İçeriğe Yönlendir

Çukura Girdikten Sonra Sağa Sola Savurma Neden Olur?


Arda Dulgar

Recommended Posts

Arda Dulgar

Merhaba.

2004 fusion aracım var. Son bir kaç aydır çukura girdiğimde araç sağa sola savuruyor. 

Tabiki çukura mümkün olduğunca girmemeye çalışıyoruz ancak denk geldiğinde durum bu.

Araçta düz yolda sağa sola çekme yok. 

Bu neden olur acaba?

Yorum bağlantısı
Koray Demir

Lastikler, hava basıncı, patlak amortisörler şüpheli. Araç bir tarafa çekiyorsa yürüyene ve süspansiyona bakmak lazım. Rot ve ön arka düzen kontrolü yaptırın. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan

Ilk akla gelen patlak yahut özelliğini yitirmiş amortisörler. Ardından bağlantı elemanlarındaki ve burçlardaki boşluklar. Araç 100.000 km üzerindeyse amortisörler ömürlerinin %70 ini tamamlamıştır. Ön takım kontrolüne girip alt kısımda ne var ne yok bilgi sahibi olabilirsiniz. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel

Gayet normal bir durum bu. Çukura giren teker çukurda ister istemez olağan sürtünme kuvvetine ek olarak bir tepki alır diğer tekerler sadece sürtünmeye maruz iken bu teker üzerine binen ve hareket yönüne ters etki oluşturan bu tepki kuvveti tekeri hareket yönünün tersine doğru iter bu da aracın dengesinin bozulmasına sebep olur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Arda Dulgar
Mustafa Erkan yazdı:

Ilk akla gelen patlak yahut özelliğini yitirmiş amortisörler. Ardından bağlantı elemanlarındaki ve burçlardaki boşluklar. Araç 100.000 km üzerindeyse amortisörler ömürlerinin %70 ini tamamlamıştır. Ön takım kontrolüne girip alt kısımda ne var ne yok bilgi sahibi olabilirsiniz. 

 

Kontrol için nereye gitmem lazım? Rot ayarı yapan lastikçiler bahsettiğiniz kontrolü sağlar mı acaba?

Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan

Evet yapar. Çok basit bir kontroldür zaten. Derdinizi anlatarak gidin. Önce teşhis sonra tedavi. Paldır küldür rot ayarına başlamasın. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Arda Dulgar
Mustafa Erkan yazdı:

Evet yapar. Çok basit bir kontroldür zaten. Derdinizi anlatarak gidin. Önce teşhis sonra tedavi. Paldır küldür rot ayarına başlamasın. 

 

Cevap veren herkese çok teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Arda Dulgar

Üstatlar, aracın bakımı gelmişti, bakıma girdi. Bakım yaptırdığımız yere alt takıma bir bakın demiştim. Alt takım iyi, boşluk yok dediler.

Yinede rot ayarı yaptırmaya götürdüm. Rot ayarını yaptılar ama 4 amortisör değişmesi lazım dediler.

Çukurlarda vs ya da başka bir anda ses almıyorum arabadan. Aslında yaylanıyorda.

Fiyat aldım bakım yaptırdığım yerden 4 amortisör takozları ve bilyaları ile değişimine 20k fiyat verdi. Çok yüksek geldi açıkçası. Başka yere daha soracağım ancak, Değiştirmeli mi? Değişmesi gerektiğini anlayabilir miyim? youtube da ya da internette çok garip tarifler var çok mantıklı gelmedi bana tarifler.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

yağ kaçırmış ise amortisör değişmeli denebilir tespiti kolay, takızlar zaten bunca km sene de basmıştır çatlamıştır onlar birlikte değişir o da normal . fiyat çok anormal gelmedi herşey dahil 5000x4 

Yorum bağlantısı
Arda Dulgar
Çağlar Bayur yazdı:

yağ kaçırmış ise amortisör değişmeli denebilir tespiti kolay, takızlar zaten bunca km sene de basmıştır çatlamıştır onlar birlikte değişir o da normal . fiyat çok anormal gelmedi herşey dahil 5000x4 

 

Anladım hocam. Anlayacağınız üzere çok hakim değilim bu konulara. İnternette amortisör diye aratıp 1500 e görünce çok fiyat verdiler diye düşünmüştüm. Demekki takımı, seti, işçiliği vs derken artıyor fiyat.

 

Çalıştığım yerde bir arkadaş "eğer ufak çukura girdiğinde falan ses yapmıyorsa değiştirme, hafif eskise değiştir derler zaten normal. Araban 20 yaşında değiştirsen de böyle olacak" dedi. Siz ne düşünüyorsunuz? Benim ses şikayetim yoktu aslen. Çukura girdikten sonra hafif sağa sola savuruyordu acaba rot mu bozuldu diyerek baktırdım.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...