Yahya Melih Ayaksız Cuma 20:01 Paylaş Cuma 20:01 İyi forumlar. Geçen sene aküm çakmaklıkta 10 gün kamera unuttuğum için komple boşalmıştı bende takviyeyle çalıştırmıştım. Bugüne kadar bazen yolda giderken akü ışığı yakıyordu ama aküden hiç şüphelenmedim çünkü çalıştırcam diyince normal çalışıyordu Araba 1 hafta kapıda yattı sonra ben çalıştırınca biraz nazlanarak çalıştı, 15 km yol yaptım sonra 8 saat park ettim, yine biraz nazlanarak çalıştı. Yalnız en son çalışırken çok gaz vermediğim sürece hep akü ışığı yaktı en sonunda da sanki benzini bitmiş gibi silkelene silkelene stop etti. Otobanın ortasında 2 genç sağolsun ittirdilerde vurdurarak çalıştırdık Bunu aküsü mü bozulmuştur yoksa alternatör mü bitmiş olabilir ne dersiniz? Çalışan araba akü bozuksa akü ışığı yakıp stop edermi? Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk Cuma 20:46 Paylaş Cuma 20:46 biten sıfırlanan akü genellikle adam olmaz. 15 km tam yetmeyebilir ama bir de. 1 Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal Cuma 21:05 Paylaş Cuma 21:05 Çalışan araçta aküyü sökün eğer alternatör sağlam ise ve özel bir donanım yoksa sonradan eklenen stop etmez. Alternatör düzgün akım üretemezse bu saydıklarınız olur. Ancak siz aküyü de sıfırlamışsınız, hem akü kesin değişecek hem de alternatöre bakılması lazım 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk Cuma 21:17 Paylaş Cuma 21:17 Ü.Emre Kartal yazdı: Çalışan araçta aküyü sökün eğer alternatör sağlam ise ve özel bir donanım yoksa sonradan eklenen stop etmez. Alternatör düzgün akım üretemezse bu saydıklarınız olur. Ancak siz aküyü de sıfırlamışsınız, hem akü kesin değişecek hem de alternatöre bakılması lazım Escortta tamam da yeni araçlar olmaz 2 Yorum bağlantısı
Servet Aydın Cuma 21:23 Paylaş Cuma 21:23 Evet modernize araçlarda elektronik sistemler hasar görür. Alternatör tam dc değil Soruna gelince, akü tamamen ölü de dahi olsa aracın sağlıklı çalışması gerekir. Alternatör 13.5 volt civarı gerilim üretiyor yanında da 60-70 amperlik akım ile. Araç sorunsuz ilerler 1 Yorum bağlantısı
Yahya Melih Ayaksız Cuma 21:53 Yazar Paylaş Cuma 21:53 Servet Aydın yazdı: Evet modernize araçlarda elektronik sistemler hasar görür. Alternatör tam dc değil Soruna gelince, akü tamamen ölü de dahi olsa aracın sağlıklı çalışması gerekir. Alternatör 13.5 volt civarı gerilim üretiyor yanında da 60-70 amperlik akım ile. Araç sorunsuz ilerler Hem alternatör hem akü diyorsunuz yani. Araçta aydınlatmada da hafif titreme vardı . Alternatörün neleri bozulmuştur tahmini bir fiyat verebilirmisiniz? Yorum bağlantısı
Servet Aydın Cuma 22:19 Paylaş Cuma 22:19 Ben almamam rakamdan. Aküden önce alternatöre bakılacak. Kurşun asit starter aküleri derin deşarj olsa da ölmez. Harici şarj edilir ve kurtulurlar 2 Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal Dün saat 05:35 Paylaş Dün saat 05:35 Mehmet Göktürk yazdı: Escortta tamam da yeni araçlar olmaz Yeni araçlarda aküyü değişince bile bms resetlenmek zorunda. Yoksa eski aküye davrandığı gibi davranıyor ve aküyü düzgün kullanamıyor sistem. Hatta ölü bir aküden sonra ise saçmalamaya devam ediyor Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek Dün saat 10:08 Paylaş Dün saat 10:08 Servet Aydın yazdı: Evet modernize araçlarda elektronik sistemler hasar görür. Alternatör tam dc değil Soruna gelince, akü tamamen ölü de dahi olsa aracın sağlıklı çalışması gerekir. Alternatör 13.5 volt civarı gerilim üretiyor yanında da 60-70 amperlik akım ile. Araç sorunsuz ilerler Bir bilgi Bayramdaki uzun yolda fark ettim, çok da şaşırdım. Yolculukta akü tam dolmuş olmalı ki, bir süre sonra hiç bir yol ve yük koşulunda voltaj 12.8 i geçmedi. Akşamdan sabah bekleyince beklediğimiz tepkileri veriyordu ancak yolculuk sırasında 12.8 de kalıyordu. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu Dün saat 12:08 Paylaş Dün saat 12:08 Mehmet Ozyurek yazdı: Bir bilgi Bayramdaki uzun yolda fark ettim, çok da şaşırdım. Yolculukta akü tam dolmuş olmalı ki, bir süre sonra hiç bir yol ve yük koşulunda voltaj 12.8 i geçmedi. Akşamdan sabah bekleyince beklediğimiz tepkileri veriyordu ancak yolculuk sırasında 12.8 de kalıyordu. aküyü doldurmak için motoru çalışan arabalar. Aaahh aahhh 1 Yorum bağlantısı
Yahya Melih Ayaksız Dün saat 13:07 Yazar Paylaş Dün saat 13:07 (düzenlendi) Bugün aometreyle ölçüm yaptım akü 11.9v güç veriyordu. Gaza basmayınca voltaj değişmiyordu gaza basınca artıyordu. Far açınca yine düşürüyordu. Araba ikinci marşı da almadı akü bitti diye doğal olarak Alternatör buna ne takmalı? Dün saat 13:09 tarihinde Yahya Melih Ayaksız tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Sani Gerşon Dün saat 13:51 Paylaş Dün saat 13:51 Alternatörün tamiri olabiliyor. Bir elektrikçi kolaylıkla yapar. Aracınız şarj etmiyor maalesef. 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu Dün saat 17:03 Paylaş Dün saat 17:03 İstanbulda nerdesiniz? Aslında Akücüler sorunun aküde mi alternatörde mi olduğunu bakarlar. Ücret bile almazlar. Benim eski getz için gittiğimde bakmışlardı yani Yorum bağlantısı
Yahya Melih Ayaksız Dün saat 18:14 Yazar Paylaş Dün saat 18:14 Tansu Kalafatoğlu yazdı: İstanbulda nerdesiniz? Aslında Akücüler sorunun aküde mi alternatörde mi olduğunu bakarlar. Ücret bile almazlar. Benim eski getz için gittiğimde bakmışlardı yani Ümraniyedeyim. İşlerim yoğun olmasa bugün aslında akücülere gidecektim ama yine de aometreyle alternatörde sıkıntı olduğunu buldum. Ümraniye de usta önerebilirsiniz varsa eğer Yorum bağlantısı
Servet Aydın Dün saat 18:43 Paylaş Dün saat 18:43 Alternatör çıkışından ölçüm yap birde. Kalın kablo. Orada da aynı aküdeki voltaj mı var? 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk Dün saat 19:55 Paylaş Dün saat 19:55 Yahya Melih Ayaksız yazdı: Bugün aometreyle ölçüm yaptım akü 11.9v güç veriyordu. Gaza basmayınca voltaj değişmiyordu gaza basınca artıyordu. Far açınca yine düşürüyordu. Araba ikinci marşı da almadı akü bitti diye doğal olarak Alternatör buna ne takmalı? genelde alternatör bozulmaz konjektör bozulur(du). Ama alternatörse de tamir olur. 2 Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 10 saat önce Paylaş 10 saat önce Yahya Melih Ayaksız yazdı: Bugün aometreyle ölçüm yaptım akü 11.9v güç veriyordu. Gaza basmayınca voltaj değişmiyordu gaza basınca artıyordu. Far açınca yine düşürüyordu. Araba ikinci marşı da almadı akü bitti diye doğal olarak Alternatör buna ne takmalı? 