İçeriğe Yönlendir

Mondeo MK4 2.0 TDCI Çekiş Düşüklüğü, Düşük Basınç Hatası P0299


Harun Kocaçalışkan

Recommended Posts

Harun Kocaçalışkan

Bizde genelde soru yok sorun ve çözüm ve altında saçma bir sebep var :S

 

Arabada yaklaşık 7-8 aydır devam eden bir isteksizlik ve çekiş düşüklüğü mevcuttu. Düz yolda 150-160 km hızın üstüne çıkmıyordu.  Yokuşlarda kamyonlarla yarışıyorduk. Arabada yaptığım ölçümlerde MAP sensöründe maksimum 140-145 kpa görüyordum yani 0.4 bar basınç var. Olması gerekenden çok düşük. 

 

Ancak arabada siyah duman, rölantide bir sorun veya herhangi başka bir şey yoktu.  Kışın çok hissetmesem de yazın artık bu iyce dert olmaya başladı. Tabi ben bu süreçte araştırmalarımı yaptım muhtemel olası sebeplere odaklandık ve çareler aradık.

 

Önce Intercooler değiştirdim;

Yeni Intercooler daha fazla beygir üretsin diye boyadım;

 

image.png.b3bd980302d82ffc479fc44984c5fd5c.png

 

Ancak arabada değişen bişey pek olmadı;

 

Sonra turbodan çıkan kısa hortumun artık biraz gevşediğini düşündüm ve onu değiştirdim. Onu değiştirirken turbonun arkasındaki pozisyon sensörünün kablosu ve soketi de hasarlıydı onu da değiştirdik. Bu arada bu sensörü sökemedim çünkü kaynamış vidaları uğraşmadım söksem onu da değiştirecektim. Turbo selenoid valfini de orjinalle değiştirdim. Ancak değişen hiçbir şey olmadı arabada.

 

image.png.e3e60bfacaa15eb4de84742ab105ca94.png

 

Daha sonra hava filtresini bir sökeyim dedim; hava filtresi bu haldeydi. Yıkadım ama geri takmadım yerine geçici olarak normal bir kağıt filtre taktım.

Aslında hava filtresinin bu durumu bize az çok sebebi söyleyecekti ama o sırada uyanamadık mevzuya. Hava filtresini değiştirince de bir şey olmadı.

 

image.png.b108c93716a71ce84721c254d5cbfcfe.png

 

 

Neyse araştırmalara devam ederken vakumdan şüphelendim ve bir vakummetre aldım. Arabanın vakum hattını ölçtüm vakum normal görünüyordu. Herhangi bir kaçak yoktu.

 

 image.png.d4396e323562eaba739d8147cd023d27.png

 

Tabi bu sırada turbo hattındaki yağlanmadan sebep pcv valf contasını da değiştirdim. Bu contayı değiştirince arabanın tepkiler biraz değişti. Yani kötü oldu diyemem ama iyi de olmadı ama biraz garipleşti. Aslında bilen birisi bunu görünce de hatayı anlamalıydı ama işte bizde pek o şey yok. Bu arada yapay zekayı da sık sık kullandık ama o da sebebi net söylemedi bir türlü :S 

 

image.png.873072baedea6cc8b1dc22fdb32f0ed0.png

 

Tabi bu süreçte turbo borularını pompa ile basınçla kontrol ettim herhangi bir kaçak yoktu. Sadece hava emiş ile turbo arasında bir kaçak vardı ama onu çok şey etmedim :S

 

Velhasıl artık dedim herhalde turbo gidik. Sonra bir arkadaşın mk4 ünü sürdüm araba gaza dokundunmu uçuyor. Onun turbo değerlerine baktım olması gerektiği gibi 240 kpa görünüyor. Bizde 140 çıkıyor. Bu beni iyce dellendirdi sürdüm arabayı hemen turbocuya. Abi dedim böyle böyle o da kem dedim küm dedi bişey diyemedi. Yahu aslında en iyi onun bilmesi gerekiyor.

 

Neyse kendisine duman kaçak testi yaptırdım. Arabanın motor arka kısmından duman çıkışı oldu. Burada dedi bir turbo hava emişi var bir de altta turbo çıkışı var dedi. Ama görünmediği için tam yerini söyleyemedi. Peki dedim emiş de kaçak varsa ne olur arabada çok etkiler mi? Dediki MAF sensörünü yanıltır hatalı veri ölçer. Aha o sırada benim kafada ışık yandı zaten. Dedim o zaman ben bunun fişini çekeyim sensörün araba varsayılan ayarlara göre gitsin, o da dediki bazı arabalarda işe yarar bazılarında yaramaz. Turbocudan çıkınca çektim MAF sensörünün fişini. Araba bu sefer hepten kesildi yani hiç gitmemeye başladı aha dedim olay burada :S 

 

Hemen arkadaşın arabadan MAP ve MAF sensörlerini ikisini birden söktüm benimkine taktım. 140 kpa basan araba bu sefer 200 kpa basmaya başladı. MAP sensörünü geri taktık gene aynı. MAF sensörünü takınca araba gene bozuldu.

