Mehmet Göktürk 12 Ekim 2025 Paylaş 12 Ekim 2025 Mehmet Ozyurek yazdı: Yok hocam yok almadım henüz. Şakadan takıyorum, o şarj ettiğimi sanıyor.. fethulah h. nın "şarj olsunlar deşarj olsunlar...." diye bir videosu vardı.. 4 Yorum bağlantısı
Osman Ünal 19 Ekim 2025 Yazar Paylaş 19 Ekim 2025 Dönüşüde gerçekleştirdik, Bu sefer 13 saatte gelmişim, sabah 08.30 çıktık akşam 21.30 evdeydim. Evden çıkarken 100% yaptım yaklaşık 18 saat şarjda kaldı sabah 7.00 - 7.30 civarı 100% olmuştu. 1. şarj (152 km) Derecik Samsun shell (Trugo) Golf ün depoyuda burdan doldururdum, aynı zamanda evden çıkarken hazırladığımız şeylerle kahvaltımızı da yapardık, yine aynı programı uyguladık. 24 Dk. şarj yapmışım 16,69 KW - 197,28 TL 2. şarj (189 km) Osmancık Park ganita (Astor) 28 Dk. - 28,056 KW - 308,34 TL 3. şarj (173 km) Opet-Sunpet Ultra Petrol- Çördük Çerkeş (eşarj) (Kesinlikle durulmaması gereken bir yer şarj hızı rezalet) Gerede ye tırmanma yapacağımdan tecrübesizlikten durdum meğer bir sonraki durağa aslında rahat yetermiş. 15 Dk. - 7Kw. - 79,81 TL 4. şarj ( 47 km ) Gerede kebap bank (Astor) Burada da yemek için dururduk, yine aynısını yaptık. 40 Dk. - 33,98 Kw - 373,4 TL 5. şarj ( 183 km ) Berceste Sapanca (Trugo) Burada şarja gerek yoktu, kahve içmek için durduğumuzda istasyonu boş görünce bağladık. 12 Dk. - 10,13 Kw. - 119,78 TL Ev (122 km) Toplamda 1.078,61 TL şarj yapmışız, evde yaptığımızı saymıyorum, gerçi 0 dan 100 e yaklaşık 125 TL eder. Eve vardığımızda 52% şarj kalmıştı, 3. ve 5. şarjları yapmadan da gelebilir mişim, tecrübe kazandıkça biraz daha relax olabilirsem daha iyi olacak. Şarj operatörleri içinde uygulaması en güzel olan Astor, şarj sonrası bütün detayları veriyor. Aracın yerleşik navigasyonu (tomtom), rotayı belirleyince Şarj noktalarını ve ne kadar şarj yapacağını falan gösteriyor gayet kullanışlı, (ABRP vb. gibi ) fakat aracın internet bağlantısı olmadığından trafik toğunluğunu falan göstermiyor, telefondan internet paylaşımı yapsak bile navi internet bağlantısı yok diyor. Bu distribütörün vurdum duymazlığı heralde, gerçi güncellemeleri muntazam yapabiliyoruz, otomatik güncellemesini isterdim ama malesef o da yok, arada kendim kontrol ediyorum. Sürüş hızımız max. 115 civarıydı, arada denemek için 140 civarlarında deneme yaptım bir kaç dakika, yolun büyük kısmı 100-110 aralığında limitleyici ile kullandım bir kaç defada asistanı kullanarak 5-10 dakika kendimi dinlerdirdim. Limitleyici inişlerde hız artarsa rejenerasyon yaparak hızı koruyor, Gerede de şarj 95% olmuştu yola çıkınca limitleyiciyi yine açmıştım ama inişte rejenerasyon yapmamaya başladı bozuldu zannettim, meğer 95% de rejenerasyon yapmıyormuş 94% e düşünce tekrar yapmaya başladı. Velhasıl bu uzun yol gidiş dönüş seyahatinde araçtan memnun kaldık oldukça konforlu bir seyahatimiz oldu. İstanbul da sıkıntısı olmuyor ama Ordu da köyleri dolaşırken altının alçak olması insanı huzursuz ediyor, daha doğrusu pilin altta olması huzursuzluk sebebi. 