İçeriğe Yönlendir

2006 Fiesta Rot Ayarı Sorunu ve Kamber Açıları


Ferit Gür

Recommended Posts

Ferit Gür

Dostlar merhaba, aracımda bir türlü düzeltemediğim bir rot ayar sorunu var. Arabanın herhangi bir kazası yok, süspansiyonlar geçen sene 4’ü birden değişti önlere orjinal aldım. Sorunum şu: araba düz gitsin diye direksiyonu çok az sola dönük tutmam gerekiyor. Alt takımlara bakıldı sorun yok direksiyon kutusunda dkkate almayacak kadar çok az boşluk varmış ama o önemli değil dedi rotçu. Sol amortisör üst takozundan olduğunu düşündüğüm bir ses var (viraj dönerken çukura denk gelirsem tek seferlik çat diye bir ses geliyor ama direksiyon çevirmede takırtı veya takılma yok. Amortisörcü takozlarlar sağlam boşa değiştirmeyelim dedi. Bir de 80km üzeri hızlarda direksiyonu bırakınca araç sağa doğru gidiyor artık rüzgardan mı yolun eğiminden mi bilemedim. Dün yine rot ayarı hunter marka cihazla yapıldı. Bu sefer çıktısını da aldım bir dahaki bozulmada sorunu anlamak için. Bu rotçu daha önce de gittiğim bir yerdi sistemden kayda baktı ve sol ön tekerlekte ayar bozulmuş dedi. Biliyorsunızdur rot ayarı genelde toe denilen rot kollarını gevşetip/sıkarak yapılıyor. Kamber açısına pek dikkat edilmiyor. Araştırmalarım neticesinde kamber değerleri de fabrikanın verdiği toleranslar içinde ama sağ taraf sola göre daha negatif. Raporu da ekliyorum bi bakarsanız sevinirim. Sağ sol kamber değeri aynı mı olmalı

IMG_9304.jpeg

Yorum bağlantısı
Yusuf Gerdan

Kamber olayını bilmiyorum ancak ben de yaklaşık 1 yıldır 3-4 defa farklı bilgisayarlı rot ayarı yaptırdım her seferinde yola çıkınca sürekli sağa çekiyordu. En son ön lastikleri arkaya, arka lastikleri öne takarak çözdüm.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ferit Gür
Yusuf Gerdan yazdı:

Kamber olayını bilmiyorum ancak ben de yaklaşık 1 yıldır 3-4 defa farklı bilgisayarlı rot ayarı yaptırdım her seferinde yola çıkınca sürekli sağa çekiyordu. En son ön lastikleri arkaya, arka lastikleri öne takarak çözdüm.

Bende o da yapıldı hatta eski lastiklerde de vardı dördünü yeniledim yine aynı arka ön değiştim yine aynı, lastikçi arka ön değiştirirken önler çok az içerden yemiş rot ayarı yaptır demişti 

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül
(düzenlendi)
Ferit Gür yazdı:

 önler çok az içerden yemiş rot ayarı yaptır demişti 

Ön takım alt tabla burçları eskimiştir, öyle olunca kamber açısı bozuluyor içten yeme yapıyor. Ön alt takımı yenileyin içten yeme biter. Kamber açısı düzelir 

tarihinde Ömer Sarıgül tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ferit Gür
Ömer Sarıgül yazdı:

Ön takım alt tabla burçları eskimiştir, öyle olunca kamber açısı bozuluyor içten yeme yapıyor. Ön alt takımı yenileyin içten yeme biter. Kamber açısı düzelir 

Onun kontrolünü kim yapar rot ustası bir sorun yok dedi 

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

Sorun yok dese de km ve yaşa bağlı yıpranma mevcuttur. En son ne zaman değişti? 

Tablada sorun yoksa kamberi bozacak tek şey porya bilyası kaldı o bozuk olsa zaten araba yürümez. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ferit Gür yazdı:

raba düz gitsin diye direksiyonu çok az sola dönük tutmam gerekiyor.

ana sorun bu mu

Ferit Gür yazdı:

Bende o da yapıldı hatta eski lastiklerde de vardı dördünü yeniledim yine aynı arka ön değiştim yine aynı, lastikçi arka ön değiştirirken önler çok az içerden yemiş rot ayarı yaptır demişti 

yoksa çekme mi var? ikisi ayrı şeyler

Yorum bağlantısı
Ferit Gür
Çağlar Bayur yazdı:

ana sorun bu mu

yoksa çekme mi var? ikisi ayrı şeyler

Ana sorun direksiyonu sola eğimli tutmam, ayar yapılıyor kısa süre sonra bakıyorum yine aynı, diğeri de 80km üstü hızda direksiyonu bırakınca sağ doğru gitmeye başlaması. Rot raporunda sağ ön kamberi sola göre biraz daha negatif onunla alakalı olabileceğini düşünüyorum. Sistemden birkaç ay önceki raporuma da baktılar orda sağ ön kamberi -1.18 civarıymış şimdi daha fazla 

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Bir müddet düz daha sonra direksiyon bozuluyorsa ayar yapılan yerde diş kapma durumu vardır büyük ihtimalle

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ferit Gür yazdı:

direksiyonu sola eğimli tutmam, ayar yapılıyor kısa süre sonra bakıyorum yine aynı,

ya rot başı ya da rotil kendini koyverecek bir süre sonra. adaya veda edince parça değişir ondan önce acil aksyon gerekmez

Ferit Gür yazdı:

diğeri de 80km üstü hızda direksiyonu bırakınca sağ doğru gitmeye başlaması.

%90 lastik kaynaklıdır, %1 porya yamukuluğu çıkar onu eleyebiliiz. %9 arka burçlarda boşluk olabilir

Yorum bağlantısı
Coşku Mert

direksiyonun. egri durmasiyla ilgili tecrubem var. direksiyon mafsalini tamir edip yerine takarken kutuya giren ucunu 3-4mm kadar asagida tutup sabitlemisim. direksiyon egri durmaya baslayinca tekrar kontrolde yakaladim sorunu. yerine getirip sabitleyince direksiyon duzelmisti.

 

kisacasi direksiyon mili sokulduyse dedigim baglanti noktasına bakabilirsiniz

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ferit Gür
Coşku Mert yazdı:

direksiyonun. egri durmasiyla ilgili tecrubem var. direksiyon mafsalini tamir edip yerine takarken kutuya giren ucunu 3-4mm kadar asagida tutup sabitlemisim. direksiyon egri durmaya baslayinca tekrar kontrolde yakaladim sorunu. yerine getirip sabitleyince direksiyon duzelmisti.

 

kisacasi direksiyon mili sokulduyse dedigim baglanti noktasına bakabilirsiniz

Mil değil de direksiyon kutusu değişmişti onu takarken ayarını bozmuş olabilir mi diyorsunuz 

Yorum bağlantısı
Ferit Gür
Çağlar Bayur yazdı:

ya rot başı ya da rotil kendini koyverecek bir süre sonra. adaya veda edince parça değişir ondan önce acil aksyon gerekmez

%90 lastik kaynaklıdır, %1 porya yamukuluğu çıkar onu eleyebiliiz. %9 arka burçlarda boşluk olabilir

Sağol abi sağ ön tarafın kamberinin daha negatif olması aklımı kurcaladı, benim bildiğim her iki taraf birbirine yakın olmalı. Lastikler değişti eski lastiklerde de aynı durum vardı. Yeni lastikler de geçen kış arka ön yer değiştirdim. Yukarıda arkadaşın dediği gibi tabla burçlarından olabilir genelde sadece öndekileri kontrol ediyorlar arka taraftaki yanal olana pek bakılmıyor. İstanbulda bildiğin iyi bir ön düzenci var mı ben maslaktaki hunter rot balansı buldum (kadıköydeyim)

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

Zamanında focus 1 sw de başıma geldi Yeni lastikler içten yeme yapıyordu hem arka tekerler hem önler. Önlerde alt takım komple değişti düzeldi. 

Arka kamber ayarını kendim balyozla yaptım 😁 arka kamberi ayarlayan üst salıncak kolu sıfırını çok aradım bulamadim. Söktüm arka salıncak kollarını hafif eğimli kendisi, ben balyozla hafif vurarak o kolları biraz düzelttim. Ne içten yeme ne dıştan yeme kaldı on numara oldu 💪

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ferit Gür yazdı:

İstanbulda bildiğin

maslakta neresi boşsa giriyorum genelde iyidir, bostancı sanayi de mutkalaka vardır mesela kadıköy için daha mantıklı

Yorum bağlantısı
Ferit Gür
Çağlar Bayur yazdı:

maslakta neresi boşsa giriyorum genelde iyidir, bostancı sanayi de mutkalaka vardır mesela kadıköy için daha mantıklı

Bostancıda götürdüm son 3 kez (her 2 ayda bir gidiyorum 😂)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

ayar yapamama sorun yok anladığım kadarı ile zaten, yapılan ayar bozuluyor , direksiyon için, çekme sorunu ayrı

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ferit Gür
Çağlar Bayur yazdı:

ayar yapamama sorun yok anladığım kadarı ile zaten, yapılan ayar bozuluyor , direksiyon için, çekme sorunu ayrı

Aynen abi ayar yapılıyor ama 100-150km sonra bakıyorum yine düz gitmesi için direksiyonu hafif sola eğik tutmam gerekiyor ayar vidası mı laçkalaştı acaba gerçi öyle olsa rotçu söylerdi

Yorum bağlantısı
Ferit Gür

Ben eski ve yeni tarihli aynı yerden aynı cihazla yapılan ölçüm raporlarını excell tablosuna yazdım. Lütfen karşılatırmalı olarak tekrar bakın arka tekerlekleri ya makine yanlış ölçtü ya da dingil burçlarının ömrü bitmiş, aynı şekil ön tarafta da alt takımın komple elden geçme zamanı geldi sanırım

IMG_9322.jpeg

Yorum bağlantısı
Ferit Gür
Çağlar Bayur yazdı:

çok acaip farklar yok üst üste 2 gün ara ile ölçülse bile olur o kadar

Arka tekerleklerin toe değerleri normal mi abi ya da makine mi yanlış ölçtü. Benim araştırdığım toplamda 4mm civarı olması lazımken benimkiler 7mm

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ferit Gür yazdı:

Arka tekerleklerin toe değerleri normal mi abi ya da makine mi yanlış ölçtü. Benim araştırdığım toplamda 4mm civarı olması lazımken benimkiler 7mm

rakam aralığını bilmem o makinanın hafızasından mni/max değeri olarak yazarsa ancak anlarız ben farklardaki oynama miktarına baktım her iki ölçümde 

Yorum bağlantısı
Ferit Gür
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

rakam aralığını bilmem o makinanın hafızasından mni/max değeri olarak yazarsa ancak anlarız ben farklardaki oynama miktarına baktım her iki ölçümde 

Makinenin hafızasındaki toleranslar dışında ölçü çıkmadı arabada sadece sol ön rot ayarı kaçıkmış onu da düzeltti direksiyonu düz yaptı sabitleme aparatını taktı vs. ama gel gelelim halen direksiyon sola yatık duruyor. Yabancı forumlarda da başlık açtım biri ilginç bir şey söyledi. “Sağa çekmeden bağımsız olarak madem düz gitsin diye direksiyonu bir kaç derece sola eğimli tutman gerekiyor o zaman rot ayarı yaparken direksiyonu birkaç derece sağa yatık tut o şekilde rot ayarı yaptır böylece direksiyon kutusundaki boşluğu almış olursun ve aracın düz giderken direksiyon da düz olur” kulağa mantıklı geliyor ama mümkün mü böyle bir şey. Direksiyon kutusundaki boşluk artınca yine eğim olur ondan sonra da kutuyu değiştiririm yine

tarihinde Ferit Gür tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...