 

Yani hata MAF sensörünün yanlış ölçüm yapmasıymış. Sensörün soketi resimdeki gibi olması lazım; Bende bu kırmızı kaide bölümü yok. Sensör direk soketin içindeki yerlere giriyor. Bu da sensörü sıkı sıkı tutmuyor ölçüm hatasına sebep veriyor. Soketi değiştirmedim sadece kontak spreyiyle temizledim. Araba bu sefer 170-175 kpa basınç üretmeye başladı.

 

image.png.5c24421e433660cf72133916026cd721.png

 

Şimdi soketi değiştireceğim. Düzelmezse sensörü temizlerim iyice gene düzelmezse yeni sensör takarız. Ayrıca o duman kaçışına da bakacağım o ekstra bir durum.

 

Özetle MAF sensörü hatalı ölçüm yapıyorsa yani giren havayı yanlış belirtiyorsa, araba da yakıtı ve basıncı ona göre ayarlıyor veya ayarlamıyor. 

Bi soket yüzünden baya uğraştık ama çok şey öğrendik :S

 

Bu arada bu arıza arabadaki elektriksel sanırım 4. arıza falan yani bu arabanın elektrik tesisatını yapan firmanın yatacak yeri yok söyleyeyim.

 

 

 

 

  • Beğen 10
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Benim scorpioda yaşadığım gaz kelebek sensörüne benzemiş. Bende rampada kamyonlarla yarışırdım. Sonra tesadüfen elim oraya gitti. Sonra araba uçmaya başladı. O arabanında elektrik tesisatını yapan firmanın yatacak yeri yok. Rezillik diz boyu. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Harun Kocaçalışkan yazdı:

Yeni Intercooler daha fazla beygir üretsin diye boyadım;

mavi boyasan düzelirdi :mangal:

 

maf ölçümünü grafiğe alığ yap, azar azar gaza basarken çizgi stabil mi? dalgalı mı? değer şimdilik önemsiz.

dalgalı ise tesisat veya mafın içi, düz ise maf gidik. temizleme ile kurtulmaz değişir. giren hava kütlesini az okursa, turbo basıncıını azlatıyor, duman da yapmaz çekiş düşüyor. bir de bunların turboda n75 valfi galiba gövdeye mi gömülüydü öyle bir şey vardı, onun soketlerine de ayrıca bakmalı sıcak tarafta kalıyor, focusta soğukta hiç değilse 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

Egr valfi + turbo bypass valfi 

Bunlara da bakın şüpheli olabilir, az birşey açık kalsa emişi kısa yoldan egzozdan çeker uğraş dur. 

Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan
Ömer Sarıgül yazdı:

Egr valfi + turbo bypass valfi 

Bunlara da bakın şüpheli olabilir, az birşey açık kalsa emişi kısa yoldan egzozdan çeker uğraş dur. 

EGR iptal arabada, dpf de iptal. 

 

Çağlar Bayur yazdı:

mavi boyasan düzelirdi :mangal:

 

maf ölçümünü grafiğe alığ yap, azar azar gaza basarken çizgi stabil mi? dalgalı mı? değer şimdilik önemsiz.

dalgalı ise tesisat veya mafın içi, düz ise maf gidik. temizleme ile kurtulmaz değişir. giren hava kütlesini az okursa, turbo basıncıını azlatıyor, duman da yapmaz çekiş düşüyor. bir de bunların turboda n75 valfi galiba gövdeye mi gömülüydü öyle bir şey vardı, onun soketlerine de ayrıca bakmalı sıcak tarafta kalıyor, focusta soğukta hiç değilse 

Bi bakayım abi buna da. Dalgalı ise tesisat demişsin, düz ise maf gidik demişsin geriye ne kaldı yani normalde nasıl olacak :s

Yorum bağlantısı
İsa Acar
Harun Kocaçalışkan yazdı:

...

Bu arada bu arıza arabadaki elektriksel sanırım 4. arıza falan yani bu arabanın elektrik tesisatını yapan firmanın yatacak yeri yok söyleyeyim.

 

 

Öncelikle geçmiş olsun.

Elektrik tesisatının ana hattını, tam benim vida attığım yere denk getirmişti bu adamlar, 2 yıl önce 10 bin e mal olmuştu bana :D

  • Beğen 1
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
İsa Acar yazdı:

 

Öncelikle geçmiş olsun.

Elektrik tesisatının ana hattını, tam benim vida attığım yere denk getirmişti bu adamlar, 2 yıl önce 10 bin e mal olmuştu bana :D

Sende suç yok, vida fazla akılsızmış :kihkih:

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Gök

elektrik tesisatı arıza bende yaşadım bu arabada yolda kaldım . krank sensörünün soketinin ordan çürümüş okumamış. araba hareket halinde söndü çalışmadıydı demekki hatalı bir malzeme ile üretim yapılmış bu modellerde vaktiyle . 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...