İçeriğe Yönlendir

2025 Juniper (Yeni Model Y)


Abdussamed Acar

Recommended Posts

Abdussamed Acar

Bu arada anladığım kadarıyla servis talebi bulunan herkese aşağıdaki aksiyon otomatik atanıyor. Arkadaşın sağ koltukta minik bi tıkırtı vardı servis kaydını telefondan açar açmaz aşağıdaki aksiyon otomatik tanımlandı...

 

- EMEA - 2025+ mODEL y - Brake Fluid Adjustment

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Abdussamed Acar yazdı:

Aynen, Tesla da yarısı olmasa da 1/4 ü diyebilirim. Birde rejenatif frenlemeden mekanik frene geçiş her zaman pürüzsüz değil ve fren dozlamasında bi dalgalanma yaratıyor ki bu belki fren mesafesinde yada abs nin erken açmasında bi dezavantaj olabilir. 

aynisi mercedes de oluyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Doğan Arşiray yazdı:

aynisi mercedes de oluyor. 

 

sanal pedal hissiyatını sağlayan mekanizma da önemli. Bu arabalarda fren servosu yok. Pedalın sertlik şiddeti sanal olarak oluşturuluyor. 
 

toyota’da 300-400 bin milde bozulur diyorlar. O kadar dayanıyor pompa. Ama full elektriklilerde rejen kuvveti büyük olduğu için ömrü daha uzun olur muhtemelen

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Abdussamed Acar

80 Km/h sabit hız ile uzun yol giderseniz ne mi olur?

 

%100 ile Şarkışla dan çıktım Ankaraya vardığımda 400 Km yi geçmiştim ve hala %30 şarjım vardı. Tüketim 10,2 kWh/km :biggrin:

 

 

IMG_20250829_052938.jpg

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Abdussamed Acar yazdı:

80 Km/h sabit hız ile uzun yol giderseniz ne mi olur?

 

%100 ile Şarkışla dan çıktım Ankaraya vardığımda 400 Km yi geçmiştim ve hala %30 şarjım vardı. Tüketim 10,2 kWh/km :biggrin:

 

 

IMG_20250829_052938.jpg

En son surekli 80 le 20 yasimdayken 1.3 hyundai accent ile istanbul kadikoy - ankara incek arasinda surus yapmistim. Agustostu ve klima yoktu. 100km 4.2 litre benzin yakmisti araba. Sorun ekonomi degil cepte para olmamasiydi. 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar
Doğan Arşiray yazdı:

En son surekli 80 le 20 yasimdayken 1.3 hyundai accent ile istanbul kadikoy - ankara incek arasinda surus yapmistim. Agustostu ve klima yoktu. 100km 4.2 litre benzin yakmisti araba. Sorun ekonomi degil cepte para olmamasiydi. 

Milyon km yol yapınca karşılaştığın durum sadece para yada klima olmamasıyla sınırlı kalmıyor emin ol... 😂

Yorum bağlantısı
Tevfik Işık
(düzenlendi)

a

Abdussamed Acar yazdı:

80 Km/h sabit hız ile uzun yol giderseniz ne mi olur?

 

%100 ile Şarkışla dan çıktım Ankaraya vardığımda 400 Km yi geçmiştim ve hala %30 şarjım vardı. Tüketim 10,2 kWh/km :biggrin:

 

 

IMG_20250829_052938.jpg

Hiç trafik yok muydu? Ortalama hızınız da 80 km civarında. Değerler çok çok 👍

tarihinde Tevfik Işık tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Mertol Kip yazdı:

 

Yoo benim arabanin fren dozlamasinin normal bir arabadan farki yok, araba agir oldugu icin daha cabuk kizakliyor ama o lastik ebadi ile alakali. 

 

Corsa da kızaklıyor.. 

O ağırlığa o lastik yetmiyor demekki. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Corsa da kızaklıyor.. 

O ağırlığa o lastik yetmiyor demekki. 

 

çok tehlikeli. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

 

çok tehlikeli. 

konu patinaj virak kızaklama içerir, bazı markalara uzak kavramlar kalp atışı hızlanır 

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar
Tevfik Işık yazdı:

a

Hiç trafik yok muydu? Ortalama hızınız da 80 km civarında. Değerler çok çok 👍

 

Yok geceydi pek trafik yoktu 8-10 kez kırmızı ışıkta durmuşluğum var ama bi kaç kez kısa süreli 110-120 ile de gittim... 

Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar

10.000 km yi geçince fren konusunda benim kasap olarak koyduğum bir teşhis var bu araca :biggrin:...

 

Aslında sorun frenin tutmaması değil ön/arka fren dengesi ve dozlamasında bir ayar problemi var bu araçta. Ve bu ayarsızlık her zaman aynı düzeyde değil. uzun süre freni kullanmayıp ilk sert frenlemeyi yaptığınızda karşılaşma ihtimaliniz daha yüksek. Ön/arka fren dengesinde çok kısa anlık değişen bir dengesizlik oluyor. Bu esnada zaman zaman ABS erken açabiliyor ve bi anlık fren iyi tutmuyor hissi yaratabiliyor.

 

Bence ön/arka dozajlamasının düzgün çalışması ile ilgili bir servis aksiyonu alma ihtimalleri var. Bu durum kış aylarına yaklaştıkça bu kadar fazla sayıda Tesla nın satıldığı piyasa da daha çok konuşulacaktır. 

 

Şuyu vukuundan beter derler ya, bu konu biraz da o hale gelmeye başladı... Fren pedalına ayağını koymadan kaza yapan bile araba durmuyor demeye başladı... :)

Yorum bağlantısı
Mertol Kip
(düzenlendi)

Bence daha once agir araba kullanmamis olmaktan.

 

Benim alette panik frende erken abs devreye giriyor. Mal gibi 2300kg arabaya 235 lastik takarsan kizaklar tabi. Sadece frende de degil, sport moda alip tam gaz yaparsam da sacma salak sariyor lastik. Bence bu agirliktaki ve torka sahip makinelerde daha genis yanak + kesinlikle 4 ceker lazim. 

tarihinde Mertol Kip tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar
Mertol Kip yazdı:

Bence daha once agir araba kullanmamis olmaktan.

 

Benim alette panik frende erken abs devreye giriyor. Mal gibi 2300kg arabaya 235 lastik takarsan kizaklar tabi. Sadece frende de degil, sport moda alip tam gaz yaparsam da sacma salak sariyor lastik. Bence bu agirliktaki ve torka sahip makinelerde daha genis yanak + kesinlikle 4 ceker lazim. 

Yok abi ağır olmasından kaynaklanan durum dışında her zaman olmayan tutarsız bi davranışta var... Tutmuyor değil, aynı yolda fren herzaman aynı şeyi hissettirmeyebiliyor. Bi dalgalanma var sanki ön arka dengesinde... Her frende bariz hissedilen bi durum değil zaten... 

 

Biraz daha zaman geçsin bi 100 bin araç daha satsınlar çıkar suyu... 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

image.png.e507bd3299d1e57e42089d77b4fa915a.png

Abdussamed Acar yazdı:

Yok abi ağır olmasından kaynaklanan durum dışında her zaman olmayan tutarsız bi davranışta var... Tutmuyor değil, aynı yolda fren herzaman aynı şeyi hissettirmeyebiliyor. Bi dalgalanma var sanki ön arka dengesinde... Her frende bariz hissedilen bi durum değil zaten... 

 

Biraz daha zaman geçsin bi 100 bin araç daha satsınlar çıkar suyu... 

bu yeni versiyona özgü sanırım. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Abdussamed Acar yazdı:

Milyon km yol yapınca karşılaştığın durum sadece para yada klima olmamasıyla sınırlı kalmıyor emin ol... 😂

Mesaj anlasilamadi, ben de toplamda 1 milyon km yapmisimdir herhalde o kadar zamanda. Benim tuhafima giden sey, kisiden bagimsiz, olasi bir sarj problemi nedeniyle uzun yolda yavas gitmek zorunda hissetmekle ilgili. Az once 810 km yoldan geldim. Surekli 130 140 ile gelsek te, ne radar vardi ne de yol calismasi, cocuklarin cisi hanimin inciri kaynanamin lokumu diyerek 10 saat 15 dk da ancak geldik. Bana da fenaliklar geldi. Ortalama hizi dusunelim simdi. Bunun aksine, 90 la surekli gitsem arada bir yerde otelde uyumak gerekirdi. Gerektiginde maks izin verilen hizda suremedikten sonra elektrikli bence uzun yol icin biraz zorlama oluyor. Bunun iphone ile kiyaslanmasi da cok alakasiz. Iphone bir standart belirlemisti, elektrikli arabanin en iyisi bile eski bir yakitli ve buyuk motorlu arac ile menzil rahatligi konusunda boy olcusemez. Hala nispeten ucuz aliniyor, ucuz biniliyor, harika olanaklar sunuyor bu cok dogru ama mobilite anlaminda yetersiz diye dusunuyorum. Bu benim, bizdeki eqc400 le olan sinirli menzil deneyimimle sakli, tarafli gozlemim olabilir, bu da var. 

Mertol Kip yazdı:

Bence daha once agir araba kullanmamis olmaktan.

 

Benim alette panik frende erken abs devreye giriyor. Mal gibi 2300kg arabaya 235 lastik takarsan kizaklar tabi. Sadece frende de degil, sport moda alip tam gaz yaparsam da sacma salak sariyor lastik. Bence bu agirliktaki ve torka sahip makinelerde daha genis yanak + kesinlikle 4 ceker lazim. 

4 ceker lazim o zaman kalin teker onemsiz olurdu. Niyeyse cok daha guclu modellere 4 ceker koyuyorlar. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

810 km durmadan mı geldiniz?

 

Benim rekorum 27 yaşında 1400 mil. 

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Mehmet Göktürk yazdı:

810 km durmadan mı geldiniz?

 

Benim rekorum 27 yaşında 1400 mil. 

Sebebi neydi ki hocam

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
İlkay Başaran yazdı:

Sebebi neydi ki hocam

ülke büyük, aslında ülke denmez, birleşmiş ülkeler kıtası olabilir

yunaytıd

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Doğan Arşiray yazdı:

Mesaj anlasilamadi, ben de toplamda 1 milyon km yapmisimdir herhalde o kadar zamanda. Benim tuhafima giden sey, kisiden bagimsiz, olasi bir sarj problemi nedeniyle uzun yolda yavas gitmek zorunda hissetmekle ilgili. Az once 810 km yoldan geldim. Surekli 130 140 ile gelsek te, ne radar vardi ne de yol calismasi, cocuklarin cisi hanimin inciri kaynanamin lokumu diyerek 10 saat 15 dk da ancak geldik. Bana da fenaliklar geldi. Ortalama hizi dusunelim simdi. Bunun aksine, 90 la surekli gitsem arada bir yerde otelde uyumak gerekirdi. Gerektiginde maks izin verilen hizda suremedikten sonra elektrikli bence uzun yol icin biraz zorlama oluyor. Bunun iphone ile kiyaslanmasi da cok alakasiz. Iphone bir standart belirlemisti, elektrikli arabanin en iyisi bile eski bir yakitli ve buyuk motorlu arac ile menzil rahatligi konusunda boy olcusemez. Hala nispeten ucuz aliniyor, ucuz biniliyor, harika olanaklar sunuyor bu cok dogru ama mobilite anlaminda yetersiz diye dusunuyorum. Bu benim, bizdeki eqc400 le olan sinirli menzil deneyimimle sakli, tarafli gozlemim olabilir, bu da var. 

4 ceker lazim o zaman kalin teker onemsiz olurdu. Niyeyse cok daha guclu modellere 4 ceker koyuyorlar. 

 

Çok tehlikeli.. bence siz yeterince dinlenemediğiniz için fenalık yaşadınız. arabada yolcular arasında çok gürültü varsa oda etkiler. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Çağlar Bayur yazdı:

ülke büyük, aslında ülke denmez, birleşmiş ülkeler kıtası olabilir

yunaytıd

Ülke büyük biliyorum da duemadan 1400 mil yani 2000 km den fazla yol adamı yorar

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
İlkay Başaran yazdı:

Sebebi neydi ki hocam

gençlik salaklğı washington dan new orleans a uçak bileti pahalı diye kongreye gittim arabayla. 

  • Beğen 2
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar
Doğan Arşiray yazdı:

Mesaj anlasilamadi, ben de toplamda 1 milyon km yapmisimdir herhalde o kadar zamanda. Benim tuhafima giden sey, kisiden bagimsiz, olasi bir sarj problemi nedeniyle uzun yolda yavas gitmek zorunda hissetmekle ilgili. Az once 810 km yoldan geldim. Surekli 130 140 ile gelsek te, ne radar vardi ne de yol calismasi, cocuklarin cisi hanimin inciri kaynanamin lokumu diyerek 10 saat 15 dk da ancak geldik. Bana da fenaliklar geldi. Ortalama hizi dusunelim simdi. Bunun aksine, 90 la surekli gitsem arada bir yerde otelde uyumak gerekirdi. Gerektiginde maks izin verilen hizda suremedikten sonra elektrikli bence uzun yol icin biraz zorlama oluyor. Bunun iphone ile kiyaslanmasi da cok alakasiz. Iphone bir standart belirlemisti, elektrikli arabanin en iyisi bile eski bir yakitli ve buyuk motorlu arac ile menzil rahatligi konusunda boy olcusemez. Hala nispeten ucuz aliniyor, ucuz biniliyor, harika olanaklar sunuyor bu cok dogru ama mobilite anlaminda yetersiz diye dusunuyorum. Bu benim, bizdeki eqc400 le olan sinirli menzil deneyimimle sakli, tarafli gozlemim olabilir, bu da var. 

 

Son 3 ayda 10.000 son 1 haftada 1500 km yapan birisi olarak elektrikli ile uzun yol konusunda zorlama bir durum bence asla söz konusu değilmiş. Mobilite anlamında da tahmin ettiğimin aksine hiç yetersiz değil. Tahmin ettiğimden de kolay hatta... Bu arada 80km/h sabit hız örneği menzil kaygısıyla katedilmiş bir seyahat örneği değil. Aksine 1.5 saat geç ulaşmanın işime geldiği özellikle bunu tercih ettiğim konforlu bir yolculuk. Biraz elektriyle gezince farkettim ki her yer soket dolu.

 

Sezgisel kullanılabilen kolay anlaşılır yazılım arayüzü Apple ın IOS kafasına çok benzer tasarlanmış, Bu konuda gereksiz detayları barındırmayan sade tasarım kesinlikle Apple anlayışını hissettiriyor bana. Iphone un ilk yıllarında ortaya koyduğu farklılığı kastediyorum. 

 

Diğer aracım gibi 1000 Km üzeri menzil rahatlığının olmayışı asla mobilite anlamında yetersiz hissettirmiyor. Yasal hız sınırlarını çok fazla aşmadan ortalama 300 Km de bir 20 dakika durmak bana mobilite de yetersizlik değil sağlıklı bir gereklilik gibi geliyor. 3 gün önce Ankara'dan İstanbula 15 dakika mola ile 3,5 saatten daha kısa sürede gelmekte de menzil açısından hiç zorlanmadım mesela. Bu da bir örnek.

 

Konu şu; 80 le neden gidesin? Bunun cevabı herkes için aynı değil... ;)  Aynı olsa cidden çekilmezdi hayat çünkü..

 

Menzil şu an bile büyük dert değil, hele ki yakın gelecekte (EPA) +700 Km ye ulaşırsa benim için artık dikkate aldığım bir konu bile olmaz.

 

Elektriklide asıl dert ne biliyor musun? menzil falan değil; Roket gibi 100-150 km ötedeki hastaneye bir canını yetiştirmen gerekir ve depon o an boştur. İçten yanmalıda bu yakıtı 2 dakika da ikmal edersin diğerinde 10 dakika da... Ama o aradaki 8 dakika fark Allah kimsenin başına vermesin insana saç baş yoldurur araba yaktırır. Ben 10.000 km kullanınca aklımda bundan başka tereddüt kalmayacak kadar ikna oldum bu konuya...

 

 

Mehmet Göktürk yazdı:

Benim rekorum 27 yaşında 1400 mil. 

 

:shok: Ciddi misin hocam! Sonda falan takılı değildi dimi? :biggrin:

Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar
Mehmet Göktürk yazdı:

image.png.e507bd3299d1e57e42089d77b4fa915a.png

bu yeni versiyona özgü sanırım. 

 

Muhtemelen, çünkü fren sistemi tamamen değişmiş şeklinde bilgilere rastladım...

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Abdussamed Acar yazdı:

 

 

 

:shok: Ciddi misin hocam! Sonda falan takılı değildi dimi? :biggrin:

Durduk benzin aldık yedik içtik vs. 

Abdussamed Acar yazdı:

 

 

 

:shok: Ciddi misin hocam! Sonda falan takılı değildi dimi? :biggrin:

Durduk benzin aldık yedik içtik vs. 3 depo aldım sanırım. yahut 4. 

her bi depo 12 dolardı felan o zaman . 

şimdi 50 dolar. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...