5 yılı geçmişse aküyü yenilemekle başlayabilirsiniz. Bir kere aküyü boşalttıysanız ve günlerce o şekilde kaldıysa sülfatlanma oluşur , ciddi zarar görür ve düzelmez, idare eder ama. Ölçümünüz yanlış. Akü şarjsız ise yani voltajı düşükse araç rölantide çalışırken ölçüm yaparsanız yine akünün benzeri rakamlar elde edersiniz. 11.9 görüyorsanız konjektör de arızalı olabilir. 3000 + devire çıkınca alternatör şarj etmeye başlar, rölantide değil. Ayrıca akü boşsa yüksek devirde de yüksek voltaj değerlerini göremezsiniz ta ki şarj olana kadar. Net bir ölçüm yapabilmek için öncelikle akünün tam şarj edilmesi şart. Aküyü dışarda şarj edin ya da ettirin, araca takmadan en az 3 saat bekletip sonra voltajı ölçün : 12.6+ ise iyi, 12.4+ ise tam dolmuyor şarja ihtiyaç var, daha idare eder 12.4 altı ise kötü durumda değiştirilirse iyi olur. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 10 saat önce Paylaş 10 saat önce Yahya Melih Ayaksız yazdı: bazen yolda giderken akü ışığı yakıyordu ama aküden hiç şüphelenmedim o lamba yandı göz kırptı sinyal verdi ise, şarj edemiyor demektir. önce şarj sonra akü ye bakılır Yorum bağlantısı
Servet Aydın 8 saat önce Paylaş 8 saat önce Selçuk Keleş yazdı: 5 yılı geçmişse aküyü yenilemekle başlayabilirsiniz. Bir kere aküyü boşalttıysanız ve günlerce o şekilde kaldıysa sülfatlanma oluşur , ciddi zarar görür ve düzelmez, idare eder ama. Ölçümünüz yanlış. Akü şarjsız ise yani voltajı düşükse araç rölantide çalışırken ölçüm yaparsanız yine akünün benzeri rakamlar elde edersiniz. 11.9 görüyorsanız konjektör de arızalı olabilir. 3000 + devire çıkınca alternatör şarj etmeye başlar, rölantide değil. Ayrıca akü boşsa yüksek devirde de yüksek voltaj değerlerini göremezsiniz ta ki şarj olana kadar. Net bir ölçüm yapabilmek için öncelikle akünün tam şarj edilmesi şart. Aküyü dışarda şarj edin ya da ettirin, araca takmadan en az 3 saat bekletip sonra voltajı ölçün : 12.6+ ise iyi, 12.4+ ise tam dolmuyor şarja ihtiyaç var, daha idare eder 12.4 altı ise kötü durumda değiştirilirse iyi olur. Tüm bu bilgiler yanlış bebişim ☕️☕️ 1 Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 8 saat önce Paylaş 8 saat önce Servet Aydın yazdı: Tüm bu bilgiler yanlış bebişim ☕️☕️ Hangsi ve doğrusu ne? Yorum bağlantısı
Servet Aydın 3 saat önce Paylaş 3 saat önce Sülfat yüksek şarj derin deşarj ile olur. Revize edilmesi kolaydır. Sabit düşük akım şarj kafi bir kaç döngü. Akü tamamen bitik olsa da şarj sistemi sağlıklı ise şarj gerilimi aküde okunur. Kenarda minimum 50 amper alternatör bekliyor. Yeni nesiller 150 amperi çok rahat verir. Şarjın devirle bağı yoktur. Regülatör kartı devirden bağımsız statoru besleyebilir. Dışardan şarj olan aküyü şarjdan çıkarınca sadece beş on dakika kafi stabil voltajı okumak için Finalde hücre başı araç çalışırıen 2.25 volt çok sağlıklı akü demektir. 2.4v %80 dolu akü, 2.1 volt %40 civarı dolu demektir. Araç çalışınca zaten 2.25-2.45 araç yakıt ve enerji sistemine göre ayarlanır Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 16 dakika önce Paylaş 16 dakika önce dedemi njettası 1 senedir durduğu için akü 6 volta düşmüş. şarj ettik alternatör ışığı yandı. yedek akü vardı onu taktık durduğu eyrde 1 haftada bitti. alternatörün üzerinde kart gibi suputuculu bir parça vardı o bozulmuş. hazır yaptırırken rulman fırça vs değişti. 5500 tl verildi. Yorum bağlantısı
Recommended Posts