Servet Aydın 15 Haziran Paylaş 15 Haziran Mustafa Resül Kara yazdı: Bu akü ne ara şarj oluyor, çalışınca mı sürünce mi düşük devirde mi yüksek devirde mi yoksa hepsinde mi + yokuş inerken mi çıkarken mi... 😊 Yeni nesiller motorda kinetik devinim varken şarj ediyor. Veya ciddi tüketim olursa 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Resül Kara 16 Haziran Paylaş 16 Haziran Servet Aydın yazdı: Yeni nesiller motorda kinetik devinim varken şarj ediyor. Veya ciddi tüketim olursa Mesela yokuş aşağı inerken mi 😊 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 16 Haziran Paylaş 16 Haziran Mustafa Resül Kara yazdı: Mesela yokuş aşağı inerken mi 😊 Salak sistem işte. La bi sal motoru da akalım rampa aşaa yok. İlla bişe deniycek😁 1 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 16 Haziran Paylaş 16 Haziran Servet Aydın yazdı: İlla bile deniycek lem çamaşır makinesi motorunu tekneye takmaya çalışan kimdi Yorum bağlantısı
Mustafa Resül Kara 16 Haziran Paylaş 16 Haziran Servet Aydın yazdı: Salak sistem işte. La bi sal motoru da akalım rampa aşaa yok. İlla bile deniycek😁 Tam rahata erecekken yok öyle aküyü şarj et diyor desenize 😂 1 Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 16 Haziran Paylaş 16 Haziran Servet Aydın yazdı: Sülfat yüksek şarj derin deşarj ile olur. Revize edilmesi kolaydır. Sabit düşük akım şarj kafi bir kaç döngü. Abicim biliyorum da bunu senin dışında kaç yer yapabiliyor ya da uğraşıyor ? Ayrıca uğraşmaya değiyor mu ? Akü tamamen bitik olsa da şarj sistemi sağlıklı ise şarj gerilimi aküde okunur. Kenarda minimum 50 amper alternatör bekliyor. Yeni nesiller 150 amperi çok rahat verir. Şarjın devirle bağı yoktur. Regülatör kartı devirden bağımsız statoru besleyebilir. Hepsiyle bağlantısı var , motorun soğuk sıcak durumunda bile değişiyor, ben görebiliyorum. İmkanın var, senden ricam bitik bir aküyü benzinli bir araca bağlayıp takviye ile çalıştırıp (takviyeyi hemen sökerek): - motor soğuk rölantide, - motor sıcak rölantide, - motor sıcak 4000 devirde akü kutup başında V ölçümünü yapar mısın ? Dışardan şarj olan aküyü şarjdan çıkarınca sadece beş on dakika kafi stabil voltajı okumak için. Stabil hale gelmesi için en az 3 saat beklenmesi öneriliyor, ki kesinlikle gerekli. Sürüşten döndüğümde aküm13V ilen 3 saat sonra gerçek değeri olan 12.6'ya düşüyor. Ha benim zamanım yok diyorsan, yük testi yapılır : farları aç 30 sn açık bekle, kapat 5 dk bekle, ölç, gerçeğe yakın sonucu veriyor. Finalde hücre başı araç çalışırıen 2.25 volt çok sağlıklı akü demektir. 2.4v %80 dolu akü, 2.1 volt %40 civarı dolu demektir. Araç çalışınca zaten 2.25-2.45 araç yakıt ve enerji sistemine göre ayarlanır. Bizim gibi sıradan kullanıcı hücre testi yapamaz, ondan toplamını yazdım. Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 16 Haziran Paylaş 16 Haziran Mustafa Resül Kara yazdı: Bu akü ne ara şarj oluyor, çalışınca mı sürünce mi düşük devirde mi yüksek devirde mi yoksa hepsinde mi + yokuş inerken mi çıkarken mi... 😊 Her zaman ama daha fazla devir daha fazla şarj demek. Alternatörün gücü hem tüm tüketicilere yetecek hem de aküyü şarj edecek kapasitede, Bunun dengesini konjektör ayarlıyor. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 16 Haziran Paylaş 16 Haziran Çağlar Bayur yazdı: lem çamaşır makinesi motorunu tekneye takmaya çalışan kimdi Şaapmasak Mustafa Resül Kara yazdı: Tam rahata erecekken yok öyle aküyü şarj et diyor desenize 😂 Aynen😁 Selçuk, yeni nesil alternatörler bir çok parametre okuyor ancak akü zayıfsa kardeşim ilk sırada akü var diyip hemen şarjı basıyor. 3 saat çok uzun süre ve o anda zaten ataç kapalı da dahi olsa sistem akım çekmeye başlıyor. Kutup başı sökülecek aracın beyinsiz olması gerekir ki sağı solu patlatmasın yemezler anam🍆 Misal benim pejo. 38 tane bağımsız sistem var. Sonra niye pejo elektrik arızası yaparsa sçtın diyolar 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Resül Kara 16 Haziran Paylaş 16 Haziran @Selçuk Keleş @Servet Aydın Aracın üzerindeki aküden büyük bir akü taksak şarj dinamosu bundan etkilenir mi? Mesela 60 amper yerine 72 amper taktık? Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 16 Haziran Paylaş 16 Haziran etkilenmez çok da güzel olur takıldığı yerdeki fazla ağırlık sorun olmuyrosa. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 16 Haziran Paylaş 16 Haziran daha büyük şarj kapasitesi olur, yerine sığıyorsa iyi , motor çalışmazken teyp açıksa daha uzun süre sorunsuz dinlenebilir Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 16 Haziran Paylaş 16 Haziran Mustafa Resül Kara yazdı: @Selçuk Keleş @Servet Aydın Aracın üzerindeki aküden büyük bir akü taksak şarj dinamosu bundan etkilenir mi? Mesela 60 amper yerine 72 amper taktık? Sana bişey kazandırmaz. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 16 Haziran Paylaş 16 Haziran Selçuk Keleş yazdı: Sana bişey kazandırmaz. psikoloji rahatlar? 2 Yorum bağlantısı
Mustafa Resül Kara 16 Haziran Paylaş 16 Haziran Kış mevsiminde büyük şarj kapasitesi güzel olmaz mı 😊 Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 17 Haziran Paylaş 17 Haziran Servet Aydın yazdı: Şaapmasak Aynen😁 Selçuk, yeni nesil alternatörler bir çok parametre okuyor ancak akü zayıfsa kardeşim ilk sırada akü var diyip hemen şarjı basıyor. 3 saat çok uzun süre ve o anda zaten ataç kapalı da dahi olsa sistem akım çekmeye başlıyor. Kutup başı sökülecek aracın beyinsiz olması gerekir ki sağı solu patlatmasın yemezler anam🍆 Misal benim pejo. 38 tane bağımsız sistem var. Sonra niye pejo elektrik arızası yaparsa sçtın diyolar Ben onu bunu bilmem, söylediysen ispatlaman lazım araya paralel akü bağla bişiler yap, mavi şapkalı bir üyemizden eski araç bulabilirsin onda çoktur Yorum bağlantısı
Yahya Melih Ayaksız 17 Haziran Yazar Paylaş 17 Haziran (düzenlendi) Bugün bi elektrikçiye gittim. Arabayı takviyeyle çalıştırdım sonra 200mt sorunsuz gitti daha sonra da resmen rölanti gücüyle zorlana zorlana ilerledi, bir yerde tekrar normal gitmeye başladı (devir göstergesi gitti ama) Elektrikçi escortlara diyot çakılmaz bu diyot istiyor gibisinden konuştu. Birşeyler yaptı araba kendine geldi. Kısa devre yaptım dedi. Hatta aküyü söktük birazda öyle çalıştı. Tekrar sorun yapma ihtimali var bir daha tekrarlarsa komple dinamo değişir diyor. Diyot çakılmıyormuş... Escortlarda dinamo dediği gibi tamiri mümkün değil mi ? Ustayı mı değiştirelim. Ustayı tanımıyorum eve yakın sadece. Benim araba aldığımdan beri farlar titreşimli çalışıyor önceden ses sistemi de varmış. Edit : 13.4v gördü 17 Haziran tarihinde Yahya Melih Ayaksız tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 17 Haziran Paylaş 17 Haziran diyot tablasız olmaz, çok riskli , yangına kadar gider bu iş Yorum bağlantısı
Yahya Melih Ayaksız 17 Haziran Yazar Paylaş 17 Haziran Çağlar Bayur yazdı: diyot tablasız olmaz, çok riskli , yangına kadar gider bu iş Abi bu parça dendiği gibi escortlarda takılamıyormu? Olmazsa konjektör + diyot tablası sipariş ederim komple revize edilir parça. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 17 Haziran Paylaş 17 Haziran Yahya Melih Ayaksız yazdı: Abi bu parça dendiği gibi escortlarda takılamıyormu? Olmazsa konjektör + diyot tablası sipariş ederim komple revize edilir parça. escortta çok tamir revizyon yaptırdık, focus/ mk3 mondeo da bile yapılıyor onlar beyin kontrollü hem de sadece herkes yapamıyor 1 Yorum bağlantısı
Yahya Melih Ayaksız 17 saat önce Yazar Paylaş 17 saat önce Forumdaşlar bugün arabayı yaptırdım herkese teşekkürler 2000 motor ustası işçilik 800 alternatör ustası işçilik Transport marka çin malı konjektör 650 (o an almam lazımdı kazıklandım) Alti marka v kayışı gergisi komple 1200 (buna tamir olmaz dediler ama niye olmasın?) Alternatörcüye göre bu alternatör sağlammış . İçi dışı musluk suyuyla yıkandı. Sonra da konjektörü değiştirdi. İşlemden önce kayışa bağladı 12,8-13,4 gibi değerler önce. İşlemden sonrada yine yakın değerler verdi. --- Resimde eski konjektör var, ileride birisi söküp bozuk konjektörle kendininkini mukayese etsin diye bırakıyorum 3 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 16 saat önce Paylaş 16 saat önce Kömürün biri bitmiş. Voltaj şimdi kaç rölanti devrinde? Yorum bağlantısı
Yahya Melih Ayaksız 15 saat önce Yazar Paylaş 15 saat önce Servet Aydın yazdı: Kömürün biri bitmiş. Voltaj şimdi kaç rölanti devrinde? 13.2 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 15 saat önce Paylaş 15 saat önce Düşük hala. 1500-2000 dd gibi kaç oluyor? Yorum bağlantısı
Recommended Posts