İçeriğe Yönlendir

Uzun Yolda Fren Balatası Yanması ve Zıplama


Yahya Melih Ayaksız

Recommended Posts

Yahya Melih Ayaksız

Hepimizin kurban bayramını kutlarım.

 

Gece vakti 500 km kadar sıkıntısız yol yaptıktan sonra tam memlekete varmaya 30 km kala bol rampa inip tırmanmalı bir yolda araba önce frenleme yaparken titremeye başladı .Daha sonra da yanık kokusu almaya başladık.  Baktık ki sol ön balata duman atıyor,  3 dk bekleyip yola devam ettik, frensiz 20 30 dk gittik sonra bu fren anında zıplama , titreşim sorunu harici sorun kalmadı 

 

Balatalar 10000 km önce kale markayla değiştirilmişti. Araba megane 3 sw 

 

Forum ahalisi olarak ne yapmayı önerirsiniz, basit bir ısınma vakasımı oldu acaba yoksa memlekette bir usta bulup baktırmak mı gerekir. Balata değişimiyle kurtulur derseniz belki alet edevat bulur kendim değiştiririm. 

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Geçmiş olsun iyi ki alev almamış. Yalnızca balata değişimi ile kurtulmaz, diskin ve fren hidroliğinin de değişmesi lazım. 

 

Değişim yapılırken kaliper pimleri de kontrol edilirse ve yağlanırsa iyi olur. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

Disk ısıdan yamulmuş. Kurtarıyor ise torna ettirin yoksa disk değişecek.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bunu yaşamamak için otomatikse vitesi manuele alıp araç hızını artırmadan hızını koruyarak inmek lazım. 
Sebep araba, disk, balata değildir bence. Bir ihtimal fren merkezi bozuk olup sıkıyor da olabilir. 

Muhtemelen Sebep yoğun fren kullanımıdır.  Frenim patladı diyen kamyonlarda da tam bu oluyor.  Balata ısınıyor ve tutmaz oluyor. 
 

Söküp bakmak lazım. Ancak duman çıktı diyorsunuz. En azından balataların değişmesi gerekir. 
Edit; 

Titreme devam ediyormuş.  Ön disklerin değişmesi gerekir.  

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Yahya Melih Ayaksız

Disk büyük ihtimalle yamuldu daha sonra da balatayı ısıttı demekki. Araba bu şekilde geri götürür mü peki

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül
Evren Erakçora yazdı:

Hızlı mı iniyorsunuz, acaba, motor freni kullanmak lazım.

Büyük ihtimalle 👍

Ben arabayı hiç boşa atmam rampa aşağı inerken farlar+klima+arka cam rezistansı+düşük viteste motor freni aklıma gelen bütün dinamik frenleri kullanırım 😁

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Yahya Melih Ayaksız
(düzenlendi)
Evren Erakçora yazdı:

Hızlı mı iniyorsunuz, acaba, motor freni kullanmak lazım.

Yok otomatik vites hemen vites yükseltiyor. Araba hem sw hem çok yüklüydü.  Disklerin belki de miladı dolmuştu bir anda kargı yolunda gitti. Bu yolda daha önceden de grand scenic in frenler şişmişti. Bir tanıdığın linea balatalar komple erimişti

 

Ayd bosch waldenburg diskleri webte aynı paraya satılıyor . Disk ve balata önerilerine de açığım 

 

tarihinde Yahya Melih Ayaksız tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Koray Demir
Yahya Melih Ayaksız yazdı:

 

 

Ayd bosch waldenburg diskleri webte aynı paraya satılıyor . Disk ve balata önerilerine de açığım 

 

Trw disk+ Mais balata sıfır sorun.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Yahya Melih Ayaksız yazdı:

Yok otomatik vites hemen vites yükseltiyor. Araba hem sw hem çok yüklüydü.  Disklerin belki de miladı dolmuştu bir anda kargı yolunda gitti. Bu yolda daha önceden de grand scenic in frenler şişmişti. Bir tanıdığın linea balatalar komple erimişti

 

Ayd bosch waldenburg diskleri webte aynı paraya satılıyor . Disk ve balata önerilerine de açığım 

 

Freni korumak için bir.mod olmalı L, 3, falan veya manuel çekip düşük vitesle gibi

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Motor freni etkisinden mahrum kalmış bir Renault Megane Sw aracın , rampalarda fren sorunu yaşaması mukadderatır

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Yahya Melih Ayaksız yazdı:

Yok otomatik vites hemen vites yükseltiyor. Araba hem sw hem çok yüklüydü.  

 


Manuel mod yok mu.  
Bu yoksa eski otomatikse Overdrive on/off tuşu vardır. Bu aktif edilirse son vitese geçmez. 
 

Ben inişlerde 4000 deviri geçirmeyecek şekilde vites seçer manuel modda inerim. 
 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yahya Melih Ayaksız

Manuel var ama çok devirlenince vitesi yükseltiyor . Dönüşte fazla sürat yapmadan farklı yoldan gideceğiz 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Yahya Melih Ayaksız yazdı:

Manuel var ama çok devirlenince vitesi yükseltiyor . Dönüşte fazla sürat yapmadan farklı yoldan gideceğiz 


Süratlenince fren yapacaksın işte. 
Sürekli frende inersen yakarsın. 
Yavaşlayıp bırakıp soğumasına fırsat vereceksin. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

YouTube’da eski kamyon videoları izlemek lazım biraz. :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf

Tek balatada olduysa kaliper sıkılı kalmış olabilir. Opel marka aracınızda olmuştu ve sonucunda lastik tutuşmuştu. 
 

Emre abinin dediği gibi muhakkak hidrolik değişsin. Hidrolik belli bir süre sıcaklığa maruz kaldıktan sonra nem yapar. Nem başka bir ısı altında hidrolikten ayrışır ve sistemde ayrışık su gezmeye başlar. 
 

Disk yamuk orası kesin, eğer tornadan sonra belli bir kalınlığın üzerinde kalacaksa torna yapılabilir aksi halde frenleme esnasında çatlama yapar o da kaza ile sonuçlanır. 
 

Ben pimrikli birisi olarak frene dair ne varsa değiştirirdim. İlkay abi cevaplamadan yazayım, evet fren pedalı hariç. :crazy:
 

Geçmiş olsun. 

  • Beğen 2
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Alpay Köse

Benzer bı sorun iki yıl önce başıma gelmisti.fethiye ölüdenize inerken rampada frenler şişti.sonlara doğru çok az tutmaya başladı.el freni yardımıyla sahile indim sonra bi daha sorun  olmadı ama memlekete dönünce yenisi ile disk balata değişim yaptım.zaten 180000 km olmuştu.torna kurtarmadı. delikli ferformans diski aldım.2 yıldır kullanıyorum memnunum 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...