Xpeng P7+ – 0/4

• Song Pro DM – 0/4

• Letao L60 – 0/4

• Star Era ET – 0/4

• Firefly – 0/4

 

 

kaza senaryo testleri.jpg

tarihinde Abdussamed Acar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...