İçeriğe Yönlendir

2025 Juniper (Yeni Model Y)


Abdussamed Acar

Recommended Posts

Mertol Kip
Abdussamed Acar yazdı:

Bunun gibi çok görüntü var. Tesladan araç sahibi kaza anında log kayıtlarını isterse veriyorlar. Log kayıtlarında hangi saniyede hangi pedala hangi seviyede ve güçte bastığını söylüyorlar. Bir çokmlog kaydı istenmiş kazaya baktım bazılarında adam bırak frene basmayı dikkatsizlikten ayak hala gaz pedalında olduğu için otomatik fren bile geç devreye giriyor. Bu tür görüntülerde dikkkatsizliğin etkili olduğunu düşünüyorum. Kaza yapan herkes ben bastım araç durmadı şeklindr araca *** çamur *** atma potansiyeli taşıyor zaten, ama benim rastladıklarımda adamlar frene basmamışsın yada çok geç basmışsın diyor. kullanıyorum 8 bin km olmak üzere, durmayan bi araç değil sadece diğer bindiğim iyi araçlarla kıyaslayınca kütleyi dikkate alarak ani frenajda temkinli olmak lazım. Fren pedalı biraz farklı. 

 

Neden hep tesla diye sormak lazim bu durumda. Tamam 3 5 kişi kendi hatasini tesla ya yikmaya calisiyor diyelim, bu aletler yayginlastigindan beri tesla ile ilgili hep bi fren mevzusu dönüyor.

Yorum bağlantısı
Osman Ünal
(düzenlendi)

Bu olayları muhtemelen adaptif sürüş yapanlar yaşıyor, 3-4 gün evvel İst-Ordu yaptım Tiguan ile, ıvır zıvır her şeyi ile dolu araba.

acc yi bol bol kullandım bir yere kadar, ondan sonra kapatmak zorunda kaldım. Trafik sürekli monoton bir şekilde akıyorsa çok güzel şalışıyor, şeritte tutması, mesafeyi ayarlaması, dur kalk yapması mükemmel. Başıma 2 kez tarif edeceğim olay gelince kullanmayı bıraktım, acc açık ve uzun mesafe aralığı set etmiştim, önüm açık giderken 82km eds tabelasını gördüm ve tekrar tabelaya göre set ettim, yaklaşık 700-800 metre ilerde ışıklar var ve araçlar durmuş, bizim araç hiç gaz kesmeden araçların üstüne gidiyor yavaşlama veya durma emaresi göstermeden, mecburen ben frenlemek zorunda kaldım, üstelik duran trafiğe bu hızla gidince ciddi frenleme gerekiyor, bu benzeri olayı 2 kez yaşayınca artık kullanmayı bıraktım. 

İnsanlarda bundan dolayı sıkıntı yaşıyor olabilir, yukardaki kazada da öndeki araç aniden duruyor aynı benim yaşadığıma benzer, o sırada acc nin algılama sınırı içinde ise ayarlayabiliyor fakat sınır dışında ise algılama problemi oluşmuş olabilir, sürücüde arabaya güvenip frene yeterli basmamıştır.

 

Edit: Bu olayları yaşayınca limitleme candır dedim ve sürekli onu kullandım.

Bu arada ben alışmışım aracı sağ çizgiye yakın kullanmaya, şerit takip ısrarla sol çizgiye yakın takip ediyor, uyuz etti beni sürekli direksiyonu titretmesi.

tarihinde Osman Ünal tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Erdem Doğan yazdı:

 

Sanirim o pedal farki tum elektrikliklerde ayni. Taycan da frene basinca balatanin diske temasina kadar pedal hissiz ve garip. Zor yavasliyor yada duramayacak hissi veriyor. Ancak biraz daha basinca fark ediyor. Pedalin belkide yarisi sadece motor freni icin, kalan kisminda balata diske degiyor.

 

Yoo benim arabanin fren dozlamasinin normal bir arabadan farki yok, araba agir oldugu icin daha cabuk kizakliyor ama o lastik ebadi ile alakali. 

Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Osman Ünal yazdı:

Bu olayları muhtemelen adaptif sürüş yapanlar yaşıyor, 3-4 gün evvel İst-Ordu yaptım Tiguan ile, ıvır zıvır her şeyi ile dolu araba.

acc yi bol bol kullandım bir yere kadar, ondan sonra kapatmak zorunda kaldım. Trafik sürekli monoton bir şekilde akıyorsa çok güzel şalışıyor, şeritte tutması, mesafeyi ayarlaması, dur kalk yapması mükemmel. Başıma 2 kez tarif edeceğim olay gelince kullanmayı bıraktım, acc açık ve uzun mesafe aralığı set etmiştim, önüm açık giderken 82km eds tabelasını gördüm ve tekrar tabelaya göre set ettim, yaklaşık 700-800 metre ilerde ışıklar var ve araçlar durmuş, bizim araç hiç gaz kesmeden araçların üstüne gidiyor yavaşlama veya durma emaresi göstermeden, mecburen ben frenlemek zorunda kaldım, üstelik duran trafiğe bu hızla gidince ciddi frenleme gerekiyor, bu benzeri olayı 2 kez yaşayınca artık kullanmayı bıraktım. 

İnsanlarda bundan dolayı sıkıntı yaşıyor olabilir, yukardaki kazada da öndeki araç aniden duruyor aynı benim yaşadığıma benzer, o sırada acc nin algılama sınırı içinde ise ayarlayabiliyor fakat sınır dışında ise algılama problemi oluşmuş olabilir, sürücüde arabaya güvenip frene yeterli basmamıştır.

Abi bu arabalarin otonom olma iddiasi yok ki. Bunlar yari otonom zaten, ama bizim gibi trafik akişindan ziyade kaosunun yaşandigi ulkelerde kontrolu birakmak cok dogru degil. Yardimci sistem olabilirler ancak. Otoyolda falan ACC iyi...

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...