Selim Bilgin 14 saat önce Paylaş 14 saat önce Dün günü birlik bir seyahat yapmam gerekti, Şanlıurfa havalimanı Garenta şubesini Adıyaman Ford bayisi işletiyormuş, tüm araçlar Ford ve en mantıklı seçenek dizel Focus idi, Adıyaman'a gidip akşamına geri dönecektim çünkü. Akşam geri döndüm ve uçak iptal oldu, gerisin geri Gaziantep'e devam ettim. İşlerimle birlikte 700 km'ye yakın yol yapmış oldum bir günde. Üstüne iki uçak yolculuğu ve diğer işler eklenince ben de pert oldum, 25 yaşında gibi plan yapmamak lazımmış ama neyse konumuz bu değil. İlk defa Focus 4 kullandım galiba, bilenler biliyor 1,2,3 hepsini uzun süreler kullandım ve çok severim. Bu arkadaşla yola çıktıktan bir süre sonra dedim ki temiz bir Focus 2 1.6 TDCi olsa daha makbule geçerdi. O derece beğenmedim, ama kiralık olduğu için mi yıpranmıştı (30 bindeydi) özü mü böyle bilmiyorum, aramızda kullanıcıları vardır. - Öncelikle şanzıman fena çalışmıyor ama kalkışlarda ileri atlıyor araba, ben biraz kullanınca azaldı, belki adaptasyon ile ilgilidir. Manuel modu olmaması ve ekranda kaçta olduğunu göstermemesi, gerektiğinde bir tuşla spor moda alamamak kötü. Yokuş iniyorsun mesela, sııfr kompresyon, frene basınca da yapmıyor DSG gibi. Çevirmeli vites seçici bence dünyanın en kötü icadı. Düz kol olsa çok daha kullanışlı olurmuş. - İnanılmaz bir yol sesi vardı, lastikler contiecocontact ve çok iyi duurmda değildi ama sadece lastikten olamayacak kadar çoktu. - Koltuk çok rahatsızdı, öyle ki alt minderin iskeletini hissettim yol boyunca. Ayarlar yetersiz, bir türlü rahat edemedim. - Bana niyeyse "Ford" hissettirmedi. Sonradan spor moda aldım biraz sıkılaştı ama alıştığımız Ford hissiyatı değil. - İlk başta şerit takip kafayı yedirtti. Tarlaların ortasında 3 gidiş 3 geliş bomboş bir yolda gidiyorsun ve sürekli seni bir yerlere itiyor, ötüyor, kızıyor. Menülerde kapatmayı bulammaıştım ki bir ara elim sinyal kolunda bir tuşa değdi ve bastım, oradan kapanıyormuş. Hız uyarısı da yine sürekli ötüyor. - İyi tarafına gelince motor sessiz, bayağı sessiz bir dizel. Uslu kullanınca çok az yakıyormuş. Ekranın çözünürlüğü filan bayağı iyi. Yol tutuşu kötü diyemem. - Bana biraz olmamış hissettirdi genel olarak. Yolculuk boyunca sorun yaşadım mı? Hayır. Ama aynı fiyat bandında çok daha iyi hissettirecek otomobiller var bence. Merak ettiğim şey, bana mı kötü bir araba denk geldi yoksa bunlar genel sorunlar mı, örneğin koltuk ya da yol sesi? Yorum bağlantısı
Murat Sahın 14 saat önce Paylaş 14 saat önce mk4 ile tam bağımsız arka süspansiyon sisteminden vazgeçtiler. Bildiğim kadarı ile burkulma çubuğu var. Bu vesile ile C segmentinde öne çıkan bir özelliğini kaymetti benim gözümde. Biraderde mk4 benzinli otomatik var. Yol sesi şikayeti yok. MK2-3-4 sahibi oldu, hepsine uzun süreler bindi. Sadece benzinli motorun gitmemesi (3 silindir 1.5) ve çok yakmasından şikayetçi. Ben de kullandım, o paranın arabası gibi hissettirmedi bana. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 14 saat önce Paylaş 14 saat önce Ford bir ara komple avrupa pazarından çekilecekti. Ne olduysa vazgeçtiler Yorum bağlantısı
