Ayhan Uğur 14 Haziran Paylaş 14 Haziran Merhaba klimasız bir aracım var bu konuya istinaden araç içi sıcakları hafifletmeye istinaden bir çalışma yapmaya başladım olur olmaz istişare etmek istedim amacım aracın kalorifer petek sistemini motordan ayırıp kalorifer peteğini antifiriz ile soğutup serinde olsa bir hava üflemesini sağlamak klima performansı beklemiyorum zaten 2 adet 6 amper peltier ve 2 adet pompa ve 2 adet radyatörü kullanarak peltierin sıcak tarafını pompa ve radyatör ile soğutup peltierin soğuk tarafını ise aynı şekilde aracın kalorifer peteği den devirdayim ederek suyu soğutup araç içi sıcak hava sirkülasyon ile bir nebze düşürmek istiyorum peltierin her iki yüzeyinde su cpu soğutucu blok kullandım deneme içi dışarıda teste başladım yaklaşık 12 amper çekiyor. Sistem şuan farklı fikirlere ve önerilere açığım Aracın kalorifer peteğini baz alarak 1 lt suyu soğutmak veya tam tersi olarak ısıtmayı baz alarak başladım . Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan 15 Haziran Paylaş 15 Haziran (düzenlendi) Düşünüyorum, düşünüyorum tekrar düşünüyorum sonuç olarak atacağınız taşlarla vuracağınız kurbalar eşit değil. Fark edilir bir serinlik elde etmeniz çok zor. Velev ki bir miktar serinlik elde ettiniz, bunun için harcıyacağınız para, sonradan klima tesisatı çektirip buz gibi serinlik yakalamaya yakın olur. Çok taş atarsınız az kurbağa yakalarsınız. Onun yerine 1940 1950 lerde ispirto ocaklı buzdolapları vardı. Bu tip sistemleri inceleyebilirsiniz. 15 Haziran tarihinde Mustafa Erkan tarafından düzenlendi 1 1 Yorum bağlantısı
Mertol Kip 15 Haziran Paylaş 15 Haziran Klimanın alternatifi daha büyük evo 'su olan bir klimadır. 2 1 Yorum bağlantısı
Cem Işık 15 Haziran Paylaş 15 Haziran Konuyu @Servet Aydın görsün, benzer şekilde klima çalışmaları var, ciddi soğutuyordu test ettiğimizde. Otomobile uyarlama işi çözülürse bence güzel olacaktır. 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 15 Haziran Paylaş 15 Haziran 12v 1.kw pertier (10x100w) sistemi ile aşağı yukarı 800 btu civarı verim alınıyor. Verimlilik, düşük voltajda yerlerde. Yapılacak olan brussles 12v kompresör alıp tam klima yapmak. Expantion valf takılıp soğuk - sıcak yapılır. Maliyeti yüksek. 2 Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül 15 Haziran Paylaş 15 Haziran Bende geçen yıl 10A lik peltier ile araç buzdolabı yapmak istemiştim fena olmadı denemelerde iyi sonuç aldım. Ama ısınan tarafı CPU soğutucu ile ısısını atmaya çalıştım soğutucu yüzey yuvarlaktı peltieri tam kapatamadigi için çok geçmeden bozuldu. Isınan tarafın ısısını çok iyi alın. Tabi yüksek soğutma için fazla peltier kullanmak gerek 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 15 Haziran Paylaş 15 Haziran Ayhan Uğur yazdı: klimasız bir aracım var Genişlet 1974 3.15 e tır lardaki tepe üstü sulu sistem klimasını bagaja uyarlyarak takmıştık, elbette bagaj iptal ama ana hedef klima idi. vesile ile bu çalışmada antifrizin görevi ne olacak? 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 15 Haziran Paylaş 15 Haziran Peltier verimi çok düşük klima için kullanamazsınız. Basit bir çözüm için tekirdağda belki şu işi yapabilirsiniz. Direk cama takılır. gayet de çalışır. Sulu sistemdir elektrikle ilgisi yoktur. Gerçektir boru değildir. (yani borudur fiziksel olarak da yalan değildir) yapmak isterseniz (swamp cooler) diye aratın.. 3 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 15 Haziran Paylaş 15 Haziran Mustafa Erkan yazdı: Onun yerine 1940 1950 lerde ispirto ocaklı buzdolapları vardı. Bu tip sistemleri inceleyebilirsiniz. Genişlet Otel buzdolabı amonyaklı. Onların da verimi çok düşüktür ve sallanmaması lazım. karavanda olur. ama anca buzdolabı olur. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 15 Haziran Paylaş 15 Haziran Eski sovyet ucaklarında kokpit havalandırma fanı olurdu. Aynısı Jandarma Mi17lerindede var. işe yaradığı söylenir. https://www.hepsiburada.com/arac-vantilatorleri-c-20024888 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 15 Haziran Paylaş 15 Haziran Jandarma mi-17 360 derce kamerası Fan performansı. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 15 Haziran Paylaş 15 Haziran Ali illa uçak türü mü olmalı. Dolmuş fanı yok mu? Arkadaş "klima" diyor. 1 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 16 Haziran Paylaş 16 Haziran Ayhan Uğur yazdı: Merhaba klimasız bir aracım var bu konuya istinaden araç içi sıcakları hafifletmeye istinaden bir çalışma yapmaya başladım olur olmaz istişare etmek istedim amacım aracın kalorifer petek sistemini motordan ayırıp kalorifer peteğini antifiriz ile soğutup serinde olsa bir hava üflemesini sağlamak klima performansı beklemiyorum zaten 2 adet 6 amper peltier ve 2 adet pompa ve 2 adet radyatörü kullanarak peltierin sıcak tarafını pompa ve radyatör ile soğutup peltierin soğuk tarafını ise aynı şekilde aracın kalorifer peteği den devirdayim ederek suyu soğutup araç içi sıcak hava sirkülasyon ile bir nebze düşürmek istiyorum peltierin her iki yüzeyinde su cpu soğutucu blok kullandım deneme içi dışarıda teste başladım yaklaşık 12 amper çekiyor. Sistem şuan farklı fikirlere ve önerilere açığım Aracın kalorifer peteğini baz alarak 1 lt suyu soğutmak veya tam tersi olarak ısıtmayı baz alarak başladım . Genişlet bunun hesabını deepseek ile yapabilirsiniz. bilimsel hesaplamalar vs söz konusu olunca çok başarılı. bence elektrikli kliması olan bir araçtan buraya trasnplant yapmak lazım. eskiden eşimin kulandığı bir honda jazz vardı. müthiş iyi çalışıyordu kliması. elektrikliydi. 1 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 16 Haziran Paylaş 16 Haziran bu sistemde dış ısının ne kadar ısıttığı, motorun ne kadar ısınmaya neden olduğu, soğutucu sistemin performansı, alternatörün kapasitesi bilinmeli. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 16 Haziran Paylaş 16 Haziran Doğan Arşiray yazdı: kliması. elektrikliydi. Genişlet o elektrikli kompresör, kliması zaten olan arabada kayışlı kompresör yerine elektriklisi takılabiliyor Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 16 Haziran Paylaş 16 Haziran e ne güzel işte. sorun yok mekanik açıdan. 1 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 16 Haziran Paylaş 16 Haziran gayet mantıklı, elektrikli motor dediğin kompresörde olur 1 1 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 16 Haziran Paylaş 16 Haziran yeni ben olsam arabaya uydurulacak bir evoparatör, radyatör ve hortumlar edinir elektrikli bir, mesela honda kompresörünü takardım. gerekirse kabini sadeec bir yerden soğutsun çok dert değil 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 16 Haziran Paylaş 16 Haziran O model yılında klimalı Escort var ise tüm tesisatı ve kontrol panelleri çıkma almak mantıklı olurmuydu. Doğan Arşiray yazdı: bunun hesabını deepseek ile yapabilirsiniz. bilimsel hesaplamalar vs söz konusu olunca çok başarılı. bence elektrikli kliması olan bir araçtan buraya trasnplant yapmak lazım. eskiden eşimin kulandığı bir honda jazz vardı. müthiş iyi çalışıyordu kliması. elektrikliydi. Genişlet Deniyeyim şimdi benim bazı hesaplamalarım olacağıdı 1 Yorum bağlantısı
