Abdussamed Acar Salı 15:38 Yazar Paylaş Salı 15:38 Bugün biraz acelem vardı, 100 km kadar maksimum tüketim denemesi yapmış oldum. Bol hızlanıp yavaşlamalı 170-180 km/h hızlarda, yer yer maks hızları da gördüğüm limitlerde gittim, Hava 36 derece civarında, 3 kişi klima ve koltuk soğutmalar açık, 270 wh/km yaktı. 3 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur Salı 20:28 Paylaş Salı 20:28 Abdussamed Acar yazdı: 270 wh/km yaktı. biz acemiyiz yok anlamak yani tam dolu pil ile böyle gidilirrse menzil kaç. km olur? 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın Salı 21:28 Paylaş Salı 21:28 Ali Cihangiroğlu yazdı: yazılımı nasıl çözüyon, araba aküsümü bu amperi yüksek tak çalışsın Onca programa ev parası göndüm 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk Salı 21:32 Paylaş Salı 21:32 Servet Aydın yazdı: Onca programa ev parası göndüm eğitim zayiatı. 1 1 Yorum bağlantısı
Mertol Kip Salı 23:17 Paylaş Salı 23:17 Çağlar Bayur yazdı: biz acemiyiz yok anlamak yani tam dolu pil ile böyle gidilirrse menzil kaç. km olur? Teslaların bataryaları azıcık minnoş (60 kw mı ne yenileri) , 27kw ile 100 km gitmiş. 200-250 km (%100 den 0 a) anca gider. Abdussamed Acar yazdı: Bugün biraz acelem vardı, 100 km kadar maksimum tüketim denemesi yapmış oldum. Bol hızlanıp yavaşlamalı 170-180 km/h hızlarda, yer yer maks hızları da gördüğüm limitlerde gittim, Hava 36 derece civarında, 3 kişi klima ve koltuk soğutmalar açık, 270 wh/km yaktı. Bunların hepsinin tüketimi aynı gibi geliyor bana. Çözemedim o işi. Kafamda oturmadı. Şehiriçi 13-14 kw, şehirdışı (100 km/h) 16 kw, (130km/h) 20 kw, (180 km/h) 28-30 kw gibi... 4 Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar Salı 23:56 Yazar Paylaş Salı 23:56 (düzenlendi) Mertol Kip yazdı: Teslaların bataryaları azıcık minnoş (60 kw mı ne yenileri) , 27kw ile 100 km gitmiş. 200-250 km (%100 den 0 a) anca gider. Bunların hepsinin tüketimi aynı gibi geliyor bana. Çözemedim o işi. Kafamda oturmadı. Şehiriçi 13-14 kw, şehirdışı (100 km/h) 16 kw, (130km/h) 20 kw, (180 km/h) 28-30 kw gibi... Verimlilik anlamında teknolojide dağlar kadar fark yok en azından senin araba ile benzer olduğunu düşünüyorum. Kayda değer fark aerodinamik ten kaynaklanır, oda %15-20 dir en fazla. Trafik kalabalıktı çok hız kesip tekrar hızlandım ki tam bu durumda sömürüyor. sabit 180 gitsem en az 1-2 kw daha düşük çıkacak sanıyorum. Salı 23:56 tarihinde Abdussamed Acar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mertol Kip Çarşamba 00:00 Paylaş Çarşamba 00:00 Abdussamed Acar yazdı: Verimlilik anlamında teknolojide dağlar kadar fark yok en azından senin araba ile benzer olduğunu düşünüyorum. Kayda değer fark aerodinamik ten kaynaklanır, oda %15-20 dir en fazla. Ufaklarda üç aşağı beş yukarı aynı yaw. Aerodinamiden ziyade ağırlık daha büyük etken bence. Özellikle sabit hızla gidilmiyorsa. Aramızda 200-250 kg falan var var, normalde özellikle şehiriçinde benim düldülün tesladan daha çok yakmasını beklerim ama öyle dramatik bir fark yok. Bence bizi kandırıyorlar. 1 Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar Çarşamba 00:04 Yazar Paylaş Çarşamba 00:04 Çağlar Bayur yazdı: biz acemiyiz yok anlamak yani tam dolu pil ile böyle gidilirrse menzil kaç. km olur? Böyle kullanırsan tam dolu batarya ile strese girmeden 200km yaparsın en fazla... Ancak sürekli böyle kullanan insanın menzili arabadan da kısa olabilir... 😂 İstisnalar dışında pek tercih ettiğim bi kullanım şekli değil şahsen. 😊 1 Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar Çarşamba 00:11 Yazar Paylaş Çarşamba 00:11 Mertol Kip yazdı: Ufaklarda üç aşağı beş yukarı aynı yaw. Aerodinamiden ziyade ağırlık daha büyük etken bence. Özellikle sabit hızla gidilmiyorsa. Aramızda 200-250 kg falan var var, normalde özellikle şehiriçinde benim düldülün tesladan daha çok yakmasını beklerim ama öyle dramatik bir fark yok. Bence bizi kandırıyorlar. 3-5kw kandırsınlar önemli değil. Benim elektriğe ödediğim fatura konusunda içim rahat bedava geziyoz işte... 😊 Sizin oralarda havalar biraz insafa gelsinde gezmeye geleyim deneyelim... 😊 1 Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar Çarşamba 00:17 Yazar Paylaş Çarşamba 00:17 Bu arada dün birazcık Passata bindim de araba hızlanırken atomu parçalıyomuş gibi hissettim. 😊 Bu ruhsuz elektrikli meretin kesintisiz ve gecikmesiz basit gidişi bende pis alışkanlık yapıyor galiba... 2 2 Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı Çarşamba 06:08 Paylaş Çarşamba 06:08 Mertol Kip yazdı: Teslaların bataryaları azıcık minnoş (60 kw mı ne yenileri) , 27kw ile 100 km gitmiş. 200-250 km (%100 den 0 a) anca gider. Bunların hepsinin tüketimi aynı gibi geliyor bana. Çözemedim o işi. Kafamda oturmadı. Şehiriçi 13-14 kw, şehirdışı (100 km/h) 16 kw, (130km/h) 20 kw, (180 km/h) 28-30 kw gibi... Doğru tespitler. Bende de benzer rakamlar oluyor. Benim araba da 1970 kg. 2 Yorum bağlantısı
Mertol Kip Çarşamba 07:23 Paylaş Çarşamba 07:23 Abdussamed Acar yazdı: 😂 İstisnalar dışında pek tercih ettiğim bi kullanım şekli değil şahsen. 😊 Ya biraq egm'yi etiketlemeyecez tamam 3 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur Çarşamba 09:44 Paylaş Çarşamba 09:44 Abdussamed Acar yazdı: Böyle kullanırsan tam dolu batarya ile strese girmeden 200km yaparsın en fazla... Ancak sürekli böyle kullanan insanın menzili arabadan da kısa olabilir... 😂 İstisnalar dışında pek tercih ettiğim bi kullanım şekli değil şahsen. 😊 ben pillide pedala otursam bunun haricinde sürmem eşyanın tabiatına yakırı elon koymuş torku al kullan Yorum bağlantısı
Mertol Kip Çarşamba 09:49 Paylaş Çarşamba 09:49 Çağlar Bayur yazdı: ben pillide pedala otursam bunun haricinde sürmem eşyanın tabiatına yakırı elon koymuş torku al kullan Öncelikle şunu yazayım, tercihlerine saygılıyız, her türlü kabulümüzsün. Ama sen de haklısın, arabada vites kolu olmayınca. akjdshfkjshgkjlhgf 2 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur Çarşamba 09:53 Paylaş Çarşamba 09:53 Mertol Kip yazdı: arabada vites kolu olmayınca canım sıkılır lem Yorum bağlantısı
Mertol Kip Çarşamba 09:57 Paylaş Çarşamba 09:57 Çağlar Bayur yazdı: canım sıkılır lem 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur Çarşamba 10:05 Paylaş Çarşamba 10:05 Mertol Kip yazdı: gebzeye göre amaç değişir 1 Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar 2 saat önce Yazar Paylaş 2 saat önce (düzenlendi) Çinde 36 araçla çok detaylı ve farklı kaza senaryoları içeren kapsamlı bir ADAS testi yapmışlar. Sonuçlar sürüş esnasında ADAS sistemlerine oldukça temkinli yaklaşmak ve sürücünün daima kontrolü elden bırakmaması gerektiğini net ortaya koyuyor. Video yaklaşık 1,5 saat.. Ama güzel ve izlemeye değer bi video. Bu arada görüntü algılamaymış, Lidar mış hepsi bir yere kadar. Ancak toplamda 6 ana başlıkta yapılan testlerde görüntü işleme ile çalışan Tesla daha iyi sonuçlar vermiş. Testlere bakılırsa Tesla nın Lidar koymayıp görüntü işleme üzerinde ısrar etmesinin mantıklı tarafları var gibi görünüyor. 6 ana başlıkta yapılan değerlendirmelerde ise sonuçlar şöyle çıkmış; NEWS:Chinese media tested ADAS in various scenarios, including highways & night driving. Tesla’s vision-based system outperformed emerging Chinese brands like Huawei & Xiaomi, as well as traditional automakers. Even with LiDAR, competitors’ ADAS performance lags behind Tesla. Rankings Top Performers: • Tesla Model 3 (RWD Refreshed) – 5/6 • Tesla Model X (2023 LR Refreshed) – 5/6 • Xpeng G6 – 3/6 • Wenjie M9 – 3/6 • Zhijle R7 – 3/6 • BYD Z9GT EV – 3/6 Mid-Tier: • Aion RT (2025) – 2/6 • Platinum 3X – 2/6 • Avita 12 – 2/6 • Wenjie M7 – 2/5 • Avita 07 – 2/5 Low Performers: • Ideal L6 – 1/6 • Xiaomi SU7 – 1/5 • Wenjie M8 – 1/5 • QinLDM – 1/5 • iCAR V23 – 1/5 • Xiaomi SU7 Ultra (2025) – 1/4 • BYD Seagull – 1/4 • NIO ES6 – 1/4 Failed All Tests (0 Passes): • Zeekr 001 (2025 YOU Edition) – 0/6 • Baojun Enjoy PHEV – 0/6 • Lynk & Co – 0/6 • Han LEV – 0/5 • Zero runing C10 – 0/5 • PASSAT – 0/5 • GAC Honda P7 – 0/5 • Zeekr 7X (2025 100kWh) – 0/5 • Xpeng P7+ – 0/4 • Song Pro DM – 0/4 • Letao L60 – 0/4 • Star Era ET – 0/4 • Firefly – 0/4 2 saat önce tarihinde Abdussamed Acar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts