Murat Algan Yücel 23 Haziran Paylaş 23 Haziran Merhabalar, 2 ay önce 2012 model 1.6 e-hdi peugeot 508 aldım. %90’ı uzun yol 5000km yol yaptım. 3-4 defa dpf tıkanması uyarısı vermişti. Devirli kullandım bi süredir vermiyor. 1 hafta önce otobandayken tırlardan kurtulmak için sollamaya çıkıp gazlamam gerekiyordu, S ye alıp dip gaz yaptım. Hemen sonrasında motor yağı sıcaklığı ve hararet tavan yaptı motoru durdurun hatası verdi. Sağa çekip hemen stop ettim ve hararet hemen düşmeye başladı. Tekrar çalıştırdım hararet olması gereken yerde durdu. 1 haftadır şehiriçi kullanırken hiç yükselmedi hararet vs. Bugün denemek için işe arabayla giderken dilovası rampasında hararet yükselmeye başladı uyarı vermeden çektim sağa stop ettim hararet hemen düştü. Hararet 70 e düşünce tekrar harekete geçtim rampayı 2.vitesle sıkıştırmadan bitirdim bi daha yükselmedi. Ama şunu farkettim arabayı sıkıştırmaya başladıkça hararet yükselecek. Fan çalışıyor, su da eksiltmiyor. Ekstra olarak tek farkettiğim kaloriferi açtığımda çok sıcak hava üflemiyor gibi önceden çok sıcak hava üflüyordu. Sizce neyden kaynaklı olabilir, nasıl bir yol izlemeliyim? Teşekkürler. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 23 Haziran Paylaş 23 Haziran Radyatörler tıkalı olabilir mi? Klima peteği tıkalı olsa sorun olmaz da, ana radyatörden tıkalı ise, su devirdaim etmiyorsa o da sebep olabilir. Yani devirdaim de kontrol edilmeli. 1 Yorum bağlantısı
Bahadır TÜFEKCİ 23 Haziran Paylaş 23 Haziran Termostat kapalı kalmış büyük ihtimal ile. Termostatı değiştirin düzelir. 2 Yorum bağlantısı
Oğuzkan Işık 23 Haziran Paylaş 23 Haziran Harareti yükselen araba stop edilmemeli. rolantide kalorifer sıcak ayarda açılırsa daha sağlıklı soğur. Radyatör veya termostat arızalı gibi duruyor bence de. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 23 Haziran Paylaş 23 Haziran Muhtemelen 1. sebep, termostat; tam açılmıyordur, akış yetersiz kalıyordsur. 2. sebep devirdaim olabilir.. 3. sebep; geçmişte antifriz olmadan kullanıldı ise radyatör vs tıkalı olabilir. Dpf sorunu ısıya sebep olur mu tam kestiremiyporum.. Ucuzdan pahalıya gidin, termostatı değiştirin. Yorum bağlantısı
Murat Algan Yücel 23 Haziran Yazar Paylaş 23 Haziran Oğuzkan Işık yazdı: Harareti yükselen araba stop edilmemeli. rolantide kalorifer sıcak ayarda açılırsa daha sağlıklı soğur. Radyatör veya termostat arızalı gibi duruyor bence de. Normalde evet ama çok ilginçtir ki stop etmeden rölantide ac yi açıp soğumasını bekledim olmadı acaba elektriksel bir şey mi var diye kapatıp açınca hemen soğudu. Son sefer de 100 e doğru gelince hararet bu sefer baktım yükselmeye devam edecek hemen durdum stop ettim tekrar elektrik verdim araca hemen düşmeye başladı ama stop etmeden 100’e doğru gelince bekleyince yükselmeye devam ediyor. Mehmet Ozyurek yazdı: Muhtemelen 1. sebep, termostat; tam açılmıyordur, akış yetersiz kalıyordsur. 2. sebep devirdaim olabilir.. 3. sebep; geçmişte antifriz olmadan kullanıldı ise radyatör vs tıkalı olabilir. Dpf sorunu ısıya sebep olur mu tam kestiremiyporum.. Ucuzdan pahalıya gidin, termostatı değiştirin. Antifrizli kullanılmış. Dediğinizden başlayacağım gibi duruyor. Bilgisayara bağlayıp kontrol edildikten sonra göreceğiz. DPF iptal etmeyi düşünüyorum bu konuda ne düşünüyorsunuz? Sürekli tıkanma uyarısı ve gerçekten tıkanmasından dolayı. Sani Gerşon yazdı: Radyatörler tıkalı olabilir mi? Klima peteği tıkalı olsa sorun olmaz da, ana radyatörden tıkalı ise, su devirdaim etmiyorsa o da sebep olabilir. Yani devirdaim de kontrol edilmeli. Termostat, devirdaim diye ilerleyeceğim bakalım. