İçeriğe Yönlendir

Eski motorlar daha mı verimli?


Mustafa Çayır

Recommended Posts

Mustafa Çayır

başlık çok açık aslında. 

2016 vitom vardı. 2.2 190 hp. şehir içi 11 litrenin altına düşüremedim.

1.3 multijetler 7 nin altına inmiyor. 

1.2 atmosferiklerin vay haline.

tce motorlarda 7-8 den aşağı yakmıyor diye biliyorum.

2014 focusum şehir içi 6 litre yakıyor. 

ama gel gelelim benim 93 model 2.4 toyotam şehir içi 7-7.5 litre yakıyor. şehir dışı 5.7 yaktı. kara dizel araba. boş ağırlığı 1600 kilo. 600-700 kiloda yük vardı üzerinde. hadi 2 ton olsun. nasıl oluyorda bu kadar düşük yakıt tüketimine sahip oluyor? 

 

ya da motorların ağzı yüzü tıkandıkça (euro normları) yakıt tüketimi yükseliyor mu?

 

tüketim çılgınlığına mı maruz bırakılıyoruz? 30 sene evvel 10 litre tüketen motor teknolojisi hiç mi ilerlemedi?

 

sonuç toyotamı seviyorum :) 

 

743.jpeg.b3737cc92fa073d40fc6f53b5e6a52cb.jpeg

  • Beğen 2
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik

Onları az yakar çok kaçar karakaçan yapmışlar.:D

Yorum bağlantısı
Serdar Göktaş

Bana da lazım bu toyatadan bir tane.  Zamanında 2004 model Hilux almıştık. O da Kara duzendi ve yakıtı çok uygundu.  Sonra onu satalim yeni tiplerinden aldık. 2016 model idi. Aldığımız da 30 bin km de ve tamamen servis bakımlı idi. Manuel sanjiman. Tekerler orijinal. Şehir içi 12 litre şehir dışı 10 litre ile geziyordu. Ne kadar uğraştım ise de yakıt tüketimini dusuremedim. Sattık kurtulduk. Ondan hep gözüm korkar yeni tür pikaplardan. 2004 toyata pick-up on numara araç idi. 

Yorum bağlantısı
Cem Dilmen
(düzenlendi)
Mustafa Çayır yazdı:
Mustafa Çayır yazdı:

30 sene evvel 10 litre tüketen motor teknolojisi hiç mi ilerlemedi?

 

Y

Ya inanın aslında ben de bazen bu soruyu soruyorum ve bir kasıt arıyorum altında. O derece teknolojik ilerlemeler ARGE ler bilmem neler yakıt tüketim değerleri çok çok ciddi bir fark olmuyor. Motor hacimleri küçülüyor turbolar gelişiyor bilmem ne ama sonuç genel olarak bir tık az bir tık çok ama neredeyse aynı. 2009 SAAB 1.9 TTID180 BG vardı şehir içi 7 ş. arası 5 yakardı. İt gibi de giderdi tabiri caizse. Aradan 16 yıl geçmiş ki bu süre teknolojik ilerlemeler için çok ciddi bir süre diye düşünüyorum. Şimdiki yeni nesil dizeller ne o güçte ne de o ekonomide gibi geliyor. Ya da ben tam olarak konuya hakim değilim. 

tarihinde Cem Dilmen tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tamer Topaç

Emisyon normları yüzünden :bambam:

Artan ağırlıklar, güvenlik prosedürleri ve yüzlerce elektronik sensörler vs.vs.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Eskiler eskiden güzeldi beeee....

Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
(düzenlendi)

İçten yanmalı motorlar bir sefer prensip gereği verimli değiller. Formula 1 gibi mükemmel mühendislik diye geçen yerlerde bile verim yüzde 50'den az. Normal arabalarda 12-30 arası. Elektrikli arabalarda bu oran 77. 

 

Şahsen güncel kullandığım Mazda 3 ile bundan 20 sene önce babamın sürdüğü Opel Vectra GT araçları aynı motor hacmi ve beygirine sahipler. 2 litre atmosferik 150 beygir. ortalama 8 litre, Mazda 6.3 litre yakıyor kombine değerlerde. Bu kadar az verimin olduğu bir zeminde gelişim de bu kadarcık oluyor. Zaten bir yerden sonra ilerlemesi daha da zor hale geliyor mühendisler için. 

 

Eskilerin daha iyi olması algısı hem psikolojik hem de motora binen emisyon yükünün olmaması kaynaklı ciğerli arabalara binmiş olmamızdan. 

tarihinde Çağrı Alaf tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Bu soruya grafiklerle cevap verebilirim akşam mesai sonrası

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Şimdinin b sınıfı araçları eskinin d sınıflarına yakın ağır ve eskinin c sınıfları kadar büyük.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
İlkay Başaran yazdı:

Şimdinin b sınıfı araçları eskinin d sınıflarına yakın ağır ve eskinin c sınıfları kadar büyük.

Çok iyi nokta.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Bsfc bakarak konuşalım . 
tu3 jp 300 gr/kwh litre başına güç 53 hp

ep3c 280 gr/ kwh litre başına güç 68 hp 

eb2 290 gr/kwh litre başına güç 69 hp 30 kilo daha hafif

 

20 yılda pejo motorları bu kadar gelişmiş. 

 

 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mustafa Çayır yazdı:

1.3 multijetler 7 nin altına inmiyor. 

bozuktur?

Mustafa Çayır yazdı:

nasıl oluyorda bu kadar düşük yakıt tüketimine sahip oluyor? 

şehir dışı 140 a çıkarken hissetrince az yakar. (cümlede kelime oyunu mevcuttur)

Yorum bağlantısı
Mehmet Muhip Yılmaz

1.0 atmosferik 2024 polo ile 4.9-5.5 arası ortalama tüketim yaptım 2000 km civarı karma tüketim. Gayet verimli geldi :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   3 kullanıcı

    • Muharrem Karagülle
    • Mehmet Cihat
    • Baha Kanberoğlu
×
×
  • Yeni Oluştur...