İçeriğe Yönlendir

Uzun Yol Kullanımı ve Elektrikli Araçlar


Mehmet Göktürk

Recommended Posts

Selim Bilgin
Mehmet Ozyurek yazdı:


Benim sorun olarak gördüğüm şey. 
Her marka istasyon için telefona ayrı uygulama kurmak 

Elim boşken güzergahımda karşıma çıkabilecekleri tespit edip kurup kullanıma hazır ettim.  

 

Aslında sistem oturunca 2-3 tanesini kullanıyorsun sadece.

Ben aktif olarak voltrun (evde var), trugo, astor ve tabi denk gelirse tesla kullanıyorum. bunlar yoksa diğerlerine bakıyorum.

Çoğunun uygulaması aşırı dandik bu arada.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Selim Bilgin yazdı:

 

İnerken kendi şarj olur zaten.

kaç km indin de şarj oldu, 100 km mi iniyoruz, hadi indikki zor toplamda bile zor, 15 km menzil arttı bumudur,  rejen olayını hiç katmayın bile, faydası yok gibi sayılabilir, rejen olayı bence frenlemede önemli, o yüzden rejen ayarı olan araç almak daha mantıklı, B modu olan daha geride kalıyor bu açıdan, rejenin ana olayı frenlemeye destek olmak ve güzel bir olay. 

Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Cazibesini kaybederse o zaman düşünür, cazip olana yöneliriz be Ali :)

Nikah kıymadık. 

 

buna katılıyorum işte, bende dönerim pilliye mesela, ne işime gelirse yani...

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Mehmet Göktürk yazdı:

Uyuşturucu gibi. Bi kere deneyince bırakılamıyor. Para değil mesele para olarak avantaj olmaz neticede yeni araç.

işte bu, zevkler tartışılmaz :)

 

bende kullanıyorum ara ara, bana bir fark gelmiyor, araba işte, ha teslada oyuncak çok bu güzel ama...

İlkay Başaran yazdı:

O sizden daha çok panik yaptı ya bende ona şaşıyorum. Cem yılmaz ekmeği kestim muhabbeti. Ya da sigarayı bıraktım.

panikmi, neden yahu delimiyim 2 milyon verip araba değişeyim şu zamanda, motör alırım Antika Garajdan :kihkih:  

ekmeği kestim gerçekten, göbek gitti süper oldu, tavsiye ederim...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Ali Cihangiroğlu yazdı:

ekmeği kestim gerçekten, göbek gitti süper oldu, tavsiye ederim...

15 senedir ekmek yemiyorum.

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Ali Cihangiroğlu yazdı:

kaç km indin de şarj oldu, 100 km mi iniyoruz, hadi indikki zor toplamda bile zor, 15 km menzil arttı bumudur,  rejen olayını hiç katmayın bile, faydası yok gibi sayılabilir, rejen olayı bence frenlemede önemli, o yüzden rejen ayarı olan araç almak daha mantıklı, B modu olan daha geride kalıyor bu açıdan, rejenin ana olayı frenlemeye destek olmak ve güzel bir olay. 

 

Rejen ciddi şarj ediyor ve menzile katkısı büyük, doğru kullanılırsa.

Geçen hafta Fethiye'nin bir köyündeydim, köye çıkarken önce %8 ile bayağı çıkıyorsun sonra biraz iniyorsun, dönüşte de önce çıkış sonra iniş.

%3-4 tüketerek çıkıyordum, eğer sakin inersem şarj yüzdesi değişmiyor ya da artıyordu.

Kaldı ki pil soğuk, benim batarya LFP. Fren de yapmam gerekiyordu arada. NMC olsa daha kuvvetli rejen yapar.

 

Sonuç olarak inerken zaten hiç rejen yapmasa da kompresyon olmadığı için boşta gibi hızlanıyor, gerektiğinde de rejen yapıyor, işi çözer mantıklı kullanılırsa.

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Ali Cihangiroğlu yazdı:

 

pilli pejo E208 al demek istemiştim ama maliyet önemli tabii...

 

Pahalı, bütçemin çok üstünde idi.. 

 

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Bu arada yanlış anlaşılmasın, evet dağ tepe gezerken elektrikli araba bir sorun, kafada sürekli şarj meselesi oluyor. Ama olmayacak iş değil, ben de deneyimledim, benimle birlikte de bayağı elektrikli vardı etrafta.

Trugo olmasa sorun büyük olurmuş ama, biraz sapa yerlere gidince Trugo'ya kalıyorsun.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Ali Cihangiroğlu yazdı:

rejen olayını hiç katmayın bile, faydası yok gibi sayılabilir,

 

5 km civarı Servetin dükkana giderken Sıfır tüketim, şarjım % 1 artıyor. Dik inişlerde veya ilerde durmam gereken bir ışığa yaklaşırken basıyorum B moda.. 

Neden faydası yok :) 

Ekranda bile görüyoruz ne yaptığını :)

 

 

Selim Bilgin yazdı:

Trugo olmasa sorun büyük olurmuş ama, biraz sapa yerlere gidince Trugo'ya kalıyorsun.

 

E tabi her nimetin bir külfeti var. Planlama yapıp çıkacaksın.. 

Hem turbo olsa dağda basınç düşecekti, yürüyemeyecekti. :) Bakımsız bir araç olsa hararet yapacaktı. Basınç artacak hortum patlatacaktı :)

 

 

 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
İlkay Başaran yazdı:

15 senedir ekmek yemiyorum.

kilo kaç?

 

Teslaya takıldım bak, meganı satıp üste 2 milyon kredi çekip 4 depo benzin için bu borca girilirmi arkadaş, garaja çekecekmiş, basarım ülem o garajı ben, 2 milyon olsa bankada zaten kafadan 65 kaat getirir ayda (oda en kötüsü ve bu hiçbirşey) buda 28 depo benzin eder- 4 depo = 24 depo...    yerim keyfi, gel motor alalım senle :D  

Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Pahalı, bütçemin çok üstünde idi.. 

 

sıfırında saçmalaşmışlar harbiden, tıpkı r5 gibi uçmuş :angry:

Selim Bilgin yazdı:

 

Rejen ciddi şarj ediyor ve menzile katkısı büyük, doğru kullanılırsa.

Geçen hafta Fethiye'nin bir köyündeydim, köye çıkarken önce %8 ile bayağı çıkıyorsun sonra biraz iniyorsun, dönüşte de önce çıkış sonra iniş.

%3-4 tüketerek çıkıyordum, eğer sakin inersem şarj yüzdesi değişmiyor ya da artıyordu.

Kaldı ki pil soğuk, benim batarya LFP. Fren de yapmam gerekiyordu arada. NMC olsa daha kuvvetli rejen yapar.

 

Sonuç olarak inerken zaten hiç rejen yapmasa da kompresyon olmadığı için boşta gibi hızlanıyor, gerektiğinde de rejen yapıyor, işi çözer mantıklı kullanılırsa.

 

hımm çok deneyiimli hatta hiç deneyimli değilim bu kullanım konusunda, dediğin gibiyse güzel tabii, frenlemedeki olayı ise bence ana faydası sanki, hemde çifte fayda...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
İlkay Başaran yazdı:

15 senedir ekmek yemiyorum.

kokoreçi porsiyon mu alıyoruz?

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Ali Cihangiroğlu yazdı:

kilo kaç?

 

Teslaya takıldım bak, meganı satıp üste 2 milyon kredi çekip 4 depo benzin için bu borca girilirmi arkadaş, garaja çekecekmiş, basarım ülem o garajı ben, 2 milyon olsa bankada zaten kafadan 65 kaat getirir ayda (oda en kötüsü ve bu hiçbirşey) buda 28 depo benzin eder- 4 depo = 24 depo...    yerim keyfi, gel motor alalım senle :D  

 

4 depo benzin olayını yanlış anlamışsın, motorda harcıyorum ve az yakacak diye elektrikli motora geçmem dedim. Arabada da kredi çeker tesla alırım. Az yakacak kar edeceğim diye değil sevdiğim için.

