Yahya Melih Ayaksız Dün saat 12:43 Paylaş Dün saat 12:43 Hepimizin kurban bayramını kutlarım. Gece vakti 500 km kadar sıkıntısız yol yaptıktan sonra tam memlekete varmaya 30 km kala bol rampa inip tırmanmalı bir yolda araba önce frenleme yaparken titremeye başladı .Daha sonra da yanık kokusu almaya başladık. Baktık ki sol ön balata duman atıyor, 3 dk bekleyip yola devam ettik, frensiz 20 30 dk gittik sonra bu fren anında zıplama , titreşim sorunu harici sorun kalmadı Balatalar 10000 km önce kale markayla değiştirilmişti. Araba megane 3 sw Forum ahalisi olarak ne yapmayı önerirsiniz, basit bir ısınma vakasımı oldu acaba yoksa memlekette bir usta bulup baktırmak mı gerekir. Balata değişimiyle kurtulur derseniz belki alet edevat bulur kendim değiştiririm. Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal Dün saat 13:53 Paylaş Dün saat 13:53 Geçmiş olsun iyi ki alev almamış. Yalnızca balata değişimi ile kurtulmaz, diskin ve fren hidroliğinin de değişmesi lazım. Değişim yapılırken kaliper pimleri de kontrol edilirse ve yağlanırsa iyi olur. 2 Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül Dün saat 14:45 Paylaş Dün saat 14:45 Disk ısıdan yamulmuş. Kurtarıyor ise torna ettirin yoksa disk değişecek. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek Dün saat 14:48 Paylaş Dün saat 14:48 Bunu yaşamamak için otomatikse vitesi manuele alıp araç hızını artırmadan hızını koruyarak inmek lazım. Sebep araba, disk, balata değildir bence. Bir ihtimal fren merkezi bozuk olup sıkıyor da olabilir. Muhtemelen Sebep yoğun fren kullanımıdır. Frenim patladı diyen kamyonlarda da tam bu oluyor. Balata ısınıyor ve tutmaz oluyor. Söküp bakmak lazım. Ancak duman çıktı diyorsunuz. En azından balataların değişmesi gerekir. Edit; Titreme devam ediyormuş. Ön disklerin değişmesi gerekir. 2 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur Dün saat 15:43 Paylaş Dün saat 15:43 balata diske devamlı temasta klamış ise yanmıştır. 1 Yorum bağlantısı
Yahya Melih Ayaksız Dün saat 16:24 Yazar Paylaş Dün saat 16:24 Disk büyük ihtimalle yamuldu daha sonra da balatayı ısıttı demekki. Araba bu şekilde geri götürür mü peki Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur Dün saat 16:32 Paylaş Dün saat 16:32 titrer falan ama fren sıkar. konforsuz olur ama işini görür 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 23 saat önce Paylaş 23 saat önce Hızlı mı iniyorsunuz, acaba, motor freni kullanmak lazım. Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül 22 saat önce Paylaş 22 saat önce Evren Erakçora yazdı: Hızlı mı iniyorsunuz, acaba, motor freni kullanmak lazım. Büyük ihtimalle 👍 Ben arabayı hiç boşa atmam rampa aşağı inerken farlar+klima+arka cam rezistansı+düşük viteste motor freni aklıma gelen bütün dinamik frenleri kullanırım 😁 1 1 Yorum bağlantısı
Yahya Melih Ayaksız 21 saat önce Yazar Paylaş 21 saat önce (düzenlendi) Evren Erakçora yazdı: Hızlı mı iniyorsunuz, acaba, motor freni kullanmak lazım. Yok otomatik vites hemen vites yükseltiyor. Araba hem sw hem çok yüklüydü. Disklerin belki de miladı dolmuştu bir anda kargı yolunda gitti. Bu yolda daha önceden de grand scenic in frenler şişmişti. Bir tanıdığın linea balatalar komple erimişti Ayd bosch waldenburg diskleri webte aynı paraya satılıyor . Disk ve balata önerilerine de açığım 21 saat önce tarihinde Yahya Melih Ayaksız tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Koray Demir 21 saat önce Paylaş 21 saat önce Yahya Melih Ayaksız yazdı: Ayd bosch waldenburg diskleri webte aynı paraya satılıyor . Disk ve balata önerilerine de açığım Trw disk+ Mais balata sıfır sorun. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 20 saat önce Paylaş 20 saat önce Yahya Melih Ayaksız yazdı: Yok otomatik vites hemen vites yükseltiyor. Araba hem sw hem çok yüklüydü. Disklerin belki de miladı dolmuştu bir anda kargı yolunda gitti. Bu yolda daha önceden de grand scenic in frenler şişmişti. Bir tanıdığın linea balatalar komple erimişti Ayd bosch waldenburg diskleri webte aynı paraya satılıyor . Disk ve balata önerilerine de açığım Freni korumak için bir.mod olmalı L, 3, falan veya manuel çekip düşük vitesle gibi Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 11 saat önce Paylaş 11 saat önce Motor freni etkisinden mahrum kalmış bir Renault Megane Sw aracın , rampalarda fren sorunu yaşaması mukadderatır Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 9 saat önce Paylaş 9 saat önce Yahya Melih Ayaksız yazdı: Yok otomatik vites hemen vites yükseltiyor. Araba hem sw hem çok yüklüydü. Manuel mod yok mu. Bu yoksa eski otomatikse Overdrive on/off tuşu vardır. Bu aktif edilirse son vitese geçmez. Ben inişlerde 4000 deviri geçirmeyecek şekilde vites seçer manuel modda inerim. 1 Yorum bağlantısı
Yahya Melih Ayaksız 7 saat önce Yazar Paylaş 7 saat önce Manuel var ama çok devirlenince vitesi yükseltiyor . Dönüşte fazla sürat yapmadan farklı yoldan gideceğiz Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 6 saat önce Paylaş 6 saat önce Yahya Melih Ayaksız yazdı: Manuel var ama çok devirlenince vitesi yükseltiyor . Dönüşte fazla sürat yapmadan farklı yoldan gideceğiz Süratlenince fren yapacaksın işte. Sürekli frende inersen yakarsın. Yavaşlayıp bırakıp soğumasına fırsat vereceksin. 3 Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 5 saat önce Paylaş 5 saat önce YouTube’da eski kamyon videoları izlemek lazım biraz. 1 Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf 4 saat önce Paylaş 4 saat önce Tek balatada olduysa kaliper sıkılı kalmış olabilir. Opel marka aracınızda olmuştu ve sonucunda lastik tutuşmuştu. Emre abinin dediği gibi muhakkak hidrolik değişsin. Hidrolik belli bir süre sıcaklığa maruz kaldıktan sonra nem yapar. Nem başka bir ısı altında hidrolikten ayrışır ve sistemde ayrışık su gezmeye başlar. Disk yamuk orası kesin, eğer tornadan sonra belli bir kalınlığın üzerinde kalacaksa torna yapılabilir aksi halde frenleme esnasında çatlama yapar o da kaza ile sonuçlanır. Ben pimrikli birisi olarak frene dair ne varsa değiştirirdim. İlkay abi cevaplamadan yazayım, evet fren pedalı hariç. Geçmiş olsun. 2 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts