İçeriğe Yönlendir

Dengesiz ve Belirsiz Çekiş Düşmesi


Sefa Yeşil

Recommended Posts

Sefa Yeşil

Merhaba öncelikle;

 

Aracım 1.5TDCI 2018 yeni kasa Fiesta. Araçta 3 gün önce bir an da çekiş düşmesi başladı, stop edip tekrar çalıştırınca düzeldi. Sonra yağ bakımına gittim, sorun yoktu, bu sabah yine binince birden çekiş düştü, sağa çektim stop edip geri çalıştırdım düzeldi, akşam tekrar eve dönerken çekiş yine düştü, yine sağa çekip stop ettim, çalıştırdım düzeldi. 

 

Geçen sene benzer bir sorunu yaşamıştım, 1 hafta sonra arıza lambası yanmıştı ve turbo westegate bozulmuştu. Turboyu komple değiştirdik geçen yıl parça tek satılmadığı için, acaba yine aynı sorun mu yaşanıyor diyeceğim ama bu parça böyle sık bozulan bir parça olmamalı, başka bir sorun mu var acaba? 

 

Ne yapmak lazım, başına gelen var mı hiç? 

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

Önce arıza koduna bakın ona göre hareket edin. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Bu durumu obd ile takip ederdim. Tuhaf değerlere odaklanırdım. 

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Selenoid valf arızasını tarif ediyorsunuz ama koda bakmak lazım

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Sefa Yeşil

Araç herhangi bir arıza lambası yakmadı ve yol bilgisayarında da arıza uyarısı yok. 

 

Dünden beri araç normal, OBD bağlatsak çıkar mı bir KOD veya arıza? 

Yorum bağlantısı
Sefa Yeşil

Şimdi de yağ basıncı düşük uyarısı verdi ama OK tuşuna basınca anahtar işaretiyle beraber söndü sorun yok oldu. 

Yorum bağlantısı
Sefa Yeşil
Çağlar Bayur yazdı:

dpf kontrol? 

 

DPF'yi bilgisayara bağlatıp ölçtürmedim son 1.5 yıldır. En son 15 gün önce Liqui Moly DPF koruyucu depoya atıp 130km 3000 devir aracı sürdüm, ertesi gün yağ bakımı + oksijen sensörü sökülüp yine Liqui Moly DPF temizleyici tazyikli özel makinasıyla püskürtülüp, 10-15 km aracı kullanıp duman atarak temizlik yapıldı. DPF ile ilgili aslında hiç sorun yaşamadım bu km'ye kadar çünkü sakin kullanmıyorum pek aracı. 

 

DPF çekiş düşüklüğüne etki etme olasılığı var, aklıma ilk gelen parça bu zaten, temizlik yaptırdım diye üstelemedim ancak düşük yağ basıncı ile alakası var mıdır bilmiyorum ve çekişten bazen düşüp, aracı kapatıp çalıştırınca düzelmesi DPF ile bağlantılı mıdır bilmiyorum. Bana daha çok geçen sene yaşadığım turbo wastegate veya herhangi bir sensör arızası gibi geliyor ama araç hata vermiyor, arıza lambası yakmıyor. En enteresan olan o. Hortumlarda sızıntı olsa açıp kapatınca düzelmez kalıcı sorun olur. 

 

Bilemedim Cuma günü ustaya götürüp bilgisayara bağlatacağım. Geçmişe dönük hata kodu çıkarsa ne ala, en azından sorunu görürüz. 

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Sefa Yeşil yazdı:

Şimdi de yağ basıncı düşük uyarısı verdi ama OK tuşuna basınca anahtar işaretiyle beraber söndü sorun yok oldu. 

Yağ basıncı düşük uyarısını tam tersi yağ seviyesi yüksek için de veriyor olmasın? 

 

Seviye yükselmesi de dpf kaynaklı olur. Sökülmeden yapılan işlemler temizlik sağlamaz, sadece süreci biraz öteler. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Sefa Yeşil yazdı:

130km 3000 devir aracı sürdüm,

yutuptan yayılan eksik hatalı bir yöntem, dpf sisteminde her şey yolunda ise ve zamanı gelmiş ve rejenerasyon başlamaış ise, yüksek devirde sürmek faydalıdır , lakin şart değildir ayrıca her yüsek devirde sürünce rejenerasyon başlar diye bir yöntem yok. 

Sefa Yeşil yazdı:

DPF koruyucu depoya atıp

depoya atılan ve dpf in işine yareacağı bir sıvının testini görmek isterdim. gerçek test, laboratuvar ölçümü.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Kimyasal ile temizlenip kurtulan dpf yok. Daha hızlı doluyor ve bozuluyor

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

ucuz kimyasal ve yarım iş yapılınca bitti sanılıyor sonrası dert yumağı dpf te

Yorum bağlantısı
Sefa Yeşil

Sorunun DPF olup olmadığını henüz bilmiyorum, siz ne öneriyorsunuz DPF için? Sökülüp temizlenmesi işe yarıyor mu? 

Yorum bağlantısı
Sefa Yeşil
Çağlar Bayur yazdı:

yutuptan yayılan eksik hatalı bir yöntem, dpf sisteminde her şey yolunda ise ve zamanı gelmiş ve rejenerasyon başlamaış ise, yüksek devirde sürmek faydalıdır , lakin şart değildir ayrıca her yüsek devirde sürünce rejenerasyon başlar diye bir yöntem yok. 

depoya atılan ve dpf in işine yareacağı bir sıvının testini görmek isterdim. gerçek test, laboratuvar ölçümü.

Liqui Moly marka Alman markası, DPF açıcı değil koruyucu adı altında satıyorlar ürünü. İşe yarayıp yaramadığı konusunda fikrim yok. Her 8000-9000km yağ bakımı öncesi depoya atıp 100km civarı devirli kullandım sadece 3 defadır. 

Yorum bağlantısı
Sefa Yeşil
Servet Aydın yazdı:

Kimyasal ile temizlenip kurtulan dpf yok. Daha hızlı doluyor ve bozuluyor

 

Çözüm nedir peki?

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül
Sefa Yeşil yazdı:

 

Çözüm nedir peki?

Aşırı agresif kullanılıp motor egzoz gaz ısısı rampa yada düzlükte her nasıl olacaksa 600 700'C derecelere çıkarılacak, dpf renerasyona girmeden içindeki birikmiş partiküller yakılarak dışarı atılır sistem temizlenmiş olur. Sürekli sakin sürmek sistemi tıkar arada kırbaçlamak gerek 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sefa Yeşil
Ömer Sarıgül yazdı:

Aşırı agresif kullanılıp motor egzoz gaz ısısı rampa yada düzlükte her nasıl olacaksa 600 700'C derecelere çıkarılacak, dpf renerasyona girmeden içindeki birikmiş partiküller yakılarak dışarı atılır sistem temizlenmiş olur. Sürekli sakin sürmek sistemi tıkar arada kırbaçlamak gerek 

Ben araçlarımı hiç sakin sürmem, dizel arabalarım da 2000 devir altına düşmem ve kontak çevrilince 35km'den aşağı yol yapmıyorum, bu dediklerinizi ay da bir defa ekstra olarak yine yaptım hep. Aracı ustaya bıraktım, arıza koduna göre vakum pompası olabilir dedi, haber bekliyorum. DPF'de tıkanıklık yokmuş. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Sefa Yeşil yazdı:

dizel arabalarım da 2000 devir altına düşmem

çekişte sorun da mı var? ben 2000 devrin üstüne nadir çıkabiliyorum patinaja kalıyor 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...