Mustafa Resül Kara 14 saat önce Paylaş 14 saat önce Bence focus 3.5 dan sonra focus kimliğini kaybetti. Benim için en güzel seçenek focus 2.5 1.6 dizel. Çok güçlü keyifli bir araba focus 2.5. Foruma üye olanların çoğu ford sevdiği için hatta focus sevdiği için olmuştur. Ama zamanla hem otomatikte bekleneni veremedi hemde yol tutuş vs gibi zevk veren özellikleri azaldı. Kısacası beğenmemekte fazlasıyla haklısınız 😊 1 Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan 14 saat önce Paylaş 14 saat önce focus 1 den başlar. 2 de biter. 5 1 4 Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 13 saat önce Paylaş 13 saat önce Yıllar geçtikçe iyiye giden firmalar ve kötüye giden firmalar var. Ford kötüye gidenlerden. Ya da biz eski kafalıyız. Yorum bağlantısı
Önder Özcan 13 saat önce Paylaş 13 saat önce İlkay Başaran yazdı: Yıllar geçtikçe iyiye giden firmalar ve kötüye giden firmalar var. Ford kötüye gidenlerden. Ya da biz eski kafalıyız. Tekil konuş 1 2 Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 13 saat önce Paylaş 13 saat önce Önder Özcan yazdı: Tekil konuş İleriye giden arabalara örnek sormamışsın. XXXX C L I O XXXX 1 1 1 Yorum bağlantısı
Fikri Keleş 13 saat önce Paylaş 13 saat önce Biz kiralık araba olarak A3 sedan kullandık,rezaletti.Ne süspansiyon ne konfor hiç bisiy yoktu. Bu konuda km az da olsa fark etmiyor.Nasil beceriyorlarsa maf ediyorlar arabaları.Referans olmaz yani 1 Yorum bağlantısı
Harun Özden 13 saat önce Paylaş 13 saat önce Mk2.5 1.6 tdci sedandan Mk4.5 1.0 ecoboost manuel sw'na geçtim. Sw de arkalar bağımsız süspansiyon, yol tutuş anlamında eksiklik hissettirmedi. Konfor olarak daha iyi. Bendeki active x olduğu için biraz yüksek ve ani yük değişimlerinde biraz yana yatabiliyor. Bozuk ve tırtıklı asfaltta biraz yol sesi alıyor, ancak japon grubundan iyi. Motor ve rüzgar sesi yok. İçeriden duyulan ses 120 km/h ile ne ise 150km/s hızda aynı. Koltuklar bu araca yakışmıyor ve basit. İnsanı sarmalamıyor ancak uzun yolda yormuyorda. Ben sıkıntı yaşamadım. Genişlik olarak mk2 ve mk3'den çok daha iyi. Sağlamlık hissiyatı mk2 ve mk3'ten düşük. Kaporta vs. daha zayıf. Düşük yakıt tüketimi için bu şekilde tercih kullanmışlar gibi. Kendi aracım için konuşursam hala f/p oranı çok iyi. 1250-1300 bandında pek rakibi yok. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 13 saat önce Paylaş 13 saat önce geçmişinde hatalı ucuz tamirat vardır kiralık mıydı bu 2 Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 10 saat önce Paylaş 10 saat önce Ford 8F35 (350nm) GM ve Ford' un ortak kullandığı 9 ileri (önden çekiş) ve 10 ileri (arkadan itiş ve 4X4) şanzımanların, Ford tarafından 9 ileri şanzıman temelli, yakıt ekonomisi baz alınarak geliştirdiği, tork konvertörlü şanzıman. Amerika' da, D ve N ile N ve D arasında geçişlerde tutarsızlık ve sert geçiş hataları tespit edilmiş. Bunun için de yeni bir bülten yayınlanarak, beyinden kalibrasyon yapılarak, sorun giderilmiş. Avrupa' ya bu bülten geldi mi bilmiyorum. Mutlaka tamirat/tadilat sonrası araca özel yol sesi artmıştır. İyi usta parça arttırır Motor gerçekten çok sessiz ve ekonomik. Arka kol dayamayı getirmeyen de, neyse saymayayım şimdi. Genel kanı, evet araç büyüdü ancak kalitesi düştü. Active SW' ler hoşuma gidiyor. Ama Focus denilince akla 2/2,5 TDCİ 109 ps gelir. Sürücü arabası konusunda sınıfının çok ötesindedir. Bir de Tango kırmızı ise kapı da eksik ise. 3 Yorum bağlantısı
Erdem Doğan 10 saat önce Paylaş 10 saat önce Tamer Topaç yazdı: Ama Focus denilince akla 2/2,5 TDCİ 109 ps gelir. Sürücü arabası konusunda sınıfının çok ötesindedir. Bir de Tango kırmızı ise kapı da eksik ise. 2008 Focus 2 HB TDCI Ghia'yi 120 bin km kullandik, 2010 Focus 2 SW TDCI Turnier Sport'u 50 bin dir kullaniyorum. Birak sifinifin cok otesinde olmayi, sinifindan rakibi olan Golf'un yanina bile yaklasamaz Gerek donanim, gerek malzeme kalitesi, gerekse konfor olarak. Birisi yukarda cok guclu ve keyifli yazmis. 105 ps TDI Jetta/Golf stock olarak Focustan hizli. Yazilimli halini soylemiyorum bile. Ford un motoru da beygiri de ise yaramaz. 3bin devirden sonrasi bosa donuyor gibi. 1.6 TDI kesinlikle daha basarili. 120 km ile uzun yolda seyir yoruyor. Motor ve ruzgar sesi olmasi gerekenden fazla. Koltuklarin sungerleri kalitesiz, kolay eziliyor ve ezildigi gibi kaliyor. Rahatsiz. Suspansiyonlar iyi degil. Her bozuklugu kabinde hissediyorsun. Focus a asik olanlar bir Golf tecrube etsin, tekrar yorum alalim. 1 Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 9 saat önce Paylaş 9 saat önce Tamer Topaç yazdı: Sürücü arabası konusunda Erdem Doğan yazdı: 2008 Focus 2 HB TDCI Ghia'yi 120 bin km kullandik, 2010 Focus 2 SW TDCI Turnier Sport'u 50 bin dir kullaniyorum. Birak sifinifin cok otesinde olmayi, sinifindan rakibi olan Golf'un yanina bile yaklasamaz Gerek donanim, gerek malzeme kalitesi, gerekse konfor olarak. Birisi yukarda cok guclu ve keyifli yazmis. 105 ps TDI Jetta/Golf stock olarak Focustan hizli. Yazilimli halini soylemiyorum bile. Ford un motoru da beygiri de ise yaramaz. 3bin devirden sonrasi bosa donuyor gibi. 1.6 TDI kesinlikle daha basarili. 120 km ile uzun yolda seyir yoruyor. Motor ve ruzgar sesi olmasi gerekenden fazla. Koltuklarin sungerleri kalitesiz, kolay eziliyor ve ezildigi gibi kaliyor. Rahatsiz. Suspansiyonlar iyi degil. Her bozuklugu kabinde hissediyorsun. Focus a asik olanlar bir Golf tecrube etsin, tekrar yorum alalim. Yorum bağlantısı
Erhan Doruk 9 saat önce Paylaş 9 saat önce Tansu Kalafatoğlu yazdı: hibrit seçeneği yok muydu Kıbrıs"ta hibrit olanı kiralamıştım. yaklaşık 300km kullandım , Tüketim 6 litre civarında oldu. tabiki bir D segmenti konforu beklememek lazım ama günlük kiralık araç için beklentiyi karşılıyor. 1 Yorum bağlantısı
Erdem Doğan 9 saat önce Paylaş 9 saat önce Tamer Topaç yazdı: Sürücü arabası konusunda Aynen herkes Colin McRae zaten 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 8 saat önce Paylaş 8 saat önce Selim Bilgin yazdı: - Koltuk çok rahatsızdı, öyle ki alt minderin iskeletini hissettim yol boyunca. Ayarlar yetersiz, bir türlü rahat edemedim. Sen o A6'yı çok ararsın Tesladan sonra beklentini yüksek tuttun diye düşünüyorum.. Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 8 saat önce Yazar Paylaş 8 saat önce Mehmet Ozyurek yazdı: Sen o A6'yı çok ararsın Tesladan sonra beklentini yüksek tuttun diye düşünüyorum.. Şu koltuklar sanat eseriydi ya. Hem rahatlık hem de sürüş pozisyonu olarak buna ulaşmak çok zor. Bir de gazı azıcık dürtünce 200’ü geçiyordu. 