Murat Algan Yücel 5 saat önce Paylaş 5 saat önce Merhabalar, 2 ay önce 2012 model 1.6 e-hdi peugeot 508 aldım. %90’ı uzun yol 5000km yol yaptım. 3-4 defa dpf tıkanması uyarısı vermişti. Devirli kullandım bi süredir vermiyor. 1 hafta önce otobandayken tırlardan kurtulmak için sollamaya çıkıp gazlamam gerekiyordu, S ye alıp dip gaz yaptım. Hemen sonrasında motor yağı sıcaklığı ve hararet tavan yaptı motoru durdurun hatası verdi. Sağa çekip hemen stop ettim ve hararet hemen düşmeye başladı. Tekrar çalıştırdım hararet olması gereken yerde durdu. 1 haftadır şehiriçi kullanırken hiç yükselmedi hararet vs. Bugün denemek için işe arabayla giderken dilovası rampasında hararet yükselmeye başladı uyarı vermeden çektim sağa stop ettim hararet hemen düştü. Hararet 70 e düşünce tekrar harekete geçtim rampayı 2.vitesle sıkıştırmadan bitirdim bi daha yükselmedi. Ama şunu farkettim arabayı sıkıştırmaya başladıkça hararet yükselecek. Fan çalışıyor, su da eksiltmiyor. Ekstra olarak tek farkettiğim kaloriferi açtığımda çok sıcak hava üflemiyor gibi önceden çok sıcak hava üflüyordu. Sizce neyden kaynaklı olabilir, nasıl bir yol izlemeliyim? Teşekkürler. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 5 saat önce Paylaş 5 saat önce Radyatörler tıkalı olabilir mi? Klima peteği tıkalı olsa sorun olmaz da, ana radyatörden tıkalı ise, su devirdaim etmiyorsa o da sebep olabilir. Yani devirdaim de kontrol edilmeli. 1 Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 5 saat önce Paylaş 5 saat önce Devirdaimi kontrol ettirmekte fayda var. 3 Yorum bağlantısı
Bahadır TÜFEKCİ 5 saat önce Paylaş 5 saat önce Termostat kapalı kalmış büyük ihtimal ile. Termostatı değiştirin düzelir. 1 Yorum bağlantısı
Oğuzkan Işık 5 saat önce Paylaş 5 saat önce Harareti yükselen araba stop edilmemeli. rolantide kalorifer sıcak ayarda açılırsa daha sağlıklı soğur. Radyatör veya termostat arızalı gibi duruyor bence de. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 4 saat önce Paylaş 4 saat önce Muhtemelen 1. sebep, termostat; tam açılmıyordur, akış yetersiz kalıyordsur. 2. sebep devirdaim olabilir.. 3. sebep; geçmişte antifriz olmadan kullanıldı ise radyatör vs tıkalı olabilir. Dpf sorunu ısıya sebep olur mu tam kestiremiyporum.. Ucuzdan pahalıya gidin, termostatı değiştirin. Yorum bağlantısı
Murat Algan Yücel 4 saat önce Yazar Paylaş 4 saat önce Oğuzkan Işık yazdı: Harareti yükselen araba stop edilmemeli. rolantide kalorifer sıcak ayarda açılırsa daha sağlıklı soğur. Radyatör veya termostat arızalı gibi duruyor bence de. Normalde evet ama çok ilginçtir ki stop etmeden rölantide ac yi açıp soğumasını bekledim olmadı acaba elektriksel bir şey mi var diye kapatıp açınca hemen soğudu. Son sefer de 100 e doğru gelince hararet bu sefer baktım yükselmeye devam edecek hemen durdum stop ettim tekrar elektrik verdim araca hemen düşmeye başladı ama stop etmeden 100’e doğru gelince bekleyince yükselmeye devam ediyor. Mehmet Ozyurek yazdı: Muhtemelen 1. sebep, termostat; tam açılmıyordur, akış yetersiz kalıyordsur. 2. sebep devirdaim olabilir.. 3. sebep; geçmişte antifriz olmadan kullanıldı ise radyatör vs tıkalı olabilir. Dpf sorunu ısıya sebep olur mu tam kestiremiyporum.. Ucuzdan pahalıya gidin, termostatı değiştirin. Antifrizli kullanılmış. Dediğinizden başlayacağım gibi duruyor. Bilgisayara bağlayıp kontrol edildikten sonra göreceğiz. DPF iptal etmeyi düşünüyorum bu konuda ne düşünüyorsunuz? Sürekli tıkanma uyarısı ve gerçekten tıkanmasından dolayı. Sani Gerşon yazdı: Radyatörler tıkalı olabilir mi? Klima peteği tıkalı olsa sorun olmaz da, ana radyatörden tıkalı ise, su devirdaim etmiyorsa o da sebep olabilir. Yani devirdaim de kontrol edilmeli. Termostat, devirdaim diye ilerleyeceğim bakalım. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 2 saat önce Paylaş 2 saat önce Murat Algan Yücel yazdı: DPF iptal etmeyi düşünüyorum bu konuda ne düşünüyorsunuz? Sürekli tıkanma uyarısı ve gerçekten tıkanmasından dolayı. Kesinlikle destekliyorum.. Ancak uzman biri yapmalı, yazılımla desteklemeli. Kurum ile dolmuştur, kapasite % 100 ise bunun % 65-70 i kurum ile dolmuştur, geri kalan % 30 ile çalışıyordur. o da sık sık dolmasına ve uyarı vermesine sebep oluyordur.. Yorum bağlantısı
Oğuzkan Işık 2 saat önce Paylaş 2 saat önce Murat Algan Yücel yazdı: rölantide ac yi açıp soğumasını bekledim olmadı daha fazla ısıtır bu yöntem. kalorifer açılırsa radyatörün sıcağını kullanacağı için daha çabuk soğuma sağlar. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 2 saat önce Paylaş 2 saat önce Murat Algan Yücel yazdı: rölantide ac yi açıp soğumasını bekledim olmadı Kalorifer maksimum sıcağa alınmalı, kalorifer fanı maksimum hıza alınmalı. Böyle mi yaptınız. Bu sayede motor suyu kalorifer peteğine girecek, petekten geçen hava kalorifer fanının emişi sebebiyle soğuyacaktı. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 2 saat önce Paylaş 2 saat önce Mehmet Ozyurek yazdı: Dpf sorunu ısıya sebep olur mu tam kestiremiyporum.. hem de deli gibi olur, fan devamlı çalışıyor mesela park ettin gittin durmuyor.. önce ve zaten lazım dpf yi kontrol ettrin, yollarda gaz pedalına basıp devir çevirmekle olmuyor o temizlik 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 2 saat önce Paylaş 2 saat önce Çağlar Bayur yazdı: yollarda gaz pedalına basıp devir çevirmekle olmuyor o temizlik Bunu yapınca sadece dolmamış olan kısım temizleniyor.. Dolan kısım sabit, kovanın tabanına donup kalmış tortu gibi. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 1 saat önce Paylaş 1 saat önce Mehmet Ozyurek yazdı: Bunu yapınca sadece dolmamış olan kısım temizleniyor.. Dolan kısım sabit, kovanın tabanına donup kalmış tortu gibi. basit herkesin yapabileceği hattta keyif te alabileceği iş olduğu için, devirli kullan gazla pampaaa deyince lamba da sönünce iş bitti sanılıyor. dpf partikülü yakmak için ısıya ihtiyaç duymakta, sıvı olsun enjektör püskürtme süresi uzatma olsun, her ütrlü yüksek bir sıcaklık mevzubahis manifoldda, sorun varsa da bu motoru aşırı ısıtmaya kadar götürüyor Yorum bağlantısı
Recommended Posts