İçeriğe Yönlendir

2012 1.6 E-HDI 508 Hararet


Murat Algan Yücel

Recommended Posts

Murat Algan Yücel
Çağlar Bayur yazdı:

ibrede veya rakamda kaça yükseldi?

 

fan devammlı çalışıyor muydu hararet normale düşmüş olsa da?

Kırmızıya geldi.

 

Baktığımda çalışıyordu tabi düşünce hararet kapanıyordu. 

 

Su var gözüküyordu ama yine de kapağı açıp su ekledim. 0,5-1litre arası su aldı ve hararet o günden sonra 1 kere 90'a kadar yükseliyor sonra 80-85 arasına düşüp hep sabit kalıyor. Motor yağ sıcaklığı da aynı anda 110-120 civarına geliyor ve 90'a düşüp sabit kalıyor. 

 

Sanırım sistemde hava veya su kaçağı var. Dışardan baktığımda min. çizgisinin altında kalınca bu şekilde oluyordu suyu ekleyince düzeldi.

 

 

@Çağlar Bayur Abi CO2 sıvısıyla conta testi de yaptım. Suyun rengi sarıyı andıran açık yeşil kıvamına döndü. Ama araştırdığımda bu kesin olarak contanın yanık olacağı anlamına gelmiyormuş. Benim ilk bu konu başlığını açarken de olan problemim suyun azalmasıymış yani. Senin değerli fikrin nedir bu konuda.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Murat Algan Yücel yazdı:

Suyun rengi sarıyı andıran açık yeşil kıvamına döndü.

Bu demektir ki, soğutma sistemine egzoz gazı kaçıyor. Yani conta ayrımı yapamıyor.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

renk işi karmaşık, satın alınan antifriz üretcisnin renklendirme için kullandığıu kimyasala bağlı. artık çoğu dandik renkler değişiyor, ilave olarak rengin teknik bir tarafı da yok, başlangıcı mavi/kırmızı olarak eski yeni oragnik ayrılsın diye başladı sonra pembesi sarısı yeşili turuncusu gri si :) geldi. öncelikle su kaçağı var mı yok mu tam analamdım, sanki min seviyesinde iken 1 defa su eklşenmiş ve artık o seviyede diye anladım, böyşe ise sistemde hava vardı. yeniden azalırsa kılcal bir kaçak olasılığı artar, bu hava da yaptırır

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Çağlar Bayur yazdı:

renk işi karmaşık, satın alınan antifriz üretcisnin renklendirme için kullandığıu kimyasala bağlı. artık çoğu dandik renkler değişiyor, ilave olarak rengin teknik bir tarafı da yok, başlangıcı mavi/kırmızı olarak eski yeni oragnik ayrılsın diye başladı sonra pembesi sarısı yeşili turuncusu gri si :) geldi. öncelikle su kaçağı var mı yok mu tam analamdım, sanki min seviyesinde iken 1 defa su eklşenmiş ve artık o seviyede diye anladım, böyşe ise sistemde hava vardı. yeniden azalırsa kılcal bir kaçak olasılığı artar, bu hava da yaptırır

Abi rengi yanlış anlamışsın. Sıvıdaki renkten kasıt, co2 testindeki sıvının renk değiştirmesinden bahsedilmiş.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

şimdiye egr iptal edilmiştir yahu , edilmeden kullanılır mı eziyet.

Sani Gerşon yazdı:

co2 testindeki sıvının renk değiştirmesinden

onu bilmem kimyasalın kağıdına bakmalı, çok yüzeysel o testler. yanılabilir ama fikir destekler. ingilterede 30 sterlinge labortuvar testi veriliyor motor için. orta iyi berber parasına

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Murat Algan Yücel
Sani Gerşon yazdı:

Bu demektir ki, soğutma sistemine egzoz gazı kaçıyor. Yani conta ayrımı yapamıyor.

Üst kapak açılıp yapılsın garanti olsun 70-80bin tl tutar dediler. Cumartesi günü detaylı kontrol ettireceğim. Eğer bir problem tespit edilmezse DPF iptaline gideceğim. Sizce nasıl bir yol izlemeliyim?

Servet Aydın yazdı:

Bu arabanın egr arızalı

Cumartesi netleştireceğim ama iptal edilmiştir diye tahmin ediyorum 335bin km’yi devirdik.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...