Mehmet Göktürk Çarşamba 09:32 Paylaş Çarşamba 09:32 Servet Aydın yazdı: Doğal ısıyla da enerji de üretiyor ya pertiel. Denemiştim hani yaptığım sistemde. Verimi artmıştı ama akım olarak hesapladım. Aşağıda ısı daha sakin olur doğru. Hava alımı vs. Bak şindi durduk yere fikrim geldi orda tersine çalışıyor amaç öyleyse o başka. soğutma ise tam tersi. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter Çarşamba 09:33 Paylaş Çarşamba 09:33 Servet Aydın yazdı: Pertieli unut. Kabini soğutmak için 4-5kw güç üretmen lazım ki ona da alternatör dayanmaz. Dayansa da yakıt korkunç artar. Ha illaki yapılacaksa araç tavanı en uygun yer. Isınan tarafı tavan sacına bağlarsan doğal olarak ısı elde edersin. Pertiel daha az enerji ile soğutma yapar. Sıvı vs uğraşmadan direk alğminyum panelden üfleme yaparsın Geçenlerde Broadwayda tirlardaki gibi tavandan klima takılmış sistem gördüm. Yorum bağlantısı
Mertol Kip Çarşamba 20:23 Paylaş Çarşamba 20:23 Cinliler8n bi aleti var yemu da mi ne gormustum. Cama takiyorsun, split klima kilikli bir sey Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk Çarşamba 21:26 Paylaş Çarşamba 21:26 Mertol Kip yazdı: Cinliler8n bi aleti var yemu da mi ne gormustum. Cama takiyorsun, split klima kilikli bir sey Benim VW resmini kimse dikkate almadı. O gerçek klima. swamp cooler denen hikaye. Çok nemli iklim harici faydalı. Alt kısmına DIY videosunu da koyduk. 2 1 Yorum bağlantısı
İlkay Başaran Perşembe 05:43 Paylaş Perşembe 05:43 Mehmet Göktürk yazdı: Benim VW resmini kimse dikkate almadı. O gerçek klima. swamp cooler denen hikaye. Çok nemli iklim harici faydalı. Alt kısmına DIY videosunu da koyduk. Diyarbakırda çok görmüştüm 2000lerin başında bu tip birşeye büyük fan eklemişler dükkanlarda vs hep vardı. İçinde saman var nemlendiriyorlar sürekli. Sistem aynı sanırım hocam. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur Perşembe 08:54 Paylaş Perşembe 08:54 İlkay Başaran yazdı: Diyarbakırda çok görmüştüm 2000lerin başında bu tip birşeye büyük fan eklemişler dükkanlarda vs hep vardı. İçinde saman var nemlendiriyorlar sürekli. Sistem aynı sanırım hocam. aynı mantık, saman da su ile temas eden hava miktarını fazlalaştırmak için. hocanın da dediği detay öenmli, İStanbul gibi yerde çok işe yaramıyor ama etkisi sınırlı, çorum da olsa daha soğuk hava üflüyor 1 Yorum bağlantısı
İlkay Başaran Perşembe 09:01 Paylaş Perşembe 09:01 Çağlar Bayur yazdı: aynı mantık, saman da su ile temas eden hava miktarını fazlalaştırmak için. hocanın da dediği detay öenmli, İStanbul gibi yerde çok işe yaramıyor ama etkisi sınırlı, çorum da olsa daha soğuk hava üflüyor Su hal değiştirirken ısı alıyor ortamdan haliyle önce saman sonra etrafından geçen hava serinliyor. Karpuzu kesip güneşe koymak gibi. Terlemenin mantığıyla aynı. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur Perşembe 09:07 Paylaş Perşembe 09:07 İlkay Başaran yazdı: Karpuzu kesip güneşe koymak gibi. kesme, ıslak havluya sar güneşe koy, en soğuk yeri de ortası olur, ben zaten tek orasını yiyom gerisini atıom, teknede isen ağa sar denize at, yol byounca soğuyor... ip sağlam olsun ama Yorum bağlantısı
İlkay Başaran Perşembe 09:14 Paylaş Perşembe 09:14 Çağlar Bayur yazdı: kesme, ıslak havluya sar güneşe koy, en soğuk yeri de ortası olur, ben zaten tek orasını yiyom gerisini atıom, teknede isen ağa sar denize at, yol byounca soğuyor... ip sağlam olsun ama 40 milde suya girmez o seke seke gelir 1 Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı Perşembe 13:10 Paylaş Perşembe 13:10 İlkay Başaran yazdı: Diyarbakırda çok görmüştüm 2000lerin başında bu tip birşeye büyük fan eklemişler dükkanlarda vs hep vardı. İçinde saman var nemlendiriyorlar sürekli. Sistem aynı sanırım hocam. EVaporatif soğutucu o, yani buharlaşmanın etkisiyle soğutma etkisi vermek üzerine kurulu. "Sulu klima" falan da derler. Çok nemli bölgelerde yemez. Hani bir şelalenin yanında durusanız serinlik gelir ya, onun gibi. Öte yandan yazmışlar ama Peltier modülü ile araç soğutamazsınız. 1 1 Yorum bağlantısı
Ayhan Uğur Cumartesi 19:08 Yazar Paylaş Cumartesi 19:08 Mehmet Göktürk yazdı: Yanlış. Aynısını tofaş da linea ya yapmıştı projede. Yahu dedim niye arabanın altına koymadınız.. haklısınız demişlerdi. Güneş paneli ile entegre yapmaya çalışmışlar. Peltier'de ısınan bölgenin "soğutulması" lazım. Oranın isınması ısı transferi nedeniyle. Şuanda iki ayrı 240mm radyatör ile bir taraf ısıtma diğer taraf soğutma kullanıyorum fakat soğutma tarafına radyatöre 15 derecelerde iken fanı açtığımda 10 dk sonra ılıman oluyor soğutma tarafında sadece aliminyum petek kullanmak daha mantıklı gibi dediğiniz gibi sıcak tarafı 240+240 480mm radyatör ile soğutabilirim haline hazırda elimde mevcut Sıcak radyatörler aracın kendi radyatör paneli önüne koymayı düşünüyorum araç fanı ile soğutmak için giderken de rüzgardan yararlansın diye ama sadece fikir tabi şuan için H.Cenk Bayrakçı yazdı: EVaporatif soğutucu o, yani buharlaşmanın etkisiyle soğutma etkisi vermek üzerine kurulu. "Sulu klima" falan da derler. Çok nemli bölgelerde yemez. Hani bir şelalenin yanında durusanız serinlik gelir ya, onun gibi. Öte yandan yazmışlar ama Peltier modülü ile araç soğutamazsınız. Tek amacım serin bir hava üflemesi klima performansı beklemiyorum 😄 Yorum bağlantısı
Ayhan Uğur 8 saat önce Yazar Paylaş 8 saat önce Mehmet Göktürk yazdı: Yanlış. Aynısını tofaş da linea ya yapmıştı projede. Yahu dedim niye arabanın altına koymadınız.. haklısınız demişlerdi. Güneş paneli ile entegre yapmaya çalışmışlar. Peltier'de ısınan bölgenin "soğutulması" lazım. Oranın isınması ısı transferi nedeniyle. Servet Aydın yazdı: Pertieli unut. Kabini soğutmak için 4-5kw güç üretmen lazım ki ona da alternatör dayanmaz. Dayansa da yakıt korkunç artar. Ha illaki yapılacaksa araç tavanı en uygun yer. Isınan tarafı tavan sacına bağlarsan doğal olarak ısı elde edersin. Pertiel daha az enerji ile soğutma yapar. Sıvı vs uğraşmadan direk alğminyum panelden üfleme yaparsın Isınan tarafı soğutmak için aracın kendi panel sacınımı kullanayım yani doğru mu anladım ? Birkaç farklı varyasyon deniyorum tek radyatör ile soğutma yaptım katı tarafta fan çalışmadığı taktirde buz kütlesi oluşuyor Şuan 480 mm radyatör seri bağlı iki radyatör arası pompa mevcut oda sıcaklığı ne ise ısınan taraf su sıcaklığı derecede. Soğutma tarafında ise CPU aliminyum blok ve fan ile deniyorum belki 2 adet daha 6 amperlik peltier daha denersem verim biraz daha hızlanabilir ama soğuk tarafı sıvı ile soğutup radyatörden üflemesi çok mümkün gözükmüyor gibi 1 Yorum bağlantısı
Ayhan Uğur 7 saat önce Yazar Paylaş 7 saat önce Cem Işık yazdı: Konuyu @Servet Aydın görsün, benzer şekilde klima çalışmaları var, ciddi soğutuyordu test ettiğimizde. Otomobile uyarlama işi çözülürse bence güzel olacaktır. Takip Çağlar Bayur yazdı: 1974 3.15 e tır lardaki tepe üstü sulu sistem klimasını bagaja uyarlyarak takmıştık, elbette bagaj iptal ama ana hedef klima idi. vesile ile bu çalışmada antifrizin görevi ne olacak? Anfiriz soğuyan tarafı donma seviyesine düşürüsem donmasını önlemek için bir düşünce sadece abi Mehmet Göktürk yazdı: Peltier verimi çok düşük klima için kullanamazsınız. Basit bir çözüm için tekirdağda belki şu işi yapabilirsiniz. Direk cama takılır. gayet de çalışır. Sulu sistemdir elektrikle ilgisi yoktur. Gerçektir boru değildir. (yani borudur fiziksel olarak da yalan değildir) yapmak isterseniz (swamp cooler) diye aratın.. İglimi çektimi bunuda araştıracağım Yorum bağlantısı
Recommended Posts