İçeriğe Yönlendir

Elektrikliye Geçiş Citroën ë-C4


Onur Demir

Recommended Posts

Cem Işık

Bizim Ev , %40 şarjdayken 310 tl gibi elektrikle %95 oluyor (avm de hızlı şarj) 700 tl ile tam depo. Benim skoda 3000 tl civarı benzin ile doluyor deposu. Yakıt farkı muazzam.. hayırlı olsun, kazasız belasız güzel günlerde kullanın

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Onur Demir
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


90-100 sürünce 3,5 yakıyor hibrit corolla. O kadar durmadan, şarj soketi aramadan rahat rahat gelinir. Şehir içinde de 4-5 yakıyor 

 

evden şarj etmedikçe yakıt ucuz değil. Zaten en başta da böyleydi

Tamam işte max verimli hali elektriklinin en pahalısına eşit. Şehir içinde daha da fark artıyor. 

 

Evden şarj ettiğimizde off ejderha ve alevler 🤣

 

Ya corolla hybrit bu konuda zaten çok avantajlı rakiplerine göre.

Hybrit 2022 corolla flame xpack ile aramda 350bintl var maalesef 😅

İlkay Başaran yazdı:

x olanla bunun arasında kalite farkı var mı?

O daha alt segment gibi duruyor sanki

Yok aynı kalite ve segmentte. Biri HB diğer yani X olan Sedan.

 

X de bagaj maşallah ama. Ciddi büyük.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Ben dizeli artık unuttum. Sıfırı satılmıyor bile. Bence siz de unutun :) 

Ben valla acikcasi yakit ile ilgili degilim. Gayet sakin surucuyum ama 3.0 dizel ile pek fazla fark etmiyor zaten. Elektrikli işi kisa sürüşlerde harika. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Doğan Arşiray yazdı:

ucuz yol almak beklenti. ama yakında eşitlerler onu merak etmesin kimse. 

E halâ çok ucuz? Dahası alternatif kaynak üretmek de mumkun. Dışaridan kw i 10 liraya alsan bile 150 liraya 100 km gidebiliyorsun. 3 litre mazot yakan dizel yok, benzinli zaten yok (scooter bile yok)

Tansu Kalafatoğlu yazdı:


90-100 sürünce 3,5 yakıyor hibrit corolla. O kadar durmadan, şarj soketi aramadan rahat rahat gelinir. Şehir içinde de 4-5 yakıyor 

 

evden şarj etmedikçe yakıt ucuz değil. Zaten en başta da böyleydi

Senin ne yaktiginin ne onemi var, yağ hariç 21 bin kilitlemişler, ben 55 bin km de ancak o kadar elektrik tuketebiliyorum. O da tumunu satin alinca, gunesi hesaba katarsam 100 bin km...

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

Isletme maliyeti muthis dusuk elektriklinin. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Doğan Arşiray yazdı:

Isletme maliyeti muthis dusuk elektriklinin. 

Satin alma maliyeti de dusuk. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Doğan Arşiray yazdı:

Isletme maliyeti muthis dusuk elektriklinin. 

beleş peynir markette bile olmaz 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Çağlar Bayur yazdı:

beleş peynir markette bile olmaz 

Sen iyice yaslandin okudugunu da anlamiyon. Beleş dememiş, düşük demiş. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mertol Kip yazdı:

Beleş dememiş, düşük demiş. 

 bazıları için (bentleyliler= düşük zaten beleş demektir .. ondan yanii

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Mertol Kip yazdı:

Satin alma maliyeti de dusuk. 

1200 bin tl ucuz filan degil aslinda. Bu bir yanilsama, cunku yakitlilar asiri pahali. Denk bir yakitli araba en az 2 mil olacakti. Hersey cok pahali bence. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mertol Kip yazdı:

Satin alma maliyeti de dusuk. 


çin otomobilde batıya yetişmek istemese

 

avrupa yeşil enerji diye tutturmasa elektrikliler ucuz olmazdı. 2 katı pahalı olurdu. 
 

 


Pil maliyeti içten yanmalı mekanik ekipmanından daha fazla

Yorum bağlantısı
Recep Demirci
(düzenlendi)

Menzil olayı hala bana cazip gelmiyor biraz daha uzun menzil olmalı diye düşünüyorum.

Dolum süreside eh hadi belki katlanılır diye düşünüyorum.

Ancak yakıt olayı gerçekten cezbediyor. Bayağı kâra geçiriyor.

 

Menzil bilgisi isteğimize karşılık verdiğiniz bilgiler için teşekkürler.

Keyifli sürüşler olsun.

tarihinde Recep Demirci tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Onur Demir
Recep Demirci yazdı:

Menzil olayı hala bana cazip gelmiyor biraz daha uzun menzil olmalı diye düşünüyorum.

Dolum süreside eh hadi belki katlanılır diye düşünüyorum.

Ancak yakıt olayı gerçekten cezbediyor. Bayağı kâra geçiriyor.

 

Menzil bilgisi isteğimize karşılık verdiğiniz bilgiler için teşekkürler.

Keyifli sürüşler olsun.

 

Rica ederim. 

 

Menzil evet kısa, egea crossla önlü arkalı geldik çorlu ya. sonra çocukları almaya döndüm tekrar Ayvalığa dönüşte egeanın depoyu fulledim çanakkaleye gelmeden. gittim döndüm şimdide istanbula işe geldim akşam geri dönerim. tek depoyla bu kadar km yapmak güzel evet, ama sadece dün ayvalık çorlu arası 5 kez benzinliklerde durduk. kahvesi wc si vs. derken.

Allah korusun bir cenaze yada hastaya yetişme durumu yoksa 200km de bir mola verilmeli en geç zaten. e orada da 20dk şarj ile bir sonraki mola yerine gidilebiliyor. 

 

Evet ec4 menzil olarak kısa denilebilir. tesla SR ler sakin kullanımda 400km yapabiliyor. başka alternatif marka modellerde var. beklenti fayda tercihe göre değişen durumlar. 

 

 

 

ec4 range test - Björn  bu testte 90km ile gidersen 300km - 120 ile gidersen 200km gidebiliyorsun gibi bir sonuç çıkmış. testte menzil 0 gösterdiğinde %kaç olduğunu göremiyorum diyor ama trip düğmesine bassa görecek aslında %4 kaldığını :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Doğan Arşiray yazdı:

1200 bin tl ucuz filan degil aslinda. Bu bir yanilsama, cunku yakitlilar asiri pahali. Denk bir yakitli araba en az 2 mil olacakti. Hersey cok pahali bence. 

 

Bizim fakir olmamiz sonucu degistirmiyorki. Sen pahaliligi doviz gercek degerine geldiginde gor. Ben genelde ayni arabanin benzinlisi ile kiyasliyorum ve arada en az 500 lira oynuyor. 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:


çin otomobilde batıya yetişmek istemese

 

avrupa yeşil enerji diye tutturmasa elektrikliler ucuz olmazdı. 2 katı pahalı olurdu. 

Pil maliyeti içten yanmalı mekanik ekipmanından daha fazla

 

Yoo baz fiyat ucuz degil, vergiden dolayi satin alma maliyeti dusuk.

Onur Demir yazdı:

 

Evet ec4 menzil olarak kısa denilebilir. tesla SR ler sakin kullanımda 400km yapabiliyor. başka alternatif marka modellerde var. beklenti fayda tercihe göre değişen durumlar. 

 

 

 

ec4 range test - Björn  bu testte 90km ile gidersen 300km - 120 ile gidersen 200km gidebiliyorsun gibi bir sonuç çıkmış. testte menzil 0 gösterdiğinde %kaç olduğunu göremiyorum diyor ama trip düğmesine bassa görecek aslında %4 kaldığını :)

 

E hizi %30 arttiriyorsun, yakit %30 artiyor ulasilacak mesafe %30 dusuyor. Bence gayet mantikli :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mertol Kip

 

Bence biz hız olayını toplum olarak  halâ kafamızda oturtamadık. O açıklanan hız sınırlamaları yasal olarak gidebileceğiniz son hız. O hızda gitmelisiniz anlamına gelmiyor. Hız limiti 200 km/h olursa 200 le mi gideceğiz?

