Bahadır TÜFEKCİ Cuma 11:03 Yazar Paylaş Cuma 11:03 Evren Erakçora yazdı: Devirli kullanınca hararetinin düşmesi gerekmez mi? Yük altında 2bin devir az değil mi? 1750'devirde motor maksimum tork değerine ulaşıyor. Yüksek devir daha fazla yakıt yakmak demek. Buda daha fazla ısının açığa çıkması demek. Zaten rampa da ısınmasının asıl nedeni de bu. Anlık yakıt tüketimi 17-18 litrelere çıkıyor. Mehmet Yeter yazdı: Muhtemelen 120 ile 6 litre değerlerini yakalarız. Rüzgara çok maruz kalıyor diye düşünüyorum C-Max. Evet rüzgar direnci bayağı farklı C-max'larda. MPV ve Station Wagon arasındaki temel fark zaten. 1 Yorum bağlantısı
Erdem Doğan Cuma 11:08 Paylaş Cuma 11:08 Bahadır TÜFEKCİ yazdı: Karavan çekmekteki kasıt sadece asılıp gitmek değil. Viraj döneceksin, fren yapacaksın vs vs. Çeken araç karavandan ne kadar ağırsa o kadar iyidir çünkü karavanın çeken aracı etkilemesi o oranda azalır. Neyse konumuz da bu değil zaten. Karavan ağırlığı ile ilgili tavsiye istemedim. Resimdeki karavanın A'dan Z'ye tasarımı imalatı bana ait. Bu konuda yeterince bilgi ve tecrübeye sahip olduğumu düşünüyorum. Guzel tasarlamissiniz ancak hesap kitap matematik oyle bahsettiginiz gibi arac agirliginin %80ini cekebilir kadar basit olmadigindan suan heraret problemi yasiyorsunuz. Aracin ruhsatinda veya kullanma klavuzunda cekebilecegi yuk bellidir. Muhtemelen limiti asiyor ve arac zorlaniyor. Teknik kisma gelince, mutlaka aftermarket daha buyuk radyator ve intercooler vardir. Mishimoto icin bi arastirin. Yoksa bile Turkiye de ureten firmalar var. Koyacak yer varsa denenebilir. Liqui Moly, Motul gibi firmalarin radyator su katkisi var. Hatta yarislarda kullanilan ozel radyator sulari var. Gec isiniyor ve kaynama derecesi yuksek. Etkisi olur mu denemek lazim. Karavan isine giren kolay kolay cikamadigi icin, bence cekme limiti yuksek bir araca gecmek daha mantikli ve problemsiz cozum gibi duruyor. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora Cuma 11:10 Paylaş Cuma 11:10 Fakat motor devri attıkça devir daim hızlanır soğutmanın rahatlaması lazım. 2tondan fazla yük var maksimum güce ihtiyaç olmuyor mu dik rampada? 2 Yorum bağlantısı
Selim Bilgin Cuma 11:13 Paylaş Cuma 11:13 (düzenlendi) Erdem Doğan yazdı: 1.6 ile 2.0 motor arasinda 500 kg cekme farki var. Yani kesinlikle hacimli motor daha iyi olur. Biz 2.0 Passat ile 2.5 ton cimento yuklu romork cektik, banamisin demedi, yasal limitlerin uzerindeydi tabi Ben 3.0 dizel ile yokuş çıktığımı önüme çıkan Toyota ve Honda'ların sağ şeride atlamasından anlıyordum. :P Cuma 11:13 tarihinde Selim Bilgin tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
İlkay Başaran Cuma 11:14 Paylaş Cuma 11:14 Bahadır TÜFEKCİ yazdı: 1750'devirde motor maksimum tork değerine ulaşıyor. Yüksek devir daha fazla yakıt yakmak demek. Buda daha fazla ısının açığa çıkması demek. Zaten rampa da ısınmasının asıl nedeni de bu. Anlık yakıt tüketimi 17-18 litrelere çıkıyor. Fakat suyun daha hızlı sirkülasyon olması lazım ki birim zamanda daha iyi soğutmayı sağlayabilsin.. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz Cuma 11:17 Paylaş Cuma 11:17 Muhtemelen bu arabanın daha büyük motor seçenekleri için hazırlanmış daha büyük hacimli radyatörler ve fan dolumları vardır isterseniz akşama bekleyin ve sizin için ufak bir araştırma yapayım belki aracınızın virüs motor seçeneği için uygun yapılmış daha geniş hacimli daha büyük fanlı modelleri vardır . Mesela kendi aracımın en küçük motor versiyonu ile Nbüyük motor versiyonu arasında radyatör ve fan seçenekleri çeşitlenebiliyor şu an 16 dm² olan radyatörü aynı arabanın bir üst moto seçeneğini 21 dm² çıkıyor ve yuvaya çok rahat takıla biliyor belki aynı şekilde Volvo’da bu şekilde bir güncelleme yapılabilir hatta yağ soğutucu ile takılabilir 1 Yorum bağlantısı
İlkay Başaran Cuma 11:18 Paylaş Cuma 11:18 Ayrıca sadece tork devri olarak bakmayın orada maks beygir gücüne de ihtiyacınız var. Şanzıman bu yüzden işte vitesi düşürüp daya yüksek devir ve hatta daha az gaz gereksinimiyle daha hızlı sirkülasyon olan soğutma sıvısı bence tabloyu biraz iyileştirir. 1 Yorum bağlantısı
Bahadır TÜFEKCİ Cuma 11:29 Yazar Paylaş Cuma 11:29 Evren Erakçora yazdı: Fakat motor devri attıkça devir daim hızlanır soğutmanın rahatlaması lazım. 2tondan fazla yük var maksimum güce ihtiyaç olmuyor mu dik rampada? Çok dik ve virajlı rampalarda 60-70km/h lere düşüyorum. Uygun viteste 2000-2200 devirde araç bayılmadan tırmanıyor, gaza basarsam hararet daha hızlı yükseliyor bu sefer. Devirdaim hızında mantığı şöyle kuruyorum ben. Soğutma sıvısının moleküllerini büyük hayal edelim. Misket büyüklüğünde olsun. 1 misket motordan ısıyı yükleniyor, radyatöre gelince ısıyı boşaltıyor. Misket ne kadar hızlı hareket ederse bu işlem de o kadar hızlı olması lazım. Ama misket radyatöre girdi. Yüklü olduğu ısıyı tamamen boşaltamadan radyatörden çıkarsa işlem efektif olmaktan çıkar. İlave olarak normal şartlarda aracın hızı da doğru oranda artar, yani radyatöre gelen serin hava da artar. Fakat rampada karavan çektiğim için o miktarda hızımı artıramıyorum. Araca önden giren serin hava yeterli gelmiyor. Fan devreye giriyor oda yeterli gelmiyor. Ben ilave olarak kalorifer fanını açtığımda hararet düşmeye başlıyor. Bu arada da ben kafamı sıcak fırına sokmuş gibi oluyorum İlkay Başaran yazdı: Ayrıca sadece tork devri olarak bakmayın orada maks beygir gücüne de ihtiyacınız var. Şanzıman bu yüzden işte vitesi düşürüp daya yüksek devir ve hatta daha az gaz gereksinimiyle daha hızlı sirkülasyon olan soğutma sıvısı bence tabloyu biraz iyileştirir. Denedim bunları, daha dün Alanya'dan Konya'ya geldim karavan ile. Yüksek devirde daha çabuk ısınıyor araç. En ideal devrin 2000-2200 olduğunu deneyimleyerek buldum. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan Cuma 11:35 Paylaş Cuma 11:35 Akla ilk gelenler ; Radyatör tıkanıklığı, devirdaim ve fan ( Ben sizin olayınızda oyumu fandan yana kullanıyorum ) ancak ben kontrol ettim her yer sağlam diyorsanız yapabileceğiniz en etkili çözüm; Isıyı daha iyi transfer eden soğutma sıvısıdır. Kimi sıvılar sıcaklığın aktarılması konusunda daha başarılı oluyorlarmış. Bu hususta ilerleyin derim. 1 Yorum bağlantısı
İlkay Başaran Cuma 11:36 Paylaş Cuma 11:36 Soğutma sisteminiz tam performansında çalışmıyor da olabilir. Arkadaşların dediği gibi bazı kanalları tıkalı radyatör, kanatları yıpranmış devirdaim vs Yorum bağlantısı
Bahadır TÜFEKCİ Cuma 11:41 Yazar Paylaş Cuma 11:41 Ali Darbaz yazdı: Muhtemelen bu arabanın daha büyük motor seçenekleri için hazırlanmış daha büyük hacimli radyatörler ve fan dolumları vardır isterseniz akşama bekleyin ve sizin için ufak bir araştırma yapayım belki aracınızın virüs motor seçeneği için uygun yapılmış daha geniş hacimli daha büyük fanlı modelleri vardır . Mesela kendi aracımın en küçük motor versiyonu ile Nbüyük motor versiyonu arasında radyatör ve fan seçenekleri çeşitlenebiliyor şu an 16 dm² olan radyatörü aynı arabanın bir üst moto seçeneğini 21 dm² çıkıyor ve yuvaya çok rahat takıla biliyor belki aynı şekilde Volvo’da bu şekilde bir güncelleme yapılabilir hatta yağ soğutucu ile takılabilir Aracın tüm motor seçenekleri Türkiye'de satılmadığı için araştırsam da bulamadım daha büyük bir radyatör. Ben aşağıya tüm motor seçeneklerini yazayım, birde siz araştırın benim için vaktiniz varsa. T = Turbo NA = Atmosferik b = benzinli d = dizel 1.6NAb - 1.6Td - 1.8NAb - 2.0Td - 2.5Tb = bunlar ford ile ortak motorları 2.0Td - 2.4NAb - 2.4Td = bunlarda volvo'nun kendi motorları. Yorum bağlantısı
Bahadır TÜFEKCİ Cuma 11:58 Yazar Paylaş Cuma 11:58 İlkay Başaran yazdı: Soğutma sisteminiz tam performansında çalışmıyor da olabilir. Arkadaşların dediği gibi bazı kanalları tıkalı radyatör, kanatları yıpranmış devirdaim vs Soğutma sisteminin tüm elemanlarını kontrol ettim. Bir problem gözükmüyor. Sorunu sadece yazın hava 30 derece üzeri iken, dik tırmanışlarda karavan çekerken yaşıyorum. Bunun dışında kalan durumlarda hararet göstergesi sabit optimum sıcaklıkta duruyor. Ayrıca kullanım klavuzunda yaşadığım durumun olabileceği belirtilmiş. Yani bir arıza durumu yok, belli şartlarda gelişen hararet durumunu engellemeye yönelik geliştirme yapmak istiyorum. Şuan için ilk başta yazdığım su püskürtme sistemini deneyeceğim. @Talha Bilgi'nin tavsiye ettiği katkıyı sipariş verdim, deneyeceğim. Aklımda bir fikir daha var, onu sorayım haydi. Radyatör fanına manuel düğme taksam. Normalde diyelim fan 100 derecede çalışıyor. Ben rampa öncesi fanı çalıştırıp 70 dereceye düşürebilirmiyim. Yoksa termostat kapanıp yaptığım işlemi engeller mi ? Yorum bağlantısı
Mertol Kip Cuma 12:13 Paylaş Cuma 12:13 Bahadır TÜFEKCİ yazdı: 3dakika ideal sıcaklığa gelen soğutma sıvısı 5 dakika da gelir. Başka bir fark olmaz. Konu süre değilki. 70 derecede açan termostatla 90 derecede açanın hararet yapma süresi farkeder. 1 1 Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül Cuma 12:20 Paylaş Cuma 12:20 Bahadır TÜFEKCİ yazdı: Elbette motor gücüyle bağlantılı ama şöyle düşünün. Benim karavan çektiğim aracım 115 beygir, birde motosikletim var o 150 beygir. Motosikletle daha iyi çekebilir miyim ben karavanı 115 çok değilmiş, düşük vites yüksek devirle çıkın devirdaim ve soğutma performansı artar Yorum bağlantısı