173 - 75

Çağlar Bayur yazdı:

kokoreçi porsiyon mu alıyoruz?

kokluyoruz sadece.

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Ozyurek yazdı:

Bakımsız bir araç olsa hararet yapacaktı. Basınç artacak hortum patlatacaktı

lem napıonuz lem arabalara? yağı internetten mi alıonuz nedir?

  • Beğen 1
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Ali Cihangiroğlu yazdı:

kilo kaç?

 

Teslaya takıldım bak, meganı satıp üste 2 milyon kredi çekip 4 depo benzin için bu borca girilirmi arkadaş, garaja çekecekmiş, basarım ülem o garajı ben, 2 milyon olsa

 

Meganı satınca üzerine neden 2 milyon gerekiyor ki onu anlamadım 2.el birdünya mis gibi araba var? 1150 ye megan gitse 1800 e tesla bulamaz mıyım?

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Çağlar Bayur yazdı:

lem napıonuz lem arabalara? yağı internetten mi alıonuz nedir?

 

Bakımsız dedik.. 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Dün konya için yola çıktım. Bolu'da tünel sonrası kahve molam 20 dakika civarı sürdü. O süreçte mis gibi şarj işimi görürüm. Devamında ankara çıkışında da mola verdim yemek için. Bu halde pilli ile uzun yol yapılır menzili 400km olan her tiple

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
İlkay Başaran yazdı:

4 depo benzin olayını yanlış anlamışsın, motorda harcıyorum ve az yakacak diye elektrikli motora geçmem dedim. Arabada da kredi çeker tesla alırım. Az yakacak kar edeceğim diye değil sevdiğim için.

173 - 75

kokluyoruz sadece.

4 depo motorda hiçbirşey, ha zevkine arabaya birşey dememde varken kredi çekip bir dolu borca girmezdim, neyse karar senin :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter
İlkay Başaran yazdı:

 

 1150 ye megan gitse 

O kadar tutmaz artık. Baya kullanıldı. Maksimum 349:p

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Servet Aydın yazdı:

Dün konya için yola çıktım. Bolu'da tünel sonrası kahve molam 20 dakika civarı sürdü. O süreçte mis gibi şarj işimi görürüm. Devamında ankara çıkışında da mola verdim yemek için. Bu halde pilli ile uzun yol yapılır menzili 400km olan her tiple

 

Ben de aynen işte.. 700 km yolda 5 mola veriyoruz. molanın biri 1 saat sürüyor.. 

Yapmamız gereken şey, şarj istasyonu boş olan yere bakıp orada mola vermek.. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
İlkay Başaran yazdı:

 

Meganı satınca üzerine neden 2 milyon gerekiyor ki onu anlamadım 2.el birdünya mis gibi araba var? 1150 ye megan gitse 1800 e tesla bulamaz mıyım?

 ben sıfır dediydim, 2. elde zaten zarar ettikleri için ucuza bulursun zaten (3 yaş destek 5 yaş sat veriyor teknikte :D 1-3 yaş almaya bak) hatta az bekle dahada ucuza bulacaksın :) neyse canım canın istiyorsa al tabii... 

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Ali Cihangiroğlu yazdı:

 ben sıfır dediydim, 2. elde zaten zarar ettikleri için ucuza bulursun zaten 

 

Felaket tellalı yaa :biggrin:

Clio çok mu kazandırıyor.. 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Felaket tellalı yaa :biggrin:

Clio çok mu kazandırıyor.. 

clioda o düşme olmaz, sende biliyorsun, klioda değil benzinli araçların genelinde bu oranda olamaz.

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Ali Cihangiroğlu yazdı:

4 depo motorda hiçbirşey, ha zevkine arabaya birşey dememde varken kredi çekip bir dolu borca girmezdim, neyse karar senin :)

Senin simson gibi 2 litre değil bunun deposu. 15 litre

Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter
İlkay Başaran yazdı:

Senin simson gibi 2 litre değil bunun deposu. 15 litre

O zaman dolumu kolaydır. 

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   1 kullanıcı

    • Murat Sahın
×
×
  • Yeni Oluştur...