İçeriğe Yönlendir

Mondeo MK3 Jatco Şanzıman Hakkında Bir Soru


Ercan Türkan

Recommended Posts

Ercan Türkan

Arkadaşlar merhaba ,2006 mk3 jatco aracım var , 350.000 de ,aracı 1 ay evvel aldım ,yakıtından ve performansından çok memnunum ,aldığımdan beri şöyle bir sıkıntı yaşıyorum ,Araç kalkıyor , 2 ye sorunsuz geçiyor , sonra 3 e geçerken önce boşa atıyor , devir yükseliyor ardından zıpltarak 3 e geçiyor ve sonrası sorunsuz , aracın 3-4-5 viteslerde çok bir sorunu yok , tepkiler vs dehşet , tam 3 adet şanzımancıya gösterdim , araçta şanzımanla ilgili arıza kaydı yok , gözükmüyor , ve araca bu şekilde binebilirsin , konfor haricinde çok mahsuru yok diyorlar ama bana mantıklı gelmedi , muhtemel sorun ne olabilir , kaça patlar , fikri olan arkadaşların desteğini bekliyorum,

 

Araçta şanzıman yağ eksiği yok , 30.000 km önce benden önceki sahibi değiştirmiş ,

sabahları motor ısınana kadar bu sorun yok , 2 den 3 e hatasız geçiyor , ısınınca zıplatmaya başlıyor ,

 

yaptırmak mı yoksa çıkma şanzıman almak mı ? 

 

yada muhtemel çözüm nedir ?

 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Seleneoid boşluğu o. Aslında şanzıman mekanik parçaların aşınması diyelim. Yüksek km'ler boyunca yağ değişmeyip birden tamamı değişince oluşabiliyor. Bende olsa gittiği yere kadar kullanırım zaten olan olmuş

Yağı kalınlaştırma da bir farklı çözüm. Oranı tutturabilen 68 numara yağ ile çözüyor. Azar azar koyarak sıcak sisteme. Havada deneniyor. Lr1 td4 otomatik landlarda çözümü bu. Sistem birebir aynı 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ercan Türkan yazdı:

Araçta şanzıman yağ eksiği yok

bnu kim nasıl tespit etti?

 

Ercan Türkan yazdı:

ısınınca zıplatmaya başlıyor ,

ısınınca R ye geçiiş nasıl, ısınınca manuel olarak daha üstü devirde 2den 3 e geçiişi nasıl_

Yorum bağlantısı
Ercan Türkan
Çağlar Bayur yazdı:

bnu kim nasıl tespit etti?

 

ısınınca R ye geçiiş nasıl, ısınınca manuel olarak daha üstü devirde 2den 3 e geçiişi nasıl_

bunu forumda tanınan osman usta tespit etti , zaten aracın bir önceki sahibi de osman ustaya gidiyormuş ama tahmin ettiğim kadarıyla araç 300k lara gelene kadar şanzıman bakım görmemiş , sonra osman usta değiştirmiş 30k önce , ben onu arayınca araca daha evvel baktığını bilmediği için "önce gelin yağa bakalım" dedi , sonra gidince aracı tanıdı , buna rağmen aracı açıp araca önden bakarken sağ da bir yerlere baktı ve yağ eksiği yok dedi ,

ama ilginç bir tespiti de oldu , ben 2 den 3 e geçerken sorun var şikayetiyle gittim ama osman usta her vites te sorun var dedi , bana da şöyle gösterdi , araç sabitken kaput açıkken , aracı 1 e attığı zaman motor zıplıyor dedi , 

ısınınca R ye geçişte sorun yok ,ısınınca manuel geçişte aynı zıplatmayı yine yapıyor , otomatik yada manuel de sorunu şöyle bypass ediyorum , araç 2 de iken boşa düştüğü anda ayağımı gazdan çekiyorum , sonrasında yumuşak gçiş oluyor , bende gaza basıp devam ediyorum , böylece zıplatmayı ya minimum ya da hiç hissetmiyorum 

Servet Aydın yazdı:

 

 

Servet Aydın yazdı:

Seleneoid boşluğu o. Aslında şanzıman mekanik parçaların aşınması diyelim. Yüksek km'ler boyunca yağ değişmeyip birden tamamı değişince oluşabiliyor. Bende olsa gittiği yere kadar kullanırım zaten olan olmuş

Yağı kalınlaştırma da bir farklı çözüm. Oranı tutturabilen 68 numara yağ ile çözüyor. Azar azar koyarak sıcak sisteme. Havada deneniyor. Lr1 td4 otomatik landlarda çözümü bu. Sistem birebir aynı 

   bu işlem nasıl yapılır ve kim yapasr bunu , şanzıman yağı tamamen çıkartılıp başka bir yağ mı kullanılıyor , biraz konuyu açma şansınız olursa çok sevinirim ,

Yorum bağlantısı
Ercan Türkan

bir de ciddi bir usta sorunu var bence bu araçta , osman usta deniyor ama o da dükkan müsait değil , motor şanzıman vs ağır işlere girmiyorum artık diyor , bu aracın mekaniğinden anlayan kim vardır , bilgisi olan var mı , 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...