Melikşah Demirci 26 Temmuz Paylaş 26 Temmuz Merhaba, 1 hafta önce 1.4 tsi 155binde bir araç aldım. Araçla alakalı ilk gözlemlerimde dip gazda biri tutmuş gibi hafi bi kısılma veya kesiklik oluyor. Arabadan anlayanların hissedebileceği bir şey bu. Eksperde hata kodu olarak P30C0 Yakıt kalitesi düşük P0300 Yanma kesintisi algılandı P0302 2: Yanma kesintisi algılandı. Şeklinde arıza kodları vardı. Basit bir şeydir diyerek üstüne düşmedim, ki eksper de aynı şeyi demişti. Bakım yapılırken ustam arıza kodlarını sildi ve bujileri 2 gün sonra değiştirelim dedi. Araç teklediyse ondan da arıza kodu atmış olabilir diye 2 gün sonra gittim, arıza kodu yoktu. Sonra bujileri değiştirdik. Bujilerin aşınması eşitti, renk farklılığı yoktu. Yani içerde ateşleme düzgün diyebiliriz. Bujilerden sonra kesiklik geçti sandım ama yine azalmış olsa da devam ediyor. Ayrıca sabahları soğuk marş yapınca youtube'a koyduğum videodan bakarsınız, yeni bujilerle egzozda patırdama yapıyor, öncesinde de vardı. Isınana kadar hafif sarsıntı ve hafif vuruntu da yapıyor. Üzerindeki bobinlerde "vw ag" şeklinde yazı vardı. Ustam da fabrikanın koyduğu bobinler demişti. Asıl sorum bobin bu arızaları yaptırır mı ? Bobin değiştireyim mi ? NGK mı yoksa BOSCH mu önerirsiniz ? Atladığımız bir şey olmasın diye bu kadar detaylı anlattım. Görüşlerinizi bekliyorum. Yorum bağlantısı
Nihat Palolu 26 Temmuz Paylaş 26 Temmuz (düzenlendi) Yetkili servise giderseniz iyi olur. Piyasadaki arıza tespit cihazları orijinali gibi olmuyor. Uğraşıp durursunuz. Soğuk motor egzoz sesi sizi korkutmasın, kılavuzda "çivili çalışma" diye tabiri vardı yanlış hatırlamıyorsam. Daktilo sesi gibi arada gelenler normal değil tabi. 26 Temmuz tarihinde Nihat Palolu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül 26 Temmuz Paylaş 26 Temmuz P0302 2. silindirde tekleme algılanmış. P0300 birden fazla silindirde tekleme algılanmış. Yakıtla ilgili kod da var muhtemelen su yada kirli yakıt gelmiş olabilir filtresi değişmedi ise değişin. 1 Yorum bağlantısı
İbrahim Aslıoğlu 26 Temmuz Paylaş 26 Temmuz Ömer Sarıgül yazdı: P0302 2. silindirde tekleme algılanmış. Bujileri değiştirmiş, sorun devam ettiğine göre 2. silindire giden buji kablosu da olabilir. Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül 26 Temmuz Paylaş 26 Temmuz İbrahim Aslıoğlu yazdı: Bujileri değiştirmiş, sorun devam ettiğine göre 2. silindire giden buji kablosu da olabilir. Bunlarda kablo yoktur galiba her buji için ateşleme bobini ayrı oluyor. P0300 kod da olduğu için karmaşık tekleme var. P0302 tek başına olsaydı direk 2. Silindir elemanlarına yoğunlaşılabilirdi. Subap, hava kayıpları, emmeye turbodan yağ kaçağı, vs. hepsi çoklu tekleme yaptırabilir olasılık çok, deneyimli bir yer çözer umarım. 2 Yorum bağlantısı
Melikşah Demirci 27 Temmuz Yazar Paylaş 27 Temmuz Ömer Sarıgül yazdı: P0302 2. silindirde tekleme algılanmış. P0300 birden fazla silindirde tekleme algılanmış. Yakıtla ilgili kod da var muhtemelen su yada kirli yakıt gelmiş olabilir filtresi değişmedi ise değişin. Yakıtı bitirip opetten alacağım bu sefer. dizel araba gibi yakıt seçiyor heralde araç. usta da opet tavsiye etti. Ömer Sarıgül yazdı: Bunlarda kablo yoktur galiba her buji için ateşleme bobini ayrı oluyor. P0300 kod da olduğu için karmaşık tekleme var. P0302 tek başına olsaydı direk 2. Silindir elemanlarına yoğunlaşılabilirdi. Subap, hava kayıpları, emmeye turbodan yağ kaçağı, vs. hepsi çoklu tekleme yaptırabilir olasılık çok, deneyimli bir yer çözer umarım. Muhtemelen aracı aldığım kişinin eşi de sürüyordu. Sürekli tekleme yaptırdığı için arızaya düştü. dün de baya denedim, 2 bin ile 3 bin devir arasında yapıyor bunu. Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 28 Temmuz Paylaş 28 Temmuz Tum silindirlere kompresyon kacagi testi yapip en kotu ihtimalden baslamak lazim. Bobin bozulunca atesleme cok kotu oluyor, rolantide bile sallaniyor. Silindir kenari yada sekman kirigi varsa, yuk altinda zaten boyle davranir. Map sensoru problemli olunca ariza vermiyor ama hafif atlamalar varmis gibi ufak ufak silkeleniyor. Yorum bağlantısı
Melikşah Demirci 29 Temmuz Yazar Paylaş 29 Temmuz (düzenlendi) Doğan Arşiray yazdı: Tum silindirlere kompresyon kacagi testi yapip en kotu ihtimalden baslamak lazim. Bobin bozulunca atesleme cok kotu oluyor, rolantide bile sallaniyor. Silindir kenari yada sekman kirigi varsa, yuk altinda zaten boyle davranir. Map sensoru problemli olunca ariza vermiyor ama hafif atlamalar varmis gibi ufak ufak silkeleniyor. Gece sanayiye bıraktım. İlk olarak kompresyon testi, gözler düzgün çıkarsa bobin değişimi olacak. Ayrıca dün map sensörünü kendim temizledim. Psikolojik mi bilmiyorum başta düzelir gibi oldu. Sonra arkadaşa arızayı gösterirken yine hafif kesiklik yaptı. Sensör temizliği bende işe yaramadı. Erdem Dertsiz yazdı: Bujileri nerden aldınız. Bakıma bıraktığım ustam almış. NGK Laser Platinum PZFR6R5758 Hocam yeni fark ettim. Trimlerle uğraşırken bir kaç videonuzu izlemiştim. Kanalınız baya işime yaradı. 29 Temmuz tarihinde Melikşah Demirci tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Erdem Dertsiz 29 Temmuz Paylaş 29 Temmuz Melikşah Demirci yazdı: Bakıma bıraktığım ustam almış. NGK Laser Platinum PZFR6R5758 Hocam yeni fark ettim. Trimlerle uğraşırken bir kaç videonuzu izlemiştim. Kanalınız baya işime yaradı. Piyasada çok fazla sahte buji var. Bunlarda genelde ateşleme sıkıntısı yapıyor. Eğer bujiden eminseniz yakıt sistemine yogunlaşmalı. Abone olmayı unutmayın 1 Yorum bağlantısı
Melikşah Demirci Cumartesi 23:42 Yazar Paylaş Cumartesi 23:42 (düzenlendi) Fırsat bulup konuya yazamadım. Arkadaşıma bırakmıştım. Kendisi sanayide bir serviste çalışıyor. Bu parçadan dolayı yapar demişler. Hava filtresinden motora giren bi hortum. Elektronik hiç bir şey yok. Bana saçma geldi. Parçayı bulamadıkları için değiştiremediler. Bobinlerin ölçümü yapılmış, bir sıkıntı görünmediği için değişmemiş. Pazar 00:16 tarihinde Melikşah Demirci tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 2 saat önce Paylaş 2 saat önce Melikşah Demirci yazdı: Elektronik hiç bir şey yok. Bana saçma geldi. P vakum hortumu bir motorun can damarıdır, iğne ile delelim arızalar peş peşe sıralanır kimse de bir şey anlamaz. 1 Yorum bağlantısı
Melikşah Demirci 1 saat önce Yazar Paylaş 1 saat önce Çağlar Bayur yazdı: vakum hortumu bir motorun can damarıdır, iğne ile delelim arızalar peş peşe sıralanır kimse de bir şey anlamaz. Hocam eskisi görüldüğü üzere erimiş. Yanlardan hafif de olsa hava kaçırıyordu. Üfleyerek bile anlaşılıyordu yani. Parçacıda birebir düz şekilde orjinalini bulamadık ama "L" şekilde uyan bi parça taktık. Performans bi tık iyileşti. Psikolojik mi bilmiyorum. Ayrıca genel olarak soruyum: Benzinli de olsa katalizörde tıkanıklık olabiliyormuş. Performansa etkisi olabileceği ve 50 60 km kadar 3 bin devirde sürülmesi gerektiği söylendi. Doğruluk payı nedir ? Aldığım kişi öğretmendi. 6-7 sene binmiş. Muhtemelen araba seneler boyu 120 kmh bile geçmemiştir. Çünkü 160 180'lerde arabaya artık zorlanarak gidiyor. Bi hantallık var bariz belli. Yorum bağlantısı
Recommended Posts