İçeriğe Yönlendir

Uzun Yol Kullanımı ve Elektrikli Araçlar


Mehmet Göktürk

Recommended Posts

Çağlar Bayur
Mehmet Ozyurek yazdı:

Yapmamız gereken şey

adaptasyon hızın göz yaşartıcı, yolcu lazımsa geleyim

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Ben de aynen işte.. 700 km yolda 5 mola veriyoruz. molanın biri 1 saat sürüyor.. 

Yapmamız gereken şey, şarj istasyonu boş olan yere bakıp orada mola vermek.. 

 

Isparta faciası kırk yılda bir denk gelir

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Mehmet Göktürk yazdı:

Orda benzinci yok ama lazım olursa köyde elektrik var. Ayrıca zaten sahile inene kadar % 15 geri dolar

Hoca dur şimdi Tansu'ya sarıyoruz :)

Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Rize yaylaları. Burası mor yayla zirvesinden kuzeye bakış

Twitterda PlanetDoğa diye bir hesap vardı. Bu Ayder yaylası Rize mevzuuna ne mavrası dönmüştü. Yoksa o sen misin len :)))

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Mehmet Ozyurek yazdı:

1- Çevreci, güneşten elde edileni yakıyoruz. Pilin üretim aşamalarına girmeyin, ona girerseniz içten yanmalının üretim aşamalarına da girmek gerekir. 

2- Verimli. Enerjinin büyük kısmı harekete dönüşüyor. İçten yanmalılar gibi, %50'si ısı ve benseri sebeplerle yok olmuyor. 

3- Sessiz, kafa ütülemiyor. 

4- Aşırı derecede ekonomik, tasarruf etmek fakirlik değildir. Ki, istatistiklere göre çoğumuz fakiriz zaten bundan yerinmiyorum. 

5- Bakımı yok, arıza riski çok düşük. içten yanmalıya göre 100 lerce parça yok elektriklide. 

 

Amacına uygun kullanıldığında; her alan daha önce neden almamışım diyecektir. 

Hangimiz, akşamdan karar verip sabah Iğdır'a gidiyor. 

Normalde benzinli ile giderken de 700 km yolda 5 defa duruyoruz ve bunun biri çok uzun oluyor. Sadece durduğumuzda uygun bulduğumuz istasyonda şarja takıp, çıkarken söküp ilerleyeceğiz. Uzun durduğumuz yemek molasında da uzun şarj ederiz. Ben uzun yoldaki seyrimin de çok etkileneceğini düşünmüyorum. Uzun yol tecrübem henüz yok. Olunca daha da netleşecektir.. 

Şehir içi için konuşmam gerekirse, 170 liralık elektrik ile 150 km yol yapıyorum. Çalıştırınca motor ısınsın diye beklemiyorum, Durunca turbo soğusun diye beklemiyorum. Yağı eksilmiş mi diye bakmıyorum. Tek baktığım şey bir sonraki şarja kadar kaç km gideceğim.. ona da içten yanmalı için de bakıyoruz zaten.. 

Ben memnunum, pişman değişim. Yine olsa yine alırım. 

 

 

 

Oldu bu :)

  • Beğen 1
  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Ali Cihangiroğlu yazdı:

ben, 2 milyon olsa bankada zaten kafadan 65 kaat getirir ayda

Biz mi fakiriz şimdi? :)

Ali Cihangiroğlu yazdı:

 ben sıfır dediydim, 2. elde zaten zarar ettikleri için ucuza bulursun zaten (3 yaş destek 5 yaş sat veriyor teknikte :D 1-3 yaş almaya bak) hatta az bekle dahada ucuza bulacaksın :) neyse canım canın istiyorsa al tabii... 

 

Ali sence ben şu an arabayı satsam ne kadar zarar ederim? (1830 liraya aldım)

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mertol Kip yazdı:

Hoca dur şimdi Tansu'ya sarıyoruz :)

Twitterda PlanetDoğa diye bir hesap vardı. Bu Ayder yaylası Rize mevzuuna ne mavrası dönmüştü. Yoksa o sen misin len :)))


taklitlerimden sakının :) 

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Elektrikli arabada regen muhabbeti bence boş. Adadm hipermilci ise tamamen dezavantaj. Hipermilci adam frenemi basar, vites 5 de süzülür. Sapağa 2000 metre kala gazdan çeker ayağını süzüle süzüle girer kavşağına. Yokuşu çıkarsın harcadığın yakıtı zaten rampa inerken fuel cut-off olduğundan dengelersin. Ama elektrik PR'cıları bunu büyük bir kampanya ile sunuyor. Neymiş efedim "tek pedal ile araba sürme" deneyimi. Alışınca bir harika imiş. Sen benim süzülme zevkimi elimden almışsın. 

 

100 metre yükseklikten %3 eğim ile deniz seviyesine inmek için bir rampa yapsak, 3,3 km uzunluğunda olurdu.  C3 gibi rüzgar direnci , 5 nci vites motor kompresyonu klima gibi yüklere maruz kalmış arabayı rampanın başından aşaği salsak 45 km terminal sürate ulaşırsın.  Bizi bunlardan mahrum ettiler. Pazarlamacılar işte kaybettiklerimizi söylemiyor. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Yıllar önce tesla model s ile zengin arkadaş uludağ’a çıktı. İnerken çok az rejenerasyon yapabildi. 30km’de %5 şarj edebildi
 

 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Mertol Kip yazdı:

Biz mi fakiriz şimdi? :)

 

Ali sence ben şu an arabayı satsam ne kadar zarar ederim? (1830 liraya aldım)

kasko değerine bak, en fazla edeceği o :) 

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Yıllar önce tesla model s ile zengin arkadaş uludağ’a çıktı. İnerken çok az rejenerasyon yapabildi. 30km’de %5 şarj edebildi

 

Tesla savunmak değil derdim ama pil teknolojisi şarj hızı filan bayağı gelişti bu arabalardan sonra.

30 km'de %5 de hiç yoktan iyidir, inince merkezde şarj aletine gidersin.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
İlkay Başaran yazdı:

Senin simson gibi 2 litre değil bunun deposu. 15 litre

5 lt, 100 km de 2.5 lt yakii :tongue: şuan dolu, 5 lt de evde var :tongue:

6235acefc09fa.png?v=201910111530

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Ali Darbaz yazdı:

Elektrikli arabada regen muhabbeti bence boş. Adadm hipermilci ise tamamen dezavantaj. Hipermilci adam frenemi basar, vites 5 de süzülür. Sapağa 2000 metre kala gazdan çeker ayağını süzüle süzüle girer kavşağına. Yokuşu çıkarsın harcadığın yakıtı zaten rampa inerken fuel cut-off olduğundan dengelersin. Ama elektrik PR'cıları bunu büyük bir kampanya ile sunuyor. Neymiş efedim "tek pedal ile araba sürme" deneyimi. Alışınca bir harika imiş. Sen benim süzülme zevkimi elimden almışsın. 

 

100 metre yükseklikten %3 eğim ile deniz seviyesine inmek için bir rampa yapsak, 3,3 km uzunluğunda olurdu.  C3 gibi rüzgar direnci , 5 nci vites motor kompresyonu klima gibi yüklere maruz kalmış arabayı rampanın başından aşaği salsak 45 km terminal sürate ulaşırsın.  Bizi bunlardan mahrum ettiler. Pazarlamacılar işte kaybettiklerimizi söylemiyor. 

 

Rejen süzülmeye engel değil ki, istediğin zaman süzül zaten. Yavaşlaman ya da sabit hızla inmen gerektiğinde balata ile ısı üretmektense şarj yapıyorsun işte mis gibi.

Bir şeyden mahrum olduğu yok kimsenin, elektrikli araba kadar da kimse süzülemez zaten, sürekli boşa almıyorsan ki o da tehlikeli içten yanmalıda.

Kaybettiğimiz bir şey de yok açıkçası.

Yüksek hacimli, bol silindirli, ya da yerden yüksek adam gibi 4 çeker filan kullanmayanların içten yanmalı sevdasına düşmesine hiç gerek yok.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mertol Kip yazdı:

Biz mi fakiriz şimdi? :)

 

Ali sence ben şu an arabayı satsam ne kadar zarar ederim? (1830 liraya aldım)

ötv siz memur cipi altı üstü

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter

Lütfen. Memur cipi füsyondur. Gerisini bilmeyiz. :)

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Ali Darbaz yazdı:

Elektrikli arabada regen muhabbeti bence boş. Adadm hipermilci ise tamamen dezavantaj. Hipermilci adam frenemi basar, vites 5 de süzülür. Sapağa 2000 metre kala gazdan çeker ayağını süzüle süzüle girer kavşağına. Yokuşu çıkarsın harcadığın yakıtı zaten rampa inerken fuel cut-off olduğundan dengelersin. Ama elektrik PR'cıları bunu büyük bir kampanya ile sunuyor. Neymiş efedim "tek pedal ile araba sürme" deneyimi. Alışınca bir harika imiş. Sen benim süzülme zevkimi elimden almışsın. 


Ali biz de dalma çıkma olan yerlerde iniş bitene kadar hızı 70 e düşürmüyoruz. 
Qashqaiyi nasıl kullanıyorsam bunu da öyle kullanıyorum. 
B mod ile bunun kompresyonu yüksekmiş gibi düşün. 
Uzun bir inişte hızın artmasını istemiyorken elektrik üretmenin nesine karşısın. :) 

Depoya benzin dolduğunu düşün. Aynı şey. 
Derince rampasını Qashqai ile de 70 ile iniyorum. Bununla da. 
bununla 1 kW elektrik üretiyorsam. Nesi yanlış :)

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter
Mehmet Ozyurek yazdı:

Depoya benzin dolduğunu düşün.


 

Hareket halindeyse bu inanılmaz. Deneyeceğim bunu. 

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Ozyurek yazdı:

bununla 1 kW elektrik üretiyorsam.

üretim vergisi alırlarsa görürsün sen dillendirme 

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Ali Cihangiroğlu yazdı:

kasko değerine bak, en fazla edeceği o :) 

 

Arabaya bugun zam gel.is %55 ÖTV ye girmis. 6 ay olmadi daha alali, 1830 lira verdim, bugun liste fiyati 3250 lira. Daha senesi dolmadı, sifir arac klozu var ama emmiyi üzmek istemiyorum. Adam daha yeni araba aldi yaziktir priminden olmasin. :)

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Çağlar Bayur yazdı:

ötv siz memur cipi altı üstü

%55 neyine yetmiyor?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Yok yaw bende yok ya banane. Bende olunca regende iyi bişey olur belki. 

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mertol Kip yazdı:

%55 neyine yetmiyor?

eskidenki halisi iyiydi 10 lu

Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Ali Darbaz yazdı:

Elektrikli arabada regen muhabbeti bence boş. Adadm hipermilci ise tamamen dezavantaj. Hipermilci adam frenemi basar, vites 5 de süzülür. Sapağa 2000 metre kala gazdan çeker ayağını süzüle süzüle girer kavşağına. Yokuşu çıkarsın harcadığın yakıtı zaten rampa inerken fuel cut-off olduğundan dengelersin. Ama elektrik PR'cıları bunu büyük bir kampanya ile sunuyor. Neymiş efedim "tek pedal ile araba sürme" deneyimi. Alışınca bir harika imiş. Sen benim süzülme zevkimi elimden almışsın. 

 

100 metre yükseklikten %3 eğim ile deniz seviyesine inmek için bir rampa yapsak, 3,3 km uzunluğunda olurdu.  C3 gibi rüzgar direnci , 5 nci vites motor kompresyonu klima gibi yüklere maruz kalmış arabayı rampanın başından aşaği salsak 45 km terminal sürate ulaşırsın.  Bizi bunlardan mahrum ettiler. Pazarlamacılar işte kaybettiklerimizi söylemiyor. 

 

Bizde regen in kademesini düşürüyoruz napalim vitesimiz yok.

 

Gayet basarili uygulama. Ben evden yola cikana kadar yaklasik 2 km iniyorum, %2 falan ekliyor, dönerkende onu harcayarak çıkıyorum. Yürüsem kalori harcarim, bu külliyen beleş. 

%2 = 1.7 kw

Çağlar Bayur yazdı:

eskidenki halisi iyiydi 10 lu

Zaten ondan aldik, devlet uzun süre vatandasin faydalanmasina izin verecek degildi elbet. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...