İçeriğe Yönlendir

Uzun Yol Kullanımı ve Elektrikli Araçlar


Mehmet Göktürk

Recommended Posts

Mertol Kip
Ali Cihangiroğlu yazdı:

ben keyfi duruyorum ama :D tek avantajın ucuza dolması, oda 2026 da değişecek, 25+25 mi, sen onu en az 1 saat şarj yap, hele biraz çoğalında üstüne belirsiz süreli sırayıda ekle, daha uygulamada faal gidince pert şarj noktalarınıda ekleyeceğim, 2.5+2.5 saat olunca görüşürüz :kihkih: 

bende ise süre değişmez, 5 dk da dolum net 700 km menzil, öpüldün daha kalkışta sollandın cnm, byeeeeee

 

Ben çişim geldiği için duruyom yalan yok. Hava sicak olunca cok su icip sonra wc ye tasiniyorum.

 

Cek caklarina cevap vermiycem artik.

Ali Darbaz yazdı:

Elektrikli araba sayısı artıkca araplar petrolde indirim yapacağını düşünüyorum. Yanlış bir önermemi olur. 

Daha yeni 1 trilyon dolar kaptirdilar, fiyat falan düşmez. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Yeter yazdı:

Ben de aynı düz mantığı elektrikliler arttıkça içten yanmalı araçların fiyatı için söylüyorum ama düşmüyor neden düşmüyor acaba? 


erken. Birden olması mümkün değil. Kaldıki hala daha net bir fikir yok. Her konu diken üstünde


EV sayısı artınca petrol fiyatı elbette biraz düşer. Sonra da çıkarma masrafına değmez derler. Sabit kalır

 

Mertol Kip yazdı:

 

Ben çişim geldiği için duruyom yalan yok. Hava sicak olunca cok su icip sonra wc ye tasiniyorum.

 

Cek caklarina cevap vermiycem artik.

Daha yeni 1 trilyon dolar kaptirdilar, fiyat falan düşmez. 


haaaa menzil uzatmak için klima kapalı. Biz bu noktayı kaçırdık. Pardon :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


haaaa menzil uzatmak için klima kapalı. Biz bu noktayı kaçırdık. Pardon :) 

 

Hö? Ben klima sevmem boğazımı kurutuyor ve öksürüyorum. Baharda falan klima kullanmam, sol camı açar kolumu salar gebze-harem dolmuş şoförü gibi giderim ama yazın 40 derecede olmuyor öyle, yoksa menzille cartla curtla işim olmaz, Toyotacı mıyım ben.

 

Su içme mevzusundan diyorsan, motor kullanmadığın için bilmezsin, yaz aylarında su ve mineral kaybının artması konsantrasyon kaybına neden olur. Onun için 200 km de bir mola vermek ve bol bol su içmek önerilir.  Ama bol bol su içmek derken önerilen bi kerede şişeyi kafaya dikip dibini bulmak değil, kısa aralıklarla azar azar içmek. Bu disiplini bir kez edinince ne kullandığın farketmeksizin uyguluyorsun. 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Mertol Kip yazdı:

 

Ben çişim geldiği için duruyom yalan yok. Hava sicak olunca cok su icip sonra wc ye tasiniyorum.

 

Cek caklarina cevap vermiycem artik.

pilin bitmiyor demek güzelmiş böyle devam et, cek cak mı yapıyorum ben, eyvallah kardeş...

Yorum bağlantısı
Fatih Uzun
Mertol Kip yazdı:

 

Hö? Ben klima sevmem boğazımı kurutuyor ve öksürüyorum. Baharda falan klima kullanmam, sol camı açar kolumu salar gebze-harem dolmuş şoförü gibi giderim ama yazın 40 derecede olmuyor öyle, yoksa menzille cartla curtla işim olmaz, Toyotacı mıyım ben.

 

Su içme mevzusundan diyorsan, motor kullanmadığın için bilmezsin, yaz aylarında su ve mineral kaybının artması konsantrasyon kaybına neden olur. Onun için 200 km de bir mola vermek ve bol bol su içmek önerilir.  Ama bol bol su içmek derken önerilen bi kerede şişeyi kafaya dikip dibini bulmak değil, kısa aralıklarla azar azar içmek. Bu disiplini bir kez edinince ne kullandığın farketmeksizin uyguluyorsun. 

Senin ne derdin var bu Toyotacılar ile ya kötü tecrübelerin mi var nedir :pmenzil falan anlamam 40 dereceyi birak 28 derecede yine açarım klimayı,menzil arabanın sorunu biterse benzinini 3dk da dolduruyorum senin gibi wc de restaurant da zaman geçirmeme gerek yok:biggrin:benim arkadaş da var klima açınca boğaz kuruması,çakmaklığa takılan nemlendirici aldı çok memnun bir dene istersen.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Biz elektrikli arabayla uzun yolu düşünürken almanlar Türkiye’ye sevkiyatlarını elektrikli Mercedes kamyonlarla yapmaya başlamış.

 

 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

Biz elektrikli arabayla uzun yolu düşünürken almanlar Türkiye’ye sevkiyatlarını elektrikli Mercedes kamyonlarla yapmaya başlamış.

 

 


ayna görüntüsü gerçek gibi

 

çiğ köfteyi beğenmiş mi?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


ayna görüntüsü gerçek gibi

 

çiğ köfteyi beğenmiş mi?

 

Şu an yağ yakan torosun Rusya yolculuğunu izliyorum. Almamı en baştan yani iki bölüm önden Türkiye seyehati başladığı yerden başlıycam. 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Valla Cumayı Cunartesiye bağlayan gece 3.30 da yola çıktım. Hanım çocuklar uyurken Çorum dan Afyon Bolvadin yolundan Dinar a 600 küsür km yi, yolda sakinken 6 saati tek seferde 120 seyir hızı ile (Ankara içi hariç) 5.3 ortalama ile aldım. Yolda 80 le hipermil yapip cam açan teslalari gordukce hallerine acıdım. Şu an kimse elektrikli araç ile 140 yapip 400 km yol gidemeyip batarya dolarken 1 saat yemek avm derken ekonomi yapıyorum diye bizi yemesin :) Totalde cebinizden çıkana bakın. Şu an geldiğim 900 küsür km yolu 3 sefer pil doldurup en az 2-3 saat kaybederek bitiremezdim.

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Tesla'nın klimasını açmak otobanda cam açmaktan çok daha tasarruflu olur bu arada

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Ali Darbaz yazdı:

Tesla'nın klimasını açmak otobanda cam açmaktan çok daha tasarruflu olur bu arada


Onu bana demeyecen 😏

140 la giderse haklı olabilirsin ama 80 le giderken cam açmak klima kadar tüketmez sanırım. Bu senin fosil yakıtlı arabadaki tezindi.

Metin Akbal yazdı:

Valla Cumayı Cunartesiye bağlayan gece 3.30 da yola çıktım. Hanım çocuklar uyurken Çorum dan Afyon Bolvadin yolundan Dinar a 600 küsür km yi, yolda sakinken 6 saati tek seferde 120 seyir hızı ile (Ankara içi hariç) 5.3 ortalama ile aldım. Yolda 80 le hipermil yapip cam açan teslalari gordukce hallerine acıdım. Şu an kimse elektrikli araç ile 140 yapip 400 km yol gidemeyip batarya dolarken 1 saat yemek avm derken ekonomi yapıyorum diye bizi yemesin :) Totalde cebinizden çıkana bakın. Şu an geldiğim 900 küsür km yolu 3 sefer pil doldurup en az 2-3 saat kaybederek bitiremezdim.


Ek olarak elektrikli araca karşı değilim sadece uzun yolda ekonomik denmesi garibime gidiyor. Vakitte önemli. Elektrikli araç benim nazarımda güç demek (tabi Topolino Ami vs bunlar platform dışı :))

Yorum bağlantısı
Yücel Metin

@Ali DarbazYazın sıcak günlerinde elektrikli araçların menzil rekorlarını kırdığını duyuyor, izliyoruz, togg t10f de aynı şekilde hava ve yol şartları uygun olduğunda yazılan menzile ulaşıp geçebilir de. Soğuk havalarda elektrikli araçlarda menzil kaybının yaşandığı mevsimlerde göreceğiz performansını. ısı pompalı donanım seçeneği olmasını isterdim.

Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar
(düzenlendi)
Ali Darbaz yazdı:

Teslanın hıza göre menzili

[code]

Hız (km/s) | Tüketim (kWh/100 km) | Menzil (km)
-----------|----------------------|------------
90         | 18.51                | 297
95         | 19.45                | 283
100        | 20.44                | 269
105        | 21.48                | 256
110        | 22.57                | 244
115        | 23.71                | 232
120        | 24.91                | 221
125        | 26.15                | 210
130        | 27.45                | 200
135        | 28.80                | 191
140        | 30.19                | 182 
[/code]

 

Benim tecrübe ettiğim ve çevremde karşılaştığım tüketim değerleri burada yazanların yarısından biraz fazla... Bu tablo neredeyse iki katı abartılı yazılmış.

 

 

Mertol Kip yazdı:

 

Tesla artik ucuz degil onlar da zam yapti, Borusanin zimbirtisi daha ucuz. 5 şarjda biri bedava, +%50 Bonus var. 

 

 

IMG-20250815-WA0001.jpg

 

Tesla SUC lar Tesla kullanıcılarına zamlı haliyle bile en ucuz 250kW hızında DC istasyonlar 8,50TL/kW diğer kullanıcılar içinde gayet ucuz denebilir; 10,60 TL/kW

 

12,80 TL fiyatla satan bir çok istasyona kıyasla Tesla 'nın diğer kullanıcılara sattığı yüksek tarifesi bile 5 şarjdan birini bedavaya getiriyor neredeyse.

 

 

tarihinde Abdussamed Acar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar
(düzenlendi)

Bu arada daha 3 ay dolmadan 9000 Km ye yaklaştım, kayda değer şehirler arası yol yaptım, her ne kadar henüz bayram arefesi seyahati yapmasam da şimdiye kadar şarjmış beklemeymiş menzilmiş bir sıkıntı yaşamadım. Ancak arabanın şarj hızı kapasitesi sandığımdan önemli bir şeymiş, bazen yan yana elektrikli pejolara falan denk geliyorum, aynı seviye batarya da adam 70 le alırken benim kine 130-140 basıyor. neredeyse iki katı bekliyorlar. +600 Km seyhahatlerde her molada 20 dakkanın üzerinde bekleme zorunluluğu mola konforunu bozar diye düşünüyorum. Keyfi beklemekte sıkıntı yok ama gitmek isteyip zorla duruyorsanız can sıkar. Aşağı yukarı nerede ne kadar şarj kalacağını ne kadar sürede dolacağını zaten iyi kötü biliyorsunuz. Alternatij şarj istasyonu da bir hayli var zaten, elektrikli kullanmaya başlayınca şarj istasyonunun oldukça fazla olduğunu farkettim. Yılda 100 Bin Km üzeri falan yol yapan arkadaşlara sormak lazım aslında menzil/şarj çok sorun yaratıyor mu diye? 

 

Menzil konusunda bence kritik eşik EPA menzili +700Km... Gerçekçi menzilin 400Km yerine 600 Km olması kullanım konforunu etkiler ama 700Km ile 1500km menzil arasında bence kullanım açısından pek fark yok. EPA +700Km yakalandıktan sonra menzil konusunun tamamen gündemden düşeceğini düşünüyorum, konuşulacak şey belki şarj hızı olur en fazla. 

tarihinde Abdussamed Acar tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Abdussamed Acar yazdı:

Yılda 100 Bin Km üzeri falan yol yapan arkadaşlara sormak lazım


365 gün arabanın üstünde olsa günlük 275km eder :) 

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Abdussamed Acar yazdı:

 

Benim tecrübe ettiğim ve çevremde karşılaştığım tüketim değerleri burada yazanların yarısından biraz fazla... Bu tablo neredeyse iki katı abartılı yazılmış.

 

 

 

Tesla SUC lar Tesla kullanıcılarına zamlı haliyle bile en ucuz 250kW hızında DC istasyonlar 8,50TL/kW diğer kullanıcılar içinde gayet ucuz denebilir; 10,60 TL/kW

 

12,80 TL fiyatla satan bir çok istasyona kıyasla Tesla 'nın diğer kullanıcılara sattığı yüksek tarifesi bile 5 şarjdan birini bedavaya getiriyor neredeyse.

 

 

 

Tabloyu Grok'a yaptırdım. Diğer tablo chat gpt yapmıştı.

 

 

 

 

 

Screenshot_2025-08-18-07-24-26-277_ai.x.grok-edit.jpg

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

dün kardeşimi yolladık, 250 km yol geldi, pejo e208, geldiğinde menzil %13 tü (2 kişi sakin sürüş 90 ı geçmeden), dönerken 45 dk civarı hızlı şarj edip geri döndü, yakın mesefede iş yapar, şarjda sıkıntı olmadığı sürece idare eder, benim içinse çok az, uğraşmayı sevmemde....

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Tabloyu Grok'a yaptırdım. Diğer tablo chat gpt yapmıştı.

 

 

 

 

 

Screenshot_2025-08-18-07-24-26-277_ai.x.grok-edit.jpg

 

140 ile tesla bile 25-30 kwh tüketime çıkıyor

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Şarj işini boşa kasıyoruz. Aypona alışmışız ahey ahey

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Ali Darbaz yazdı:

Biz elektrikli arabayla uzun yolu düşünürken almanlar Türkiye’ye sevkiyatlarını elektrikli Mercedes kamyonlarla yapmaya başlamış.

 

 

 

Bu bizde satmaz, Ancak kargo arabası falan olur. 

Batarya ağırlığından dolayı istiap haddi düşüktür bunun. 

 

Servet Aydın yazdı:

Şarj işini boşa kasıyoruz. Aypona alışmışız ahey ahey

 

400 km menzilli Şarjlı ile 150 km hızla 250 km'de batarya bitirirken, 10 günde 4 defa ıspartaya gidip gel de ondan sonra konuşalım. 

Sana şehir içi için mükemmel uyar. sürekli ayfon gibi dükkanda şarj edersin ama Ispartaya gidemezsin. :)

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Bu bizde satmaz, Ancak kargo arabası falan olur. 

Batarya ağırlığından dolayı istiap haddi düşüktür bunun. 

 

 

400 km menzilli Şarjlı ile 150 km hızla 250 km'de batarya bitirirken, 10 günde 4 defa ıspartaya gidip gel de ondan sonra konuşalım. 

Sana şehir içi için mükemmel uyar. sürekli ayfon gibi dükkanda şarj edersin ama Ispartaya gidemezsin. :)

 

bu sorun çözülsün o zaman tamam,  tabii çözüm uzun menzil ve 5 dk da dolacak şekilde olmalı, hadi beklemeyi çözemediler ki zor çözemezler şuanki piller ilkel, menzili çözmeleri şart, buda teknolojiye dayanıyor, şuan için uzun menzil= dev ve ağır pil, aşırı pahalılık, yoksa 1000km menzilli arabayı şuanda yaparsın ama sana paletli araç lazım :)  yine geldik pile, görüldüğü üzre sorun arabada değil, araba bildiğimiz araba, sorun pilde ve ona bağlı yan kollarda. Şehir içi içinse evet bence gayet güzel, şarj edecek yerinde varsa dahada güzel...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Servet Aydın yazdı:

Şarj işini boşa kasıyoruz. Aypona alışmışız ahey ahey

Her geldikleri yerde şarja takıyorlar ama, arabada da tak. Telsizli ev telefonları gibi :P Konuşma harici hep şarjdalar. Tamam abarttım hatundaki iyi baya 1 saatte doluyor baya da gidiyor. 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Bu bizde satmaz, Ancak kargo arabası falan olur. 

Batarya ağırlığından dolayı istiap haddi düşüktür bunun. 

 

 

400 km menzilli Şarjlı ile 150 km hızla 250 km'de batarya bitirirken, 10 günde 4 defa ıspartaya gidip gel de ondan sonra konuşalım. 

Sana şehir içi için mükemmel uyar. sürekli ayfon gibi dükkanda şarj edersin ama Ispartaya gidemezsin. :)

 

Bana zaten ikinci araç olur. Sende az değilsin ha! Git birinin yazlığına çök sonra vay efendim şarjım az dönemem diye adamın evine çök günlerce.

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Servet Aydın yazdı:

Bana zaten ikinci araç olur. Sende az değilsin ha! Git birinin yazlığına çök sonra vay efendim şarjım az dönemem diye adamın evine çök günlerce.

emekli olsana sen arkadaş :D  yeni yaşın kutlu olsun bu arada ...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   1 kullanıcı

    • Mehmet Yeter
×
×
  • Yeni Oluştur...