Sefa Yeşil 21 Temmuz Paylaş 21 Temmuz Merhaba öncelikle; Aracım 1.5TDCI 2018 yeni kasa Fiesta. Araçta 3 gün önce bir an da çekiş düşmesi başladı, stop edip tekrar çalıştırınca düzeldi. Sonra yağ bakımına gittim, sorun yoktu, bu sabah yine binince birden çekiş düştü, sağa çektim stop edip geri çalıştırdım düzeldi, akşam tekrar eve dönerken çekiş yine düştü, yine sağa çekip stop ettim, çalıştırdım düzeldi. Geçen sene benzer bir sorunu yaşamıştım, 1 hafta sonra arıza lambası yanmıştı ve turbo westegate bozulmuştu. Turboyu komple değiştirdik geçen yıl parça tek satılmadığı için, acaba yine aynı sorun mu yaşanıyor diyeceğim ama bu parça böyle sık bozulan bir parça olmamalı, başka bir sorun mu var acaba? Ne yapmak lazım, başına gelen var mı hiç? Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül 21 Temmuz Paylaş 21 Temmuz Önce arıza koduna bakın ona göre hareket edin. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 21 Temmuz Paylaş 21 Temmuz Bu durumu obd ile takip ederdim. Tuhaf değerlere odaklanırdım. Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal 21 Temmuz Paylaş 21 Temmuz Selenoid valf arızasını tarif ediyorsunuz ama koda bakmak lazım 2 Yorum bağlantısı
Sefa Yeşil 22 Temmuz Yazar Paylaş 22 Temmuz Araç herhangi bir arıza lambası yakmadı ve yol bilgisayarında da arıza uyarısı yok. Dünden beri araç normal, OBD bağlatsak çıkar mı bir KOD veya arıza? Yorum bağlantısı
Sefa Yeşil 20 saat önce Yazar Paylaş 20 saat önce Şimdi de yağ basıncı düşük uyarısı verdi ama OK tuşuna basınca anahtar işaretiyle beraber söndü sorun yok oldu. Yorum bağlantısı
Sefa Yeşil 15 saat önce Yazar Paylaş 15 saat önce Çağlar Bayur yazdı: dpf kontrol? DPF'yi bilgisayara bağlatıp ölçtürmedim son 1.5 yıldır. En son 15 gün önce Liqui Moly DPF koruyucu depoya atıp 130km 3000 devir aracı sürdüm, ertesi gün yağ bakımı + oksijen sensörü sökülüp yine Liqui Moly DPF temizleyici tazyikli özel makinasıyla püskürtülüp, 10-15 km aracı kullanıp duman atarak temizlik yapıldı. DPF ile ilgili aslında hiç sorun yaşamadım bu km'ye kadar çünkü sakin kullanmıyorum pek aracı. DPF çekiş düşüklüğüne etki etme olasılığı var, aklıma ilk gelen parça bu zaten, temizlik yaptırdım diye üstelemedim ancak düşük yağ basıncı ile alakası var mıdır bilmiyorum ve çekişten bazen düşüp, aracı kapatıp çalıştırınca düzelmesi DPF ile bağlantılı mıdır bilmiyorum. Bana daha çok geçen sene yaşadığım turbo wastegate veya herhangi bir sensör arızası gibi geliyor ama araç hata vermiyor, arıza lambası yakmıyor. En enteresan olan o. Hortumlarda sızıntı olsa açıp kapatınca düzelmez kalıcı sorun olur. Bilemedim Cuma günü ustaya götürüp bilgisayara bağlatacağım. Geçmişe dönük hata kodu çıkarsa ne ala, en azından sorunu görürüz. Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal 9 saat önce Paylaş 9 saat önce Sefa Yeşil yazdı: Şimdi de yağ basıncı düşük uyarısı verdi ama OK tuşuna basınca anahtar işaretiyle beraber söndü sorun yok oldu. Yağ basıncı düşük uyarısını tam tersi yağ seviyesi yüksek için de veriyor olmasın? Seviye yükselmesi de dpf kaynaklı olur. Sökülmeden yapılan işlemler temizlik sağlamaz, sadece süreci biraz öteler. Yorum bağlantısı
Recommended Posts