Mehmet Göktürk 2 saat önce Paylaş 2 saat önce Günlük kullanım konusunda yoğun bir "uzun yol" ve "memlekete gidiş" tartışması oldu. Ben bu konunun önemli bir konu olduğunu ve ayrı düşünülmesi tartışılması gerektiğini, günlük kullanım elektrikli araba konusundan bağımsız olduğunu düşünmekteyim. Şartlar farklı özellikle kendi şarj noktanızda şarj etmeme durumu önemli. Gözüme çarpan özellikler: ARTILAR: 1- Aracın yormaması 2- Otopilot özellikler 3- Sessizlik 4- Ekonomik oluş (dışarda şarj edilse de) 5- Önceden ısıtma soğutma 6- İçinde kamp modunda uyuyabilme, video izleme vs 7-Köyde baba evinde prizden beleş şarj 8- Yemek ve ihtiyaç molası için belli aralıklarla (200-250km) mola verme avantajlı kısımları EKSİLER: 1- Gaz kesmeden varacağın yere varmak mümkün değil. LPG gibi arada dolacak 2- Dolum tesisleri bayramda dolu deniyor ama deneyimlerde bu pek gözlenmedi. Tesla ucuz olduğu için teslada yığılma olabiliyor. 3- Yüksek km yapınca olası değer kaybı?? 4-Molada yaptığın yemem içme harcaması. 5- Evde şarja göre daha pahalı (ama ilk şarjı evde yapabiliyorsun) Not: lütfen servisi pahalı parçası yok akü 10 sene sonra gibi konuları "uzun yol" perspektifinde konuşursak konuşalım. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 2 saat önce Yazar Paylaş 2 saat önce NOT: Allah bize büyük bir ülke vermiş. Umarım kıymetini bilir başına bir sıkıntı getirmeyiz. İsrailli bir tandıdıkla konuşuyorum, "biraz gidiyorsun ülke bitiyor dedi. esenlerden gebzeye kadar bi ülke gibi). Yorum bağlantısı
Servet Aydın 1 saat önce Paylaş 1 saat önce Ben ilave yaptım ken adıma. Dükkan iş pasat ile 9lt motorin, sedici ile 9-10lt lpg, hibrit pejo ile ( düşük kapasite pil ) 6lt motorin ile git gel yapıyorum. 10km. Pilli araç alırsam çok ciddi ekonomi yapacağım. Aynı yerde olası 5yıl iş yapmış olsam tasarruf ile iyi bir araç daha alabilirim hâlâ yukarıda yazılı fosil yakıt maliyetini şarj'dan düşerek. Hepinize göre tabi ki işletme avantajım olacaktır olası arıza vs olursa. Onu göz ardı ediyorum 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts