Mehmet Göktürk 18 Haziran Paylaş 18 Haziran Servet Aydın yazdı: Doğal ısıyla da enerji de üretiyor ya pertiel. Denemiştim hani yaptığım sistemde. Verimi artmıştı ama akım olarak hesapladım. Aşağıda ısı daha sakin olur doğru. Hava alımı vs. Bak şindi durduk yere fikrim geldi Genişlet orda tersine çalışıyor amaç öyleyse o başka. soğutma ise tam tersi. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter 18 Haziran Paylaş 18 Haziran Servet Aydın yazdı: Pertieli unut. Kabini soğutmak için 4-5kw güç üretmen lazım ki ona da alternatör dayanmaz. Dayansa da yakıt korkunç artar. Ha illaki yapılacaksa araç tavanı en uygun yer. Isınan tarafı tavan sacına bağlarsan doğal olarak ısı elde edersin. Pertiel daha az enerji ile soğutma yapar. Sıvı vs uğraşmadan direk alğminyum panelden üfleme yaparsın Genişlet Geçenlerde Broadwayda tirlardaki gibi tavandan klima takılmış sistem gördüm. Yorum bağlantısı
Mertol Kip 18 Haziran Paylaş 18 Haziran Cinliler8n bi aleti var yemu da mi ne gormustum. Cama takiyorsun, split klima kilikli bir sey Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 18 Haziran Paylaş 18 Haziran Mertol Kip yazdı: Cinliler8n bi aleti var yemu da mi ne gormustum. Cama takiyorsun, split klima kilikli bir sey Genişlet Benim VW resmini kimse dikkate almadı. O gerçek klima. swamp cooler denen hikaye. Çok nemli iklim harici faydalı. Alt kısmına DIY videosunu da koyduk. 2 1 Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 19 Haziran Paylaş 19 Haziran Mehmet Göktürk yazdı: Benim VW resmini kimse dikkate almadı. O gerçek klima. swamp cooler denen hikaye. Çok nemli iklim harici faydalı. Alt kısmına DIY videosunu da koyduk. Genişlet Diyarbakırda çok görmüştüm 2000lerin başında bu tip birşeye büyük fan eklemişler dükkanlarda vs hep vardı. İçinde saman var nemlendiriyorlar sürekli. Sistem aynı sanırım hocam. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 19 Haziran Paylaş 19 Haziran İlkay Başaran yazdı: Diyarbakırda çok görmüştüm 2000lerin başında bu tip birşeye büyük fan eklemişler dükkanlarda vs hep vardı. İçinde saman var nemlendiriyorlar sürekli. Sistem aynı sanırım hocam. Genişlet aynı mantık, saman da su ile temas eden hava miktarını fazlalaştırmak için. hocanın da dediği detay öenmli, İStanbul gibi yerde çok işe yaramıyor ama etkisi sınırlı, çorum da olsa daha soğuk hava üflüyor 1 Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 19 Haziran Paylaş 19 Haziran Çağlar Bayur yazdı: aynı mantık, saman da su ile temas eden hava miktarını fazlalaştırmak için. hocanın da dediği detay öenmli, İStanbul gibi yerde çok işe yaramıyor ama etkisi sınırlı, çorum da olsa daha soğuk hava üflüyor Genişlet Su hal değiştirirken ısı alıyor ortamdan haliyle önce saman sonra etrafından geçen hava serinliyor. Karpuzu kesip güneşe koymak gibi. Terlemenin mantığıyla aynı. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 19 Haziran Paylaş 19 Haziran İlkay Başaran yazdı: Karpuzu kesip güneşe koymak gibi. Genişlet kesme, ıslak havluya sar güneşe koy, en soğuk yeri de ortası olur, ben zaten tek orasını yiyom gerisini atıom, teknede isen ağa sar denize at, yol byounca soğuyor... ip sağlam olsun ama Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 19 Haziran Paylaş 19 Haziran Çağlar Bayur yazdı: kesme, ıslak havluya sar güneşe koy, en soğuk yeri de ortası olur, ben zaten tek orasını yiyom gerisini atıom, teknede isen ağa sar denize at, yol byounca soğuyor... ip sağlam olsun ama Genişlet 40 milde suya girmez o seke seke gelir 1 Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı 19 Haziran Paylaş 19 Haziran İlkay Başaran yazdı: Diyarbakırda çok görmüştüm 2000lerin başında bu tip birşeye büyük fan eklemişler dükkanlarda vs hep vardı. İçinde saman var nemlendiriyorlar sürekli. Sistem aynı sanırım hocam. Genişlet EVaporatif soğutucu o, yani buharlaşmanın etkisiyle soğutma etkisi vermek üzerine kurulu. "Sulu klima" falan da derler. Çok nemli bölgelerde yemez. Hani bir şelalenin yanında durusanız serinlik gelir ya, onun gibi. Öte yandan yazmışlar ama Peltier modülü ile araç soğutamazsınız. 1 1 Yorum bağlantısı
