İçeriğe Yönlendir

Akü Işığı Sonrası Yolda Kaldım


Yahya Melih Ayaksız

Recommended Posts

Servet Aydın
Mustafa Resül Kara yazdı:

Bu akü ne ara şarj oluyor, çalışınca mı sürünce mi düşük devirde mi yüksek devirde mi yoksa hepsinde mi + yokuş inerken mi çıkarken mi... 😊

Yeni nesiller motorda kinetik devinim varken şarj ediyor. Veya ciddi tüketim olursa

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Resül Kara
Servet Aydın yazdı:

Yeni nesiller motorda kinetik devinim varken şarj ediyor. Veya ciddi tüketim olursa

Mesela yokuş aşağı inerken mi 😊

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Mustafa Resül Kara yazdı:

Mesela yokuş aşağı inerken mi 😊

Salak sistem işte. La bi sal motoru da akalım rampa aşaa yok. İlla bişe deniycek😁

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Servet Aydın yazdı:

İlla bile deniycek

lem çamaşır makinesi motorunu tekneye takmaya çalışan kimdi

Yorum bağlantısı
Mustafa Resül Kara
Servet Aydın yazdı:

Salak sistem işte. La bi sal motoru da akalım rampa aşaa yok. İlla bile deniycek😁

Tam rahata erecekken yok öyle aküyü şarj et diyor desenize 😂 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
Servet Aydın yazdı:

Sülfat yüksek şarj derin deşarj ile olur. Revize edilmesi kolaydır. Sabit düşük akım şarj kafi bir kaç döngü.

Abicim biliyorum da bunu senin dışında kaç yer yapabiliyor ya da uğraşıyor ?  :) Ayrıca uğraşmaya değiyor mu ?

 

Akü tamamen bitik olsa da şarj sistemi sağlıklı ise şarj gerilimi aküde okunur.  Kenarda minimum 50 amper alternatör bekliyor. Yeni nesiller 150 amperi çok rahat verir. 

Şarjın devirle bağı yoktur. Regülatör kartı devirden bağımsız statoru besleyebilir. 

Hepsiyle bağlantısı var , motorun soğuk sıcak durumunda bile değişiyor, ben görebiliyorum.

İmkanın var, senden ricam bitik bir aküyü benzinli bir araca bağlayıp takviye ile çalıştırıp (takviyeyi hemen sökerek):
- motor soğuk rölantide,
- motor sıcak rölantide,
- motor sıcak 4000 devirde
akü kutup başında V ölçümünü yapar mısın ?

 

Dışardan şarj olan aküyü şarjdan çıkarınca sadece beş on dakika kafi stabil voltajı okumak için.

Stabil hale gelmesi için en az 3 saat beklenmesi öneriliyor, ki kesinlikle gerekli. Sürüşten döndüğümde  aküm13V ilen 3 saat sonra gerçek değeri olan 12.6'ya düşüyor.
Ha benim zamanım yok diyorsan, yük testi yapılır farları aç 30 sn açık bekle, kapat 5 dk bekle, ölç, gerçeğe yakın sonucu veriyor.

 

Finalde hücre başı araç çalışırıen 2.25 volt çok sağlıklı akü demektir. 2.4v %80 dolu akü, 2.1 volt %40 civarı dolu demektir. Araç çalışınca zaten 2.25-2.45 araç yakıt ve enerji sistemine göre ayarlanır.

Bizim gibi sıradan kullanıcı hücre testi yapamaz, ondan toplamını yazdım.



 

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
Mustafa Resül Kara yazdı:

Bu akü ne ara şarj oluyor, çalışınca mı sürünce mi düşük devirde mi yüksek devirde mi yoksa hepsinde mi + yokuş inerken mi çıkarken mi... 😊


Her zaman ama daha fazla devir daha fazla şarj demek. Alternatörün gücü hem tüm tüketicilere yetecek hem de aküyü şarj edecek kapasitede, Bunun dengesini konjektör ayarlıyor.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Çağlar Bayur yazdı:

lem çamaşır makinesi motorunu tekneye takmaya çalışan kimdi

Şaapmasak

Mustafa Resül Kara yazdı:

Tam rahata erecekken yok öyle aküyü şarj et diyor desenize 😂 

Aynen😁

 

Selçuk, yeni nesil alternatörler bir çok parametre okuyor ancak akü zayıfsa kardeşim ilk sırada akü var diyip hemen şarjı basıyor. 3 saat çok uzun süre ve o anda zaten ataç kapalı da dahi olsa sistem akım çekmeye başlıyor.

 

Kutup başı sökülecek aracın beyinsiz olması gerekir ki sağı solu patlatmasın yemezler anam🍆

 

Misal benim pejo. 38 tane bağımsız sistem var. Sonra niye pejo elektrik arızası yaparsa sçtın diyolar 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

etkilenmez çok da güzel olur takıldığı yerdeki fazla ağırlık sorun olmuyrosa.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

daha büyük şarj kapasitesi olur, yerine sığıyorsa iyi , motor çalışmazken teyp açıksa daha uzun süre sorunsuz dinlenebilir

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
Mustafa Resül Kara yazdı:

@Selçuk Keleş @Servet Aydın

 

Aracın üzerindeki aküden büyük bir akü taksak şarj dinamosu bundan etkilenir mi? Mesela 60 amper yerine 72 amper taktık? 


Sana bişey kazandırmaz. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
Servet Aydın yazdı:

Şaapmasak

Aynen😁

Selçuk, yeni nesil alternatörler bir çok parametre okuyor ancak akü zayıfsa kardeşim ilk sırada akü var diyip hemen şarjı basıyor. 3 saat çok uzun süre ve o anda zaten ataç kapalı da dahi olsa sistem akım çekmeye başlıyor.

Kutup başı sökülecek aracın beyinsiz olması gerekir ki sağı solu patlatmasın yemezler anam🍆

Misal benim pejo. 38 tane bağımsız sistem var. Sonra niye pejo elektrik arızası yaparsa sçtın diyolar 


Ben onu bunu bilmem, söylediysen ispatlaman lazım araya paralel akü bağla bişiler yap, mavi şapkalı bir üyemizden eski araç bulabilirsin onda çoktur

Yorum bağlantısı
Yahya Melih Ayaksız
(düzenlendi)

Bugün bi elektrikçiye gittim. Arabayı takviyeyle çalıştırdım sonra 200mt sorunsuz gitti daha sonra da resmen rölanti gücüyle zorlana zorlana ilerledi, bir yerde tekrar normal gitmeye başladı (devir göstergesi gitti ama)

Elektrikçi escortlara diyot çakılmaz bu diyot istiyor gibisinden konuştu. Birşeyler yaptı araba kendine geldi. Kısa devre yaptım dedi. Hatta aküyü söktük birazda öyle çalıştı. Tekrar sorun yapma ihtimali var bir daha tekrarlarsa komple dinamo değişir diyor. Diyot çakılmıyormuş...

 

Escortlarda dinamo dediği gibi tamiri mümkün değil mi ? Ustayı mı değiştirelim.  Ustayı tanımıyorum eve yakın sadece.

Benim araba aldığımdan beri farlar titreşimli çalışıyor önceden ses sistemi de varmış. 

Edit : 13.4v gördü

tarihinde Yahya Melih Ayaksız tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

diyot tablasız olmaz, çok riskli , yangına kadar gider bu iş 

Yorum bağlantısı
Yahya Melih Ayaksız
Çağlar Bayur yazdı:

diyot tablasız olmaz, çok riskli , yangına kadar gider bu iş 

Abi bu parça dendiği gibi escortlarda takılamıyormu? Olmazsa konjektör + diyot tablası sipariş ederim komple revize edilir parça. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Yahya Melih Ayaksız yazdı:

Abi bu parça dendiği gibi escortlarda takılamıyormu? Olmazsa konjektör + diyot tablası sipariş ederim komple revize edilir parça. 

escortta çok tamir revizyon yaptırdık, focus/ mk3 mondeo da bile yapılıyor onlar beyin kontrollü hem de sadece herkes yapamıyor

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...