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 23 Haziran Paylaş 23 Haziran Murat Algan Yücel yazdı: DPF iptal etmeyi düşünüyorum bu konuda ne düşünüyorsunuz? Sürekli tıkanma uyarısı ve gerçekten tıkanmasından dolayı. Kesinlikle destekliyorum.. Ancak uzman biri yapmalı, yazılımla desteklemeli. Kurum ile dolmuştur, kapasite % 100 ise bunun % 65-70 i kurum ile dolmuştur, geri kalan % 30 ile çalışıyordur. o da sık sık dolmasına ve uyarı vermesine sebep oluyordur.. Yorum bağlantısı
Oğuzkan Işık 23 Haziran Paylaş 23 Haziran Murat Algan Yücel yazdı: rölantide ac yi açıp soğumasını bekledim olmadı daha fazla ısıtır bu yöntem. kalorifer açılırsa radyatörün sıcağını kullanacağı için daha çabuk soğuma sağlar. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 23 Haziran Paylaş 23 Haziran Murat Algan Yücel yazdı: rölantide ac yi açıp soğumasını bekledim olmadı Kalorifer maksimum sıcağa alınmalı, kalorifer fanı maksimum hıza alınmalı. Böyle mi yaptınız. Bu sayede motor suyu kalorifer peteğine girecek, petekten geçen hava kalorifer fanının emişi sebebiyle soğuyacaktı. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 23 Haziran Paylaş 23 Haziran Mehmet Ozyurek yazdı: Dpf sorunu ısıya sebep olur mu tam kestiremiyporum.. hem de deli gibi olur, fan devamlı çalışıyor mesela park ettin gittin durmuyor.. önce ve zaten lazım dpf yi kontrol ettrin, yollarda gaz pedalına basıp devir çevirmekle olmuyor o temizlik 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 23 Haziran Paylaş 23 Haziran Çağlar Bayur yazdı: yollarda gaz pedalına basıp devir çevirmekle olmuyor o temizlik Bunu yapınca sadece dolmamış olan kısım temizleniyor.. Dolan kısım sabit, kovanın tabanına donup kalmış tortu gibi. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 23 Haziran Paylaş 23 Haziran Mehmet Ozyurek yazdı: Bunu yapınca sadece dolmamış olan kısım temizleniyor.. Dolan kısım sabit, kovanın tabanına donup kalmış tortu gibi. basit herkesin yapabileceği hattta keyif te alabileceği iş olduğu için, devirli kullan gazla pampaaa deyince lamba da sönünce iş bitti sanılıyor. dpf partikülü yakmak için ısıya ihtiyaç duymakta, sıvı olsun enjektör püskürtme süresi uzatma olsun, her ütrlü yüksek bir sıcaklık mevzubahis manifoldda, sorun varsa da bu motoru aşırı ısıtmaya kadar götürüyor Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül 24 Haziran Paylaş 24 Haziran + olarak Önden radyatöre bakın aralara kir pislik çöp sıkışmış olabilir havanın rahat geçtiğini gözlemleyin 1 Yorum bağlantısı
Murat Algan Yücel 25 Haziran Yazar Paylaş 25 Haziran Mehmet Ozyurek yazdı: Kesinlikle destekliyorum.. Ancak uzman biri yapmalı, yazılımla desteklemeli. Kurum ile dolmuştur, kapasite % 100 ise bunun % 65-70 i kurum ile dolmuştur, geri kalan % 30 ile çalışıyordur. o da sık sık dolmasına ve uyarı vermesine sebep oluyordur.. Evet şu an işten fırsat buldukça o konularla ilgileniyorum. Güvenilir ve işten anlayan bir yazılımcıyla konuştum. O konuda yardımcı olacak. Mehmet Ozyurek yazdı: Kalorifer maksimum sıcağa alınmalı, kalorifer fanı maksimum hıza alınmalı. Böyle mi yaptınız. Bu sayede motor suyu kalorifer peteğine girecek, petekten geçen hava kalorifer fanının emişi sebebiyle soğuyacaktı. Evet dediğiniz gibi de yaptım. 2006 2.0tdci mondeom vardı, onda AC yi açınca fan çalışıyordu. Ordan kalan alışkanlık. Ömer Sarıgül yazdı: + olarak Önden radyatöre bakın aralara kir pislik çöp sıkışmış olabilir havanın rahat geçtiğini gözlemleyin Radyatörü direkt söktürüp İzmit'te herkesin bildiği yine bu işte uzman bir radyatörcüye komple temizleteceğim. Ek olarak mondeodan 508'e geçince parça fiyatları çok makul geldi. Komple triger seti, devirdaim, termostat, v kayışı, antifriz ve yağ bakım seti aldım. Hepsi 6500 tl tuttu. DPF egzoz işlemleri ve yazılımıyla beraber 5000 tl civarı. Arabam 332.000 km'ye geldi ve ayda 4000 km'ye yakın yol yapıyorum. Kafam rahat olsun diye hepsini değiştirteceğim bu hafta. Varsa ekstra tavsiyesi olan dinlemek isterim. Teşekkürler. Yorum bağlantısı
Murat Algan Yücel 26 Haziran Yazar Paylaş 26 Haziran Aracın yukarıda yazdığım işlemleri yapıldı ve hala su deposunun kapağını açınca basınçtan dolayı su taşıyor. Contadan şüpheleniyoruz. Conta testi yapacağız bakalım. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 26 Haziran Paylaş 26 Haziran Murat Algan Yücel yazdı: Aracın yukarıda yazdığım işlemleri yapıldı ve hala su deposunun kapağını açınca basınçtan dolayı su taşıyor. Contadan şüpheleniyoruz. Conta testi yapacağız bakalım. Sıcak motorda açınca taşar Ne zaman açıyorsunuz. Yorum bağlantısı
Murat Algan Yücel 27 Haziran Yazar Paylaş 27 Haziran Mehmet Ozyurek yazdı: Sıcak motorda açınca taşar Ne zaman açıyorsunuz. Soğuk sıcak farketmiyor. 1 gün çalışmadan da dursa açarken o suyun yükselişine ve fıslayışına şahit oluyorum Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 27 Haziran Paylaş 27 Haziran Murat Algan Yücel yazdı: 1 gün çalışmadan da dursa açarken o suyun yükselişine ve fıslayışına şahit oluyorum bu normal kapalı sistem, honda da anormal mesela açık sistem Yorum bağlantısı
Murat Algan Yücel Pazartesi 07:28 Yazar Paylaş Pazartesi 07:28 Çağlar Bayur yazdı: bu normal kapalı sistem, honda da anormal mesela açık sistem Conta testi vs. yapıldı temiz çıktı. Su bidonunun kapağının içindeki o-ringi değiştirdik abi. O-ring parçalanmaya başlamış ve şekil değiştirmişti. Kapağı değiştirdikten sonra suyun taşması olayı bitti. Kocaeli'de santral yokuşunu bilen anlar, arabayı o yokuşa vurduk. Düşük devir yüksek vites olsun karma olsun hararet yükselecek mi diye zorladık 90'ı hiç geçmedi. Sanırım sorunumuz çözüldü. Bu vesileyle ağır bakımı da yapılmış oldu 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın Pazartesi 07:36 Paylaş Pazartesi 07:36 O yokuşu çıkan araba zaten rüştünü ispat eder 😁 1 Yorum bağlantısı
Erman Uzun Pazartesi 08:31 Paylaş Pazartesi 08:31 Benim thp 508 ilk aldığım yıl 2019 da dediğiniz gibi yapmıştı yükselip durunca hızlıca hararet düşüyordu sonra servise götürdüm devirdaim birde eleoktro vana mi ne varmış bunlarda (benzinli) o birkaç şey daha değişti termostat hariç sorum düzeldi bu yazın başında da hararet yukselmeme sorunu sonucu termostat değiştim benimde mondeom vardı aynı sizinkinden 508 parça olarak daha makul fiyatlı orjinal parça kullanın imkan varsa Yorum bağlantısı
Murat Algan Yücel Pazartesi 10:34 Yazar Paylaş Pazartesi 10:34 Erman Uzun yazdı: Benim thp 508 ilk aldığım yıl 2019 da dediğiniz gibi yapmıştı yükselip durunca hızlıca hararet düşüyordu sonra servise götürdüm devirdaim birde eleoktro vana mi ne varmış bunlarda (benzinli) o birkaç şey daha değişti termostat hariç sorum düzeldi bu yazın başında da hararet yukselmeme sorunu sonucu termostat değiştim benimde mondeom vardı aynı sizinkinden 508 parça olarak daha makul fiyatlı orjinal parça kullanın imkan varsa Parçaları özellikle orijinal(PSA) aldım. Bundan sonra kafam rahat binerim. Servet Aydın yazdı: O yokuşu çıkan araba zaten rüştünü ispat eder 😁 Aynen öyle abi 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts