Arda Dulgar 14 Haziran Paylaş 14 Haziran Merhaba. 2004 fusion aracım var. Son bir kaç aydır çukura girdiğimde araç sağa sola savuruyor. Tabiki çukura mümkün olduğunca girmemeye çalışıyoruz ancak denk geldiğinde durum bu. Araçta düz yolda sağa sola çekme yok. Bu neden olur acaba? Yorum bağlantısı
Koray Demir 14 Haziran Paylaş 14 Haziran Lastikler, hava basıncı, patlak amortisörler şüpheli. Araç bir tarafa çekiyorsa yürüyene ve süspansiyona bakmak lazım. Rot ve ön arka düzen kontrolü yaptırın. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan 15 Haziran Paylaş 15 Haziran Ilk akla gelen patlak yahut özelliğini yitirmiş amortisörler. Ardından bağlantı elemanlarındaki ve burçlardaki boşluklar. Araç 100.000 km üzerindeyse amortisörler ömürlerinin %70 ini tamamlamıştır. Ön takım kontrolüne girip alt kısımda ne var ne yok bilgi sahibi olabilirsiniz. 1 Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel 15 Haziran Paylaş 15 Haziran Gayet normal bir durum bu. Çukura giren teker çukurda ister istemez olağan sürtünme kuvvetine ek olarak bir tepki alır diğer tekerler sadece sürtünmeye maruz iken bu teker üzerine binen ve hareket yönüne ters etki oluşturan bu tepki kuvveti tekeri hareket yönünün tersine doğru iter bu da aracın dengesinin bozulmasına sebep olur. 1 Yorum bağlantısı
Arda Dulgar 15 Haziran Yazar Paylaş 15 Haziran Mustafa Erkan yazdı: Ilk akla gelen patlak yahut özelliğini yitirmiş amortisörler. Ardından bağlantı elemanlarındaki ve burçlardaki boşluklar. Araç 100.000 km üzerindeyse amortisörler ömürlerinin %70 ini tamamlamıştır. Ön takım kontrolüne girip alt kısımda ne var ne yok bilgi sahibi olabilirsiniz. Kontrol için nereye gitmem lazım? Rot ayarı yapan lastikçiler bahsettiğiniz kontrolü sağlar mı acaba? Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan 15 Haziran Paylaş 15 Haziran Evet yapar. Çok basit bir kontroldür zaten. Derdinizi anlatarak gidin. Önce teşhis sonra tedavi. Paldır küldür rot ayarına başlamasın. 1 Yorum bağlantısı
Arda Dulgar 15 Haziran Yazar Paylaş 15 Haziran Mustafa Erkan yazdı: Evet yapar. Çok basit bir kontroldür zaten. Derdinizi anlatarak gidin. Önce teşhis sonra tedavi. Paldır küldür rot ayarına başlamasın. Cevap veren herkese çok teşekkür ederim. Yorum bağlantısı
Arda Dulgar 18 saat önce Yazar Paylaş 18 saat önce Üstatlar, aracın bakımı gelmişti, bakıma girdi. Bakım yaptırdığımız yere alt takıma bir bakın demiştim. Alt takım iyi, boşluk yok dediler. Yinede rot ayarı yaptırmaya götürdüm. Rot ayarını yaptılar ama 4 amortisör değişmesi lazım dediler. Çukurlarda vs ya da başka bir anda ses almıyorum arabadan. Aslında yaylanıyorda. Fiyat aldım bakım yaptırdığım yerden 4 amortisör takozları ve bilyaları ile değişimine 20k fiyat verdi. Çok yüksek geldi açıkçası. Başka yere daha soracağım ancak, Değiştirmeli mi? Değişmesi gerektiğini anlayabilir miyim? youtube da ya da internette çok garip tarifler var çok mantıklı gelmedi bana tarifler. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 16 saat önce Paylaş 16 saat önce yağ kaçırmış ise amortisör değişmeli denebilir tespiti kolay, takızlar zaten bunca km sene de basmıştır çatlamıştır onlar birlikte değişir o da normal . fiyat çok anormal gelmedi herşey dahil 5000x4 Yorum bağlantısı
Arda Dulgar 13 saat önce Yazar Paylaş 13 saat önce Çağlar Bayur yazdı: yağ kaçırmış ise amortisör değişmeli denebilir tespiti kolay, takızlar zaten bunca km sene de basmıştır çatlamıştır onlar birlikte değişir o da normal . fiyat çok anormal gelmedi herşey dahil 5000x4 Anladım hocam. Anlayacağınız üzere çok hakim değilim bu konulara. İnternette amortisör diye aratıp 1500 e görünce çok fiyat verdiler diye düşünmüştüm. Demekki takımı, seti, işçiliği vs derken artıyor fiyat. Çalıştığım yerde bir arkadaş "eğer ufak çukura girdiğinde falan ses yapmıyorsa değiştirme, hafif eskise değiştir derler zaten normal. Araban 20 yaşında değiştirsen de böyle olacak" dedi. Siz ne düşünüyorsunuz? Benim ses şikayetim yoktu aslen. Çukura girdikten sonra hafif sağa sola savuruyordu acaba rot mu bozuldu diyerek baktırdım. Yorum bağlantısı
Recommended Posts