Mehmet GENÇOĞLU 20 saat önce Paylaş 20 saat önce İyi aksamlar. 94 ford escort clx arabamda hararet sorunu başladı. Trafikte ve rampa çıkarken hararet kırmızıya kadar yükseliyor. Rampadan aşağı inerken hararet fan açma seviyesinin de baya altına düşüyor. Fan açması gereken yerde açsa da hararetin yükselmesine engel olamıyor. İlk aklıma Termostat geldi, değiştirdim sorun yine devam etti. Termostatın bozuk olabilme ihtimaline karşı termostatı komple söktüm ama yine hararet kırmızıya kadar geliyor. Bir kere yaylaya çıkarken kırmızıya geldi, yol durumundan dolayı 15 saniye daha sürdüm ve kenara çektim. Buhar ya da duman çıkmadı ama su haznesinde kaynama şeklinde kabarcıklar oluştu. Düz yolda 170 lere kadar çıktım ama hararette herhangi bir yükselme olmadı. Rampaları hem düşük vites yüksek devirde hem de yüksek vites düşük devirde denedim. Hararet her halükarda yükseliyor tabi yüksek devirde biraz daha az yükseliyor. Düz yolda ne kadar zorlarsam zorlayayim rüzgarı yediği için hararet fazla yukselmiyor düştüğü zaman da çok aşağılara kadar düşüyor. Devirdaimden olabilme ihtimali düşük geliyor. Acaba radyatörden kaynaklı olabilir mi ? Radyatorcuye götürdüm bi temizleyelim tıkalı olabilir dedim , bu aluminyum radyatorlerin delikleri geniş kolay kolay tikanmaz dedi. Eger radyatordense söküp temizliycem duzelmezse daha büyük ( kale marka gibi ) radyatör alacam. Çok fazla para olmadığı için nokta atışı tespit yapma zorunluluğu hissediyorum sanki yardımcı olursanız sevinirim. Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat 19 saat önce Paylaş 19 saat önce sitrik asitle yani limon tuzu ile sistemi bir temizleyebilirsiniz %10 yoğunlukta bir karışım hazırlayın 5 litre suya yarım kilo limon tuzunu eritin ve doldurun. termostat sökülü olsun bir 15-20 dk çalıştırın sonra motoru durdurup yarım saat bekleyin ve boşaltın. 2-3 kez temiz suyla durulayın. yarım kilo limon tuzu 60 lira filan en fazla kaybınız bu olur , mercedesin kendi sattığı sitrik asit bazlı temizleyicisi var ama buralarda bulunmaz sanırım termostata giren hortumu takarken başına bir çorap filan geçirirseniz bence filtreleme açısından daha iyi olur. https://www.dieselgiant.com/mercedes_citrus_flush.htm 1 Yorum bağlantısı
Mehmet GENÇOĞLU 19 saat önce Yazar Paylaş 19 saat önce Mehmet Cihat yazdı: sitrik asitle yani limon tuzu ile sistemi bir temizleyebilirsiniz %10 yoğunlukta bir karışım hazırlayın 5 litre suya yarım kilo limon tuzunu eritin ve doldurun. termostat sökülü olsun bir 15-20 dk çalıştırın sonra motoru durdurup yarım saat bekleyin ve boşaltın. 2-3 kez temiz suyla durulayın. yarım kilo limon tuzu 60 lira filan en fazla kaybınız bu olur , mercedesin kendi sattığı sitrik asit bazlı temizleyicisi var ama buralarda bulunmaz sanırım termostata giren hortumu takarken başına bir çorap filan geçirirseniz bence filtreleme açısından daha iyi olur. Peki seyreltme işlemini düzgün yapamama veya yüzde 10 da bile sağı solu delebilme ihtimaline karşın wurth, liqu gibi radyatör temizleyicilerden alsam işe yarar mı acaba ? Yorum bağlantısı
Koray Demir 19 saat önce Paylaş 19 saat önce Mehmet Cihat yazdı: sitrik asitle yani limon tuzu ile sistemi bir temizleyebilirsiniz %10 yoğunlukta bir karışım hazırlayın 5 litre suya yarım kilo limon tuzunu eritin ve doldurun. termostat sökülü olsun bir 15-20 dk çalıştırın sonra motoru durdurup yarım saat bekleyin ve boşaltın. 2-3 kez temiz suyla durulayın. yarım kilo limon tuzu 60 lira filan en fazla kaybınız bu olur , mercedesin kendi sattığı sitrik asit bazlı temizleyicisi var ama buralarda bulunmaz sanırım termostata giren hortumu takarken başına bir çorap filan geçirirseniz bence filtreleme açısından daha iyi olur. https://www.dieselgiant.com/mercedes_citrus_flush.htm Mükemmel ötesi pratik bir çözüm 👍 Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat 19 saat önce Paylaş 19 saat önce Mehmet GENÇOĞLU yazdı: Peki seyreltme işlemini düzgün yapamama veya yüzde 10 da bile sağı solu delebilme ihtimaline karşın wurth, liqu gibi radyatör temizleyicilerden alsam işe yarar mı acaba ? ben geçen sene liqui moly kullandım köpürmekten başka bir işe yaramadı bugün lpg regülatörünün dirseğini değiştirmek için söktüm herşey aynı şekilde duruyordu. limon tuzu ile deneyeceğim bende citric acid flush diye internette aratırsan resimleriyle sonuçlar görünüyor. Yorum bağlantısı
