İçeriğe Yönlendir

Klima için Alternatif


Ayhan Uğur

Recommended Posts

Ayhan Uğur

Merhaba klimasız bir aracım var bu konuya istinaden araç içi sıcakları hafifletmeye istinaden bir çalışma yapmaya başladım olur olmaz istişare etmek istedim amacım aracın kalorifer petek sistemini motordan ayırıp kalorifer peteğini antifiriz ile soğutup serinde olsa bir hava üflemesini sağlamak klima performansı beklemiyorum zaten 2 adet 6 amper peltier ve 2 adet pompa ve 2 adet radyatörü kullanarak peltierin sıcak tarafını pompa ve radyatör ile soğutup peltierin soğuk tarafını ise aynı şekilde aracın kalorifer peteği den devirdayim ederek suyu soğutup araç içi sıcak hava  sirkülasyon ile bir nebze düşürmek istiyorum peltierin her iki yüzeyinde su cpu soğutucu blok kullandım deneme içi dışarıda teste başladım yaklaşık 12 amper çekiyor. Sistem şuan farklı fikirlere  ve önerilere açığım

Aracın kalorifer peteğini baz alarak 1 lt suyu soğutmak veya tam tersi olarak ısıtmayı baz alarak başladım . 

IMG_20250615_022327.jpg

IMG_20250615_021725.jpg

Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan
(düzenlendi)

Düşünüyorum, düşünüyorum tekrar düşünüyorum sonuç olarak atacağınız taşlarla vuracağınız kurbalar eşit değil. Fark edilir bir serinlik elde etmeniz çok zor. Velev ki bir miktar serinlik elde ettiniz, bunun için harcıyacağınız para, sonradan klima tesisatı çektirip buz gibi serinlik yakalamaya yakın olur.  Çok taş atarsınız az kurbağa yakalarsınız.  Onun yerine 1940 1950 lerde ispirto ocaklı buzdolapları vardı. Bu tip sistemleri inceleyebilirsiniz. 

tarihinde Mustafa Erkan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Cem Işık

Konuyu @Servet Aydın görsün, benzer şekilde klima çalışmaları var, ciddi soğutuyordu test ettiğimizde. Otomobile uyarlama işi çözülürse bence güzel olacaktır. 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

12v 1.kw pertier (10x100w) sistemi ile aşağı yukarı 800 btu civarı verim alınıyor. Verimlilik, düşük voltajda yerlerde. 
Yapılacak olan brussles 12v kompresör alıp tam klima yapmak. Expantion valf takılıp soğuk - sıcak yapılır. Maliyeti yüksek.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

Bende geçen yıl 10A lik peltier ile araç buzdolabı yapmak istemiştim fena olmadı denemelerde iyi sonuç aldım. Ama ısınan tarafı CPU soğutucu ile ısısını atmaya çalıştım soğutucu yüzey yuvarlaktı peltieri tam kapatamadigi için çok geçmeden bozuldu. Isınan tarafın ısısını çok iyi alın. 

Tabi yüksek soğutma için fazla peltier kullanmak gerek

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ayhan Uğur yazdı:

klimasız bir aracım var

1974 3.15 e tır lardaki tepe üstü sulu sistem klimasını bagaja uyarlyarak takmıştık, elbette bagaj iptal ama ana hedef klima idi. 

vesile ile bu çalışmada antifrizin görevi ne olacak?

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Peltier verimi çok düşük klima için kullanamazsınız. 

Basit bir çözüm için tekirdağda belki şu işi yapabilirsiniz. Direk cama takılır. gayet de çalışır. Sulu sistemdir elektrikle ilgisi yoktur. Gerçektir boru değildir. (yani borudur fiziksel olarak da yalan değildir) 

 

image.png.b9f7864cdf145c2300ebe90b05d7de70.png

yapmak isterseniz (swamp cooler) diye aratın..

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Mustafa Erkan yazdı:

Onun yerine 1940 1950 lerde ispirto ocaklı buzdolapları vardı. Bu tip sistemleri inceleyebilirsiniz. 

Otel buzdolabı amonyaklı. Onların da verimi çok düşüktür ve sallanmaması lazım. 

karavanda olur. ama anca buzdolabı olur. 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Ayhan Uğur yazdı:

Merhaba klimasız bir aracım var bu konuya istinaden araç içi sıcakları hafifletmeye istinaden bir çalışma yapmaya başladım olur olmaz istişare etmek istedim amacım aracın kalorifer petek sistemini motordan ayırıp kalorifer peteğini antifiriz ile soğutup serinde olsa bir hava üflemesini sağlamak klima performansı beklemiyorum zaten 2 adet 6 amper peltier ve 2 adet pompa ve 2 adet radyatörü kullanarak peltierin sıcak tarafını pompa ve radyatör ile soğutup peltierin soğuk tarafını ise aynı şekilde aracın kalorifer peteği den devirdayim ederek suyu soğutup araç içi sıcak hava  sirkülasyon ile bir nebze düşürmek istiyorum peltierin her iki yüzeyinde su cpu soğutucu blok kullandım deneme içi dışarıda teste başladım yaklaşık 12 amper çekiyor. Sistem şuan farklı fikirlere  ve önerilere açığım

Aracın kalorifer peteğini baz alarak 1 lt suyu soğutmak veya tam tersi olarak ısıtmayı baz alarak başladım . 

IMG_20250615_022327.jpg

IMG_20250615_021725.jpg

bunun hesabını deepseek ile yapabilirsiniz. bilimsel hesaplamalar vs söz konusu olunca çok başarılı. bence elektrikli kliması olan bir araçtan buraya trasnplant yapmak lazım. eskiden eşimin kulandığı bir honda jazz vardı. müthiş iyi çalışıyordu kliması. elektrikliydi.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

bu sistemde dış ısının ne kadar ısıttığı, motorun ne kadar ısınmaya neden olduğu, soğutucu sistemin performansı, alternatörün kapasitesi bilinmeli.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Doğan Arşiray yazdı:

kliması. elektrikliydi.

o elektrikli kompresör, kliması zaten olan arabada kayışlı kompresör yerine elektriklisi takılabiliyor

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

yeni ben olsam arabaya uydurulacak bir evoparatör, radyatör ve hortumlar edinir elektrikli bir, mesela honda kompresörünü takardım. gerekirse kabini sadeec bir yerden soğutsun çok dert değil

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

O model yılında klimalı Escort var ise tüm tesisatı ve kontrol panelleri çıkma almak mantıklı olurmuydu.

Doğan Arşiray yazdı:

bunun hesabını deepseek ile yapabilirsiniz. bilimsel hesaplamalar vs söz konusu olunca çok başarılı. bence elektrikli kliması olan bir araçtan buraya trasnplant yapmak lazım. eskiden eşimin kulandığı bir honda jazz vardı. müthiş iyi çalışıyordu kliması. elektrikliydi.

 

Deniyeyim şimdi benim bazı hesaplamalarım olacağıdı 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...