7 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 19 Ekim 2025 Paylaş 19 Ekim 2025 Osman Ünal yazdı: Limitleyici inişlerde hız artarsa rejenerasyon yaparak hızı koruyor, Gerede de şarj 95% olmuştu yola çıkınca limitleyiciyi yine açmıştım ama inişte rejenerasyon yapmamaya başladı bozuldu zannettim, meğer 95% de rejenerasyon yapmıyormuş 94% e düşünce tekrar yapmaya başladı. Çok iyi.. Ben bunu deneyecektim. unuttum. Abi aldığından beri toplam kaç km yol yaptın. Kaç kw elektrik aldın? Yorum bağlantısı
Osman Ünal 19 Ekim 2025 Yazar Paylaş 19 Ekim 2025 Mehmet Ozyurek yazdı: Çok iyi.. Ben bunu deneyecektim. unuttum. Abi aldığından beri toplam kaç km yol yaptın. Kaç kw elektrik aldın? 3432 km yol yapmışım. dışardan 263 kw almışım, evden yaptıklarımı bilemiyorum. Arabaya inince bakar yazarım, rota 2 yi aldığımda sıfırladım ve hiç dokunmuyorum oradaki km ve ortalama tüketimi. 2 Yorum bağlantısı
Osman Ünal Dün saat 10:38 Yazar Paylaş Dün saat 10:38 Nihayet 1 yılı doldurmuşuz, 7130 km de bakım yaptırdık, sadece polen filtresi değişti. Bu güne kadar kendisi ile mutlu mesut günleri geçirdik, herhangi bir sıkıntı çıkarmadı. Rota 2 yi aracı aldığım sıralarda sıfırlamıştım, o günden beri 13,4 kw ortalama tüketim gerçekleştirmiş. 5 Yorum bağlantısı
Osman Ünal Dün saat 11:07 Yazar Paylaş Dün saat 11:07 Servet Aydın yazdı: Ben 20 altına inemiyom Gaz pedalı tabana yapışık galiba 1 Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz Dün saat 11:15 Paylaş Dün saat 11:15 Gaz pedalının altına yumurta koyacağına üstüne tuğla koymuş 2 Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal Dün saat 11:38 Paylaş Dün saat 11:38 Servet Aydın yazdı: Ben 20 altına inemiyom Benim de 16-17 altına düşmüyor Yorum bağlantısı
Fatih Keskin 23 saat önce Paylaş 23 saat önce sabah işe gelirken 10 un altın da akşam eve giderken 17 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 18 saat önce Paylaş 18 saat önce Osman Ünal yazdı: Gaz pedalı tabana yapışık galiba Japon sürmüş biri Köksal Yılmaz yazdı: Gaz pedalının altına yumurta koyacağına üstüne tuğla koymuş Motör botuynan kullanıyom Ü.Emre Kartal yazdı: Benim de 16-17 altına düşmüyor Senle ben ahlaksız sürücüyüz 2 Yorum bağlantısı
Osman Ünal 2 saat önce Yazar Paylaş 2 saat önce Şuraya bir kaç resim bırakayım, ayrıca biraz da yorum ekleyeyim. 1 yılın sonunda her ne kadar çok km yapmasak ta iyi kötü bir kaç fikir oluştu. Pilli araba konfor olarak içten yanmalıların çok çok üstünde, sıfır titreşim ve sessizliğe alıştıktan sonra içten yanmalı çok gürültülü geliyor. 