İlkay Başaran Cuma 12:27 Paylaş Cuma 12:27 Bahadır TÜFEKCİ yazdı: Elbette motor gücüyle bağlantılı ama şöyle düşünün. Benim karavan çektiğim aracım 115 beygir, birde motosikletim var o 150 beygir. Motosikletle daha iyi çekebilir miyim ben karavanı Uygun dişli oranıyla tank çekersin. 70 beygir motor redüktöre bağlı ve 2000 deviri 6 devire düşürüyor 110 bin nm tork üretiyor. Bu 110 bin nm tork ile 16 metreküp betonu kazanın içinde karıştırıyoruz. 1 Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül Cuma 12:27 Paylaş Cuma 12:27 Bahadır TÜFEKCİ yazdı: Aklımda bir fikir daha var, onu sorayım haydi. Radyatör fanına manuel düğme taksam. Normalde diyelim fan 100 derecede çalışıyor. Ben rampa öncesi fanı çalıştırıp 70 dereceye düşürebilirmiyim. Yoksa termostat kapanıp yaptığım işlemi engeller mi ? Sistem sağlam diyorsunuz termostat 82-97'C olsa zaten en düşük 82 ye düşer. Araç hararete kaçtığı için fanlar son devirden çıkmıyor olmalı. Düğme ile zor. Yorum bağlantısı
Mertol Kip Cuma 12:31 Paylaş Cuma 12:31 İlkay Başaran yazdı: Uygun dişli oranıyla tank çekersin. 70 beygir motor redüktöre bağlı ve 2000 deviri 6 devire düşürüyor 110 bin nm tork üretiyor. Bu 110 bin nm tork ile 16 metreküp betonu kazanın içinde karıştırıyoruz. Rüzgar türbini falan mı bu? Yorum bağlantısı
İlkay Başaran Cuma 12:40 Paylaş Cuma 12:40 Mertol Kip yazdı: Rüzgar türbini falan mı bu? Beton mikseri abi. 40 ton malzemeyi karıştırıyor 1 Yorum bağlantısı
Murat Sahın Cuma 12:54 Paylaş Cuma 12:54 Radyatörün içerisinde oluşacak kireç tabakası bile soğutma verimliliğini düşürür. Aracınız normal kullanımda bunu belli etmez ama yük altında rahatsızlık verici noktalara çıkabilir. Devirdaimin kanatlarının yıpranmış olması soğutma sıvısı döngüsünü debi olarak düşürecektir. Aynı şekilde verimsiz soğutmaya sebep olur. Optimum koşullarda bunu fark edemezsiniz lakin arkanızda karavan ile rampa tırmanırken fark edilecek şekilde sorun oluşturabilir. Siz hepsinden eminim, sağlam diyorsunuz. Bu durumda aracınız o yükü o sıcaklıkta o eğimde çekmeye uygun değil gibi görünüyor. Ağırlık tamam ama birde bu işin rüzgar direnci kısmı var. Aerodinamik olarak rüzgara mukavemet gösteriyor ve yükü beklenenden fazla artırıyor olabilir. Bu durum sıcak hava ile birleşince sonuç kabul edilebilir görünüyor. Önerildiği gibi, ısı transferini çok daha hızlı ve verimli yapan sıvılar var. Denenebilir. Radyatörün hava giriş kanalı volvolarda dar diye hatırlıyorum, az hava az ısı transferi ile sonuçlanacaktır. Fan bu işlevi yapar diye değerlendiriyoruz ancak yüksek sıcaklıkta arkada karavan yükü ve rampa şartlarında ne kadar işlev yapar o da tartışmaya açık. Bir çok marka için orjinal ebatında ancak daha çok petek yüzeyine sahip radyatörler bulunuyor. Konya sanayisi bu konuda iyi diye biliyorum. Araştırmakta fayda var. Radyatör ebat olarak büyümüyor, sadece mevcut petek yüzey alanı artırılmış oluyor. 4 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz Cuma 14:27 Paylaş Cuma 14:27 Bu 2.0 motorun radyatörğü : https://www.repxpert.com.tr/tr/catalog/p-Ext-TA-NTI3NTpBWk1ULTQ1LTA0MC0yMDMw?linkageTarget=TA-133310&targetType=vehicle Yorum bağlantısı
Ali Darbaz Cuma 14:33 Paylaş Cuma 14:33 Bahadır TÜFEKCİ yazdı: Çok dik ve virajlı rampalarda 60-70km/h lere düşüyorum. Uygun viteste 2000-2200 devirde araç bayılmadan tırmanıyor, gaza basarsam hararet daha hızlı yükseliyor bu sefer. Devirdaim hızında mantığı şöyle kuruyorum ben. Soğutma sıvısının moleküllerini büyük hayal edelim. Misket büyüklüğünde olsun. 1 misket motordan ısıyı yükleniyor, radyatöre gelince ısıyı boşaltıyor. Misket ne kadar hızlı hareket ederse bu işlem de o kadar hızlı olması lazım. Ama misket radyatöre girdi. Yüklü olduğu ısıyı tamamen boşaltamadan radyatörden çıkarsa işlem efektif olmaktan çıkar. İlave olarak normal şartlarda aracın hızı da doğru oranda artar, yani radyatöre gelen serin hava da artar. Fakat rampada karavan çektiğim için o miktarda hızımı artıramıyorum. Araca önden giren serin hava yeterli gelmiyor. Fan devreye giriyor oda yeterli gelmiyor. Ben ilave olarak kalorifer fanını açtığımda hararet düşmeye başlıyor. Bu arada da ben kafamı sıcak fırına sokmuş gibi oluyorum Denedim bunları, daha dün Alanya'dan Konya'ya geldim karavan ile. Yüksek devirde daha çabuk ısınıyor araç. En ideal devrin 2000-2200 olduğunu deneyimleyerek buldum. Motordaki su antifirz oranını incelermisiniz. Sudan çok Antifirz varsa motoru soğutacak kadar ısı çekemiyor olabilir. beni arabamın motor soğutma suyunun %77 olduğunu bir dönem gecirdim. Şu an %50 oranına çekilmiş durumda . Motorumum çalışma sıcaklığı değişmedi ama ısındığında termostat açılıp su radyatörde gezdiğinde çok daha hızlı soğuyabiliyor. Eskiden çok daha yavaş soğuyordu. Yorum bağlantısı
Hamit inan Cuma 14:40 Paylaş Cuma 14:40 İşini sağlama almak için Radyatör değişecek. Kime göre iyi neye göre iyi. Belki iyi belki değil Varsa 70-80 de açan bir termostat ile termostat değişecek. Kimi devir daim kanatciklari metal. Zamanla kopuyor kanatlar. Kontrol edilecek. Antifiriz en üst seviyede olacak. Zaten bunlar tamam ise sıcaklık 95-100 olsa bile hararet yaptıramazsin Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur Cuma 18:53 Paylaş Cuma 18:53 dışarıdan müdahele ile soğutma sistemini daha iyi hale getiremezsiniz, ancak var olanın sağlıklı çalışması herşeyden daha iyi sonuç verecektir. bunların radyatör montaj yerleri fiziksel olak daha kalıını kaldımraz. üst alt kapak ta plastik, iç de değişmez Yorum bağlantısı
Nihat Palolu Cuma 19:31 Paylaş Cuma 19:31 Sizin aracın radyatöründen üreten yerli firma varsa hacmi sorulabilir. Sizinkini söküp ölçüp karşılaştırırsınız. Düşük çıkarsa kireç çözücü ile temizleyip bakarsınız. 3 Yorum bağlantısı
Recommended Posts