Recep Ertuğrul Cuma 17:21 Paylaş Cuma 17:21 Arkadaşlar merhaba, aracımda seyir halindeyken 5. Ve 6. Vitese geçmiyor. 4 bin deviri bile geçiyorum ama 5. Ve 6 vitese geçmiyor. Mecburen kulakcıklarla vites yükseltiyorum yada Cruze kontrolde gidiyorum bu iki durumda 5,6 ya rahat geçiyor ama normal giderken D yada S de bu iki vitese geçmiyor. Aracda ağır bakımları yaptırdım ve şanzıman yaği degistikden sonra böyle oldu diye düşünüyorum ne zaman başladı tam bilmiyorum. İstanbul şehir içi kullandığım için çok fark etmedim de bir yıldan uzun süredir böyle kullanıyorum. İşin kötüsü arıza ışığı Felan da yok. Bilgisayara baglatiyorum sadece turboda verimsiz çalıştığı için sorun görünuyordu. Turbo yapıldı ama hala bu iki vitese geçmiyor. Şanzımanciyada gittim yok hiç kimse problemi bulamıyor deneme yanılma uğraşıyorum. Başına gelen var mı? Ne yapmalı? Servise gideceğim ama onlarda sadece arıza tespit için 15k istiyorlar. Yardımcı olabilirseniz çok memnun olurum. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz Cuma 17:26 Paylaş Cuma 17:26 (düzenlendi) Gaz pedalı konum hatası İle ilgili bir sorun olabilir. Gaz pedalınızda herhangi bir sorun herhangi bir tutarsızlık fark ettiniz mi son zamanlarda. Kendi aracımda bulunan gaz pedalının 2 tane potasyometresi var. Bu iki sensörden gelen veriye göre vites değişimleri yapılıyor. Sizin aracınızla da gaz pedalının konumunu obd bağlayıp seyredin. Gaza bastığınız oranda oranlar değişkenlik gösteriyor mu. Cuma 17:28 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Recep Ertuğrul Cuma 19:39 Yazar Paylaş Cuma 19:39 Gaz pedalında bir orantısızlik olduğunu düşünmüyorum. Daha öncede bu durumu okumuştum biryerde ve denedim bir süre ama tutarsızlık görmedim. Yinede bir baktirayim gaz pedalina Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur Cuma 20:36 Paylaş Cuma 20:36 Ali Darbaz yazdı: Gaz pedalı konum hatası İle ilgili bir sorun olabilir. c3 te gaz pedalı mı değişecen yakın zamanda? Recep Ertuğrul yazdı: hiç kimse problemi bulamıyor deneme yanılma uğraşıyorum hiç yetkili serviste yazılım güncellettiniz mi? 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 12 saat önce Paylaş 12 saat önce @Zonno Usta bu konuda neler söyleyebilirsin? Bildiğin birşey var mı? 1 Yorum bağlantısı
Zonno Usta 12 saat önce Paylaş 12 saat önce Böyle bir durumda, şanzımanın doğru vites geçişlerini yapmamasının birkaç olası nedeni olabilir. Şanzıman yağı değişimi sonrasında bu tür bir sorun yaşamanız, yağı değiştirirken kullanılan yağın spesifikasyonlarının uygun olmadığını ya da şanzıman valf gövdesinde bir tıkanıklık veya arıza olabileceğini düşündürüyor. Ayrıca, yazılım güncellemesiyle ilgili bir durum da olabilir, çünkü modern araçların şanzımanları yazılım tabanlı çalışıyor ve bazen yeni yazılımlar eski sorunları düzeltebilir. Son olarak, tork konvertörü veya şanzıman kontrol modülü (TCM) gibi bileşenlerde bir sorun olabilir. Yetkili serviste kapsamlı bir inceleme yaptırmak en doğrusu olacaktır, çünkü bu tür sorunların teşhisi ve çözümü için özel ekipman ve uzmanlık gerekebilir. Eğer servisin talep ettiği ücret fazla geliyorsa, şanzıman konusunda uzmanlaşmış bir özel servisten de ikinci bir görüş alabilirsiniz. Arıza ışığı olmaması, sorunun sensörlerle ilgili olmadığını gösteriyor olabilir, bu yüzden mekanik veya yazılımsal bir sorun üzerinde yoğunlaşmak mantıklı. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar 9 saat önce Paylaş 9 saat önce Yağ değişimi sonrası olduğunu düşünüyorsanız anlayan birisine yağı tekrar değiştirtin.Bu yağ bu siteden alabilirsiniz.Site mobil yağ distribütör sitesi. https://www.cleanpex.com.tr/mobil-dctf-multi-vehicle-otomatik-sanziman-yagi-4-l-ut-2022-127 b 7 litre falan yağ alıyor.Şanzıman filtresini de değiştirmek şart.Onu da orijinal alın. Sonrasında mutlaka şanzıman öğrenme yaptırın. 1 Yorum bağlantısı
Recep Ertuğrul 6 saat önce Yazar Paylaş 6 saat önce Mustafa Yanar yazdı: Yağ değişimi sonrası olduğunu düşünüyorsanız anlayan birisine yağı tekrar değiştirtin.Bu yağ bu siteden alabilirsiniz.Site mobil yağ distribütör sitesi. https://www.cleanpex.com.tr/mobil-dctf-multi-vehicle-otomatik-sanziman-yagi-4-l-ut-2022-127 b 7 litre falan yağ alıyor.Şanzıman filtresini de değiştirmek şart.Onu da orijinal alın. Sonrasında mutlaka şanzıman öğrenme yaptırın. Bunu düşünüyorum acaba "şanzıman öğrenme yapmadılar mı" yaptırdığım yerde Ford in kendi servisi. Ağır bakımları dışarda bir ustaya yaptırdım, bununla ilgisi olabilir mı? Zonno Usta yazdı: Böyle bir durumda, şanzımanın doğru vites geçişlerini yapmamasının birkaç olası nedeni olabilir. Şanzıman yağı değişimi sonrasında bu tür bir sorun yaşamanız, yağı değiştirirken kullanılan yağın spesifikasyonlarının uygun olmadığını ya da şanzıman valf gövdesinde bir tıkanıklık veya arıza olabileceğini düşündürüyor. Ayrıca, yazılım güncellemesiyle ilgili bir durum da olabilir, çünkü modern araçların şanzımanları yazılım tabanlı çalışıyor ve bazen yeni yazılımlar eski sorunları düzeltebilir. Son olarak, tork konvertörü veya şanzıman kontrol modülü (TCM) gibi bileşenlerde bir sorun olabilir. Yetkili serviste kapsamlı bir inceleme yaptırmak en doğrusu olacaktır, çünkü bu tür sorunların teşhisi ve çözümü için özel ekipman ve uzmanlık gerekebilir. Eğer servisin talep ettiği ücret fazla geliyorsa, şanzıman konusunda uzmanlaşmış bir özel servisten de ikinci bir görüş alabilirsiniz. Arıza ışığı olmaması, sorunun sensörlerle ilgili olmadığını gösteriyor olabilir, bu yüzden mekanik veya yazılımsal bir sorun üzerinde yoğunlaşmak mantıklı. Bir kaç iyi şanzımanciya gittimama ikisi de şanzımanda birşey görünmüyor dediler. Turbo dediler. Turbo revize edildi ama problem gitmesi. Görünen o ki mecburen Servise gidecem. Yorum bağlantısı
Recep Ertuğrul 6 saat önce Yazar Paylaş 6 saat önce Çağlar Bayur yazdı: c3 te gaz pedalı mı değişecen yakın zamanda? hiç yetkili serviste yazılım güncellettiniz mi? Bunu hiç kimse demedi. Serviste şanzıman yağ değişimi sırasında yapmışlardır herhalde. Yorum bağlantısı
Recommended Posts