Zaten uçak kaçıranın cenazesi olması ve hız cezası olanın hastaneye yetişme tatavasını bir türlü aşamadık. Herkes ambulans şoförü...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mertol Kip yazdı:

 

Yoo baz fiyat ucuz degil, vergiden dolayi satin alma maliyeti dusuk.

 

 


e tamam işte :) 

Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


e tamam işte :) 

 

Ikisi aynı şey değil. Bir malın değerinin altında satılıyorsa ucuzdur, ama üçüncü parti etkenlerden dolayı (vergi, nakliye, bayii kârı gibi) düşük fiyata satın alınıyorsa, satın alma maliyeti düşüktür.

 

Şöyle düşün, ayni araba birisi 100 lira ikincisi 140 liraya faturalandirilmis ama OTV leri farkli. 

 

Araba 1:

100 x 1.2 (kdv) x 1.8 (otv) = 216.9 tl

 

Araba 2:

140 x 1.2 (kdv) x 1.1 (otv) =184.8 tl

 

Bu hesaba göre ikinci araba ucuz degil, satin alma maliyeti düşük. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Onur Demir
Mertol Kip yazdı:

 

 

Araba 1:

100 x 1.2 (kdv) x 1.8 (otv) = 216.9 tl

 

Araba 2:

140 x 1.2 (kdv) x 1.1 (otv) =184.8 tl

 

Bu hesaba göre ikinci araba ucuz degil, satin alma maliyeti düşük. 

 

Benim aracın aynısının benzinlisi ki 1.2 puretech gibi mimli bir motorla 1.400-.1.500 arası fiyatları. 

Sıfırları opsiyonlarla 2m a yakın.

 

Elektrikli %10 Ötv sayesinde 1500-1600 lara bulunabiliyor, ikinci elde de 1.2 civarı olabiliyor.

 

Mertol Agamın dediği gibi ÖTV kaynaklı bu fiyatlara alınabiliyor. diğer türlü elektrikliler donanımları ile birlikte normalde benzinlilerden daha pahalı araçlar. Ama ucuza alabiliyoruz.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Gök

elektrikli arabanın en güzel yanı arıza yapacak yeri az deniyor olması. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mertol Kip yazdı:

 

Ikisi aynı şey değil. Bir malın değerinin altında satılıyorsa ucuzdur, ama üçüncü parti etkenlerden dolayı (vergi, nakliye, bayii kârı gibi) düşük fiyata satın alınıyorsa, satın alma maliyeti düşüktür.

 

Şöyle düşün, ayni araba birisi 100 lira ikincisi 140 liraya faturalandirilmis ama OTV leri farkli. 

 

Araba 1:

100 x 1.2 (kdv) x 1.8 (otv) = 216.9 tl

 

Araba 2:

140 x 1.2 (kdv) x 1.1 (otv) =184.8 tl

 

Bu hesaba göre ikinci araba ucuz degil, satin alma maliyeti düşük. 


 

tamam işte abi. Teşvikler ve çin’in rekabeti olmasa elektrikli pahalı olur. Satılmaz. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


 

tamam işte abi. Teşvikler ve çin’in rekabeti olmasa elektrikli pahalı olur. Satılmaz. 

Konunun Çin ile alakası yok, elektrikli araba en çok devletin işine geliyor. Cari açığın düşmesinde etkisi yadsınamaz. Kaldı ki elektrik özkaynaklarınla üretebildiğin bir yakıt. Teşviği babasının hayrına vermiyor. Devletin istemeyeceği tek şey evden şarj etmen olabilir, yarın öbürgün bu şarj istasyonlarına maktu vergi eklemelerini bekliyorum şahsen. Nasıl benzinlikler vergi dairesine döndüyse bunlar da döner... :)

Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Doğan Arşiray yazdı:

fakfakiriz yani :)

Daha degil henuz sadece fasfakiriz yakinda fuckfakir olacagiz gibi gozukuyor. :):

  • Mutlu 5
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mertol Kip yazdı:

Teşviği babasının hayrına vermiyor.

bunu diyordum beleş peynir anca kapanda olur

Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Çağlar Bayur yazdı:

bunu diyordum beleş peynir anca kapanda olur

Dikkatli oku benim yazdig8m o degil. Elbette devletin menfaati var bu işte ama bedava peynir mevzusu degil bu. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...