Coşku Mert 18 saat önce Paylaş 18 saat önce devidaim pompasını kontrol edin. araç fan açtığında soğutma suyu deposuna giren geri dönüş hortumunu çıkarıp bakın su geliyor mu? gelmiyorsa devirdaim pompası görevini yapmıyordur. bir de araçta antrifriz mi var, çeşme suyu mu? Yorum bağlantısı
Mehmet GENÇOĞLU 18 saat önce Yazar Paylaş 18 saat önce Mehmet Cihat yazdı: ben geçen sene liqui moly kullandım köpürmekten başka bir işe yaramadı bugün lpg regülatörünün dirseğini değiştirmek için söktüm herşey aynı şekilde duruyordu. limon tuzu ile deneyeceğim bende citric acid flush diye internette aratırsan resimleriyle sonuçlar görünüyor. Tatilden geldikten sonra deneyeyim o zaman. Sonuçları yazarım. Tatilden önce yapmak riskli olabilir belki. Cevap için teşekkürler. Yabancı kanalları izleyeceğim ekstra ipuçları var mı diye. Coşku Mert yazdı: devidaim pompasını kontrol edin. araç fan açtığında soğutma suyu deposuna giren geri dönüş hortumunu çıkarıp bakın su geliyor mu? gelmiyorsa devirdaim pompası görevini yapmıyordur. bir de araçta antrifriz mi var, çeşme suyu mu? Onu denedim su geliyor ve akış hızı yeterliydi ( tabi gözle basıncı ölçemedim) . Antifriz varken yapmaya başladı en son termostatı ilk değiştirdiğimde ( 2 hafta önce) sadece su kullandım. Suyu bir kac kez daha doldur bosalttan sonra sistem temizlenince antfriz ekleyeceğim yine. Yorum bağlantısı
Emre Şimşek 18 saat önce Paylaş 18 saat önce Radyatör zamanla dolup işlevini yeterince yapamaz hale gelebiliyor. Çok pahalı değildir diye tahmin ediyorum radyatörü değiştirmeyi düşünebilirsiniz. Ek olarak şunu söyleyeyim. Aynı şikayet 99 model Civic 1.4 aracımda olduğunda maalesef arabanın conta yaktığını öğrenmiştim. Üst kapak sökülüp bakıldığında yüzeylerin de tam düz olmadığını (hararetten eğilme oluyormuş) ve kapak ve bloğun tornada düzeltilmesi gerektiğini öğrenmiştim. Yorum bağlantısı
Mehmet GENÇOĞLU 18 saat önce Yazar Paylaş 18 saat önce Emre Şimşek yazdı: Radyatör zamanla dolup işlevini yeterince yapamaz hale gelebiliyor. Çok pahalı değildir diye tahmin ediyorum radyatörü değiştirmeyi düşünebilirsiniz. Ek olarak şunu söyleyeyim. Aynı şikayet 99 model Civic 1.4 aracımda olduğunda maalesef arabanın conta yaktığını öğrenmiştim. Üst kapak sökülüp bakıldığında yüzeylerin de tam düz olmadığını (hararetten eğilme oluyormuş) ve kapak ve bloğun tornada düzeltilmesi gerektiğini öğrenmiştim. Bilgi için teşekkürler. Temizleme işleminden sonra sorun duzelmezse degistirecem mecburen. Umarım conta değildir ( gerçi suda yağ karışımı görmedim, çekişte bir problem yok, yağ çubuğuna baktığımda yağ eksiltme ya da yağ özelliğini kaybedeceği bir su karışım hissi almadım, egzoz cikisinda da anormallik yok ). Burada hava çok sıcak 43 derece, hissedilen 50 derece. E asfalt aracın metal ısınması derken araba bunu 60 derece gibi hissediyordur. Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül 4 saat önce Paylaş 4 saat önce Termostat değiştikten sonra yokuş aşağı hararetin düşmesi anormal. OES marka termostat taktiysaniz kalitesiz, verdiği değerleri karşılamıyor açık kalıyor orijinal fomoco yada motorcraft takın. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 3 saat önce Paylaş 3 saat önce Termostat yokken de hararet yükseliyor demişsiniz. Motor, üst kapak vs sağlamsa, ilk bakmanız gereken yer devirdaim. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 3 saat önce Paylaş 3 saat önce (düzenlendi) Ufak bir konu atlanmış. Termostat kapanırken kısa döngüyü kapatıp radyatörün olduğu uzun döngüye gidersin. Soğutucunun tamamı radyatörden geçer. Şu an ise termostat olmadığı için hem kısa hem uzun döngü açık pozisyonda. Radyatör tarafından gecen soğutucunun yüzde kaçı motora ulaşıyor muallak. Yarı yarıya bile olabilir. Buda radyatör verimini düşürür. 3 saat önce tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts