İçeriğe Yönlendir

Mondeo MK3 Jatco Şanzıman Hakkında Bir Soru


Ercan Türkan

Recommended Posts

Ercan Türkan

Arkadaşlar merhaba ,2006 mk3 jatco aracım var , 350.000 de ,aracı 1 ay evvel aldım ,yakıtından ve performansından çok memnunum ,aldığımdan beri şöyle bir sıkıntı yaşıyorum ,Araç kalkıyor , 2 ye sorunsuz geçiyor , sonra 3 e geçerken önce boşa atıyor , devir yükseliyor ardından zıpltarak 3 e geçiyor ve sonrası sorunsuz , aracın 3-4-5 viteslerde çok bir sorunu yok , tepkiler vs dehşet , tam 3 adet şanzımancıya gösterdim , araçta şanzımanla ilgili arıza kaydı yok , gözükmüyor , ve araca bu şekilde binebilirsin , konfor haricinde çok mahsuru yok diyorlar ama bana mantıklı gelmedi , muhtemel sorun ne olabilir , kaça patlar , fikri olan arkadaşların desteğini bekliyorum,

 

Araçta şanzıman yağ eksiği yok , 30.000 km önce benden önceki sahibi değiştirmiş ,

sabahları motor ısınana kadar bu sorun yok , 2 den 3 e hatasız geçiyor , ısınınca zıplatmaya başlıyor ,

 

yaptırmak mı yoksa çıkma şanzıman almak mı ? 

 

yada muhtemel çözüm nedir ?

 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Seleneoid boşluğu o. Aslında şanzıman mekanik parçaların aşınması diyelim. Yüksek km'ler boyunca yağ değişmeyip birden tamamı değişince oluşabiliyor. Bende olsa gittiği yere kadar kullanırım zaten olan olmuş

Yağı kalınlaştırma da bir farklı çözüm. Oranı tutturabilen 68 numara yağ ile çözüyor. Azar azar koyarak sıcak sisteme. Havada deneniyor. Lr1 td4 otomatik landlarda çözümü bu. Sistem birebir aynı 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ercan Türkan yazdı:

Araçta şanzıman yağ eksiği yok

bnu kim nasıl tespit etti?

 

Ercan Türkan yazdı:

ısınınca zıplatmaya başlıyor ,

ısınınca R ye geçiiş nasıl, ısınınca manuel olarak daha üstü devirde 2den 3 e geçiişi nasıl_

Yorum bağlantısı
Ercan Türkan
Çağlar Bayur yazdı:

bnu kim nasıl tespit etti?

 

ısınınca R ye geçiiş nasıl, ısınınca manuel olarak daha üstü devirde 2den 3 e geçiişi nasıl_

bunu forumda tanınan osman usta tespit etti , zaten aracın bir önceki sahibi de osman ustaya gidiyormuş ama tahmin ettiğim kadarıyla araç 300k lara gelene kadar şanzıman bakım görmemiş , sonra osman usta değiştirmiş 30k önce , ben onu arayınca araca daha evvel baktığını bilmediği için "önce gelin yağa bakalım" dedi , sonra gidince aracı tanıdı , buna rağmen aracı açıp araca önden bakarken sağ da bir yerlere baktı ve yağ eksiği yok dedi ,

ama ilginç bir tespiti de oldu , ben 2 den 3 e geçerken sorun var şikayetiyle gittim ama osman usta her vites te sorun var dedi , bana da şöyle gösterdi , araç sabitken kaput açıkken , aracı 1 e attığı zaman motor zıplıyor dedi , 

ısınınca R ye geçişte sorun yok ,ısınınca manuel geçişte aynı zıplatmayı yine yapıyor , otomatik yada manuel de sorunu şöyle bypass ediyorum , araç 2 de iken boşa düştüğü anda ayağımı gazdan çekiyorum , sonrasında yumuşak gçiş oluyor , bende gaza basıp devam ediyorum , böylece zıplatmayı ya minimum ya da hiç hissetmiyorum 

Servet Aydın yazdı:

 

 

Servet Aydın yazdı:

Seleneoid boşluğu o. Aslında şanzıman mekanik parçaların aşınması diyelim. Yüksek km'ler boyunca yağ değişmeyip birden tamamı değişince oluşabiliyor. Bende olsa gittiği yere kadar kullanırım zaten olan olmuş

Yağı kalınlaştırma da bir farklı çözüm. Oranı tutturabilen 68 numara yağ ile çözüyor. Azar azar koyarak sıcak sisteme. Havada deneniyor. Lr1 td4 otomatik landlarda çözümü bu. Sistem birebir aynı 

   bu işlem nasıl yapılır ve kim yapasr bunu , şanzıman yağı tamamen çıkartılıp başka bir yağ mı kullanılıyor , biraz konuyu açma şansınız olursa çok sevinirim ,

Yorum bağlantısı
Ercan Türkan

bir de ciddi bir usta sorunu var bence bu araçta , osman usta deniyor ama o da dükkan müsait değil , motor şanzıman vs ağır işlere girmiyorum artık diyor , bu aracın mekaniğinden anlayan kim vardır , bilgisi olan var mı , 

Yorum bağlantısı
Melikşah Demirci

Zamanında bende de vardı mk3, ama ben enjektörleriyle çok uğraşmıştım. Benim aracımda da R'ye takınca vuruyordu. Gazdan çekip tekrar basınca küt küt vuruyordu. Boşluk vardı. En son zaten motor yeyip kilo işi satmıştım. Ama hala içimde ukdedir ghia x jantlı bi mk3.

Soruna gelecek olursak büyük ihtimal seleneoid. Gittiği yere kadar kullanmak bilindik bir yerde güzel bi revizyon yapmak daha mantıklı. Jatco tork konvertörlü olduğu için revizyonda sıkıntı yaşanacağını sanmıyorum. Basit bir şanzıman nihayetinde.

Yorum bağlantısı
Ercan Türkan
Melikşah Demirci yazdı:

Zamanında bende de vardı mk3, ama ben enjektörleriyle çok uğraşmıştım. Benim aracımda da R'ye takınca vuruyordu. Gazdan çekip tekrar basınca küt küt vuruyordu. Boşluk vardı. En son zaten motor yeyip kilo işi satmıştım. Ama hala içimde ukdedir ghia x jantlı bi mk3.

Soruna gelecek olursak büyük ihtimal seleneoid. Gittiği yere kadar kullanmak bilindik bir yerde güzel bi revizyon yapmak daha mantıklı. Jatco tork konvertörlü olduğu için revizyonda sıkıntı yaşanacağını sanmıyorum. Basit bir şanzıman nihayetinde.

yağ kalınlaştırma çözümü hakkında ne düşünüyorsunuz ? 

Yorum bağlantısı
Melikşah Demirci
(düzenlendi)
Ercan Türkan yazdı:

yağ kalınlaştırma çözümü hakkında ne düşünüyorsunuz ? 

 

Rampa inerken devirde dalgalanma yoksa, genel olarak kavramada da bir problem yoksa ve araç kısa mesafe sürülüyorsa denenebilir. Uzun vadede ne olur bilinmez.

 

Honda accordların da şanzımanı tork konvertörlüydü galiba. Youtube'da bir videoda görmüştüm; araç sahibi kendisi valfları değiştiriyordu. Jatco'da da böyle bir tamir şansı var mı araştırmak lazım.

Facebook'da Mondeo mk3 sayfasında eğer eski kullacılar kaldıysa yardımcı olacaklardır. Bende mondeo varken baya faydaları dokunmuştu.

tarihinde Melikşah Demirci tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Klasik jf506 mı neydi kodu. Selenoid grubu yanda tabla şeklinde. Yer müsait ise sökmesi çok kolay

Ercan Türkan yazdı:

bunu forumda tanınan osman usta tespit etti , zaten aracın bir önceki sahibi de osman ustaya gidiyormuş ama tahmin ettiğim kadarıyla araç 300k lara gelene kadar şanzıman bakım görmemiş , sonra osman usta değiştirmiş 30k önce , ben onu arayınca araca daha evvel baktığını bilmediği için "önce gelin yağa bakalım" dedi , sonra gidince aracı tanıdı , buna rağmen aracı açıp araca önden bakarken sağ da bir yerlere baktı ve yağ eksiği yok dedi ,

ama ilginç bir tespiti de oldu , ben 2 den 3 e geçerken sorun var şikayetiyle gittim ama osman usta her vites te sorun var dedi , bana da şöyle gösterdi , araç sabitken kaput açıkken , aracı 1 e attığı zaman motor zıplıyor dedi , 

ısınınca R ye geçişte sorun yok ,ısınınca manuel geçişte aynı zıplatmayı yine yapıyor , otomatik yada manuel de sorunu şöyle bypass ediyorum , araç 2 de iken boşa düştüğü anda ayağımı gazdan çekiyorum , sonrasında yumuşak gçiş oluyor , bende gaza basıp devam ediyorum , böylece zıplatmayı ya minimum ya da hiç hissetmiyorum 

 

   bu işlem nasıl yapılır ve kim yapasr bunu , şanzıman yağı tamamen çıkartılıp başka bir yağ mı kullanılıyor , biraz konuyu açma şansınız olursa çok sevinirim ,

Sistemden 1lt yağ alınıp 68 numara yağ ilave yapılıyor. Vuruntu testi yapılıyor sonrasında

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ercan Türkan yazdı:

sağ da bir yerlere baktı ve yağ eksiği yok dedi ,

doğru yer zira çubuğu yok penceresi var.

 

Ercan Türkan yazdı:

ben 2 den 3 e geçerken sorun var şikayetiyle gittim ama osman usta her vites te sorun var dedi ,

üst viteslerdeki kendini saklar yani vuruntu az olunca fark edilmeyebilir, sıfırın karakterini bilince fark hissedilir. 

Servet Aydın yazdı:

Yer müsait ise sökmesi çok kolay

çok basit nefis bir şanzıman ama daha sökeni göremedik çok arıza yapmadı tamir takımı zor bulunur tahminnen zira talep az

Yorum bağlantısı
Ercan Türkan
Servet Aydın yazdı:

Klasik jf506 mı neydi kodu. Selenoid grubu yanda tabla şeklinde. Yer müsait ise sökmesi çok kolay

Sistemden 1lt yağ alınıp 68 numara yağ ilave yapılıyor. Vuruntu testi yapılıyor sonrasında

teşekkür ederim , bunu uygulamaya çalışacağım , bir usta bulursam ,:) 

Yorum bağlantısı
Ercan Türkan
Servet Aydın yazdı:

Klasik jf506 mı neydi kodu. Selenoid grubu yanda tabla şeklinde. Yer müsait ise sökmesi çok kolay

Sistemden 1lt yağ alınıp 68 numara yağ ilave yapılıyor. Vuruntu testi yapılıyor sonrasında

pekala servet bey , bu işlemin Lr1 td4 larda sorunun çözümü olduğunu söylediniz , çözüm tam olarak nedir , mesela bir lt 68 numara yağ koyduk, düzelmedi , ikinci kez işlem tekrarı oluyor mu , yoksa olmadı deyip vaz mı geçiyoruz , oranı tutturabilen demişsiniz , bu ne demektir , kademe kademe 68 numara yağı kararınca kullanmak oranı tutturmak demek mi ? 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Kademe kademe artış. Birinde iki litre kafi geldi. Tabi ki çok soğuk havada ise tüm vitesler yağ ısısı artana kadar daha yüksek devirde değişim olacak

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...