Ferit Gür Pazar 20:37 Paylaş Pazar 20:37 Dostlar merhaba, aracımda bir türlü düzeltemediğim bir rot ayar sorunu var. Arabanın herhangi bir kazası yok, süspansiyonlar geçen sene 4’ü birden değişti önlere orjinal aldım. Sorunum şu: araba düz gitsin diye direksiyonu çok az sola dönük tutmam gerekiyor. Alt takımlara bakıldı sorun yok direksiyon kutusunda dkkate almayacak kadar çok az boşluk varmış ama o önemli değil dedi rotçu. Sol amortisör üst takozundan olduğunu düşündüğüm bir ses var (viraj dönerken çukura denk gelirsem tek seferlik çat diye bir ses geliyor ama direksiyon çevirmede takırtı veya takılma yok. Amortisörcü takozlarlar sağlam boşa değiştirmeyelim dedi. Bir de 80km üzeri hızlarda direksiyonu bırakınca araç sağa doğru gidiyor artık rüzgardan mı yolun eğiminden mi bilemedim. Dün yine rot ayarı hunter marka cihazla yapıldı. Bu sefer çıktısını da aldım bir dahaki bozulmada sorunu anlamak için. Bu rotçu daha önce de gittiğim bir yerdi sistemden kayda baktı ve sol ön tekerlekte ayar bozulmuş dedi. Biliyorsunızdur rot ayarı genelde toe denilen rot kollarını gevşetip/sıkarak yapılıyor. Kamber açısına pek dikkat edilmiyor. Araştırmalarım neticesinde kamber değerleri de fabrikanın verdiği toleranslar içinde ama sağ taraf sola göre daha negatif. Raporu da ekliyorum bi bakarsanız sevinirim. Sağ sol kamber değeri aynı mı olmalı Yorum bağlantısı
Yusuf Gerdan Pazar 21:10 Paylaş Pazar 21:10 Kamber olayını bilmiyorum ancak ben de yaklaşık 1 yıldır 3-4 defa farklı bilgisayarlı rot ayarı yaptırdım her seferinde yola çıkınca sürekli sağa çekiyordu. En son ön lastikleri arkaya, arka lastikleri öne takarak çözdüm. 1 Yorum bağlantısı
Ferit Gür Pazar 21:14 Yazar Paylaş Pazar 21:14 Yusuf Gerdan yazdı: Kamber olayını bilmiyorum ancak ben de yaklaşık 1 yıldır 3-4 defa farklı bilgisayarlı rot ayarı yaptırdım her seferinde yola çıkınca sürekli sağa çekiyordu. En son ön lastikleri arkaya, arka lastikleri öne takarak çözdüm. Bende o da yapıldı hatta eski lastiklerde de vardı dördünü yeniledim yine aynı arka ön değiştim yine aynı, lastikçi arka ön değiştirirken önler çok az içerden yemiş rot ayarı yaptır demişti Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül Pazartesi 07:42 Paylaş Pazartesi 07:42 (düzenlendi) Ferit Gür yazdı: önler çok az içerden yemiş rot ayarı yaptır demişti Ön takım alt tabla burçları eskimiştir, öyle olunca kamber açısı bozuluyor içten yeme yapıyor. Ön alt takımı yenileyin içten yeme biter. Kamber açısı düzelir Pazartesi 07:43 tarihinde Ömer Sarıgül tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ferit Gür Pazartesi 09:32 Yazar Paylaş Pazartesi 09:32 Ömer Sarıgül yazdı: Ön takım alt tabla burçları eskimiştir, öyle olunca kamber açısı bozuluyor içten yeme yapıyor. Ön alt takımı yenileyin içten yeme biter. Kamber açısı düzelir Onun kontrolünü kim yapar rot ustası bir sorun yok dedi Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül Pazartesi 09:43 Paylaş Pazartesi 09:43 Sorun yok dese de km ve yaşa bağlı yıpranma mevcuttur. En son ne zaman değişti? Tablada sorun yoksa kamberi bozacak tek şey porya bilyası kaldı o bozuk olsa zaten araba yürümez. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur Pazartesi 11:55 Paylaş Pazartesi 11:55 Ferit Gür yazdı: raba düz gitsin diye direksiyonu çok az sola dönük tutmam gerekiyor. ana sorun bu mu Ferit Gür yazdı: Bende o da yapıldı hatta eski lastiklerde de vardı dördünü yeniledim yine aynı arka ön değiştim yine aynı, lastikçi arka ön değiştirirken önler çok az içerden yemiş rot ayarı yaptır demişti yoksa çekme mi var? ikisi ayrı şeyler Yorum bağlantısı
Ferit Gür Pazartesi 12:03 Yazar Paylaş Pazartesi 12:03 Çağlar Bayur yazdı: ana sorun bu mu yoksa çekme mi var? ikisi ayrı şeyler Ana sorun direksiyonu sola eğimli tutmam, ayar yapılıyor kısa süre sonra bakıyorum yine aynı, diğeri de 80km üstü hızda direksiyonu bırakınca sağ doğru gitmeye başlaması. Rot raporunda sağ ön kamberi sola göre biraz daha negatif onunla alakalı olabileceğini düşünüyorum. Sistemden birkaç ay önceki raporuma da baktılar orda sağ ön kamberi -1.18 civarıymış şimdi daha fazla Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış Pazartesi 12:07 Paylaş Pazartesi 12:07 Bir müddet düz daha sonra direksiyon bozuluyorsa ayar yapılan yerde diş kapma durumu vardır büyük ihtimalle 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur Pazartesi 12:10 Paylaş Pazartesi 12:10 Ferit Gür yazdı: direksiyonu sola eğimli tutmam, ayar yapılıyor kısa süre sonra bakıyorum yine aynı, ya rot başı ya da rotil kendini koyverecek bir süre sonra. adaya veda edince parça değişir ondan önce acil aksyon gerekmez Ferit Gür yazdı: diğeri de 80km üstü hızda direksiyonu bırakınca sağ doğru gitmeye başlaması. %90 lastik kaynaklıdır, %1 porya yamukuluğu çıkar onu eleyebiliiz. %9 arka burçlarda boşluk olabilir Yorum bağlantısı
Coşku Mert Pazartesi 12:42 Paylaş Pazartesi 12:42 direksiyonun. egri durmasiyla ilgili tecrubem var. direksiyon mafsalini tamir edip yerine takarken kutuya giren ucunu 3-4mm kadar asagida tutup sabitlemisim. direksiyon egri durmaya baslayinca tekrar kontrolde yakaladim sorunu. yerine getirip sabitleyince direksiyon duzelmisti. kisacasi direksiyon mili sokulduyse dedigim baglanti noktasına bakabilirsiniz 1 Yorum bağlantısı
Ferit Gür Pazartesi 13:41 Yazar Paylaş Pazartesi 13:41 Coşku Mert yazdı: direksiyonun. egri durmasiyla ilgili tecrubem var. direksiyon mafsalini tamir edip yerine takarken kutuya giren ucunu 3-4mm kadar asagida tutup sabitlemisim. direksiyon egri durmaya baslayinca tekrar kontrolde yakaladim sorunu. yerine getirip sabitleyince direksiyon duzelmisti. kisacasi direksiyon mili sokulduyse dedigim baglanti noktasına bakabilirsiniz Mil değil de direksiyon kutusu değişmişti onu takarken ayarını bozmuş olabilir mi diyorsunuz Yorum bağlantısı
Ferit Gür Pazartesi 13:47 Yazar Paylaş Pazartesi 13:47 Çağlar Bayur yazdı: ya rot başı ya da rotil kendini koyverecek bir süre sonra. adaya veda edince parça değişir ondan önce acil aksyon gerekmez %90 lastik kaynaklıdır, %1 porya yamukuluğu çıkar onu eleyebiliiz. %9 arka burçlarda boşluk olabilir Sağol abi sağ ön tarafın kamberinin daha negatif olması aklımı kurcaladı, benim bildiğim her iki taraf birbirine yakın olmalı. Lastikler değişti eski lastiklerde de aynı durum vardı. Yeni lastikler de geçen kış arka ön yer değiştirdim. Yukarıda arkadaşın dediği gibi tabla burçlarından olabilir genelde sadece öndekileri kontrol ediyorlar arka taraftaki yanal olana pek bakılmıyor. İstanbulda bildiğin iyi bir ön düzenci var mı ben maslaktaki hunter rot balansı buldum (kadıköydeyim) Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül Pazartesi 14:23 Paylaş Pazartesi 14:23 Zamanında focus 1 sw de başıma geldi Yeni lastikler içten yeme yapıyordu hem arka tekerler hem önler. Önlerde alt takım komple değişti düzeldi. Arka kamber ayarını kendim balyozla yaptım 😁 arka kamberi ayarlayan üst salıncak kolu sıfırını çok aradım bulamadim. Söktüm arka salıncak kollarını hafif eğimli kendisi, ben balyozla hafif vurarak o kolları biraz düzelttim. Ne içten yeme ne dıştan yeme kaldı on numara oldu 💪 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter Pazartesi 14:46 Paylaş Pazartesi 14:46 Burada traversin rolü olabilir mi? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur Pazartesi 15:50 Paylaş Pazartesi 15:50 Ferit Gür yazdı: İstanbulda bildiğin maslakta neresi boşsa giriyorum genelde iyidir, bostancı sanayi de mutkalaka vardır mesela kadıköy için daha mantıklı Yorum bağlantısı
Ferit Gür Pazartesi 18:18 Yazar Paylaş Pazartesi 18:18 Çağlar Bayur yazdı: maslakta neresi boşsa giriyorum genelde iyidir, bostancı sanayi de mutkalaka vardır mesela kadıköy için daha mantıklı Bostancıda götürdüm son 3 kez (her 2 ayda bir gidiyorum 😂) Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur Salı 10:54 Paylaş Salı 10:54 ayar yapamama sorun yok anladığım kadarı ile zaten, yapılan ayar bozuluyor , direksiyon için, çekme sorunu ayrı 1 Yorum bağlantısı
Ferit Gür Salı 11:00 Yazar Paylaş Salı 11:00 Çağlar Bayur yazdı: ayar yapamama sorun yok anladığım kadarı ile zaten, yapılan ayar bozuluyor , direksiyon için, çekme sorunu ayrı Aynen abi ayar yapılıyor ama 100-150km sonra bakıyorum yine düz gitmesi için direksiyonu hafif sola eğik tutmam gerekiyor ayar vidası mı laçkalaştı acaba gerçi öyle olsa rotçu söylerdi Yorum bağlantısı
Ferit Gür Çarşamba 11:00 Yazar Paylaş Çarşamba 11:00 Ben eski ve yeni tarihli aynı yerden aynı cihazla yapılan ölçüm raporlarını excell tablosuna yazdım. Lütfen karşılatırmalı olarak tekrar bakın arka tekerlekleri ya makine yanlış ölçtü ya da dingil burçlarının ömrü bitmiş, aynı şekil ön tarafta da alt takımın komple elden geçme zamanı geldi sanırım Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur Çarşamba 11:10 Paylaş Çarşamba 11:10 çok acaip farklar yok üst üste 2 gün ara ile ölçülse bile olur o kadar 1 Yorum bağlantısı
Ferit Gür Çarşamba 16:16 Yazar Paylaş Çarşamba 16:16 Çağlar Bayur yazdı: çok acaip farklar yok üst üste 2 gün ara ile ölçülse bile olur o kadar Arka tekerleklerin toe değerleri normal mi abi ya da makine mi yanlış ölçtü. Benim araştırdığım toplamda 4mm civarı olması lazımken benimkiler 7mm Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur Çarşamba 20:03 Paylaş Çarşamba 20:03 Ferit Gür yazdı: Arka tekerleklerin toe değerleri normal mi abi ya da makine mi yanlış ölçtü. Benim araştırdığım toplamda 4mm civarı olması lazımken benimkiler 7mm rakam aralığını bilmem o makinanın hafızasından mni/max değeri olarak yazarsa ancak anlarız ben farklardaki oynama miktarına baktım her iki ölçümde Yorum bağlantısı
Ferit Gür Çarşamba 21:45 Yazar Paylaş Çarşamba 21:45 (düzenlendi) Çağlar Bayur yazdı: rakam aralığını bilmem o makinanın hafızasından mni/max değeri olarak yazarsa ancak anlarız ben farklardaki oynama miktarına baktım her iki ölçümde Makinenin hafızasındaki toleranslar dışında ölçü çıkmadı arabada sadece sol ön rot ayarı kaçıkmış onu da düzeltti direksiyonu düz yaptı sabitleme aparatını taktı vs. ama gel gelelim halen direksiyon sola yatık duruyor. Yabancı forumlarda da başlık açtım biri ilginç bir şey söyledi. “Sağa çekmeden bağımsız olarak madem düz gitsin diye direksiyonu bir kaç derece sola eğimli tutman gerekiyor o zaman rot ayarı yaparken direksiyonu birkaç derece sağa yatık tut o şekilde rot ayarı yaptır böylece direksiyon kutusundaki boşluğu almış olursun ve aracın düz giderken direksiyon da düz olur” kulağa mantıklı geliyor ama mümkün mü böyle bir şey. Direksiyon kutusundaki boşluk artınca yine eğim olur ondan sonra da kutuyu değiştiririm yine Çarşamba 21:49 tarihinde Ferit Gür tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts