İçeriğe Yönlendir

Elektrikliye Geçiş Citroën ë-C4


Onur Demir

Recommended Posts

Tamer Topaç

:nazar: Hayırlı olsun Onur. Kazasız belasız kullanın.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Hayırlı olsun tekrar

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Aytac Sakal

Hayırlı Olsun Kazasız Belasız Cezasız 🧿.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Görkem Karakaş

Hala ilanda satılıksa alalım hocam 😅

Screenshot_20250711_233152_Arabam.jpg

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Ferhat Yavuz yazdı:

Hayırlı olsun uzun yolda NORMAL mod kullanın B modunu kapatın inişlerde ve ışıklara yaklaşınca B modunu kullanıp rejen yapın.Şehir içi eco mod ve B modu kallanırsanız tüketiminiz çok düşer .100-110 kmh hızla uzun yol ortalaması 13-14kw arası olur klima açık.

bu strateji bence yanlış. rejen maks ta olur basar gidersin. doğrusu budur. 

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Hayırlı olsun.

Mehmet Göktürk yazdı:

bu strateji bence yanlış. rejen maks ta olur basar gidersin. doğrusu budur. 

 

Uzun yolda rejen açık kullanmak insanı yoruyor, tesla'da kapansa kapatırım ben gerektiğinde, diğer türlü ayak sürekli gazda ayarlamak gerekiyor. Kapansa arada salarız.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter
Selim Bilgin yazdı:

Hayırlı olsun.

 

Uzun yolda rejen açık kullanmak insanı yoruyor, tesla'da kapansa kapatırım ben gerektiğinde, diğer türlü ayak sürekli gazda ayarlamak gerekiyor. Kapansa arada salarız.

Aracın süzülme yapmasına imkan vermiyor mu? 

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Mehmet Yeter yazdı:

Aracın süzülme yapmasına imkan vermiyor mu? 

 

Veriyor ama gaz pedalıyla ayarlamak lazım, zor değil alışıyor insan, sadece ayak dinlendirmek sorun.

Üşenmeyip s3xy knob alırsam çözeceğim o işi de.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Selim Bilgin yazdı:

 

Veriyor ama gaz pedalıyla ayarlamak lazım, zor değil alışıyor insan, sadece ayak dinlendirmek sorun.

Üşenmeyip s3xy knob alırsam çözeceğim o işi de.

S3xy knob ne dır aliexpress opsiyonumu!? (:

Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Selim Bilgin yazdı:

Hayırlı olsun.

 

Uzun yolda rejen açık kullanmak insanı yoruyor, tesla'da kapansa kapatırım ben gerektiğinde, diğer türlü ayak sürekli gazda ayarlamak gerekiyor. Kapansa arada salarız.

Kapanmiyor mu? Hic mi? 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mertol Kip yazdı:

Kapanmiyor mu? Hic mi? 

 

Aslında hız sabitleyici açık şekilde yol alırsa böyle bir sıkıntı ile uğraşmaz.

Yorum bağlantısı
Onur Demir

Dün ayvalık-çorlu arası yolculuktan enstantaneler.

 

Bu arada akşam evin yanındaki Hiltonun bahçesinde çok ucuza dc şarj istasyonu kurmuşlar. Gittim aldım biraz 😅

IMG20250711234341.jpg

IMG20250711145635.jpg

IMG_20250712_173914.jpg

IMG_20250712_173902.jpg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Aslında hız sabitleyici açık şekilde yol alırsa böyle bir sıkıntı ile uğraşmaz.


Sabitleyici çözer. 
 

bizim kibritte uzun yolda rampa aşağı giderken mecbur gaza azcık basmak zorundayım. Yoksa rejenerasyondan yavaşlatıyor arabayı. Azcık basınca süzülüyor
 

sabitleyici ile inerken de birer birer artırıyorum. Zaten ekranda tüp var. (Rejen - sıfır - güç) tüpünde sıfırda tutunca süzülüyor. 

Yorum bağlantısı
Onur Demir

Menzil soranlar için ufak bir paylaşım yapayım.

 

IMG20250710214743.jpg.17611eb739b14b9ee423178948f07b69.jpg

 

Şarjı burada fulledim. Sarımsaklı vilayet kamp içinde trugo. Hemen yazlığın çaprazında. 

%97 ile kapattım. Bu arada %90a kadar baya baya hızlı doluyordu. 150-200km de bir 15dk mola ile gidilemeyecek yer yok.

 

Cuma günü öğlene doğru yola çıktık.

Kaz dağlarına çıkıp inmek dahil çanakkaleye kadar devam ettik. %25 ve 100km menzille truva opete yanaştık. 161km ve 3 saate yakın yolculuk. 6.8lt lik mazot parasına 161km yaptık. Kullanıcı abimdi, dikkat ettimi nasıl yaptı bilmiyorum. Rejen vs dikkat ettiğini sanmıyorum. Klima açık kaz dağları vs.

Neyse şarja başladık.

Burada yemek yedik o yüzden biraz uzun kaldık.

IMG20250711145635.jpg.7ea8e65d0067790b03e95a48cc6cf599.jpg

 

Screenshot_2025-07-11-15-00-35-32_59da980035e54a5625a8467b3000f9b9.jpg.b0270708111b8fb2b61050a68eb55773.jpg

 

 

Sonra lapsekiden otoban oradan da köprüye devam

IMG20250711153428.jpg.196a3eb2dca02c261b29e51f4a2f9da3.jpg

 

Malkara çıkışına gelmeden otobanda kahve için durduk. 118km sonra yani.

Hemen şarja taktım tabi 😅

 

Screenshot_2025-07-11-16-31-44-81_59da980035e54a5625a8467b3000f9b9.jpg.d37b09a8d2e1101598505a2351cbe6c6.jpg

 

Oradan da bastık eve doğru.

 

Tekirdağ çorlu arası sıkışık trafik diye köy yollarını tercih ettik biraz.

Neyse abim yeterli şarjla eve gideceğimize kanaat getirdi sanırım çorlu çevre yolunda son 15km kala biraz yokladı arabayı 😅

Hızlanmalar max hız denemesi falan yaptı.

105km sonunda

En son garajdaki yerini aldı.

IMG20250711182939.jpg.aece97cd60748e5006105eb03248916f.jpg

 

Garajdayken göstergedeki son durum;

 

IMG20250711185946.jpg.dd88599304c6d65cb2c9259beff70887.jpg

 

Küçükkuyu civarlarında baktığımda ortalama 16kw/100km 

 

Gece dayanamadım evin yakınındaki istasyondan şarj ettim. %80de çıkardım eve bıraktım.

Screenshot_2025-07-12-00-03-06-83_dbac5380dde1fb08dca9c015bb966d47.jpg.e7227f33d70c1c60bcdd58c69cfcf875.jpg

 

Gece aldığım son değerlere bakınca eve kalan son 100km çok verimli geçmemiş.

 

 

Dip toplamda ise;

 

Çanakkalede 378 TL

Malkarada 145tl

Evde 200tl

Toplam 723TL ile yolculuk tamamlanmış oldu.

381km toplam yolculuk. 

 

13,14lt mazot parasına 381km yolculuk.

 

3.5lt/100km ortalamalı bir araçla aynı tüketim değerine sahip.

 

Kendim kullansaydım en fazla 16kw ile tamamlardım muhtemelen.

 

Neyse en kötü şartlarda bu bile güzel değerler.

 

Şehir içi değeri de kullandıkça paylaşırım.

 

 

(Burada paylaşmak için bu kadar hesap kitaba girdim, diğer türlü hiç huyum değildir yakıta verdiğim paraya takılmak ince hesap yapmak)

  • Beğen 4
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı

Elektrikli araca geçince bir alışma devresi var. Bende de uzun yolda %20’nin altına düşünce bir  telaş oluyor. Ama zamanla alışıyor insan ve değerler düşüyor. Şehir içinde 11- 12 kW ortalama değerler ile dolaşıyorum ben.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Onur Demir yazdı:

Menzil soranlar için ufak bir paylaşım yapayım.

 

IMG20250710214743.jpg.17611eb739b14b9ee423178948f07b69.jpg

 

Şarjı burada fulledim. Sarımsaklı vilayet kamp içinde trugo. Hemen yazlığın çaprazında. 

%97 ile kapattım. Bu arada %90a kadar baya baya hızlı doluyordu. 150-200km de bir 15dk mola ile gidilemeyecek yer yok.

 

Cuma günü öğlene doğru yola çıktık.

Kaz dağlarına çıkıp inmek dahil çanakkaleye kadar devam ettik. %25 ve 100km menzille truva opete yanaştık. 161km ve 3 saate yakın yolculuk. 6.8lt lik mazot parasına 161km yaptık. Kullanıcı abimdi, dikkat ettimi nasıl yaptı bilmiyorum. Rejen vs dikkat ettiğini sanmıyorum. Klima açık kaz dağları vs.

Neyse şarja başladık.

Burada yemek yedik o yüzden biraz uzun kaldık.

IMG20250711145635.jpg.7ea8e65d0067790b03e95a48cc6cf599.jpg

 

Screenshot_2025-07-11-15-00-35-32_59da980035e54a5625a8467b3000f9b9.jpg.b0270708111b8fb2b61050a68eb55773.jpg

 

 

Sonra lapsekiden otoban oradan da köprüye devam

IMG20250711153428.jpg.196a3eb2dca02c261b29e51f4a2f9da3.jpg

 

Malkara çıkışına gelmeden otobanda kahve için durduk. 118km sonra yani.

Hemen şarja taktım tabi 😅

 

Screenshot_2025-07-11-16-31-44-81_59da980035e54a5625a8467b3000f9b9.jpg.d37b09a8d2e1101598505a2351cbe6c6.jpg

 

Oradan da bastık eve doğru.

 

Tekirdağ çorlu arası sıkışık trafik diye köy yollarını tercih ettik biraz.

Neyse abim yeterli şarjla eve gideceğimize kanaat getirdi sanırım çorlu çevre yolunda son 15km kala biraz yokladı arabayı 😅

Hızlanmalar max hız denemesi falan yaptı.

105km sonunda

En son garajdaki yerini aldı.

IMG20250711182939.jpg.aece97cd60748e5006105eb03248916f.jpg

 

Garajdayken göstergedeki son durum;

 

IMG20250711185946.jpg.dd88599304c6d65cb2c9259beff70887.jpg

 

Küçükkuyu civarlarında baktığımda ortalama 16kw/100km 

 

Gece dayanamadım evin yakınındaki istasyondan şarj ettim. %80de çıkardım eve bıraktım.

Screenshot_2025-07-12-00-03-06-83_dbac5380dde1fb08dca9c015bb966d47.jpg.e7227f33d70c1c60bcdd58c69cfcf875.jpg

 

Gece aldığım son değerlere bakınca eve kalan son 100km çok verimli geçmemiş.

 

 

Dip toplamda ise;

 

Çanakkalede 378 TL

Malkarada 145tl

Evde 200tl

Toplam 723TL ile yolculuk tamamlanmış oldu.

381km toplam yolculuk. 

 

13,14lt mazot parasına 381km yolculuk.

 

3.5lt/100km ortalamalı bir araçla aynı tüketim değerine sahip.

 

Kendim kullansaydım en fazla 16kw ile tamamlardım muhtemelen.

 

Neyse en kötü şartlarda bu bile güzel değerler.

 

Şehir içi değeri de kullandıkça paylaşırım.

 

 

(Burada paylaşmak için bu kadar hesap kitaba girdim, diğer türlü hiç huyum değildir yakıta verdiğim paraya takılmak ince hesap yapmak)

harika bilgiler. demekki tüketim olarak fantastik az değil ancak evden şarj olsa ekonomik açıdan müthiş avantajlı olacak. 

Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Doğan Arşiray yazdı:

harika bilgiler. demekki tüketim olarak fantastik az değil ancak evden şarj olsa ekonomik açıdan müthiş avantajlı olacak. 

Fantastik derken? Beklenti nedir tam olarak?

Yorum bağlantısı
Onur Demir
Doğan Arşiray yazdı:

harika bilgiler. demekki tüketim olarak fantastik az değil ancak evden şarj olsa ekonomik açıdan müthiş avantajlı olacak. 

Yok gerçekten fantastik az. Yani 3lt mazot yakan araba kaç tane vardır ki?

 

Yakıtlı araçlar şehir için de çok yakıyor örn: clio 10lt yakıyordu.

Şehir dışında da 5lt.

Bu şehir dışı 3lt mazota denk yakıyor şehir için de de 2lt gibi düşün. Ve bu değerleri DC hızlı şarjla elde ediyor.

Evden şarjla olay başka seviyeye gelir.

 

Evde fulledim diyelim 90tl

Çanakkalede mola verip yine fulledim 370tl totelde 450-460 tlye ayvalıktayım.

 

Ha bu araç sadece şehir içi kullanılacağı için çok ütopik bir ekonomi söz konusu olacak 1.0 cliodan sonra

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Mertol Kip yazdı:

Fantastik derken? Beklenti nedir tam olarak?

Böyle alev, ejderha ?

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Mertol Kip yazdı:

Fantastik derken? Beklenti nedir tam olarak?

ucuz yol almak beklenti. ama yakında eşitlerler onu merak etmesin kimse. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Doğan Arşiray yazdı:

ucuz yol almak beklenti. ama yakında eşitlerler onu merak etmesin kimse. 

zamanın ev ceo su biz hiç bir zaman ekonomik olacak demedik diye kızdıydı bunu soranlara, fakir fakir sordular laağ

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Onur Demir yazdı:

Yok gerçekten fantastik az. Yani 3lt mazot yakan araba kaç tane vardır ki?

 

Yakıtlı araçlar şehir için de çok yakıyor örn: clio 10lt yakıyordu.

Şehir dışında da 5lt.

Bu şehir dışı 3lt mazota denk yakıyor şehir için de de 2lt gibi düşün. Ve bu değerleri DC hızlı şarjla elde ediyor.

Evden şarjla olay başka seviyeye gelir.

 

Evde fulledim diyelim 90tl

Çanakkalede mola verip yine fulledim 370tl totelde 450-460 tlye ayvalıktayım.

 

Ha bu araç sadece şehir içi kullanılacağı için çok ütopik bir ekonomi söz konusu olacak 1.0 cliodan sonra


90-100 sürünce 3,5 yakıyor hibrit corolla. O kadar durmadan, şarj soketi aramadan rahat rahat gelinir. Şehir içinde de 4-5 yakıyor 

 

evden şarj etmedikçe yakıt ucuz değil. Zaten en başta da böyleydi

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


90-100 sürünce 3,5 yakıyor hibrit corolla. O kadar durmadan, şarj soketi aramadan rahat rahat gelinir. Şehir içinde de 4-5 yakıyor 

 

evden şarj etmedikçe yakıt ucuz değil. Zaten en başta da böyleydi

Corolla 4d4 4.1 litre yakıyordu 2 kisi klimali sabit 100 km ile. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Doğan Arşiray yazdı:

Corolla 4d4 4.1 litre yakıyordu 2 kisi klimali sabit 100 km ile. 


Ben dizeli artık unuttum. Sıfırı satılmıyor bile. Bence siz de unutun :) 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...