Doğan Arşiray Dün saat 14:09 Paylaş Dün saat 14:09 722.9 şanzıman. 7 ileri. 178 bin km de. Araçta bugün bir arıza belirdi oksijen senserlerinin değerlerinde bir tutarsızlık görmüş. bende benz için bir scanner almıştım onunda detaylı inceledim. arızayı sildim. geri gelmedi. addblue kritik seviyeye düşmüş onu koyup aracı resetledim. başlamışken artık tepkileri yavaşlamış olan şanzımanıda resetledim. arabanın gidişi müthiş değişti. pıt pıt diye büyütüyor vitesleri gel görki 5 ten 4 e inerken ve özellikle yavaşlamışken 3 ten 2 ye inerken, ister gaza basayım isterse kendisi ayak frendeyken küçültsün yada kulakçıklardan hafifiçe gaza basaken vites küçültelim lönk diye küçülüyor. 2 den 1 e, 4 ten 3 inerken bu yok. 7 den 6 ya zaten yok. bu arıza çıkmadan ve ben aracı resetlemeden önce araç hafifiçe sallanarak çalışıyordu onu görmüştüm. vitesler hafifçe belirgindi. artık eskiyen kauçuk burçlardan daha belirgin olduğunu düşünüyor olsam da asıl sebebi bulmam lazım. geçtiğimiz iki bakımda şanzıman sıvısını değiştirdik. tam boşaltmamak gerekiyor zaten 5 6 litre kadarı yenilenebiliyor. üzerinde olan sıvı, ilk seferde epey kahverengi ikinci seferde hafifçe kahverengi çıktı. yanık kokusu yada metal parçacıkları görmedim ama pek hoşuma da gitmedi açıkçası. yorumları alabilirmiyim? deepseek ile çalıştım diyroki valvebody denen alumiyum gövdedeki delikle ovalleşiyor ondandır der. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi Dün saat 14:25 Paylaş Dün saat 14:25 Valvebody selenoid e denk geliyor mu mana olarak bilmem de şanzıman karteri sokulunce onlara bakmak mi lazım ki Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi Dün saat 14:28 Paylaş Dün saat 14:28 İlkay Başaran yazdı: Kronik demek istemiş sanırım Hani incinmişsin der gibi yazdın Yorum bağlantısı
İlkay Başaran Dün saat 14:29 Paylaş Dün saat 14:29 Mustafa Tüfekçi yazdı: Hani incinmişsin der gibi yazdın Yapay zeka tabi, şanzımanın içinden geçmişsin diyememiştir. 2 Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi Dün saat 14:39 Paylaş Dün saat 14:39 İlkay Başaran yazdı: Yapay zeka tabi, şanzımanın içinden geçmişsin diyememiştir. Hahaha doğru valla küfür de bilmez şimdi bu Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray Dün saat 14:55 Yazar Paylaş Dün saat 14:55 bana kötü sözler söyle diyor... bende diyorum ki şanzımanı indirmeden bilemeyiz kapalı kutu. 1 2 Yorum bağlantısı
İlkay Başaran Dün saat 16:01 Paylaş Dün saat 16:01 Mustafa Tüfekçi yazdı: Hahaha doğru valla küfür de bilmez şimdi bu Kötü ve pis şeyler yaz bana dedim. Otobüste yaşlılara yer vermemek yazdı. 3 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur Dün saat 16:19 Paylaş Dün saat 16:19 Doğan Arşiray yazdı: ama pek hoşuma da gitmedi açıkçası. Onno usta çözmüştü bunlardaki arızayı Doğan Arşiray yazdı: artık tepkileri yavaşlamış olan şanzımanıda resetledim. ve cihaza bağlayıp olur olmaz resetlemeyin der genelde.. Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray Dün saat 20:48 Yazar Paylaş Dün saat 20:48 O neden? Nasil bilecegiz calibrasyon problemi olup olmadigini? İlkay Başaran yazdı: Kötü ve pis şeyler yaz bana dedim. Otobüste yaşlılara yer vermemek yazdı. Vizyon sifir Yorum bağlantısı
İlkay Başaran Dün saat 21:03 Paylaş Dün saat 21:03 Doğan Arşiray yazdı: Vizyon sifir Büyüklerin yanında bacak bacak üstüne atmak yazar da coşarız demiştim ama olmadı.. Yorum bağlantısı
Furkan Avcı Dün saat 21:58 Paylaş Dün saat 21:58 Şanzıman kontrol ünitesi hafızasına kaydettiği vites değiştirme devir, yük, hız gibi değerleri siz yol yaptıkça sizden öğreniyor ve kendini size adapte ediyor. Şanzıman resetleme olayı benim bildiğim, bunu fabrika ayarlarına alıyor. Bence biraz kilometre yaptıktan sonra gözlemle derim hocam. Adam yeniden öğrensin, seni tanısın. Ha baktın olmuyor ben öldüm bittim mezarcı fiyatına alırım aracı, şanzımanı iyi eder binerim 4 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 16 saat önce Yazar Paylaş 16 saat önce Deepseek, valve body gidicidir, 5 gtronic gibi degil bunlar aluminyum govde asiniyor, yinede tum suspansiyon burclarina bak onlar abartiyordur o hissi diyor. Ama selenoid oringlerine de bakmalı bence. Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 14 saat önce Yazar Paylaş 14 saat önce dün çıkan adblue alakalı ama aslınd aNOX sensörü hatası geri geldi. bu sefer nox sensör ısıtıcısı için FAIL diyor. yani ısıtıcı bozuk. ayrıca hesaplanan nox değeri mantıksız diyor. bu arada adblue i kontrol et diyor oysaki dolu. sanıyorum ki addblue sisteminde bir salaklık oluyor. bunu düzgün monitörleyemeyince de bu hatalar çıkıyor. önce ısıtıcı arızası olan sensörü değiştireceğim. adblue kritik derecede düşük ise, uyarı vermemesi zaten tuhaf değilmi? adblue sistemini calibre ettim, cırt zzzzt bzz ses çıkartıyro tamam diyor arıza siliniyor. sonra pıt diye hemen çıkıyor tekrar. aynı şekilde nox sensör arızası hiç silinmiyor bile artık. dün siliniyordu. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 14 saat önce Paylaş 14 saat önce Mondeo bile ecuyu resetleyince sapıtırdı.. Bence normal kullanım koşullarında bir süre kullan.. Sana alışsın Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 13 saat önce Yazar Paylaş 13 saat önce ama arıza ışığı sabit kalıyor. o bozuk parça düzelmeden euro 6 motorlu aracın doğru çalışmasını beklemek doğru olmaz sanki. Yorum bağlantısı
Recommended Posts