Servet Aydın Pazar 22:18 Paylaş Pazar 22:18 Mustafa Resül Kara yazdı: Bu akü ne ara şarj oluyor, çalışınca mı sürünce mi düşük devirde mi yüksek devirde mi yoksa hepsinde mi + yokuş inerken mi çıkarken mi... 😊 Yeni nesiller motorda kinetik devinim varken şarj ediyor. Veya ciddi tüketim olursa 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Resül Kara Dün saat 06:20 Paylaş Dün saat 06:20 Servet Aydın yazdı: Yeni nesiller motorda kinetik devinim varken şarj ediyor. Veya ciddi tüketim olursa Mesela yokuş aşağı inerken mi 😊 Yorum bağlantısı
Servet Aydın Dün saat 06:21 Paylaş Dün saat 06:21 Mustafa Resül Kara yazdı: Mesela yokuş aşağı inerken mi 😊 Salak sistem işte. La bi sal motoru da akalım rampa aşaa yok. İlla bişe deniycek😁 1 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur Dün saat 06:23 Paylaş Dün saat 06:23 Servet Aydın yazdı: İlla bile deniycek lem çamaşır makinesi motorunu tekneye takmaya çalışan kimdi Yorum bağlantısı
Mustafa Resül Kara Dün saat 06:25 Paylaş Dün saat 06:25 Servet Aydın yazdı: Salak sistem işte. La bi sal motoru da akalım rampa aşaa yok. İlla bile deniycek😁 Tam rahata erecekken yok öyle aküyü şarj et diyor desenize 😂 1 Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş Dün saat 07:18 Paylaş Dün saat 07:18 Servet Aydın yazdı: Sülfat yüksek şarj derin deşarj ile olur. Revize edilmesi kolaydır. Sabit düşük akım şarj kafi bir kaç döngü. Abicim biliyorum da bunu senin dışında kaç yer yapabiliyor ya da uğraşıyor ? Ayrıca uğraşmaya değiyor mu ? Akü tamamen bitik olsa da şarj sistemi sağlıklı ise şarj gerilimi aküde okunur. Kenarda minimum 50 amper alternatör bekliyor. Yeni nesiller 150 amperi çok rahat verir. Şarjın devirle bağı yoktur. Regülatör kartı devirden bağımsız statoru besleyebilir. Hepsiyle bağlantısı var , motorun soğuk sıcak durumunda bile değişiyor, ben görebiliyorum. İmkanın var, senden ricam bitik bir aküyü benzinli bir araca bağlayıp takviye ile çalıştırıp (takviyeyi hemen sökerek): - motor soğuk rölantide, - motor sıcak rölantide, - motor sıcak 4000 devirde akü kutup başında V ölçümünü yapar mısın ? Dışardan şarj olan aküyü şarjdan çıkarınca sadece beş on dakika kafi stabil voltajı okumak için. Stabil hale gelmesi için en az 3 saat beklenmesi öneriliyor, ki kesinlikle gerekli. Sürüşten döndüğümde aküm13V ilen 3 saat sonra gerçek değeri olan 12.6'ya düşüyor. Ha benim zamanım yok diyorsan, yük testi yapılır : farları aç 30 sn açık bekle, kapat 5 dk bekle, ölç, gerçeğe yakın sonucu veriyor. Finalde hücre başı araç çalışırıen 2.25 volt çok sağlıklı akü demektir. 2.4v %80 dolu akü, 2.1 volt %40 civarı dolu demektir. Araç çalışınca zaten 2.25-2.45 araç yakıt ve enerji sistemine göre ayarlanır. Bizim gibi sıradan kullanıcı hücre testi yapamaz, ondan toplamını yazdım. Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş Dün saat 07:25 Paylaş Dün saat 07:25 Mustafa Resül Kara yazdı: Bu akü ne ara şarj oluyor, çalışınca mı sürünce mi düşük devirde mi yüksek devirde mi yoksa hepsinde mi + yokuş inerken mi çıkarken mi... 😊 Her zaman ama daha fazla devir daha fazla şarj demek. Alternatörün gücü hem tüm tüketicilere yetecek hem de aküyü şarj edecek kapasitede, Bunun dengesini konjektör ayarlıyor. Yorum bağlantısı
Servet Aydın Dün saat 09:14 Paylaş Dün saat 09:14 Çağlar Bayur yazdı: lem çamaşır makinesi motorunu tekneye takmaya çalışan kimdi Şaapmasak Mustafa Resül Kara yazdı: Tam rahata erecekken yok öyle aküyü şarj et diyor desenize 😂 Aynen😁 Selçuk, yeni nesil alternatörler bir çok parametre okuyor ancak akü zayıfsa kardeşim ilk sırada akü var diyip hemen şarjı basıyor. 3 saat çok uzun süre ve o anda zaten ataç kapalı da dahi olsa sistem akım çekmeye başlıyor. Kutup başı sökülecek aracın beyinsiz olması gerekir ki sağı solu patlatmasın yemezler anam🍆 Misal benim pejo. 38 tane bağımsız sistem var. Sonra niye pejo elektrik arızası yaparsa sçtın diyolar 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Resül Kara Dün saat 09:23 Paylaş Dün saat 09:23 @Selçuk Keleş @Servet Aydın Aracın üzerindeki aküden büyük bir akü taksak şarj dinamosu bundan etkilenir mi? Mesela 60 amper yerine 72 amper taktık? Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray Dün saat 09:31 Paylaş Dün saat 09:31 etkilenmez çok da güzel olur takıldığı yerdeki fazla ağırlık sorun olmuyrosa. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur Dün saat 09:33 Paylaş Dün saat 09:33 daha büyük şarj kapasitesi olur, yerine sığıyorsa iyi , motor çalışmazken teyp açıksa daha uzun süre sorunsuz dinlenebilir Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş Dün saat 11:28 Paylaş Dün saat 11:28 Mustafa Resül Kara yazdı: @Selçuk Keleş @Servet Aydın Aracın üzerindeki aküden büyük bir akü taksak şarj dinamosu bundan etkilenir mi? Mesela 60 amper yerine 72 amper taktık? Sana bişey kazandırmaz. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur Dün saat 13:56 Paylaş Dün saat 13:56 Selçuk Keleş yazdı: Sana bişey kazandırmaz. psikoloji rahatlar? 2 Yorum bağlantısı
Mustafa Resül Kara Dün saat 18:29 Paylaş Dün saat 18:29 Kış mevsiminde büyük şarj kapasitesi güzel olmaz mı 😊 Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 12 saat önce Paylaş 12 saat önce Servet Aydın yazdı: Şaapmasak Aynen😁 Selçuk, yeni nesil alternatörler bir çok parametre okuyor ancak akü zayıfsa kardeşim ilk sırada akü var diyip hemen şarjı basıyor. 3 saat çok uzun süre ve o anda zaten ataç kapalı da dahi olsa sistem akım çekmeye başlıyor. Kutup başı sökülecek aracın beyinsiz olması gerekir ki sağı solu patlatmasın yemezler anam🍆 Misal benim pejo. 38 tane bağımsız sistem var. Sonra niye pejo elektrik arızası yaparsa sçtın diyolar Ben onu bunu bilmem, söylediysen ispatlaman lazım araya paralel akü bağla bişiler yap, mavi şapkalı bir üyemizden eski araç bulabilirsin onda çoktur Yorum bağlantısı
Yahya Melih Ayaksız 12 saat önce Yazar Paylaş 12 saat önce (düzenlendi) Bugün bi elektrikçiye gittim. Arabayı takviyeyle çalıştırdım sonra 200mt sorunsuz gitti daha sonra da resmen rölanti gücüyle zorlana zorlana ilerledi, bir yerde tekrar normal gitmeye başladı (devir göstergesi gitti ama) Elektrikçi escortlara diyot çakılmaz bu diyot istiyor gibisinden konuştu. Birşeyler yaptı araba kendine geldi. Kısa devre yaptım dedi. Hatta aküyü söktük birazda öyle çalıştı. Tekrar sorun yapma ihtimali var bir daha tekrarlarsa komple dinamo değişir diyor. Diyot çakılmıyormuş... Escortlarda dinamo dediği gibi tamiri mümkün değil mi ? Ustayı mı değiştirelim. Ustayı tanımıyorum eve yakın sadece. Benim araba aldığımdan beri farlar titreşimli çalışıyor önceden ses sistemi de varmış. Edit : 13.4v gördü 12 saat önce tarihinde Yahya Melih Ayaksız tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 10 saat önce Paylaş 10 saat önce diyot tablasız olmaz, çok riskli , yangına kadar gider bu iş Yorum bağlantısı
Yahya Melih Ayaksız 8 saat önce Yazar Paylaş 8 saat önce Çağlar Bayur yazdı: diyot tablasız olmaz, çok riskli , yangına kadar gider bu iş Abi bu parça dendiği gibi escortlarda takılamıyormu? Olmazsa konjektör + diyot tablası sipariş ederim komple revize edilir parça. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 8 saat önce Paylaş 8 saat önce Yahya Melih Ayaksız yazdı: Abi bu parça dendiği gibi escortlarda takılamıyormu? Olmazsa konjektör + diyot tablası sipariş ederim komple revize edilir parça. escortta çok tamir revizyon yaptırdık, focus/ mk3 mondeo da bile yapılıyor onlar beyin kontrollü hem de sadece herkes yapamıyor 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts