Ayhan Uğur Cumartesi 23:36 Paylaş Cumartesi 23:36 Merhaba klimasız bir aracım var bu konuya istinaden araç içi sıcakları hafifletmeye istinaden bir çalışma yapmaya başladım olur olmaz istişare etmek istedim amacım aracın kalorifer petek sistemini motordan ayırıp kalorifer peteğini antifiriz ile soğutup serinde olsa bir hava üflemesini sağlamak klima performansı beklemiyorum zaten 2 adet 6 amper peltier ve 2 adet pompa ve 2 adet radyatörü kullanarak peltierin sıcak tarafını pompa ve radyatör ile soğutup peltierin soğuk tarafını ise aynı şekilde aracın kalorifer peteği den devirdayim ederek suyu soğutup araç içi sıcak hava sirkülasyon ile bir nebze düşürmek istiyorum peltierin her iki yüzeyinde su cpu soğutucu blok kullandım deneme içi dışarıda teste başladım yaklaşık 12 amper çekiyor. Sistem şuan farklı fikirlere ve önerilere açığım Aracın kalorifer peteğini baz alarak 1 lt suyu soğutmak veya tam tersi olarak ısıtmayı baz alarak başladım . Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan Pazar 08:22 Paylaş Pazar 08:22 (düzenlendi) Düşünüyorum, düşünüyorum tekrar düşünüyorum sonuç olarak atacağınız taşlarla vuracağınız kurbalar eşit değil. Fark edilir bir serinlik elde etmeniz çok zor. Velev ki bir miktar serinlik elde ettiniz, bunun için harcıyacağınız para, sonradan klima tesisatı çektirip buz gibi serinlik yakalamaya yakın olur. Çok taş atarsınız az kurbağa yakalarsınız. Onun yerine 1940 1950 lerde ispirto ocaklı buzdolapları vardı. Bu tip sistemleri inceleyebilirsiniz. Pazar 08:26 tarihinde Mustafa Erkan tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Mertol Kip Pazar 08:26 Paylaş Pazar 08:26 Klimanın alternatifi daha büyük evo 'su olan bir klimadır. 1 1 Yorum bağlantısı
Cem Işık Pazar 08:36 Paylaş Pazar 08:36 Konuyu @Servet Aydın görsün, benzer şekilde klima çalışmaları var, ciddi soğutuyordu test ettiğimizde. Otomobile uyarlama işi çözülürse bence güzel olacaktır. Yorum bağlantısı
Servet Aydın Pazar 09:00 Paylaş Pazar 09:00 12v 1.kw pertier (10x100w) sistemi ile aşağı yukarı 800 btu civarı verim alınıyor. Verimlilik, düşük voltajda yerlerde. Yapılacak olan brussles 12v kompresör alıp tam klima yapmak. Expantion valf takılıp soğuk - sıcak yapılır. Maliyeti yüksek. 1 Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül Pazar 09:44 Paylaş Pazar 09:44 Bende geçen yıl 10A lik peltier ile araç buzdolabı yapmak istemiştim fena olmadı denemelerde iyi sonuç aldım. Ama ısınan tarafı CPU soğutucu ile ısısını atmaya çalıştım soğutucu yüzey yuvarlaktı peltieri tam kapatamadigi için çok geçmeden bozuldu. Isınan tarafın ısısını çok iyi alın. Tabi yüksek soğutma için fazla peltier kullanmak gerek 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur Pazar 10:10 Paylaş Pazar 10:10 Ayhan Uğur yazdı: klimasız bir aracım var 1974 3.15 e tır lardaki tepe üstü sulu sistem klimasını bagaja uyarlyarak takmıştık, elbette bagaj iptal ama ana hedef klima idi. vesile ile bu çalışmada antifrizin görevi ne olacak? Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk Pazar 12:04 Paylaş Pazar 12:04 Peltier verimi çok düşük klima için kullanamazsınız. Basit bir çözüm için tekirdağda belki şu işi yapabilirsiniz. Direk cama takılır. gayet de çalışır. Sulu sistemdir elektrikle ilgisi yoktur. Gerçektir boru değildir. (yani borudur fiziksel olarak da yalan değildir) yapmak isterseniz (swamp cooler) diye aratın.. 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk Pazar 12:10 Paylaş Pazar 12:10 Mustafa Erkan yazdı: Onun yerine 1940 1950 lerde ispirto ocaklı buzdolapları vardı. Bu tip sistemleri inceleyebilirsiniz. Otel buzdolabı amonyaklı. Onların da verimi çok düşüktür ve sallanmaması lazım. karavanda olur. ama anca buzdolabı olur. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz Pazar 12:17 Paylaş Pazar 12:17 Eski sovyet ucaklarında kokpit havalandırma fanı olurdu. Aynısı Jandarma Mi17lerindede var. işe yaradığı söylenir. https://www.hepsiburada.com/arac-vantilatorleri-c-20024888 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz Pazar 12:25 Paylaş Pazar 12:25 Jandarma mi-17 360 derce kamerası Fan performansı. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk Pazar 12:27 Paylaş Pazar 12:27 Ali illa uçak türü mü olmalı. Dolmuş fanı yok mu? Arkadaş "klima" diyor. 1 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray Dün saat 08:21 Paylaş Dün saat 08:21 Ayhan Uğur yazdı: Merhaba klimasız bir aracım var bu konuya istinaden araç içi sıcakları hafifletmeye istinaden bir çalışma yapmaya başladım olur olmaz istişare etmek istedim amacım aracın kalorifer petek sistemini motordan ayırıp kalorifer peteğini antifiriz ile soğutup serinde olsa bir hava üflemesini sağlamak klima performansı beklemiyorum zaten 2 adet 6 amper peltier ve 2 adet pompa ve 2 adet radyatörü kullanarak peltierin sıcak tarafını pompa ve radyatör ile soğutup peltierin soğuk tarafını ise aynı şekilde aracın kalorifer peteği den devirdayim ederek suyu soğutup araç içi sıcak hava sirkülasyon ile bir nebze düşürmek istiyorum peltierin her iki yüzeyinde su cpu soğutucu blok kullandım deneme içi dışarıda teste başladım yaklaşık 12 amper çekiyor. Sistem şuan farklı fikirlere ve önerilere açığım Aracın kalorifer peteğini baz alarak 1 lt suyu soğutmak veya tam tersi olarak ısıtmayı baz alarak başladım . bunun hesabını deepseek ile yapabilirsiniz. bilimsel hesaplamalar vs söz konusu olunca çok başarılı. bence elektrikli kliması olan bir araçtan buraya trasnplant yapmak lazım. eskiden eşimin kulandığı bir honda jazz vardı. müthiş iyi çalışıyordu kliması. elektrikliydi. 1 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray Dün saat 08:26 Paylaş Dün saat 08:26 bu sistemde dış ısının ne kadar ısıttığı, motorun ne kadar ısınmaya neden olduğu, soğutucu sistemin performansı, alternatörün kapasitesi bilinmeli. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur Dün saat 08:35 Paylaş Dün saat 08:35 Doğan Arşiray yazdı: kliması. elektrikliydi. o elektrikli kompresör, kliması zaten olan arabada kayışlı kompresör yerine elektriklisi takılabiliyor Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray Dün saat 09:11 Paylaş Dün saat 09:11 e ne güzel işte. sorun yok mekanik açıdan. 1 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur Dün saat 09:38 Paylaş Dün saat 09:38 gayet mantıklı, elektrikli motor dediğin kompresörde olur 1 1 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray Dün saat 09:42 Paylaş Dün saat 09:42 yeni ben olsam arabaya uydurulacak bir evoparatör, radyatör ve hortumlar edinir elektrikli bir, mesela honda kompresörünü takardım. gerekirse kabini sadeec bir yerden soğutsun çok dert değil 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz Dün saat 17:23 Paylaş Dün saat 17:23 O model yılında klimalı Escort var ise tüm tesisatı ve kontrol panelleri çıkma almak mantıklı olurmuydu. Doğan Arşiray yazdı: bunun hesabını deepseek ile yapabilirsiniz. bilimsel hesaplamalar vs söz konusu olunca çok başarılı. bence elektrikli kliması olan bir araçtan buraya trasnplant yapmak lazım. eskiden eşimin kulandığı bir honda jazz vardı. müthiş iyi çalışıyordu kliması. elektrikliydi. Deniyeyim şimdi benim bazı hesaplamalarım olacağıdı 1 Yorum bağlantısı
Ayhan Uğur 18 saat önce Yazar Paylaş 18 saat önce Ömer Sarıgül yazdı: Bende geçen yıl 10A lik peltier ile araç buzdolabı yapmak istemiştim fena olmadı denemelerde iyi sonuç aldım. Ama ısınan tarafı CPU soğutucu ile ısısını atmaya çalıştım soğutucu yüzey yuvarlaktı peltieri tam kapatamadigi için çok geçmeden bozuldu. Isınan tarafın ısısını çok iyi alın. Tabi yüksek soğutma için fazla peltier kullanmak gerek ısınan taraf için direkt sıvı soğutma kullanmayı düşünüyorum elimde hali hazırda sıcak ve soğuk taraf için cpu blok ve devirdayim pompası mevcut Doğan Arşiray yazdı: bu sistemde dış ısının ne kadar ısıttığı, motorun ne kadar ısınmaya neden olduğu, soğutucu sistemin performansı, alternatörün kapasitesi bilinmeli. Dış ısısı kabin dışında olacak sıvı soğutma ve radyatör sistemi Doğan Arşiray yazdı: bunun hesabını deepseek ile yapabilirsiniz. bilimsel hesaplamalar vs söz konusu olunca çok başarılı. bence elektrikli kliması olan bir araçtan buraya trasnplant yapmak lazım. eskiden eşimin kulandığı bir honda jazz vardı. müthiş iyi çalışıyordu kliması. elektrikliydi. Elektrikten kastımız kompresör kısmı elektrikli muhtemelen fakat diğer türlü olaya girersem maliyet açısından yüksek meblağlar çıkıyor Doğan Arşiray yazdı: e ne güzel işte. sorun yok mekanik açıdan. Banada öyle geliyor ama denemek gerekli Yorum bağlantısı
Servet Aydın 2 saat önce Paylaş 2 saat önce Pertieli unut. Kabini soğutmak için 4-5kw güç üretmen lazım ki ona da alternatör dayanmaz. Dayansa da yakıt korkunç artar. Ha illaki yapılacaksa araç tavanı en uygun yer. Isınan tarafı tavan sacına bağlarsan doğal olarak ısı elde edersin. Pertiel daha az enerji ile soğutma yapar. Sıvı vs uğraşmadan direk alğminyum panelden üfleme yaparsın Yorum bağlantısı
Recommended Posts