İçeriğe Yönlendir

Akü Işığı Sonrası Yolda Kaldım


Yahya Melih Ayaksız

Recommended Posts

Yahya Melih Ayaksız

İyi forumlar.  Geçen sene aküm çakmaklıkta 10 gün kamera unuttuğum için komple boşalmıştı bende takviyeyle çalıştırmıştım. Bugüne kadar bazen yolda giderken akü ışığı yakıyordu ama aküden hiç şüphelenmedim çünkü çalıştırcam diyince normal çalışıyordu

 

Araba 1 hafta kapıda yattı sonra ben çalıştırınca biraz nazlanarak çalıştı, 15 km yol yaptım sonra 8 saat park ettim, yine biraz nazlanarak çalıştı. Yalnız en son çalışırken çok gaz vermediğim sürece hep akü ışığı yaktı en sonunda da sanki benzini bitmiş gibi silkelene silkelene stop etti. 

Otobanın ortasında 2 genç sağolsun ittirdilerde vurdurarak çalıştırdık

 

Bunu aküsü mü bozulmuştur yoksa alternatör mü bitmiş olabilir ne dersiniz? Çalışan araba akü bozuksa akü ışığı yakıp stop edermi?

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

biten sıfırlanan akü genellikle adam olmaz. 

15 km tam yetmeyebilir ama bir de. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Çalışan araçta aküyü sökün eğer alternatör sağlam ise ve özel bir donanım yoksa sonradan eklenen stop etmez. 

 

Alternatör düzgün akım üretemezse bu saydıklarınız olur. Ancak siz aküyü de sıfırlamışsınız, hem akü kesin değişecek hem de alternatöre bakılması lazım

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Ü.Emre Kartal yazdı:

Çalışan araçta aküyü sökün eğer alternatör sağlam ise ve özel bir donanım yoksa sonradan eklenen stop etmez. 

 

Alternatör düzgün akım üretemezse bu saydıklarınız olur. Ancak siz aküyü de sıfırlamışsınız, hem akü kesin değişecek hem de alternatöre bakılması lazım

Escortta tamam da yeni araçlar olmaz

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Evet modernize araçlarda elektronik sistemler hasar görür. Alternatör tam dc değil

Soruna gelince, akü tamamen ölü de dahi olsa aracın sağlıklı çalışması gerekir. Alternatör 13.5 volt civarı gerilim üretiyor yanında da 60-70 amperlik akım ile. Araç sorunsuz ilerler

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yahya Melih Ayaksız
Servet Aydın yazdı:

Evet modernize araçlarda elektronik sistemler hasar görür. Alternatör tam dc değil

Soruna gelince, akü tamamen ölü de dahi olsa aracın sağlıklı çalışması gerekir. Alternatör 13.5 volt civarı gerilim üretiyor yanında da 60-70 amperlik akım ile. Araç sorunsuz ilerler

Hem alternatör hem akü diyorsunuz yani. Araçta aydınlatmada da hafif titreme vardı . Alternatörün neleri bozulmuştur tahmini bir fiyat verebilirmisiniz?

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Ben almamam rakamdan. Aküden önce alternatöre bakılacak. Kurşun asit starter aküleri derin deşarj olsa da ölmez. Harici şarj edilir ve kurtulurlar

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Mehmet Göktürk yazdı:

Escortta tamam da yeni araçlar olmaz

Yeni araçlarda aküyü değişince bile bms resetlenmek zorunda. Yoksa eski aküye davrandığı gibi davranıyor ve aküyü düzgün kullanamıyor sistem. Hatta ölü bir aküden sonra ise saçmalamaya devam ediyor

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Servet Aydın yazdı:

Evet modernize araçlarda elektronik sistemler hasar görür. Alternatör tam dc değil

Soruna gelince, akü tamamen ölü de dahi olsa aracın sağlıklı çalışması gerekir. Alternatör 13.5 volt civarı gerilim üretiyor yanında da 60-70 amperlik akım ile. Araç sorunsuz ilerler

 

Bir bilgi

Bayramdaki uzun yolda fark ettim, çok da şaşırdım. Yolculukta akü tam dolmuş olmalı ki,  bir süre sonra hiç bir yol ve yük koşulunda voltaj 12.8 i geçmedi. Akşamdan sabah bekleyince beklediğimiz tepkileri veriyordu ancak yolculuk sırasında 12.8 de kalıyordu. 

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   1 kullanıcı

    • Mehmet Yeter
×
×
  • Yeni Oluştur...