İçeriğe Yönlendir

Akü Işığı Sonrası Yolda Kaldım


Yahya Melih Ayaksız

Recommended Posts

Yahya Melih Ayaksız

İyi forumlar.  Geçen sene aküm çakmaklıkta 10 gün kamera unuttuğum için komple boşalmıştı bende takviyeyle çalıştırmıştım. Bugüne kadar bazen yolda giderken akü ışığı yakıyordu ama aküden hiç şüphelenmedim çünkü çalıştırcam diyince normal çalışıyordu

 

Araba 1 hafta kapıda yattı sonra ben çalıştırınca biraz nazlanarak çalıştı, 15 km yol yaptım sonra 8 saat park ettim, yine biraz nazlanarak çalıştı. Yalnız en son çalışırken çok gaz vermediğim sürece hep akü ışığı yaktı en sonunda da sanki benzini bitmiş gibi silkelene silkelene stop etti. 

Otobanın ortasında 2 genç sağolsun ittirdilerde vurdurarak çalıştırdık

 

Bunu aküsü mü bozulmuştur yoksa alternatör mü bitmiş olabilir ne dersiniz? Çalışan araba akü bozuksa akü ışığı yakıp stop edermi?

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

biten sıfırlanan akü genellikle adam olmaz. 

15 km tam yetmeyebilir ama bir de. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Çalışan araçta aküyü sökün eğer alternatör sağlam ise ve özel bir donanım yoksa sonradan eklenen stop etmez. 

 

Alternatör düzgün akım üretemezse bu saydıklarınız olur. Ancak siz aküyü de sıfırlamışsınız, hem akü kesin değişecek hem de alternatöre bakılması lazım

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Ü.Emre Kartal yazdı:

Çalışan araçta aküyü sökün eğer alternatör sağlam ise ve özel bir donanım yoksa sonradan eklenen stop etmez. 

 

Alternatör düzgün akım üretemezse bu saydıklarınız olur. Ancak siz aküyü de sıfırlamışsınız, hem akü kesin değişecek hem de alternatöre bakılması lazım

Escortta tamam da yeni araçlar olmaz

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Evet modernize araçlarda elektronik sistemler hasar görür. Alternatör tam dc değil

Soruna gelince, akü tamamen ölü de dahi olsa aracın sağlıklı çalışması gerekir. Alternatör 13.5 volt civarı gerilim üretiyor yanında da 60-70 amperlik akım ile. Araç sorunsuz ilerler

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yahya Melih Ayaksız
Servet Aydın yazdı:

Evet modernize araçlarda elektronik sistemler hasar görür. Alternatör tam dc değil

Soruna gelince, akü tamamen ölü de dahi olsa aracın sağlıklı çalışması gerekir. Alternatör 13.5 volt civarı gerilim üretiyor yanında da 60-70 amperlik akım ile. Araç sorunsuz ilerler

Hem alternatör hem akü diyorsunuz yani. Araçta aydınlatmada da hafif titreme vardı . Alternatörün neleri bozulmuştur tahmini bir fiyat verebilirmisiniz?

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Ben almamam rakamdan. Aküden önce alternatöre bakılacak. Kurşun asit starter aküleri derin deşarj olsa da ölmez. Harici şarj edilir ve kurtulurlar

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Mehmet Göktürk yazdı:

Escortta tamam da yeni araçlar olmaz

Yeni araçlarda aküyü değişince bile bms resetlenmek zorunda. Yoksa eski aküye davrandığı gibi davranıyor ve aküyü düzgün kullanamıyor sistem. Hatta ölü bir aküden sonra ise saçmalamaya devam ediyor

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Servet Aydın yazdı:

Evet modernize araçlarda elektronik sistemler hasar görür. Alternatör tam dc değil

Soruna gelince, akü tamamen ölü de dahi olsa aracın sağlıklı çalışması gerekir. Alternatör 13.5 volt civarı gerilim üretiyor yanında da 60-70 amperlik akım ile. Araç sorunsuz ilerler

 

Bir bilgi

Bayramdaki uzun yolda fark ettim, çok da şaşırdım. Yolculukta akü tam dolmuş olmalı ki,  bir süre sonra hiç bir yol ve yük koşulunda voltaj 12.8 i geçmedi. Akşamdan sabah bekleyince beklediğimiz tepkileri veriyordu ancak yolculuk sırasında 12.8 de kalıyordu. 

 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Bir bilgi

Bayramdaki uzun yolda fark ettim, çok da şaşırdım. Yolculukta akü tam dolmuş olmalı ki,  bir süre sonra hiç bir yol ve yük koşulunda voltaj 12.8 i geçmedi. Akşamdan sabah bekleyince beklediğimiz tepkileri veriyordu ancak yolculuk sırasında 12.8 de kalıyordu. 

 


aküyü doldurmak için motoru çalışan arabalar. Aaahh aahhh :) 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yahya Melih Ayaksız
(düzenlendi)

Bugün aometreyle ölçüm yaptım akü 11.9v güç veriyordu. Gaza basmayınca voltaj değişmiyordu gaza basınca artıyordu. Far açınca yine düşürüyordu. 

Araba ikinci marşı da almadı akü bitti diye doğal olarak

 

Alternatör buna ne takmalı?

tarihinde Yahya Melih Ayaksız tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Alternatörün tamiri olabiliyor. Bir elektrikçi kolaylıkla yapar.

Aracınız şarj etmiyor maalesef.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

İstanbulda nerdesiniz? Aslında Akücüler sorunun aküde mi alternatörde mi olduğunu bakarlar. Ücret bile almazlar. Benim eski getz için gittiğimde bakmışlardı yani

Yorum bağlantısı
Yahya Melih Ayaksız
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

İstanbulda nerdesiniz? Aslında Akücüler sorunun aküde mi alternatörde mi olduğunu bakarlar. Ücret bile almazlar. Benim eski getz için gittiğimde bakmışlardı yani

Ümraniyedeyim. İşlerim yoğun olmasa bugün aslında akücülere gidecektim ama yine de aometreyle alternatörde sıkıntı olduğunu buldum. Ümraniye de usta önerebilirsiniz varsa eğer :)

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Alternatör çıkışından ölçüm yap birde. Kalın kablo. Orada da aynı aküdeki voltaj mı var?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Yahya Melih Ayaksız yazdı:

Bugün aometreyle ölçüm yaptım akü 11.9v güç veriyordu. Gaza basmayınca voltaj değişmiyordu gaza basınca artıyordu. Far açınca yine düşürüyordu. 

Araba ikinci marşı da almadı akü bitti diye doğal olarak

 

Alternatör buna ne takmalı?

genelde alternatör bozulmaz konjektör bozulur(du). Ama alternatörse de tamir olur. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
Yahya Melih Ayaksız yazdı:

Bugün aometreyle ölçüm yaptım akü 11.9v güç veriyordu. Gaza basmayınca voltaj değişmiyordu gaza basınca artıyordu. Far açınca yine düşürüyordu. 

Araba ikinci marşı da almadı akü bitti diye doğal olarak

 

Alternatör buna ne takmalı?

 

5 yılı geçmişse aküyü yenilemekle başlayabilirsiniz. Bir kere aküyü boşalttıysanız ve günlerce o şekilde kaldıysa sülfatlanma oluşur , ciddi zarar görür ve düzelmez, idare eder ama.

 

Ölçümünüz yanlış.

 

Akü şarjsız ise yani voltajı düşükse araç rölantide çalışırken  ölçüm yaparsanız yine akünün benzeri rakamlar elde edersiniz. 11.9 görüyorsanız konjektör de arızalı olabilir. 

3000 + devire çıkınca alternatör şarj etmeye başlar, rölantide değil.

Ayrıca akü boşsa yüksek devirde de yüksek voltaj değerlerini göremezsiniz ta ki şarj olana kadar. 

 

Net bir ölçüm yapabilmek için öncelikle akünün tam şarj edilmesi şart.

 

Aküyü dışarda  şarj edin ya da ettirin, araca takmadan en az 3 saat bekletip sonra voltajı ölçün

12.6+ ise iyi,

12.4+ ise tam dolmuyor şarja ihtiyaç var,  daha idare eder

12.4 altı ise kötü durumda değiştirilirse iyi olur.

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Yahya Melih Ayaksız yazdı:

bazen yolda giderken akü ışığı yakıyordu ama aküden hiç şüphelenmedim

o lamba yandı göz kırptı sinyal verdi ise, şarj edemiyor demektir.  önce şarj sonra akü ye bakılır

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Selçuk Keleş yazdı:

 

5 yılı geçmişse aküyü yenilemekle başlayabilirsiniz. Bir kere aküyü boşalttıysanız ve günlerce o şekilde kaldıysa sülfatlanma oluşur , ciddi zarar görür ve düzelmez, idare eder ama.

 

Ölçümünüz yanlış.

 

Akü şarjsız ise yani voltajı düşükse araç rölantide çalışırken  ölçüm yaparsanız yine akünün benzeri rakamlar elde edersiniz. 11.9 görüyorsanız konjektör de arızalı olabilir. 

3000 + devire çıkınca alternatör şarj etmeye başlar, rölantide değil.

Ayrıca akü boşsa yüksek devirde de yüksek voltaj değerlerini göremezsiniz ta ki şarj olana kadar. 

 

Net bir ölçüm yapabilmek için öncelikle akünün tam şarj edilmesi şart.

 

Aküyü dışarda  şarj edin ya da ettirin, araca takmadan en az 3 saat bekletip sonra voltajı ölçün

12.6+ ise iyi,

12.4+ ise tam dolmuyor şarja ihtiyaç var,  daha idare eder

12.4 altı ise kötü durumda değiştirilirse iyi olur.

 

Tüm bu bilgiler yanlış bebişim

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
Servet Aydın yazdı:

Tüm bu bilgiler yanlış bebişim

 

Hangsi ve doğrusu ne? 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Sülfat yüksek şarj derin deşarj ile olur. Revize edilmesi kolaydır. Sabit düşük akım şarj kafi bir kaç döngü.

 

Akü tamamen bitik olsa da şarj sistemi sağlıklı ise şarj gerilimi aküde okunur.  Kenarda minimum 50 amper alternatör bekliyor. Yeni nesiller 150 amperi çok rahat verir. 

Şarjın devirle bağı yoktur. Regülatör kartı devirden bağımsız statoru besleyebilir. 
 

Dışardan şarj olan aküyü şarjdan çıkarınca sadece beş on dakika kafi stabil voltajı okumak için

 

Finalde hücre başı araç çalışırıen 2.25 volt çok sağlıklı akü demektir. 2.4v %80 dolu akü, 2.1 volt %40 civarı dolu demektir. Araç çalışınca zaten 2.25-2.45 araç yakıt ve enerji sistemine göre ayarlanır

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...