Ayhan Uğur 17 Haziran Yazar Paylaş 17 Haziran Ömer Sarıgül yazdı: Bende geçen yıl 10A lik peltier ile araç buzdolabı yapmak istemiştim fena olmadı denemelerde iyi sonuç aldım. Ama ısınan tarafı CPU soğutucu ile ısısını atmaya çalıştım soğutucu yüzey yuvarlaktı peltieri tam kapatamadigi için çok geçmeden bozuldu. Isınan tarafın ısısını çok iyi alın. Tabi yüksek soğutma için fazla peltier kullanmak gerek Genişlet ısınan taraf için direkt sıvı soğutma kullanmayı düşünüyorum elimde hali hazırda sıcak ve soğuk taraf için cpu blok ve devirdayim pompası mevcut Doğan Arşiray yazdı: bu sistemde dış ısının ne kadar ısıttığı, motorun ne kadar ısınmaya neden olduğu, soğutucu sistemin performansı, alternatörün kapasitesi bilinmeli. Genişlet Dış ısısı kabin dışında olacak sıvı soğutma ve radyatör sistemi Doğan Arşiray yazdı: bunun hesabını deepseek ile yapabilirsiniz. bilimsel hesaplamalar vs söz konusu olunca çok başarılı. bence elektrikli kliması olan bir araçtan buraya trasnplant yapmak lazım. eskiden eşimin kulandığı bir honda jazz vardı. müthiş iyi çalışıyordu kliması. elektrikliydi. Genişlet Elektrikten kastımız kompresör kısmı elektrikli muhtemelen fakat diğer türlü olaya girersem maliyet açısından yüksek meblağlar çıkıyor Doğan Arşiray yazdı: e ne güzel işte. sorun yok mekanik açıdan. Genişlet Banada öyle geliyor ama denemek gerekli 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 17 Haziran Paylaş 17 Haziran Pertieli unut. Kabini soğutmak için 4-5kw güç üretmen lazım ki ona da alternatör dayanmaz. Dayansa da yakıt korkunç artar. Ha illaki yapılacaksa araç tavanı en uygun yer. Isınan tarafı tavan sacına bağlarsan doğal olarak ısı elde edersin. Pertiel daha az enerji ile soğutma yapar. Sıvı vs uğraşmadan direk alğminyum panelden üfleme yaparsın 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 18 Haziran Paylaş 18 Haziran Servet Aydın yazdı: Pertieli unut. Kabini soğutmak için 4-5kw güç üretmen lazım ki ona da alternatör dayanmaz. Dayansa da yakıt korkunç artar. Ha illaki yapılacaksa araç tavanı en uygun yer. Isınan tarafı tavan sacına bağlarsan doğal olarak ısı elde edersin. Pertiel daha az enerji ile soğutma yapar. Sıvı vs uğraşmadan direk alğminyum panelden üfleme yaparsın Genişlet Yanlış. Aynısını tofaş da linea ya yapmıştı projede. Yahu dedim niye arabanın altına koymadınız.. haklısınız demişlerdi. Güneş paneli ile entegre yapmaya çalışmışlar. Peltier'de ısınan bölgenin "soğutulması" lazım. Oranın isınması ısı transferi nedeniyle. 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 18 Haziran Paylaş 18 Haziran Mehmet Göktürk yazdı: Yanlış. Aynısını tofaş da linea ya yapmıştı projede. Yahu dedim niye arabanın altına koymadınız.. haklısınız demişlerdi. Güneş paneli ile entegre yapmaya çalışmışlar. Peltier'de ısınan bölgenin "soğutulması" lazım. Oranın isınması ısı transferi nedeniyle. Genişlet Doğal ısıyla da enerji de üretiyor ya pertiel. Denemiştim hani yaptığım sistemde. Verimi artmıştı ama akım olarak hesapladım. Aşağıda ısı daha sakin olur doğru. Hava alımı vs. Bak şindi durduk yere fikrim geldi Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 18 Haziran Paylaş 18 Haziran IR boyalar var. beyaz. ortamdan daha soğuk koluyor. bir yatak aldım yataştan bir tarafı daha soğuk yatağın. cool & wool diye birşey. coppor cool diye bir kumaşı var. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts