İçeriğe Yönlendir

1.4 litre motor


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz
(düzenlendi)

Bazı Forum ve yutup kanallarında 1.4 motor hakkında bazı yanlış bilgiler gördüm. Bu konuyu paylaşmak isterim. 

2007-2013 yıllarında üretilen 2 tane 1.4 motorlu Citroen C3 vardır. Türkiye'de satılan 1.4 ve manual şanzımanla satılan Citroen C3 comfortlarda kullanılan motor tu3 motorudur. Eski pejo 206 motorudur. Termal verimi çok düşük ve ağırdır. 

Fakat garip bir şekilde distribütör firma Citroen C3 1.4 comfort paketi otomatik aldığınızda arabada Ep3c motor ve yarı otomatik şanzımanla alıyorsunuz. 

 

Çok tuhaf bir durum. Aynı paket aynı hacim araba otomatik olunca 25 beygir daha güçlü, 30 Newton daha torklu bambaşka bir alt düzene sahip araba ile karşılaşıyorsunuz. 

 

İç donanımları neredeyse aynı , her iki arabada otomatik klimalı iç terim aksesuar aynı.

 

Dolayısı ile 1.4l manual gitmiyor çok yakıyor gibi beyanatları 1.4l vti olanlarla bir olarak düşünmeyin. 

 

Saygılar.

21a9c614-a59a-4830-a475-b3d1b3308cd5.jpg

a0447858-0d32-4e5a-acb3-5dde1dbf5e55.jpg

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

 

 

Bu videodaki araba bir tu3jp 75 beygir modeldir. Jantı iç trimi herşey comfort paket. Benim arabayla aynı donanımlara sahip.

 

 

 

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Alt görseldeki motor ve aynısının 1.6 olanı puglarda tüm it kopuğun türlü eziyetlerine yıllarca katlanmış gayet sağlam makinadır. Sendeki motor bu eziyete 1 hafta maruz kalsa tüm yağı yakmış olup yatak sarardı kesin.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
İlkay Başaran yazdı:

Alt görseldeki motor ve aynısının 1.6 olanı puglarda tüm it kopuğun türlü eziyetlerine yıllarca katlanmış gayet sağlam makinadır. Sendeki motor bu eziyete 1 hafta maruz kalsa tüm yağı yakmış olup yatak sarardı kesin.

 

120 lik Ep6c eziyet edilemeyecek kadar güçlü bir makine. 106 beygirlik Tu5jp için eziyet sayılan işlerin üstesinde rahat gelir. Siz yağını suyunu bakımı her 10 bin km'de yapın bişey olmaz. Ep6 serisi motorlar daha yeni yeni 300 bin km barajını geçmeye başladılar.  GTI ve Ds performas modellerinde bu motorun turbolusu güç verir. Türk Halk LPG takıntısı bir çoğunun ömrünü kısa sürede doldurmasına sebeb olmuştur. 

Ep6 motorlu 308 GTI performansı

 

 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Ali Darbaz yazdı:

 

Ep6c eziyet edilemeyecek kadar güçlü bir makine. 106 beygirlik Tu5jp için eziyet sayılan işlerin üstesinde rahat gelir. Siz yağını suyunu bakımı her 10 bin km'de yapın bişey olmaz. Ep6 serisi motorlar daha yeni yeni 300 bin km barajını almaya başladılar. 

Hpye bakmıyor adam. Kelebeğin hemen önüne takmış açık filtreyi tamgaz sürekli.

Beygirle eziyetin alakasını çıkaramadım. Yani aşırı güçlü tamgaz veremezsin zaten mi diyorsun? Maranello gibi mi?

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

75pslik olanlar Nuh Aleyhisselam zamanından kalma, enjeksiyon koyup devam etmiş adam.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
İlkay Başaran yazdı:

Hpye bakmıyor adam. Kelebeğin hemen önüne takmış açık filtreyi tamgaz sürekli.

Beygirle eziyetin alakasını çıkaramadım. Yani aşırı güçlü tamgaz veremezsin zaten mi diyorsun? Maranello gibi mi?

 

Ep6 serisi motorları öldüren kamçılanmak değil. Bakımlarını 30 bin km'de bir yazan servis kitapları oldu. 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Türk kullanıcılar sevsin veya sevmesin bu motor ard ard 6 yıl yılın motoru seçildi. Son seçildiğinde motor 6 yaşındaydı ve tüm kronik sorunlarını çoktan göstermiş olmasına rağmen yine yılın motoru seçildi

Yorum bağlantısı
Görkem Karakaş
Ali Darbaz yazdı:

Türk kullanıcılar sevsin veya sevmesin bu motor ard ard 6 yıl yılın motoru seçildi. Son seçildiğinde motor 6 yaşındaydı ve tüm kronik sorunlarını çoktan göstermiş olmasına rağmen yine yılın motoru seçildi

Bu teknolojiyle alakalı bir şey. Yılın motoru seçilince yılın motoru seçilmiş olmuyor. ford, ilk 1.0 ecoboostu (2011-2012ler) çıktığında da yılın motoru seçildi 3-4 kez. Bloğa su sızdıran bi motor en nihayetinde

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Dostlar ben piyasada olan bir karışıklık için farkındalık amaçlı açıklama yaptım. Bayraktar firması böyle bir yola gitmiş. Bakış açısına göre araç tercih edersiniz. 

TU3 daha basit ve dayanıklı olduğu için, EP3C ise daha modern, güçlü ve verimli olduğu için tercih edilir.

 

 

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Ali Darbaz yazdı:

 

Ep6 serisi motorları öldüren kamçılanmak değil. Bakımlarını 30 bin km'de bir yazan servis kitapları oldu. 

 

Yağ eksiltmesinin normal olduğunu kabul eden üretici 30 bin km mi vermiş yağ değişim periyodunu? Değişecek yağ kalıyor muymuş yoksa bagajda 4 litre yağ bidonu tüm paketlerde standart mı? Anlamadım ben şimdi..

Bu arada farkındalık falan demişsin de dünya değişti biraz geç kaldın bence farkındalığa elektrikliye evriliyor ortalık.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
İlkay Başaran yazdı:

Yağ eksiltmesinin normal olduğunu kabul eden üretici 30 bin km mi vermiş yağ değişim periyodunu? Değişecek yağ kalıyor muymuş yoksa bagajda 4 litre yağ bidonu tüm paketlerde standart mı? Anlamadım ben şimdi..

Bu arada farkındalık falan demişsin de dünya değişti biraz geç kaldın bence farkındalığa elektrikliye evriliyor ortalık.

 

Sağlık olsun, biz alıştık yağ doldurmaya. Rutine döndü. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...