308 genel olarak serte yakın süspansiyona sahip, kullanım esnasında hissediliyor fakat rahatsız edici değil. Yürür aksam bozuk yollarda sesli değil, sertliği hissettiriyor ama gürültülü çalışmıyor. Sertliğin bir kısmı da 215 45 18 lastiklerden oluşuyordur. Yol tutuş nerede ise mükemmele yakın. (ben standart sürücüyüm, sadece virajlarda biraz agresif olabiliyorum) Ağırlık mı yoksa lastik kaynaklı mı bilemiyorum kuru zeminde abs çabuk devreye giriyor, temiz ıslak zeminde daha iyi gibi. Henüz trim sesi başlamadı bu konuda çok titiz olmama rağmen bir şey duymuyorum. Rüzgar sesi 130 km den sonra hafiften başlar gibi. Yol sesi kabul edilebilir seviyede hızlandıkça radyonun sesini açma ihtiyacı olmuyor, yolcu ile sohbet esnasında sesini yükseltmek gerekmiyor. İlk kez cam tavanlı sunroof lu aracım oldu, benim açımdan hiç bir işe yaramadığını görmüş oldum. Hatta ilerleyen zamanlarda belki de dert olacak. Kışın ısıtma problemi yaşamadım, ısı pompası olsa da ilk anda ptc ile ısıtma yapıyor hemen ısınıyor, tüketim fena tabii. Soğutma problemi de pek yaşamadım, soğutma esnasında tüketim ısıtmada ki gibi aşırı olmuyor. 360 kamera iyi bir şey miş, özellikle benim gibi jantlarında çizik istemeyen birinin kaldırım kenarına sıfır yanaşmasına çok yardımcı oluyor. Arka çarpraz trafik uyarısı da mükemmel çalışıyor, otoparktan çıkış esnasında yaklaşık 30-40 metre mesafedeki araçları sesli olarak uyarıyor. Aynadaki kör nokta uyarısının vag larda ki gibi ayna kolunda irice olmasını isterdim. aynadaki minik led pek göze batmıyor, ama güzel çalışıyor doküman 75 metre algılama var demiş. Tabela okuma bazen arızaya düşüyor, fakat okumaya devam ediyor özellikle şehir içinde, şehir dışında hiç denk gelmedi. Sürüş asistanı aracı tam şeridin ortasında tutabiliyor şerit içinde hiç gezinme olmuyor, dur kalk özelliği de var. Ben nadir kullanıyorum güvenemediğimden. Ambiyans aydınlatma ve ekranların rengi değiştirilebiliyor. Eklediğim resimlerdeki ekranların tamamı kişiselleştirilebiliyor, ne istersen onu koyabiliyorsun, 5 er adet widget var içeriklerini değiştirebiliyorsun, ayrıca multimedia ekranın altındaki i-toogle denen dokunmatik butonlara istenen kısayol atanabiliyor. Araçta yerleşik navigasyon var tomtom dan alınma, fakat 3 aylık ücretsiz güncelleme verdi daha sonra paralı aylık 8£ gibi fiyatı var. Şimdilik aklıma gelen bunlar. Ben bu aracı uzun süre binerim diye almıştım fakat servislerin durumuna bakılınca uzun dönem için sıkıntı olabilir, aracın dilinden hiç anlamıyor gibiler, garanti içinde neyse de garanti bitince yaz boz tahtasına çevirip keyfini kaçırabilirler. Aslında arabada hiç bir şey yok, batarya-motor-obc diğer tarafı içten yanmalı araç. Bu konulara yabancı olmayan biri olarak bunların arıza yapma ihtimalinin çok düşük olduğunu bilmeme rağmen, servislerin yeterli bilgiye sahip olmamasından kaynaklı şüphelerim var. 7 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 1 saat önce Paylaş 1 saat önce Sayı arttıkça tamiri de bilinir hale gelecektir. Bir kartçılar ve driver devreciler olacak (Servet Elektronik) diğerleri de bobinaj, motor bilyası değiştirme daha bi elektrik motoru sök tak işleri. Her ikisini de yapanlar çoğalacaktır. Bizi bozan ülke olarak bilmeyen kişinin bilmiyorum deyim öğrenmek için çaba sarfetmemesi. usta diye geçinenlerde tavan. 4 Yorum bağlantısı
Recommended Posts