Ayhan Uğur 21 Haziran Yazar Paylaş 21 Haziran Mehmet Göktürk yazdı: Yanlış. Aynısını tofaş da linea ya yapmıştı projede. Yahu dedim niye arabanın altına koymadınız.. haklısınız demişlerdi. Güneş paneli ile entegre yapmaya çalışmışlar. Peltier'de ısınan bölgenin "soğutulması" lazım. Oranın isınması ısı transferi nedeniyle. Genişlet Şuanda iki ayrı 240mm radyatör ile bir taraf ısıtma diğer taraf soğutma kullanıyorum fakat soğutma tarafına radyatöre 15 derecelerde iken fanı açtığımda 10 dk sonra ılıman oluyor soğutma tarafında sadece aliminyum petek kullanmak daha mantıklı gibi dediğiniz gibi sıcak tarafı 240+240 480mm radyatör ile soğutabilirim haline hazırda elimde mevcut Sıcak radyatörler aracın kendi radyatör paneli önüne koymayı düşünüyorum araç fanı ile soğutmak için giderken de rüzgardan yararlansın diye ama sadece fikir tabi şuan için H.Cenk Bayrakçı yazdı: EVaporatif soğutucu o, yani buharlaşmanın etkisiyle soğutma etkisi vermek üzerine kurulu. "Sulu klima" falan da derler. Çok nemli bölgelerde yemez. Hani bir şelalenin yanında durusanız serinlik gelir ya, onun gibi. Öte yandan yazmışlar ama Peltier modülü ile araç soğutamazsınız. Genişlet Tek amacım serin bir hava üflemesi klima performansı beklemiyorum 😄 Yorum bağlantısı
Ayhan Uğur Pazartesi 13:44 Yazar Paylaş Pazartesi 13:44 Mehmet Göktürk yazdı: Yanlış. Aynısını tofaş da linea ya yapmıştı projede. Yahu dedim niye arabanın altına koymadınız.. haklısınız demişlerdi. Güneş paneli ile entegre yapmaya çalışmışlar. Peltier'de ısınan bölgenin "soğutulması" lazım. Oranın isınması ısı transferi nedeniyle. Genişlet Servet Aydın yazdı: Pertieli unut. Kabini soğutmak için 4-5kw güç üretmen lazım ki ona da alternatör dayanmaz. Dayansa da yakıt korkunç artar. Ha illaki yapılacaksa araç tavanı en uygun yer. Isınan tarafı tavan sacına bağlarsan doğal olarak ısı elde edersin. Pertiel daha az enerji ile soğutma yapar. Sıvı vs uğraşmadan direk alğminyum panelden üfleme yaparsın Genişlet Isınan tarafı soğutmak için aracın kendi panel sacınımı kullanayım yani doğru mu anladım ? Birkaç farklı varyasyon deniyorum tek radyatör ile soğutma yaptım katı tarafta fan çalışmadığı taktirde buz kütlesi oluşuyor Şuan 480 mm radyatör seri bağlı iki radyatör arası pompa mevcut oda sıcaklığı ne ise ısınan taraf su sıcaklığı derecede. Soğutma tarafında ise CPU aliminyum blok ve fan ile deniyorum belki 2 adet daha 6 amperlik peltier daha denersem verim biraz daha hızlanabilir ama soğuk tarafı sıvı ile soğutup radyatörden üflemesi çok mümkün gözükmüyor gibi 2 Yorum bağlantısı
Ayhan Uğur Pazartesi 13:49 Yazar Paylaş Pazartesi 13:49 Cem Işık yazdı: Konuyu @Servet Aydın görsün, benzer şekilde klima çalışmaları var, ciddi soğutuyordu test ettiğimizde. Otomobile uyarlama işi çözülürse bence güzel olacaktır. Genişlet Takip Çağlar Bayur yazdı: 1974 3.15 e tır lardaki tepe üstü sulu sistem klimasını bagaja uyarlyarak takmıştık, elbette bagaj iptal ama ana hedef klima idi. vesile ile bu çalışmada antifrizin görevi ne olacak? Genişlet Anfiriz soğuyan tarafı donma seviyesine düşürüsem donmasını önlemek için bir düşünce sadece abi Mehmet Göktürk yazdı: Peltier verimi çok düşük klima için kullanamazsınız. Basit bir çözüm için tekirdağda belki şu işi yapabilirsiniz. Direk cama takılır. gayet de çalışır. Sulu sistemdir elektrikle ilgisi yoktur. Gerçektir boru değildir. (yani borudur fiziksel olarak da yalan değildir) yapmak isterseniz (swamp cooler) diye aratın.. Genişlet İglimi çektimi bunuda araştıracağım Yorum bağlantısı
Recommended Posts