🚬 2 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 5 saat önce Paylaş 5 saat önce Tamer Topaç yazdı: Tango kırmızı ise yahu konu buraya nasıl geldi ki , taaammm koltukları recaro üretmiş olabilir yani Selim Bilgin yazdı: gazı azıcık dürtünce 200’ü geçiyordu cabrio 3.0 tdi lar gibi mi Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz 5 saat önce Paylaş 5 saat önce Ben iki hafta ikame araç olarak kullandım, beklentim düşüktü ama ilginç biçimde aracı çok beğendim. 2,5 focusa göre süspansiyon sertliği sorununu çözmüşler, Mondeo kıvamına gelmiş. İç mekan geniş, motor şanzıman uyumu çok iyi. Autohold sayesinde ayak frende beklemiyor. Yol rüzgar sesi pek çok araçtan iyiydi. Trendx araç olmasına rağmen ben çok beğendim, hemen alışıverdim. Dizel düşünürsem kasa kapanmadan tercih edebileceğim bir araç diye düşünüyorum. 1 Yorum bağlantısı
Koray Demir 4 saat önce Paylaş 4 saat önce Erdem Doğan yazdı: 2008 Focus 2 HB TDCI Ghia'yi 120 bin km kullandik, 2010 Focus 2 SW TDCI Turnier Sport'u 50 bin dir kullaniyorum. Birak sifinifin cok otesinde olmayi, sinifindan rakibi olan Golf'un yanina bile yaklasamaz Gerek donanim, gerek malzeme kalitesi, gerekse konfor olarak. Birisi yukarda cok guclu ve keyifli yazmis. 105 ps TDI Jetta/Golf stock olarak Focustan hizli. Yazilimli halini soylemiyorum bile. Ford un motoru da beygiri de ise yaramaz. 3bin devirden sonrasi bosa donuyor gibi. 1.6 TDI kesinlikle daha basarili. 120 km ile uzun yolda seyir yoruyor. Motor ve ruzgar sesi olmasi gerekenden fazla. Koltuklarin sungerleri kalitesiz, kolay eziliyor ve ezildigi gibi kaliyor. Rahatsiz. Suspansiyonlar iyi degil. Her bozuklugu kabinde hissediyorsun. Focus a asik olanlar bir Golf tecrube etsin, tekrar yorum alalim. Golf zaten sürüş dinamikleri ve yol tutuş hariç segmentinin lideri. Bu konuda rakibi yok. Kalite algısı diğerlerinden bir tık daha üstün. Ama Focus daha sürücü odaklı, daha net, daha dengeli ve tok bir araç. Golfün direksiyonu yapay, yol tepkileri zayıf, sanki üç harfli yardım melekeleri sayesinde yola tutunuyor. Araba aniden kayıyor ancak tepkileri zayıf veya yok gibi hatta esp lambası yanana kadar aracın umrunda dahi değil. Focus’un sürücü koltuğunda mutlu olursunuz ama diğer koltuktakiler Golf’e göre pek memnun kalmayabilir. Golf’te her koltukta herkes mutlu olabiliyor. Golf’e 18 jant ve Michelin Pilot Sport serisi bir lastik takın emin olun gene Focus kadar keyif vermeyecektir. Ama sadece bunun için araba almıyoruz. Bütüncül bir değerlendirme yapıp, bir sürü başka kritere bakıyoruz. Bunun sonucunda da Golf kendi sınıfında bence en iyisi olarak nitelendirilebilir. Ve evet 1.6 TDI ünite Focusun PSA motorundan daha başarılı. Netice olarak Almanların panzeri genel manada üstün çıkar. İkisini de test etmiş biri olarak benim şahsi tecrübelerim bu şekilde. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 4 saat önce Paylaş 4 saat önce Koltuk pek iyi değil evet ama bence araç epey sessiz (benzinlis)i , eski focuslardan çok daha sessiz. Yol tutuş , sürüş hissi eski fordlar kadar iyi gelmeyebilir çünkü daha ağır, onlar kadar çevik hissettirmiyor. Zevk meselesi 18 jantlı versiyonu serttir, 17 jant daha ideal. Yorum bağlantısı
Koray Demir 2 saat önce Paylaş 2 saat önce Focus ve Golf geyik testi karşılaştırması. Yorum bağlantısı
Koray Demir 2 saat önce Paylaş 2 saat önce Ayrıca Focus gerçek sürücü arabasıdır, Golf her kesime hitap eder. Yorum bağlantısı
Recommended Posts